flea laven 22.02.2009 00:47:44 | |
---|
Käytän virettä C,F,Bb,Eb ja tällöinhän kielet ovat melkoisen löysällä ja nopeasti soittaminen onnistuu vain läheltä tallaa.Auttaisiko asiaan se,että vaihtaisin bassoon jossa on pidempi mensuuri?Nykyisen bassoni kaula on 34".Osaako joku kertoa?? der Puls,das Leben |
Siderocks 22.02.2009 00:51:42 | |
---|
flea laven: Käytän virettä C,F,Bb,Eb ja tällöinhän kielet ovat melkoisen löysällä ja nopeasti soittaminen onnistuu vain läheltä tallaa.Auttaisiko asiaan se,että vaihtaisin bassoon jossa on pidempi mensuuri?Nykyisen bassoni kaula on 34".Osaako joku kertoa?? Kokeiles nyt ihan ekana vaihtaa paksummat kielet tilalle. Mistä bassosta on muuten kysymys? http://www.mikseri.net/earthlinger |
flea laven 22.02.2009 11:39:17 | |
---|
Joskus löysin Rotosoundin 0.65-130 ja ne toimivatkin hyvin!Mut niit ei ole tullu vähään aikaan vastaan.Nyt on Rotosoundin 0.50-110 ja ne on viel aika kuminauhaa.Basso kielten alla on Warwick Fortress Masterman. der Puls,das Leben |
Mange 22.02.2009 12:07:02 | |
---|
Kannatan kielisetin vaihtoa. Tuo viritys on vain puoli askel korkeampi kuin 5-kielisen 4 paksummat kielet standardivirityksessä. Joku light gauge viisikielinen setti saattaisi siis kelvata ihan hyvin, jätät vaan G-kielen pois. Sitten löytyy myös tällaisia settejä: http://www.thomann.de/fi/warwick_40240_lb4_black_label_low_b.htm Toisaalta en suosittelisi Warwickin kieliä koska karheimmilla kielillä en ole koskaan soittanut. Kyseessä oli red label kielisetti. Black labelia en ole kokeillut... |
Satu ja Tuija 22.02.2009 19:13:50 | |
---|
Volttimittari kouraan. Suuri jännite kielissä hidastaa soittoa vielä enemmän. |
Vallu-Veke 22.02.2009 19:54:46 | |
---|
Satu ja Tuija: Volttimittari kouraan. Suuri jännite kielissä hidastaa soittoa vielä enemmän. HÖÖHHH! Kuuntele AC/DC High Voltage Rock'n Roll |
Johannes_t 23.02.2009 13:27:36 | |
---|
Mange: Black labelia en ole kokeillut... Mutta silti kehotat olla käyttämättä ;) Tuskin ne Warwickillakaan noita hintoja päästänsä keksi... |
pekezu 23.02.2009 13:55:55 | |
---|
Johannes_t: Mutta silti kehotat olla käyttämättä ;) Tuskin ne Warwickillakaan noita hintoja päästänsä keksi... Black Labelit on hyvät, karheat ne toki on, mutta niin on järestään kaikki mun kokeilemat stainlessit DR:n Lo Ridereita lukuunottamatta. C-vireessä voisi toimia passelisti 120-100-80-60 kielet. Itsellä on C# vireessä GHS:n 115-50 setti, joka on oikeastaan aika mainio tuolle vireelle. Sitten jos jäykempää menoa haluaa niin 130-105-85-65 vois toimia kans. Kokemusta ei ole, mutta järkiperäisesti ajateltuna nuo voisi olla ihan toimivia ratkaisuja, kuitenkin kokemusta B- ja C#- vireestä on ja C sattuukin sopivasti tuohon väliin. Kivestä kirveltää kun kirveellä kivittää. |
Mange 23.02.2009 14:00:40 | |
---|
Johannes_t: Mutta silti kehotat olla käyttämättä ;) Tuskin ne Warwickillakaan noita hintoja päästänsä keksi... Niin... Red labelit oli niin karheat etten tuhlaa senttiäkään enää koskaan Warwickin kieliin, mikäli kukaan ei todistaa minulle että muut sarjat ovat huomattavasti paremman tuntuiset. |
Johannes_t 23.02.2009 14:18:54 | |
---|
Mange: Niin... Red labelit oli niin karheat etten tuhlaa senttiäkään enää koskaan Warwickin kieliin, mikäli kukaan ei todistaa minulle että muut sarjat ovat huomattavasti paremman tuntuiset. Juu-u, ne red labelit ovat, kuten todettua, halvimmasta päästä mitä markkinoilta löytyy. Black ja yellow labelit ovatkin sitten oikein toimivia. Redsit ei mun muistaakseni ole kylläkään sen karheammat kuin vaikkapa EBS:t, D'Addarion Super Steelit tai muutkaan teräskielet. Soundi niissä onkin sitten lievästi sanoen outo. Mutta se off topicista, jatketaan vaikka tuolla dadan puolella, jos tarvis... |
Anttibiotius 25.02.2009 00:32:03 | |
---|
No miten jos jatkais tätä keskutelua sillä, että lisätään bassoon yks kieli lisää. Ja vire pitäisi saada silti sen Terssin alaspäin. eli GCFA#D#. Mulla on nyt ernieballin öö, oisko 45-130 paksuiset, ja ne on kyllä aika spagettia, kuinka paksuina noita kieliä edes saa. Basso mulla on musicman stingray 5, sillä popin soittaminen alkoi kyllästyttämään niin aloin soittamaan heviä, onko kenelläkään ollut samaa tilanetta tai kokemusta samasta tilanteesta, eli siis kaikki viisi kieltä hevivireeseen ja alakieli olisi hyvä säilyttää että saa todella matalatkin äänet nauhalle |
