Aihe: Jethro Tull..
1 2 3 4 516 17 18 19 2037 38 39 40 41
mugena
17.01.2009 18:50:38
No voe...kemian kirjoitukset Kulttuuritalon keikkaa seuraavana päivänä! Nyt sapettaa!
Joe Pine (60's talk show host who sported a wooden leg) "So, with your long hair, I guess that makes you a woman." Frank Zappa's response "So with your wooden leg, I guess that makes you a table."
Thomas Bleu
20.01.2009 00:14:19
Löytyipä mielenkiintoisia videoita youtuben kätköistä! Stormwatch-kiertueelta keväältä 1980 suht. hyvänlaatuisia livevideoita, itse en ainakaan ole vielä koskaan törmännyt näihin. Eli viimeisiä keikkoja klassiselta kokoonpanolta:

http://www.youtube.com/watch?v=buU-k-nXy2s&NR=1

http://www.youtube.com/watch?v=wVeyNEnoFkU&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=VSeG5773H4w&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=wDuk_ql4O1Q&feature=related
Laatte
20.01.2009 12:34:08 (muokattu 20.01.2009 13:18:13)

Joo aikasta kova meininki. Minstrelissä ainakin Barre on eloisampi kuin ikinä.
"Kenelläkään ei olisi tavaroitani lainassa, jos minulla ei olisi ystäviä."
ejhfi
12.02.2009 07:33:07

Onko kenelläkään mitää käsitystä mihin aikaan tuolla Tullikamarilla mahtaisi bändi aloittaa? Ovet on ilmoitettu aukeavan klo 19:00, mutta milloin mahtaa narahtaa?
En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan
ipa
13.02.2009 19:01:30
Löysin Youtuben kätköistä aivan uskomattoman hyvää tavaraa. Kokonainen dokumentti vuodelta 1979. Olen katsonut tuon jo innoissani kolme kertaa.

Part 1 http://www.youtube.com/watch?v=kNQph8usmFU&feature=channel_page
Part 2 http://www.youtube.com/watch?v=KZfu6Hwpccg&feature=channel
Part 3 http://www.youtube.com/watch?v=UQ7raDsfqzw&feature=channel
Part 4 http://www.youtube.com/watch?v=4Ich0dIsdYs&feature=channel
Part 5 http://www.youtube.com/watch?v=RIR5m1tnF5Q&feature=related

Jostain syystä osa viisi jää hieman kesken. Dokumentin loppu Sweet Dream vedon kanssa tästä: http://www.youtube.com/watch?v=yaF7cms3MJc&feature=channel_page
HaloOfFlies
22.02.2009 23:45:26

Miksikähän ihmeessä Aqualungin 25-vuotisjuhlapainokselle on lätkäisty 3 biisiä BBC-sessioista vuosilta 1968 ja 1969. Jotenkin eivät vaan sovi tuohon kokonaisuuteen.
"Kolme yötä jouluun on, laskin aivan itse eilen..." "Urpo laski väärin, joulu meni jo". S.M.A.K.-jäsen #5
Tohtori Flang
23.02.2009 02:18:08
danny: Miksikähän ihmeessä Aqualungin 25-vuotisjuhlapainokselle on lätkäisty 3 biisiä BBC-sessioista vuosilta 1968 ja 1969. Jotenkin eivät vaan sovi tuohon kokonaisuuteen.

Ja kaiken lisäksi kipaleet on vielä napattu huonolaatuisilta kopionauhoilta. Kyseinen juhlajulkaisu oli levy-yhtiön idea, jonka eteen Anderson itse ei jaksanut nähdä hirveästi vaivaa. Itseäni ihmetyttää miksi levyltä löytyvää haastattelua ei mieluummin kirjoitettu sisävihkoon. Ja levyn remasterointikin on vielä tolkuttoman huonosti tehty. Uutta versiota odotellessa...
"Teeskentelin monta vuotta pitäväni jazzista. Maksoin kovan hinnan." -Lemmy
kepe-5
23.02.2009 12:44:03
Tohtori Flang: Ja kaiken lisäksi kipaleet on vielä napattu huonolaatuisilta kopionauhoilta. Kyseinen juhlajulkaisu oli levy-yhtiön idea, jonka eteen Anderson itse ei jaksanut nähdä hirveästi vaivaa. Itseäni ihmetyttää miksi levyltä löytyvää haastattelua ei mieluummin kirjoitettu sisävihkoon. Ja levyn remasterointikin on vielä tolkuttoman huonosti tehty. Uutta versiota odotellessa...

