Spiral 22.02.2009 22:44:00 | |
---|
Tuli jokin aika sitten koottua tuommonen Musikdingin pikkuputkivahvistin. Jostain syystä ei suostu toimimaan, ei vaikka kytkennät on tarkistettu jne. Tuli mieleen, että jos myisi tuon jollekkin taitavammalle, jos ei muuten niin osiksi. Tässä nyt on kuitenkin ilmeisesti jotkut säädökset välissä, eikö niin? Uraltonen foorumilta luin, että periaatteessa itse tehtyä sähkölaitetta ei saisi myydä ollenkaan, ellei ole sähkömies. Toisaalta, kyllähän ihmiset viallisia vahvistimia on projekteiksi ostaneet iät ajat. Voiko tuon myydä viallisena, vai onko siinäkin myyjän vastuu ostajan vastuuta kovempi? |
kojones 22.02.2009 22:47:14 | |
---|
Myy "osina". |
Tympee Huttunen 22.02.2009 22:51:02 | |
---|
Ihan ensimmäiseksi kannattaa laittaa tälle palstalle infoa korjausprojektista. Palstan gurut voivat varmasti ratkaista ongelman kuin ongelman. |
Spiral 23.02.2009 08:08:13 | |
---|
Mäkrö: Ihan ensimmäiseksi kannattaa laittaa tälle palstalle infoa korjausprojektista. Palstan gurut voivat varmasti ratkaista ongelman kuin ongelman. Paha siitä on mitään kysyä, kaikki tuntuu olevan ok, muttei toimi kuitenkaan. Jopa putket lämpiää. |
Limes 23.02.2009 11:17:48 | |
---|
Jos olisi kuvia mistä näkyy kytkennät,niin saattaa joku osata jelppiä. Ja kaiketi kytkkentäkaava ja layout olisi hyvä olla. Joskus on sokea omille tekosilleen,vieraat silmät voi havaita paremmin. |
-HJN- 23.02.2009 12:17:17 | |
---|
Spiral 22.02.2009 22:44:00 Tuli jokin aika sitten koottua tuommonen Musikdingin pikkuputkivahvistin. Jostain syystä ei suostu toimimaan, ei vaikka kytkennät on tarkistettu jne. Meitä on monta vanhaa pierua täällä jotka ovat turanneet ääni- ja muun elektroniikan kanssa pienen ikänsä. Hommaa seuraavat detaljit: - kytkentäkaavio - kuvia itse vermeestä - jos pystyt mittaamaan joitain jännitteitä sekin auttaa Aliquando insanire iucundum est |
Spiral 23.02.2009 14:27:07 (muokattu 23.02.2009 14:27:30) | |
---|
En epäile ihmisten kykyjä, mutta kun tuo kytkentä on tuommoinen risuaita, niin... :) http://picasaweb.google.fi/laripsspiral/Musakamaa?feat=directlink(ks. 3 ensimmäistä kuvaa) Nuo kytkentäkaaviot taitaa olla tekinjänoikeuksis suojattuja, vai? On mulla niistä pdf:t. Joo, en tiedä millon minusta on näin lainkuuliainen tullut.... |
-HJN- 23.02.2009 17:55:31 | |
---|
Nuo kytkentäkaaviot taitaa olla tekinjänoikeuksis suojattuja, vai? On mulla niistä pdf:t. Juu, kauheen vaikee on kytkentä siitä varmaan on haettu tusina pantetteja...no leikki sikseen, meistä vanhoista pieruista moni piirtää 10 tuollaista vahvistinta illassa, vaikka tupakkiaskin kanteen ...no, harva meistä edes nykyisin tupakoi. Kun siinä on kaksi tötteröä siinä on ilmeisesti päätteenä (noval kannat) EL84 SE -kytkennällä ja sen lisäksi siinä on yksi 12AX7/ECC83 etuasteessa. Jos oikein suuri keksintö olisi tehty siinä olisi kaksi PCL86 putkea, mutta se onkin jo melkein tiedettä. Toisaalta osa "ulkomaan tietäjistä" pelkää P-sarjan putkia tuskin uskaltavat tehdä niistä mitään. Suurin ongelma on kiire, koska pitää ottaa savut koneesta ja kiiruusti. Kannattaa edetä kytkentäkaavion mukaan, johto johdolta ja merkata vaikka siihen paperiin mitkä olet tarkastanut. Aliquando insanire iucundum est |
msormune 23.02.2009 19:42:18 (muokattu 23.02.2009 19:46:57) | |
---|
