blaekie 21.02.2009 16:58:04 (muokattu 21.02.2009 17:05:54) | |
---|
Kuuntelinpa tämän discofunk setin (Kisa 10), ja täytyy kyll sanoa että aika monta tyylin mukaista pompottelijaa löytyi, jotenkin tollanen biisi tarttee tollasen meiningin, eli kikkarapään, ja valkoisen hammasrivin, rintakarvat, sekä aurinkolasit, leveet lahkeet ja kaulukset, cool :-) EDIT: Piti sanoa vielä että Keep up the good work, eikä se haittaa jos basisti vetää soolon välillä ;-) Nii onkii ... vai oliko sittenkään .. |
Cathi777 21.02.2009 19:09:43 | |
---|
blaekie: Kuuntelinpa tämän discofunk setin (Kisa 10), ja täytyy kyll sanoa että aika monta tyylin mukaista pompottelijaa löytyi, jotenkin tollanen biisi tarttee tollasen meiningin, eli kikkarapään, ja valkoisen hammasrivin, rintakarvat, sekä aurinkolasit, leveet lahkeet ja kaulukset, cool :-) EDIT: Piti sanoa vielä että Keep up the good work, eikä se haittaa jos basisti vetää soolon välillä ;-) Joo, ei ole mikään helpoin biisi kyllä tuo vetää bassoja niin, että kuulostaisi vielä hyvältä. Itsekin kovasti yritin, mutta en sellaista saanut tehtyä, että olisin ollut tyytyväinen ja en sitten julkiseen jakoon laittanut ollenkaan. Hieno juttu tämä bassoskaba kyllä on ja on tuonut mukanaan ihan uutta harjoittelumotivaatiota. Vasta kerran toki julkisesti osallistuin, mutta jatkossa tulen olemaan aktiivisemmin mukana. Only pop music can break my heart... |
arilö 21.02.2009 22:14:38 | |
---|
Nämä kisailut ovat olleet aivan huippua, Jukille pistän kysymättä kaljat tai yrttiteetä, mitä nyt ikinä halajatkaan jos joskus satut kohdalle. Itsekin sain puhallettua pölyt bassoistani ja vasen käsi turtana soitin hullun virne naamalla. Kuinka valtavan hyvätasoisia soittajia täällä notkuukin Ihan parhautta on myös se, että nimimerkeillä on nyt kasvot, jos joku esim. kysyy miten saisi soundiinsa sitä tai tätä, on paljon helpompaa näiden kisojen jälkeen tietää (ja sen myötä neuvoa) mitä ko. henkilö haluaa Pelkkiä hyviä puolia näissä "kisoissa" |
J.Nikkanen 21.02.2009 23:23:50 | |
---|
Joopa joo, on moni jo kiitellyt, mutta kiittelen minäkin. Muutamaan kilpaan ehdin osallistua ja oli kyllä hemmetin hauskaa puuhaa. Valitettavasti aika ei antanyt myöden osallistua useampiin, mutta ei kai nää kisahommat tähän kuole, eihän? Mulle eniten antoi toisten kommentit omista ja muiden linjoista, oli hauskaa vertailla omia näkemyksiään muiden ajatuksiin bassotteluista. Aika kilttiä linjaa arvosteluissa noudateltiin, mutta kaippa niistäkin kommenteista joku oli arbuusin nenään kiskaissut. Pisteillekkin taisin itse päästä, ja tässä seurassa se on perskule vie jo kova saavutus. Sen verran kovia ukkoja täällä soittelee että pistää miettimään menikö pisteet oikeaan osoitteeseen kun mulle tuli. Tässä vaiheessa kun tosissaan itse muutamat linjat soitti ja hemmetin monta tuli kuunneltua, niin mieleen ei nouse yhtään ylijumalaista vetoa, ainoa mikä heti tulee mieleen oli se ns. "Cannibal Corpse" römpäytys, josta varmaan monella muullakin nousee suupielet virneeseen. Kiitos vielä kerran Jukille ja kaikille osallistuneille. Uudet Seymour Duncan SJB-1N ja SJB-1B (J-Bass vintage) 4-kielisen mikit myytävänä! Tarjouksia vastaanotetaan. |
okabass 23.02.2009 05:46:58 | |
---|
Kerta vielä kiellon päälle. Kiitokset kaikille osallistujille: oli mukava kuunnella eri variaatioita teemasta. Kiitokset arvosteluista sekä pisteistä. Suurkiitos Jukille kisan järjestämisestä. |
Kiitos ja kumarrus! www.myspace.com/boristheconductor |
jaacob 23.02.2009 15:00:55 | |
---|
Hienoja settejä ja jukille dänks, vaikka en itse osallistunutkaan. Sellaista vaan aattelin kysästä, et oisko mitään mahista saada joistakin skaboista hiukan "apumatskua", eli vaikka sävellaji tai sointuja (edes eka), kun oon niin pahvikorva, että menee hakiessa ihan sairaan kauan, enkä sittenkään tiedä oliko oikeasta kohasta. Jos on iso homma tai ei muuten hotsita, ni ei can do sitten. Ja olen kyllä yrittänyt kuunnella ja hakea, kaikilla ei vaan aina onnistu. Kiitos anyway |
