Joonas.H 24.02.2009 16:54:08 | |
---|
to hell...And back |
Milkop 24.02.2009 16:59:50 | |
---|
Noista kyllä ottaisin tuon Jacksonin, vähemmän ruma ja ilmeisesti siinä on paremmat mikitkin. "People are fucking boring. You know what would be great for a guy like me? To be in a coma." -George Carlin |
aalataur 24.02.2009 17:16:38 | |
---|
BC Richissä on neckthru ja olevinaan OFR.. (onkohan muka OFR?) Jaskassa taas pulttikaula ja SD:n aidot mikit. Aika erilaisia kitaroita. Plus BC Rich on minusta rumempi kuin verinen perse, kun taas tuo Jaska on aika hienokin. Mutta sehän on puhtaasti makuasia. Jos taas Jaskan väri on todella transparent red kuten tuossa lukee niin tietääkseni siinä kuultaa ne puunsyyt selvästi läpi. Tuohon tyyliin: http://www.guitarshop.net/jackson/SL3VB.jpg En ole kyllä varma tuosta värihommasta. |
Mr. Speed 24.02.2009 17:22:52 | |
---|
Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita. |
Evergrey 24.02.2009 18:27:21 (muokattu 24.02.2009 18:48:43) | |
---|
aalataur: BC Richissä on neckthru ja olevinaan OFR.. (onkohan muka OFR?) Jaskassa taas pulttikaula ja SD:n aidot mikit. Aika erilaisia kitaroita. Plus BC Rich on minusta rumempi kuin verinen perse, kun taas tuo Jaska on aika hienokin. Mutta sehän on puhtaasti makuasia. Jos taas Jaskan väri on todella transparent red kuten tuossa lukee niin tietääkseni siinä kuultaa ne puunsyyt selvästi läpi. Tuohon tyyliin: http://www.guitarshop.net/jackson/SL3VB.jpg En ole kyllä varma tuosta värihommasta. Mun käsittääkseni ainakin BC Rich, Jackson , Schecter käyttää joissain malleissa tuota FRT-O2000 tallaa. Jackson ainoa joka käyttää rehellisesti nimeä FRT-O2000. Muut nimeää sen "OFR". Tuon tallan erottaa Schallerin OFRsta teksteistä tai siitä että korean versioissa tallapaloissa on viisteet takaosassa. Muualta lainattua: "According to Floyd Rose, Inc. The FRT-O2000 is the same as the "Original" Floyd Rose, only it is made in Korea, not Germany. This saves the company a few bucks on labor. The tech guy said that according to the specs it is the same as the "Original", and is a very good trem. I have one on my Schecter and I think that it performs really well." Tuossakin näyttäisi olevan nuo viisteet. En ole varma. http://www.musamaailma.fi/WebRoot/m … /071D/2D9A/MH-1000_STBLK%5B1%5D.jpg Eli kaikki kai tuota käyttää nykyään. Ei taida Schallerin OFRää olla enää kuin jossain custom tai usa malleissa. |
Sotaratsu 24.02.2009 18:32:42 | |
---|
Ihan hyvin toi FRT-2000 on mulla ainakin pelannut. Kannattaa tosiaan kattoa muitakin malleja BC.Richiltä, mutta ite kyllä tykkään warlockistakin. Se on kuitenkin legenda. Neckthru-rakenne on suurta plussaa. Kun semmosen kitaran on kerran soitettavakseen saanut, ei sitä millään mielisi vaihtaa enää pulttikaulaiseen. Makuasioitahan toki kaikki... Hevihemmot kirkuu. Mihinkäs niitä sattuu? |
pietari-poika 24.02.2009 19:16:26 | |
---|
ESP Horizon |
Werihukka 24.02.2009 19:22:35 | |
---|
pietari-poika: Offina hiukan, onkos tässä kitarassani nyt sitten saksan vai korean tekele? http://pietari.kuvat.fi/kuvat/ESP+Horizon/IMG_1662.JPG Kun en osaa noista tallapaloista sanoa. Saksassa on tehty. Tarkista ny vielä sieltä pohjalevystä, että lukee made in Germany, jos haluat oikeesti varmistua. |
pietari-poika 24.02.2009 19:30:20 | |
---|
Saksassa on tehty. Tarkista ny vielä sieltä pohjalevystä, että lukee made in Germany, jos haluat oikeesti varmistua. Siellä taasen ei lue tota Made in germanya. Pari US patents-kohtaa siellä on ja luku 37 isolla. ESP Horizon |
Evergrey 24.02.2009 19:33:44 (muokattu 24.02.2009 20:43:47) | |
---|
pietari-poika: Siellä taasen ei lue tota Made in germanya. Pari US patents-kohtaa siellä on ja luku 37 isolla. Juurikin US Patentsia pukkaa noissa korean versioissa. Mutta tallapaloissa ei näy viisteitä. Veikkaan kuitenkin Koreaa jos ei lue schaller tai germany. |
mikkomfg 24.02.2009 19:39:05 | |
---|
Ottaisin Jacksonin. Vaahtera otelauta rokkaa ja mikit on kivat. Sitä paitsi toi BC Rich on järjettömän ruma. |
