Aihe: Sonor SQ2 omistajia?
1 2
valanko
22.02.2009 13:55:26
Niin, löytyykö täältä loppujen lopuksi niitä Sonorin Sq2-setin omistajia? Katselin tuota v.2006 topicia jossa porukalla kuume vain nousee, mutta päätyikö kukaan koskaan hankkimaan ks. settiä? Olisi mahtista kuulla omistajien mielipiteitä ja mahd. soundinäytteitä.
seppo i
22.02.2009 20:31:20 (muokattu 22.02.2009 20:39:18)
Jos muualta ei löydy ääninäytteitä, niin Sonormuseumin palstalla on niitä kokoelma kaikensorttisten Sonorin omistajien tekeminä.

http://www.sonormuseum.com/forum/viewforum.php?f=29

Ne SQ2:t olisi kyllä mukavat. Ei enää taitaisi tarvita parempia etsiä.

Ps. Cymbalsonlyn Mr Costellokin soittelee sivuston (pelti)ääninäytteet nykyään SQ2:lla, eikä Sonorliteillä, niin kuin sivuilla vielä lukee. Koot oli jazz -kokoja, rumpujen puulajia en muista.
valanko
22.02.2009 22:39:19
Siinähän on heti oma mielenkiinnonkohteeni eli pyökki SQ2 samplena. Thanks Seppo i! Jos tosiaan joku SQ2-setin omistaa niin laittakaa ihmeessä kuvia ja muuta vihiä nähtäville.
hollmi-5
22.02.2009 23:21:57
Osta itsellesi sellaiset, kun noin kuumottaa. Turha peesailla ja odotta toisten nyökkäilyjä ja hyväksyntää.
Soundit, piuhat ja kajarit.
valanko
23.02.2009 08:45:39
Turha peesailla ja odotta toisten nyökkäilyjä ja hyväksyntää.
Oho, sitäkö se Hollmi-5 onkin täältä hakenut?;) Kaikki varmaan tietää että on kiva kuulla käyttäjien kommentteja jos on isompi hankinta mielessä, ymmärsin että täälä voi keskustella juuri niistä asioista. SQ2 toimitusaikakin kiinnostaa. Tietääkö joku kuinka kauan se on? Muistaakseni yli 10 viikkoa kuitenkin.
hollmi-5
23.02.2009 10:10:45
valanko: Oho, sitäkö se Hollmi-5 onkin täältä hakenut?;) Kaikki varmaan tietää että on kiva kuulla käyttäjien kommentteja jos on isompi hankinta mielessä, ymmärsin että täälä voi keskustella juuri niistä asioista. SQ2 toimitusaikakin kiinnostaa. Tietääkö joku kuinka kauan se on? Muistaakseni yli 10 viikkoa kuitenkin.

Ei niitä ole kellään tutulla. Yksi kaveri tälläkin palstalla silloin tällöin on, jolla on työsuhderumpuina SQ2 Sonorit. Kustomina kun tulee, niin aika hankala niitä on kattavasti vertailla, vaikka olisi kymmenittäin settejä tiedossa. Sonorin laatu on hyvä ja sillä kokemuksella, mitä on Sonoreista minulla, ei hankinta varmasti huono ole. Minuakin ne kiinnostavat, mutta speksaaminen on todella tuskaista. Liikaa variantteja näin yksinkertaiselle miehelle.

Toimitusajasta ei minulla ole tietoa. Lienee parasta kysellä maahantuojalta (Englund) tai suoraan tehtaalta.
Soundit, piuhat ja kajarit.
vapauskauppias
23.02.2009 14:56:26
Kolmen kuukauden toimitusajoista olen nähnyt kirjoiteltavan.

Täytyy kuitenkin pitää mielessä, että toimitusaika on myös riippuvainen musiikkiliikkestä ja maahantuojasta. Ainakin muutamia vuosia takaperin Suomen Sonor-edustus oli kuulemma jokseenkin kyseenalaista. Nykysisestä tilasta ei ole mitään tietoa.
seppo i
23.02.2009 18:59:04 (muokattu 23.02.2009 19:03:47)
Jos SQ:t tulisi joskus tilattua, niin tuo pyökkiversio olisi korkealla munkin listalla. Sonor ja pyökki vaan kuuluu yhteen, ei siitä mihinkään pääse. Phonic Plus -nostalgiaako höhö..
Mun todennäköiset rumpukoot (jos tässä lievä kamahinkkaus sallitaan) olisi mediumpyökkiset 10x7 ja 12x8 tomit ja 13x6 virveli. Ja sitten ohutta pyökkiä 22x17 bassari, 14x12 ja 16x14 "lattiatomit" .

Vaikka Tigerwood -pinnalla, kiitos.

Ja sitten paluu takaisin maanpinnalle.. :P
Kailis
23.02.2009 19:07:09

Vaikka Tigerwood -pinnalla, kiitos.

Mä ottaisin Seveballestero-pinnalla. =D
Nolte
23.02.2009 19:50:06
Kailis: Mä ottaisin Seveballestero-pinnalla. =D

Rasisti!