Mange 23.02.2009 15:25:30 (muokattu 23.02.2009 15:25:58) | |
---|
jaacob: Hienoja settejä ja jukille dänks, vaikka en itse osallistunutkaan. Sellaista vaan aattelin kysästä, et oisko mitään mahista saada joistakin skaboista hiukan "apumatskua", eli vaikka sävellaji tai sointuja (edes eka), kun oon niin pahvikorva, että menee hakiessa ihan sairaan kauan, enkä sittenkään tiedä oliko oikeasta kohasta. Jos on iso homma tai ei muuten hotsita, ni ei can do sitten. Ja olen kyllä yrittänyt kuunnella ja hakea, kaikilla ei vaan aina onnistu. Kiitos anyway Itse suosittelisin että jatketaan kuten nyt ilman "apumatskua". Se on silloin parasta treeniä kaikille. Toinen plussa on että se antaa myös enemmän mahdollisuuksia eri tulkintoihin. Bassosäveltä vaihtamalla voi saada aikaan mitä mieleenkiintoisimpia harmonioita... :-) Mikäli sointujen hakeminen ei millään tahdo onnistua, voit kyllä kysellä niitten perään skabaketjussa ja pyydä vastaus pikaviestinä. Skabaketjuihin en niitä sointuja halua, jos ei haluta keskustella jostakin tietystä soinnusta biisissä. Mitä mieltä muut ovat? |
Teijo K. 23.02.2009 15:36:30 | |
---|
Mange: Itse suosittelisin että jatketaan kuten nyt ilman "apumatskua". Se on silloin parasta treeniä kaikille. Toinen plussa on että se antaa myös enemmän mahdollisuuksia eri tulkintoihin. Bassosäveltä vaihtamalla voi saada aikaan mitä mieleenkiintoisimpia harmonioita... :-) Mikäli sointujen hakeminen ei millään tahdo onnistua, voit kyllä kysellä niitten perään skabaketjussa ja pyydä vastaus pikaviestinä. Skabaketjuihin en niitä sointuja halua, jos ei haluta keskustella jostakin tietystä soinnusta biisissä. Mitä mieltä muut ovat? Noi aiemmat skabathan on olleet kai valmiita näytejuttuja joihin ei valmiita sointukarttoja ole ollut. Ne on sit menty korvakuulopohjalta. Mut eihän se, että jos uusiin skaboihin noi sointupohjat laitettaisiinkin siltikään estä soittamasta niitä korvakuulolta. Että jos joku haluaa omaansa laittaa soinnut esille niin ei sille musta oo mitään estettä. Voishan vaikka tarkistaa soittelun jälkeen että löysikö kaiken oikein. Ja ne jotka haluaa vetää ihan puhtaasti korvakuulolta voi edelleen niin tehdä. Aina saa kärsiä ja hävetä. |
jaacob 23.02.2009 16:15:56 | |
---|
Joo, ei ole tarkoitus mitenkään häiritä tai hankaloittaa koko todella hyvää meinikiä, ja juuri siksi kyselenkin vähän tälleen jälkeenpäin,kun kaikki ovat jo saaneet soittonsa vetästyä. Ois vaan aika hienoa käydä läpi tota matskua ja se sais ikäänkuin uuden kierroksen, kun noi sointukierrot on ihan hyvää treeniä , mutta vois varmistaa, että oma kokeilu lähtikin oikeasta paikasta. Jos joku vois lipasta soinnut aina sen jälkeen ku äänestys on suoritettu, ni oiskohan se hankalaa? |
toivajar16 23.02.2009 16:22:52 | |
---|
Skabojen kuuntelu on tarjonnut monia hienoja hetkiä. Summa summarum älyttömän kovaa kamaa ja kaikilla hieno meininki. Paljon on saanut ideoita omaan soittoonsa myös . Kiitos antoisista hetkistä www.myspace.com/rollcageband |
öl m 23.02.2009 16:43:38 | |
---|
jaacob: Jos joku vois lipasta soinnut aina sen jälkeen ku äänestys on suoritettu, ni oiskohan se hankalaa? Tuskinpa moisesta hillitöntä vaivaa on. IMO, ko. operaatio olisi paras suorittaa tosiaan vasta äänestyksen jälkeen. http://www.mikseri.net/users/?id=85003 |
hollstro 23.02.2009 17:16:11 | |
---|
Tää on ollut mukavaa hmmaa ja erityisesti sen huomaaminen että biisi josta basso puuttuu vaatii erilaista blokkauskorvaa kuin valmiiksi soitettu raita. Siis pitää blokata soinnut ja sitten miettiä mitä niihin vetää. Tämä on päällikkötason bassonsoiton treeniä jos mikä. Kehitää korvaa ja soittotaitoa. On mys ollut mukava kuunnella miten eritavalla eri kaverit lähestyvät samaa asiaa. Megaplussat gyl. vasemmassa lahkeessa-klubin elinikäinen kannatusjäsen |