munkero 24.02.2009 19:49:21 (muokattu 24.02.2009 19:50:08) | |
---|
Musiikkihan on hienoimmillaan suorittamista... |
aalataur 24.02.2009 20:26:00 (muokattu 24.02.2009 20:30:34) | |
---|
pietari-poika: Siellä taasen ei lue tota Made in germanya. Pari US patents-kohtaa siellä on ja luku 37 isolla. Mulla lukee myös US Patents USA Jacksonin floikassa, mutta kun katsoo sinne syvemmälle niin siellä pilkottaa Made in Germany. Taskulampulla tms... |
pietari-poika 24.02.2009 20:43:16 | |
---|
Mulla lukee myös US Patents USA Jacksonin floikassa, mutta kun katsoo sinne syvemmälle niin siellä pilkottaa Made in Germany. Taskulampulla tms... Katoin taskulampulla mutta ei siellä mitään ollut. Melkoinen sekasikiö tää mun talla sitten jos on "oikeat" tallapalat ja "väärät" merkinnät. :D ESP Horizon |
Evergrey 24.02.2009 20:45:31 (muokattu 24.02.2009 20:48:36) | |
---|
pietari-poika: Katoin taskulampulla mutta ei siellä mitään ollut. Melkoinen sekasikiö tää mun talla sitten jos on "oikeat" tallapalat ja "väärät" merkinnät. :D Minä vuonna se on tehty ja missä? |
Werihukka 24.02.2009 21:08:04 | |
---|
pietari-poika: Katoin taskulampulla mutta ei siellä mitään ollut. Melkoinen sekasikiö tää mun talla sitten jos on "oikeat" tallapalat ja "väärät" merkinnät. :D Kerran on tommonen talla tullu vastaan vanhassa Kramerin Focus-sarjan kitarassa. Ei lukenu made in Germany, mutta muuten oli kyllä täsmälleen sama talla. |
Mustana tuo Jacksoni olisi ainakin minusta hianompi.. Ja Seymourin mikeistä ei ole muuta ku hyvää kokemusta ainakaan mulla. Mutta toisaalta mielestäni toi Warlock on kyllä hienompi kuin ainakin tuo Jaska punaisena. Olen vissiin kerran tai pari testannut tuota Jacksonia ja se vaikutti kyllä ihan älyttömän hyvältä kitaralta. Ihan kävi mielessä että tollasen vois hankkii sitte ku uutta keppiä oon hankkimassa.. Kiss My Ax! |
Icy-Sun 24.02.2009 21:45:05 (muokattu 24.02.2009 21:48:24) | |
---|
Minusta näissä molemmissa on aika hyvät speksit. Taitaa olla taas järkevintä ottaa se, joka sopii kouraan paremmin ;) Siinä mielessä ottaisin ehkä B.C Richin, koska se on neck thru ja minusta tuo talla on miellyttävämpi, vaikken mikään floikkakitaristi olekaan. Sekä tuota tallaa että Jacksonin lisenssitallaa olen kokeillut. Molemmat kyllä pitivät virettä sen, mitä minä soitin. Jaskassa on Duncanit, mutta niitä saa myöhemmin vaihdettuakin. Olisin itse tätä mieltä, mutta tuskimpa huonoja ratkaisuja kumpikaan on. E: Ja molemmat ovat kyllä aika törkeän rumia, mutta eipä muiden ulkonäkömieltymyksillä pitäisi olla väliä. ;) |
Mr. Speed 24.02.2009 22:05:21 | |
---|
Kannattaa sitten muistaa, ettei taida tuo Jaskan lisenssi talla olla edes tasoa FRT-2000. Se löytyy noista noin about 1000 euron kepeistä, mutta vielä puolen tonnin luokassa nuo tallat ovat melkoista kuraa. Itse siis ottaisin ihan vain tallan takia tuon hirvityksen B.C Richiltä, jos noista kahdesta pitäisi valita. Mikkejä ei kamalasti kannata tuijotella, koska ne saa aina vaihdettua, eivätkä ne ihan oikeasti tee niin suurta eroa soundissa. Lisäksi ennemmin mua huono floikkatalla itkettäis kuin huonot mikit. Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita. |
SininenIII 24.02.2009 22:47:48 (muokattu 24.02.2009 22:58:19) | |
---|
Warlock on mun mielestä hienon mallinen kitara, ainoa mistä en pidä on toi "widow"-lapa. B.CRichin omat mikit ei ole mielestäni ihan huonoimmasta päästä. Panostaisin 160e lisää ja ostaisin ton NJ-sarjan neck-thrun, hienompi "pointed"-lapakin, tosin väärinpäin. http://www.thomann.de/fi/bc_rich_nj_warlock_deluxe.htm Jacksonin Dinkyä en ole päässy kokeilee, mutta ilmeisesti ihan laadukkaita hintaluokassaan. Soittelin viikonloppuna kaverin Charvel 650xl:llä, samanlaisella kuin tuo joka torilla on myytävänäkin. Siinä olis kitaraa kerrakseen, soitettavuus erinomainen, hiukan leveämpi kaula kuin mun RR1ssä, mutta viimeistelyltään ei häpeä yhtään amerikan Jacksonille, myös sama Schallerin floikka. |