stragowa 25.02.2009 01:18:55 (muokattu 25.02.2009 01:20:51) | |
---|
Niin, kuten otsikossa seisoo, janoaisin tietää että miten tää soundi tohon bassoon on saatu aikasiks? http://www.youtube.com/watch?v=hM27GKpXu9c Oon ihan ymmälläni, että voiko toi olla mikään oktaaveri kun toi träkkää noin hyvin, ei mitään änkyttämistä niinkuin esmes ton mun oman oktaaverin kanssa. Olis vaan ehkä yks kappale, jossa haluaisin soittaa jollain ton tyyppisellä soundilla.. EDIT: Kannattaa kelata tota linkkiä johonkin kohdille 2.18, siitä se sitten lähtee tymäkästi liikenteeseen bassoineen kaikkineen. |
Visakoivu 25.02.2009 01:40:48 (muokattu 25.02.2009 01:42:07) | |
---|
stragowa: Niin, kuten otsikossa seisoo, janoaisin tietää että miten tää soundi tohon bassoon on saatu aikasiks? http://www.youtube.com/watch?v=hM27GKpXu9c Oon ihan ymmälläni, että voiko toi olla mikään oktaaveri kun toi träkkää noin hyvin, ei mitään änkyttämistä niinkuin esmes ton mun oman oktaaverin kanssa. Olis vaan ehkä yks kappale, jossa haluaisin soittaa jollain ton tyyppisellä soundilla.. EDIT: Kannattaa kelata tota linkkiä johonkin kohdille 2.18, siitä se sitten lähtee tymäkästi liikenteeseen bassoineen kaikkineen. Ei kai tossa muuta ole kuin hyvin erotteleva ja treble voittoinen bassosoundi. Joku oktaaveri saattaa olla, mutta aika mahdoton sanoa tuosta nauhoitteesta. "Kaikki on paskaa paitsi tekotaide ja ihankiva kaupallinen poppi." - TommiW |
aho 25.02.2009 07:37:36 | |
---|
Musta kuulostaa oktaaverilta tuo... Joku hifimpi basso taitaa olla Prattillä tuossa. Millainen oktaaveri sulla sitten on? EBS:n OctaBassista vois saada ainakin tuollaisen kaivettua. www.myspace.com/boristheconductor |
Kallekorvola 25.02.2009 08:24:38 | |
---|
perus oktaaverihommaa... ei toi träkkäys mun mielestä mitään loistavaa oo, karkaa aina filleissä... just ton "karkailun", ja oktaaverin soundin (siis sen syntesoidun oktaavin) puolesta veikkaisin bossin oc-sarjan purkkia... itellä oli boss oc-2, jossa soundi oli just tota. sit vaihdoin vanhemman mallin ebs:ään, ja se soundaa aika eriltä, mut träkkää vähän tarkemmin... |
aho 25.02.2009 09:01:05 | |
---|
sit vaihdoin vanhemman mallin ebs:ään, ja se soundaa aika eriltä, mut träkkää vähän tarkemmin... Tarkoitatko vanhemmalla sitä Gray Label-sarjalaista? Minulla olis sellainen aluksi, mutta vaihdoin pian Black Labeliin, koska minusta träkkäys oli siinä tosi surkeaa, varsinkin kun mentiin tarpeeksi alas. Black Labelissa on hyvää myös se kolmialueinen range-säätö. Nyt noista mustaleimoistakin on näköjään tullut päivitetyt versiot... www.myspace.com/boristheconductor |
stragowa 25.02.2009 09:26:04 (muokattu 25.02.2009 09:28:41) | |
---|
Mulla on juurikin toi ebs:n black label. Mut en kykene saamaan siitä jotenkin yhtään ton kuulosta soundia, se on musta ihan eri kuulonen.. Tai se kuulostaa juur semmoselta Kemopetrolin Child is my namelta, semmoselta harmooniselta kuraukselta. Toi Prattin efekti on musta ihan eri luonteinen. Pitäisi varmaan päästä kokeilemaan tota bossia. Kiitos kovasti vinkeistä ja neuvoista. :) Semmonen kysymys tuli muuten mieleen vielä, että tietääkö kukaan että tekeekö electro harmonix oktaavereita? Niissä vois olla kans luonteeltaan aikalailla ratkasevasti erilainen se soundimaailma.. |
molder 25.02.2009 09:26:24 (muokattu 25.02.2009 09:29:35) | |
---|
Siinon on joku vtun hyvä hifi-(aktiivi?Musari?) basso, hyvä bassostäkki,hyvillä kielillä, Hyvä basisti jolla kirkas treble voittonen saundi ja peräs on joku tosi hyvä-basso oktaaveri. Voi se BOSSkin olla. Noissa matalammalla ( E?) menevissä peruskomppi pumputuksissa en oo varma onko se oktaaveri päällä. Mutta noissa korkeemmalta menevissä filleissä on. LIsäks se on mixattu aika pintaan, että se kuuluu. "Normi"- poppi-balansseilla ei kuuluis kun mutinaa. Hyvältähän se saundaa ja pitääkin kun on ton luokan porukka kyseessä. Tuostahan on olemassa videotaltiointikin. Tsekkaa sieltä. stragowa: Niin, kuten otsikossa seisoo, janoaisin tietää että miten tää soundi tohon bassoon on saatu aikasiks? http://www.youtube.com/watch?v=hM27GKpXu9c Oon ihan ymmälläni, että voiko toi olla mikään oktaaveri kun toi träkkää noin hyvin, ei mitään änkyttämistä niinkuin esmes ton mun oman oktaaverin kanssa. Olis vaan ehkä yks kappale, jossa haluaisin soittaa jollain ton tyyppisellä soundilla.. EDIT: Kannattaa kelata tota linkkiä johonkin kohdille 2.18, siitä se sitten lähtee tymäkästi liikenteeseen bassoineen kaikkineen."The SOUND of VOLUME" |