rattledad 23.02.2009 17:58:28 | |
---|
Vähän turhankin addiktiivista välillä. Mutta hieno homma muuten. Huomaa kyllä mitä pitäisi koettaa omassa soitossa kipeimmin kehittää kun kun kuuntelee toisten vetoja ja lukee kommentteja omasta. "Tommy Tedesco. The guy was a studio ace for many years, but he didn't take himself too seriously. I remember an article in guitar player where he describes playing ironic, moronic and bullshonic scales over a chord progression." |
Hannu A 23.02.2009 19:28:03 | |
---|
Todellakin treeniksenä ihan ykkösluokan hommaa nämä skabat, ja nimenomaan ihan leikkimielellä. Parasta antia on musta ollut se, että on saanut muilta bassonsoittajilta palautetta omasta pompsuttelusta. Tuli myös eräänä iltana aivopierun tuloksena sellainen "ei oo häpee olla nopee -bassolinjaskaba" formaatti mieleen: idea on se, että x kappaletta osallistujia ilmoittautuu hommaan jonka jälkeen sovitaan, milloin kisan vetäjä julkaisee taustan. Sen jälkeen kun tausta on julkituotu on joku ennalta sovittu (pienehkö) tuntimäärä aikaa laittaa oma veto nettiin kuunneltavaksi. Kisan nimen mukaisesti ei ole häpee olla nopee, niinkuin aina vaimollekin sanon, vaan ideana on keskittyä siihen itse bassolinjaan eikä niin paljoa saundeihin yms. Tietysti kisan vetäjä ei saisi osallistua, koska kaverilla olis melkoinen "advantage" muihin nähden. Kisan voittaja (esim.) sitten vetäisi seuraavan skaban jne... "Bassolinja on bassolla näppäilemällä soittaen aikaansaatava sarja ääniä, jonka voi soittaa tarvittessa toisenkin kerran samalla tavalla."
-BASISTI JUMALAN ARMOSTA |
eugen7 23.02.2009 19:43:27 | |
---|
kraaps: Todellakin treeniksenä ihan ykkösluokan hommaa nämä skabat, ja nimenomaan ihan leikkimielellä. Parasta antia on musta ollut se, että on saanut muilta bassonsoittajilta palautetta omasta pompsuttelusta. Tuli myös eräänä iltana aivopierun tuloksena sellainen "ei oo häpee olla nopee -bassolinjaskaba" formaatti mieleen: idea on se, että x kappaletta osallistujia ilmoittautuu hommaan jonka jälkeen sovitaan, milloin kisan vetäjä julkaisee taustan. Sen jälkeen kun tausta on julkituotu on joku ennalta sovittu (pienehkö) tuntimäärä aikaa laittaa oma veto nettiin kuunneltavaksi. Kisan nimen mukaisesti ei ole häpee olla nopee, niinkuin aina vaimollekin sanon, ... Ei tarvii enää häpeillä ;) http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa. … tml/arkistot/kotimaa/2009/02/800895 Ja sitten vakavampaa eli suuri kiitos Jukille noista kisoista ja hyvä että Kraaps jatkaa perinnettä. Allekirjoitan Kraapsin ekan kappaleen näiden kisojen osalta. |
jaacob 23.02.2009 20:16:50 | |
---|
Lainaus: Tuskinpa moisesta hillitöntä vaivaa on. IMO, ko. operaatio olisi paras suorittaa tosiaan vasta äänestyksen jälkeen. Ja tästähän sais respektiä myöskin ne, jotka osaavat plokata hienosti ja tätäkin puolta vois harjoitella myös vähän huonommin osaavat, oma skaba näille, heh heh. Anyway, lisää vaan haasteellisia linjoja, ehkä itsekin uskaltautuu jossain vaiheessa mukaan. |
sirdickyj 23.02.2009 20:39:38 | |
---|
Kisat on parasta, kyllä. Mitä noihin sointujuttuihin tulee, niin aika peruspohjaltahan noi on menny, tosin mä oon onnistunu niistäkin yhden kuulemaan "väärin". * Paskaa - > Ei-vielä-hiottu-timantti
* Ei osaa laulaa -> Potentiaalinen tulkitsija
* Epävireinen - > Ongelma monitoroinnissa
* Ei svengaa pätkääkään -> Erilaiset musiikilliset arvot
* Huono saundi -> Tavanomaisesta poikkeava |
T.Nick 24.02.2009 08:19:38 | |
---|
Reggaessa oli haastetta soinnuissa ja niiden blokkaamisessa aika monella. "Tästä meidän ohjelmatoimistosta löytyy Viron ja Eestin asiantuntijat." |
J.Hollström 24.02.2009 08:32:33 | |
---|
Thominisk: Reggaessa oli haastetta soinnuissa ja niiden blokkaamisessa aika monella. Joo siinä oli kyllä. Tässä siihen yksi malliveto jossa pitäis olla suht. oikeet äänet: http://maihinnousu.net/s/?song_id=2676 Tyylinmukanen |