Jos tuo on se Madamp G2, niin siinä on etuasteessa 6N2P ja pääteasteessa 6N1P, venäläisiä putkia. Joskus meinasin rakentaa tuon sarjan, mutta teinkin AX84 Fireflyn ja ostin Musikdingista siihen vain tuon G2:n verkkomuuntajan. |
Tympee Huttunen 23.02.2009 19:47:42 | |
---|
Jos kytkentä vaikuttaa olevan kunnossa, kannattaa tutkia tarkkaan jakkien yms. johdotukset. Minulla oli kerran kaverin Uraltone Jr. tutkittavana ja käytin todella kauan aikaa kytkentöjen ja komponenttien tutkimisiin, mutta vasta lopulta päätin tarkistaa jakin johdotuksen. Vika oli siinä. |
Heh, mulla on ollut kanssa kerran sisäänmenojakki väärin kytketty , pari päivää meni äimistellessä. Kerran oli päätemuuntaja väärin päin " Studiosus perpetuus" |
eskoilola 24.02.2009 00:47:08 (muokattu 24.02.2009 00:50:54) | |
---|
Spiral: En epäile ihmisten kykyjä, mutta kun tuo kytkentä on tuommoinen risuaita, niin... :) Toi sun konstruktio on TODELLA siisti. Olet käyttänyt paljon aikaa piuhojen asetteluun ja näemmä myös kolvi on pysynyt sille varatussa roolissa. Et ole hosunut sen kanssa ympäriinsä sulatellen piuhojen muovieristeitä yms. Eräs kaupallinen valmistaja on vuorenvarma voittaja jos kilpaillaan siitä että miten huonosti osat on aseteltu (layout design). Jos tiedätte pahempia ja jos teillä on kuvia pahemmista niin kiitollisuudella laittaisin niitä tähän kauhugalleriaan. Ja ihan vaan tiedoksi - toi sun vahvistin EI pääse tuonne - ei varmasti edes 100 "parhaan" joukkoon. http://furpile.com/Projects/harakanpesat/illustrations/ Ja siis noista ON kytkentäkuvat mutta silti kytkennän tarkistamisessa kasvaa finnejä paikkoihin mihin niitä ei odottaisi kasvavan... Halvalla menee mutta menköön |
blaekie 24.02.2009 02:42:07 | |
---|
Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. |
Spiral 24.02.2009 10:28:49 | |
---|
Mäkrö: Jos kytkentä vaikuttaa olevan kunnossa, kannattaa tutkia tarkkaan jakkien yms. johdotukset. Jep, vaikka aika vähän olen vasta noita kolvailuja harrastanut (muutama pedaali lähinnä), niin olen kyllä oppinut etsimään sitä vikaa omista viallisista kytkennöistä, nin monesti olen homman ryssinyt vaikka "kaikki on 100 varmasti oikein". Tuotakin vahvistinta tutkin ensin ees taas ja väärinpäin layoutin kanssa, sitten skeeman kans sama juttu. En löytänyt vikaa. Sitten velipoika, jolla on jonkinlaista alaan liittyvää koulutustakin, tutki toiset 1,5h. Ei keksinyt sekään, mikä olisi pielessä. Edelleenkään en sulje virhettä pois laskuista, mutta meikäläisen keinot alkaa olemaan vähissä. :) eskoilola: Toi sun konstruktio on TODELLA siisti. http://furpile.com/Projects/harakanpesat/illustrations/ Kiitos, tämä lohduttaa! :D |
dbv 24.02.2009 14:53:43 | |
---|
www.elisanet.fi/myownspace |
Jymi 24.02.2009 15:04:55 | |
---|
Voisiko ihan vaan olla putki rikki ? On montakin sellaista minulle tullut eteen, että uusi putki suoraan paketista on ollut viallinen. Ei ole harvinaista. |
msormune 24.02.2009 15:05:59 | |
---|
|
Spiral 24.02.2009 15:13:40 | |
---|
Jymi: Voisiko ihan vaan olla putki rikki ? On montakin sellaista minulle tullut eteen, että uusi putki suoraan paketista on ollut viallinen. Ei ole harvinaista. Toinen putki olikin, kun vaihdoin uuteen (jonka Musikding toimitti muitta mutkitta), niin kumpikin alkoi ainakin hehkumaan. |
Twinkle 25.02.2009 04:22:19 | |
---|
Paljollako myyt? |
Jymi 25.02.2009 16:07:45 | |
---|
Mitta nyt yleismittarilla ensin ainakin jännitteet. Sen lisäksi katodisvastusten yli olevat jännitteet. Laita tiedot tänne, niin päästään alkuun vianselvityksessä. |