stragowa 25.02.2009 09:31:15 | |
---|
molder: Siinon on joku vtun hyvä hifi-(aktiivi?Musari?) basso, hyvä bassostäkki,hyvillä kielillä, Hyvä basisti jolla kirkas treble voittonen saundi ja peräs on joku tosi hyvä-basso oktaaveri. Voi se BOSSkin olla. Noissa matalammalla ( E?) menevissä peruskomppi pumputuksissa en oo varma onko se oktaaveri päällä. Mutta noissa korkeemmalta menevissä filleissä on. Hyvältähän se saundaa ja pitääkin kun on ton luokan porukka kyseessä. Tuostahan on olemassa videotaltiointikin. Tsekkaa sieltä. Sitä videota on luukutettu ja ihailtu ja tsekattu. Sieltä on selvinny tasan sen verran, että kyseisessä biisissä on lavaton 5 kielinen statuksen basso. Mitään muljauttimia ei valotu videolla. |
aho 25.02.2009 09:52:52 | |
---|
Millä bassolla soitat Stragowa? www.myspace.com/boristheconductor |
ubik 25.02.2009 10:07:42 | |
---|
|
stragowa 25.02.2009 10:27:01 | |
---|
aho: Millä bassolla soitat Stragowa? Noi efektihommelit taitaa pääsääntösesti taittua presarilla tai jatsarilla. Tuntuvat vaan toimivan paremmin, mitä perinnehenkisempi basso on kätösessä. |
stragowa: Noi efektihommelit taitaa pääsääntösesti taittua presarilla tai jatsarilla. Tuntuvat vaan toimivan paremmin, mitä perinnehenkisempi basso on kätösessä. Aivan! Pääsisköhän sitten lähemmäs jos testaat Neuserilla... en tiiä. www.myspace.com/boristheconductor |
TommiW. 25.02.2009 11:06:53 (muokattu 25.02.2009 11:07:48) | |
---|
Kiitos kovasti vinkeistä ja neuvoista. :) Semmonen kysymys tuli muuten mieleen vielä, että tietääkö kukaan että tekeekö electro harmonix oktaavereita? Niissä vois olla kans luonteeltaan aikalailla ratkasevasti erilainen se soundimaailma.. Multiplexer ainakin. Pesee, linkoaa ja huuhtelee tommoset turhat ruotsalaiset semihifi-sinappipurkit ihan kuus-nolla. Kahden kiloeuron basso. |
aho 25.02.2009 11:15:05 | |
---|
www.myspace.com/boristheconductor |
Thefish 25.02.2009 11:45:13 | |
---|
Jaa-a. Mun korvaan kuullostaa Musarilta, plekulta ja etäisesti Bossin oc-kakkoselta, kuitenkin saattaa olla vähän hifimpi purkki.OctaBassilla saattais tuollanen yhdistelmä syntyä.Passiivibassolla ei mun mielestä tuota kannata edes yrittää. Ei kun leuka rintaan ja kohti uusia nöyryytyksiä. |
Thefish 25.02.2009 11:46:37 | |
---|
TommiW.: Multiplexer ainakin. Pesee, linkoaa ja huuhtelee tommoset turhat ruotsalaiset semihifi-sinappipurkit ihan kuus-nolla. Lähinnä niinä harvoina hetkinä kun se purkki päättää toimia. Ei kun leuka rintaan ja kohti uusia nöyryytyksiä. |
ossip 25.02.2009 11:49:03 | |
---|
Spectorilla mun muistaakseni Pratt vetelee tuon Sorrowin. |
tagge 25.02.2009 11:56:58 | |
---|
Aika yks yhteen Pino Palladino soundi Prattilla. Ja Palladinokin käyttää Bossin OC-2 oktaaveria, vaikka se täällä aina lyttyyn haukutaan. "Developing a medium, instead of hard, touch gives you a fatter sound and the potential for a lot more dynamic playing." - Gary Willis |
stragowa 25.02.2009 12:25:45 | |
---|
hmm.. ehkä oikea resepti alkaakin pikkuhiljaa löytyä. :) Pitäs tosiaankin päästä tutustumaan tuohon bossiin. |
molder 25.02.2009 15:57:29 | |
---|
Voipi hyvinkin ollannii! Joku parempi Aktiivi-hifi Spectorihan se on ja voi muuten olla, että eroteltua D.I-boxin saundia tiskistä ajettu kans aika riskisti mikki-saundin lisäks tai sitten pelkkää "suoraanpöytään" -saundia. ossip: Spectorilla mun muistaakseni Pratt vetelee tuon Sorrowin. "The SOUND of VOLUME" |