Siderocks 25.02.2009 01:51:59 | |
---|
Anttibiotius: No miten jos jatkais tätä keskutelua sillä, että lisätään bassoon yks kieli lisää. Ja vire pitäisi saada silti sen Terssin alaspäin. eli GCFA#D#. Mulla on nyt ernieballin öö, oisko 45-130 paksuiset, ja ne on kyllä aika spagettia, kuinka paksuina noita kieliä edes saa. Basso mulla on musicman stingray 5, sillä popin soittaminen alkoi kyllästyttämään niin aloin soittamaan heviä, onko kenelläkään ollut samaa tilanetta tai kokemusta samasta tilanteesta, eli siis kaikki viisi kieltä hevivireeseen ja alakieli olisi hyvä säilyttää että saa todella matalatkin äänet nauhalle Erikoinen vire. Mut kokeile vaikka 145:sia. Ilmeisesti F#-virettä varten ajateltu nii ei pitäs olla liian spagettiakaan sit G:ssä. Ainaki Warwick tekee noita settejä muistaakseni. Saatat päästää hinkkailee satulaa vähä siinä samalla kans. Varmaan myös odotettavissa että joku tulee spämmään tätä ketjua ajatuksilla kuten miten järkevää on pistää noin matalia vireitä ja ei meillä sillon aikanaan moisia ku neliä kieltä korkeintaan, E-vire ja vaihtobassolla relikkijazzin kans hautaan ampegin kaapista tehyllä ruumisarkulla heti siihen Pastoriuksen kuopan viereen. Ääh menipä taas. http://www.mikseri.net/earthlinger |
Anttibiotius 25.02.2009 02:36:34 | |
---|
Ei ainakaan thoooomanilta löytynyt paksumpia settejä kuin 045-135. Semmoistakin olet miettinyt että jos laittaa paksummat kielet ja saa tuntuman kohdalleen niin alkaako tuollaisessa vireessä jo basson rakenne helisemään, muutaman kerran kun olen noitten viritysten kanssa pelleillyt niin on kyllä pientä napsetta kuulutnut jostain basson rakenteista :S sen jälkeen päätin että en testaile ennen kun tiedän. Soittaminenhan onnistuu kyllä nytkin mutta olen tässä ajatellut jos basson haluaisi säätää ihan kohdalleen niin mitä sille voisi tehdä... tiesti myydä ebayssa ja alkaa tekemään jotain muuta. |
Siderocks 25.02.2009 03:13:45 | |
---|
Anttibiotius: Ei ainakaan thoooomanilta löytynyt paksumpia settejä kuin 045-135. Semmoistakin olet miettinyt että jos laittaa paksummat kielet ja saa tuntuman kohdalleen niin alkaako tuollaisessa vireessä jo basson rakenne helisemään, muutaman kerran kun olen noitten viritysten kanssa pelleillyt niin on kyllä pientä napsetta kuulutnut jostain basson rakenteista :S sen jälkeen päätin että en testaile ennen kun tiedän. Soittaminenhan onnistuu kyllä nytkin mutta olen tässä ajatellut jos basson haluaisi säätää ihan kohdalleen niin mitä sille voisi tehdä... tiesti myydä ebayssa ja alkaa tekemään jotain muuta. http://store.daddario.com/category/152842/ProSteels_Long_Scale_Singles Daddariolla näyttäs olevan irtokielinä ainaski pitkälle skaalalle noita .145. http://www.mikseri.net/earthlinger |
joukov 25.02.2009 04:16:30 | |
---|
http://barbarocker.com/ |
http://www.mikseri.net/earthlinger |
balzary 25.02.2009 12:05:36 (muokattu 25.02.2009 12:05:50) | |
---|
Warwickin black labelin paksuin kieli taitaa olla .145, se oli ainakin melko lörppö G# vireessä 35" skaalaisella bassolla. |
olex_tur 25.02.2009 18:49:54 (muokattu 25.02.2009 18:57:07) | |
---|
Mulla on ADADG ja siinä skull strings A on 0.135 paksuin ja olisko sitte D 0.110 jne toimii aika hyvin. Mensuuri on 34" ja viisikielinen. tein itte......nou roblem
www.myspace.com/karkaasuband |
pekezu 25.02.2009 22:41:40 | |
---|
balzary: Warwickin black labelin paksuin kieli taitaa olla .145, se oli ainakin melko lörppö G# vireessä 35" skaalaisella bassolla. Kyllä mä olen vaan .135 lerppuja nähnyt, mutta voihan olla, että en kaikkia kokoluokkia tiedä. Kivestä kirveltää kun kirveellä kivittää. |
balzary 25.02.2009 23:31:26 (muokattu 25.02.2009 23:31:58) | |
---|
pekezu: Kyllä mä olen vaan .135 lerppuja nähnyt, mutta voihan olla, että en kaikkia kokoluokkia tiedä. Voi hyvin olla, että muistan paksuuden väärin. Black labelin paksuin kuitenkin on täyslerppu tolla vireellä :) |