Oon pariinkin kertaan kuullut suht luotettavasta lähteestä että "aidoimman" soundin lesliestä saa kun mikittää yläpään kahdella mikillä, molemmat samalla puolen pyörivää härveliä ja sitten summaa nämä kaksi monoksi. Täten vaihevirheet jotenkin summaantuu ja soundista tulee hyvä, tosin en ole kokeillut. kaippa tässä on jotakin järkeä... :) |
AoA: Oon pariinkin kertaan kuullut suht luotettavasta lähteestä että "aidoimman" soundin lesliestä saa kun mikittää yläpään kahdella mikillä, molemmat samalla puolen pyörivää härveliä ja sitten summaa nämä kaksi monoksi. Täten vaihevirheet jotenkin summaantuu ja soundista tulee hyvä, tosin en ole kokeillut. kaippa tässä on jotakin järkeä... :) Kahdella mikillähän siihen just tulee vaihevirhe summatessa. Kuulostaa mun korvaani vähän oudolta ajatukselta, mutta väliäkö sillä tietysti, jos soundi on hyvä. |
maza: Kahdella mikillähän siihen just tulee vaihevirhe summatessa. Kuulostaa mun korvaani vähän oudolta ajatukselta, mutta väliäkö sillä tietysti, jos soundi on hyvä. tai meinasi sen sillä että ku pyörivän torven reunoilla on mikit. kun torvi pyörii jos yksi mikki on vaan toisella puolen, niin kun torvi pyörii sen ohi niin äänenkorkeus vaihtelee aina kun torvi kiertää eri etäisyydeltä mikkiä, niin kun on kaksi mikkiä ja ne summaa niin sävelkorkeuserot tasoittuu, en tosin tiedä miten päin tämä pitäis selittää. Tässä kyllä voi olla jotain perää, mutta kokeilla pitäis ite. Kaippa tämä on jotain syvempää matematiikkaa enemmänki. |