Aihe: Delayongelma efektilenkissä
1
Wäiski
25.02.2009 08:21:08
Hankin Kochin Studiotonen ja liitin efektilenkkiin Bossin RE-20 delayn. Homma toimii hienosti kunnes vahvistimen volaa nostaa reilulle bänitasolle. Silloin sisäänmenotaso Bossiin nousee liian korkeaksi, bossi klippaa ja lopputulos ei kuulosta lainkaan hyvältä, suorastaan kauhealta. Boss on tarkoitettu selvästi kitaran ja vahvarin väliin, mutta silloin jää vahvistimen särökanava käyttämättä. Harmi, koska pidän RE-20:n ja myös Kochin särökanavan soundista.

Kaipaisin kokemusperäistä tietoa muiden delaypurnukoiden toimivuudesta efektilenkkikäytössä, ettei tarvitse summamutikassa alkaa kokeilemaan.
Tami
25.02.2009 08:50:22

Wäiski: Hankin Kochin Studiotonen ja liitin efektilenkkiin Bossin RE-20 delayn. Homma toimii hienosti kunnes vahvistimen volaa nostaa reilulle bänitasolle. Silloin sisäänmenotaso Bossiin nousee liian korkeaksi, bossi klippaa ja lopputulos ei kuulosta lainkaan hyvältä, suorastaan kauhealta.

Kaipaisin kokemusperäistä tietoa muiden delaypurnukoiden toimivuudesta efektilenkkikäytössä, ettei tarvitse summamutikassa alkaa kokeilemaan.

Hep. Ainakin line6 dl4 ja boss dd-20 kärsivät samoista ongelmista. Mitens pystyykö sillä re-20:n input volyymillä kikkailemaan jotenkin tuon klippauksen kanssa? Ainoat värkit, jotka ovat minulla toimineet loopissa on noita räkkimallisia vekottimia (amtechin age-1/pro ja gmajor). Nykyään säröt tulevatkin sitten purkeista!!

Mitens sitten jos siihen looppiin laittaisi ennen re-20:stä jonkun toisen pedaalin "puskuriksi" tasoittamaan signaalia...kompura tms. Tämä tietysti tosin vaikuttaa siihen kokonaissoundiin latistavasti.
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
JuSu
25.02.2009 09:04:32 (muokattu 25.02.2009 09:04:53)
Tami:

Mitens sitten jos siihen looppiin laittaisi ennen re-20:stä jonkun toisen pedaalin "puskuriksi" tasoittamaan signaalia...kompura tms. Tämä tietysti tosin vaikuttaa siihen kokonaissoundiin latistavasti.

Tai jos laittaisi delayn perään jonkun clean boostin? Ei tarvisi nostaa etusesta kanavavolumea niin korkealle, boostaisi sitä signaalia sitten delayn jälkeen ennen päätettä?

En kyllä tiedä, miten tuo mahtaisi toimia.

Tai sitten vaihdat sen Bossin siitä johonkin räkkiefektiin. Esim. TC Electronicin G-Sharp irtoaa satasen pintaan, ja siinä on sitten muutakin kuin delay.

JuSu
Mitäs sulle kuuluu?
tommiot
25.02.2009 09:28:24 (muokattu 25.02.2009 09:28:56)
JuSu: Tai jos laittaisi delayn perään jonkun clean boostin? Ei tarvisi nostaa etusesta kanavavolumea niin korkealle, boostaisi sitä signaalia sitten delayn jälkeen ennen päätettä?

En kyllä tiedä, miten tuo mahtaisi toimia.

Tai sitten vaihdat sen Bossin siitä johonkin räkkiefektiin. Esim. TC Electronicin G-Sharp irtoaa satasen pintaan, ja siinä on sitten muutakin kuin delay.

JuSu

Ja jos lattialle pitää saada purkki niin TC:n Nova Delay on toiminu mulla ihan hyvin räkkietuasteen jälkeen. Taitaa toimia ihan linjatasoisella (+4dBu) signaalilla kunhan käyttää suositeltua 12 voltin jännitettä. Toi on sit tietty eri asia kuin nauhakaiku...
How do mix drums?!
Tami
25.02.2009 09:41:50

Moridin: Ja jos lattialle pitää saada purkki niin TC:n Nova Delay on toiminu mulla ihan hyvin räkkietuasteen jälkeen. Taitaa toimia ihan linjatasoisella (+4dBu) signaalilla kunhan käyttää suositeltua 12 voltin jännitettä. Toi on sit tietty eri asia kuin nauhakaiku...

Joo, mitens tuo (+4dBu) suhtautuu tuommoisesta putkistyrkkarin etusesta ( siis loopin sendistä) tulevaan tasoon...
Mä olen kokeillut dl4:sta tech21 psa-1:n ja päätteen välissä ja se toimi siinä ihan hyvin. Kuitenkin putkikombon loopissa hää meni ruvelle.
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
Sammo
25.02.2009 11:04:08
Ebtechillä on LLS-2 eli line level shifter joka luultavasti toimii tuossa tilanteessa, eli sillä voi muuntaa i +4 signaalin ensin -10:iin ja sen jälkeen tehdä sama toisin päin. Kustantaa tosin Soundstoressa 107 euroa. Speksit täältä:
http://www.ebtechaudio.com/lls-2des.html

Luultavasti halvin suhteellisen toimiva ratkaisu kuitenkin?
If the White House calls... Tell them... 'I'm out in the field'...
Wäiski
26.02.2009 23:26:26
Sammo: Ebtechillä on LLS-2 eli line level shifter joka luultavasti toimii tuossa tilanteessa, eli sillä voi muuntaa i +4 signaalin ensin -10:iin ja sen jälkeen tehdä sama toisin päin. Kustantaa tosin Soundstoressa 107 euroa. Speksit täältä:
http://www.ebtechaudio.com/lls-2des.html

Luultavasti halvin suhteellisen toimiva ratkaisu kuitenkin?

Kiitos vaan hyvistä ehdotuksista. LLS-2 voisi ollakin toimiva, mutta en haluaisi kauheasti lisää purkkeja. Testasin laittaa Tone Press-kompuran clean boostiksi delayn perään, mutta vaikutus ei ollut kovin suuri, kompuran tasot loppuvat loopissa kesken. Testasin kaverin Digidelayta loopissa, se toimi niin kuin pitääkin, soundi ei vaan ole ihan mieleen.
Taitaa olla selkeintä hankkia uusi delaypurkki kun vaan tietäisi, mikä toimii Studiotonen 10 dBV:n tasolla (RE-20 max +4 dBu) ja olisi vielä hyväsoundinen. Moridinin mainitsema TC:n Nova Delay toimisi myös speksien mukaan, on vaan aika hinnakas ja mutkikas värkki. Soundi lienee myös hyvä ainakin näytteiden perusteella. Räkkilaitteisiin en ole innostunut, paras olisi pieni ja yksinkertainen purkki malliin MXR Carbon Copy. Ehdotuksia?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)