:)
meiän bändin paras rumpali
valanko
23.02.2009 20:31:52
Oma visioni menis perinteisen klubin puolelle. Pyökki, vintagena BD 18"x14"?, SD 13"x6, TT 12"x8" ja FT 14"x14", Scandinavian birch-pinnalla. Ai ai.. Kiitos. Ja viimeinen saa maksaa.
Kailis
23.02.2009 20:33:44

valanko: Oma visioni menis perinteisen klubin puolelle. Pyökki, vintagena BD 18"x14"?, SD 13"x6, TT 12"x8" ja FT 14"x14", Scandinavian birch-pinnalla. Ai ai.. Kiitos. Ja viimeinen saa maksaa.

No sähän oot vika. Eiku....
seppo i
24.02.2009 17:35:03
Hyvä ja informatiivinen topikki :P

Ne rummut pitää sopia sellaisiksi, että ne voi ostaa kimpassa. Tää saamarin lama tulee ja pilaa ainakin mun henk.koht. sunnitelmat, äh..
valanko
24.02.2009 18:04:25
seppo i: ...Tää saamarin lama tulee ja pilaa ainakin mun henk.koht. sunnitelmat, äh..

Mitä? Eikös siitä ole vain hyötyä? Toimitusajat vaan lyhenee kun ei ole ainakaan ruuhkaa Sonorin tehtaalla..;) Heh, mulle muuten sanottiin SQ2 toimitusajaksi 2-6 kk kun tiedustelin. Aika liukuvaa..
Rumpukapulat
24.02.2009 18:18:04

Tää saamarin lama tulee ja pilaa ainakin mun henk.koht. sunnitelmat, äh..

Älä ruoki lamaa! Saman tien kolmet SQ:t tilaukseen vaan. Rohkeesti hei.
jazzmies
24.02.2009 18:42:51
hollmi-5: Liikaa variantteja näin yksinkertaiselle miehelle.

Sama täällä. Nostin käteni pystyyn virvelirummun kasattuani. Jotenkin on sellainen olo, ettei rumpuja näin tehdä: A osa muuttuja n, B osa muuttuja d2... Mielestäni "elämän" rumpuun ihastutaan sitä kopauttamalla ja hymyilemällä vienosti. Sitten käsi isin lompakolle. Tuntuisi todella riskaabelilta sijoittaa virveliin tonni ilman sitä kokkeilematta.

Tässä taannoin menin erääseen nimeltämainitsemattomaan F-musiikkiin Helsingin Kaisaniemenkadulla. Tarkoituksenani oli ostaa Yamahan Absolute MC tai Vintage virveli, mutta käteen jäi Anton Fig -malli. Pari kopautusta ja rumpu mukkaan. Näin tehdään soitinkauppaa, tai siis minä teen:)
Ihmettelen, kun tukutuku-miehet juuri kehuu esim. axis:ia, vaikka niissä on osittain huonoja ratkaisuja nopeaan työskentelyyn? Haluaako ne antaa helpotusta vastustajille? Halvempi runko toimii nopeassa hommassa paremmin. Siitä en anna periksi.
seppo i
24.02.2009 19:28:32
Mä voisin tilata ne SQ2:t, jos niillä olisi yhtä monen vuoden toimitusaika, maksu vasta tavaran lähdettyä tehtaalta ;)

Valanko, jos päätät joskus tilata, niin kerrohan kuulumisia. SQ:t on vähän liian harvinaista herkkua.

No persk, kyllähän sen virpan voisi vaikka kopauttelemalla (niin kuin kaikki tähänastiset) soitinliikkeestä hakea, jos se vaan on:

Sonor SQ
Koko 13x6
runko 6mm pyökkiä
metalliosat kromia
ruuvit: slotted (tietysti)
Tigerwood -pinta
Matto pronssinen, 16 lankaa
:P :P
Rumpukapulat
24.02.2009 21:07:13

Niijoo. Musta nää on kuitenkin suhteellisen halpoja customrumpuja.. mitä mie niistä nyt mitään tiiän, mut anyway. Kasasin kerran tolla konfikuraattorilla mieleisen kattauksen, ja hinnaksi kertyi vähän päälle 7000 euroa. Ilman virveliä. Samanlainen setti vaikkapa DW:llä maksaisi päälle 12000e. Ok, se oli sellanen jytärokkituplasetti, mut silti. Muuta en tarttis, ja saispa sitä tarpeen mukaan sitten pienennettyä - ehän kaikkea välttämättä kerralla tartte, riippuen tilanteesta.
vapauskauppias
25.02.2009 01:23:03
hollmi-5: Niijoo. Vai että oikei ja kasasit?

Ei se DW ole sen kalliimpaa, kuin Sonor. Riippuu hiluista, mutta samat kattaukset ovat melkoisen lähellä toisiaan. Meidän kylän musiikkikaupasta DW on Sonoria halvempaa. Mitä sulla olisi siihen sanottavaa?

Hih, hih. Ja henkselit paukkuu.

"Mulla on tasan kalliimpi PEMARI, ku sulla ees niiku yhteensä, öö, niiku mitää!11!!!"

Tuskinpa sillä nyt oikeasti niin väliä ole, kumpi maksaa enemmän. Kummatkin ovat varmasti oikein hyviä. Voidaan toki sopia, että Sonor on parempi ja maksaa enemmän. Kaikki tyytyväisiä? Hyvä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)