Juu, on kyllä niin tunkkaisesti masteroitu lätty, että Tullin tuotannosta ei ihan heti tule toista mieleen. TAAB sen sijaan soi varsin majesteettisesti CD-versionakin.
"But I love that dirty water - Boston you're my home."
Tohtori Flang
23.02.2009 18:32:36
kepe-5: Juu, on kyllä niin tunkkaisesti masteroitu lätty, että Tullin tuotannosta ei ihan heti tule toista mieleen. TAAB sen sijaan soi varsin majesteettisesti CD-versionakin.

Abbey Road oli juuri sijoittanut uuteen NoNoise-ohjelmaan ja sitä käytettiin tällä levyllä niin runsaasti että siinä sivussa hävisi puolet symbaaleista...

Mutta kaikki ei ole pelkästään epäonnistuneen remasteroinnin syytä, "Aqualung" ei ole alunperinkään soundillisesti niin hyvä kuin orkesterin myöhemmät levyt.
"Teeskentelin monta vuotta pitäväni jazzista. Maksoin kovan hinnan." -Lemmy
kepe-5
23.02.2009 19:32:00
Mutta kaikki ei ole pelkästään epäonnistuneen remasteroinnin syytä, "Aqualung" ei ole alunperinkään soundillisesti niin hyvä kuin orkesterin myöhemmät levyt.

Totta tuokin. Yhtyeen ekoilla soi tietty kotikutoisuus, ja osa esimerkiksi Benefitin alakuloisuutta on juuri se pilkahteleva masennussärö.
"But I love that dirty water - Boston you're my home."
Thomas Bleu
24.02.2009 14:27:11
ipa: Löysin Youtuben kätköistä aivan uskomattoman hyvää tavaraa. Kokonainen dokumentti vuodelta 1979. Olen katsonut tuon jo innoissani kolme kertaa.

Tuo on kyllä mahtava dokumentti! Itsekin tuota haltioissani monet kerrat katsonut. Etenkin kohtaus missä bändi nauhoittaa Stormwatch-levyä on loistava.
Laatte
18.03.2009 01:24:55

Jälleen kerran nämä sedät osasivat miellyttää. Oli kyllä koko bändi todella hyvässä tikissä ja yllättävänkin hyvin Andersonin ääni kesti. Melkonen veijari se Goodier.

Kulttuuritalon settilista:

1. Cross-Eyed Mary
2. Beggar's Farm
3. Serenade to a Cuckoo
4. Farm on the Freeway
5. King Henry's Madrigal
6. Fire at Midnight
7. A Song for Jeffrey
8. Heavy Horses
9. Bourée
----------------
10. Sweet Dream
11. Dharma for One
12. Thick as a Brick
13. My God
14. Aqualung
----------------
15. Wind Up
16. Locomotive Breath

Ensimmäisen puoliskon järjestyksessä saattaa olla häikkää ja toiselta puoliskolta saattaa uupua joku kappale, mutta pääpiirteittäin se meni noin.
Loistava kattaus, vaikka jälleen jäi Minstrel in the Gallery -edustusta toivonut nuolemaan näppejään. Toiveista Fire at Midnight, My God ja Heavy Horses toteutuivat.
"Kenelläkään ei olisi tavaroitani lainassa, jos minulla ei olisi ystäviä."
Mika Torvinen
18.03.2009 09:54:38
Pakkahuoneen keikka oli kyllä älyttömän hyvä. Soundit oli loistavat eikä setissäkään vikaa. Heavy Horsesia odottelin ja sen myös soittivat. Pieni pettymys oli ehkä kun soittivat Songs From The Woodilta juuri sen huonoimman biisin, mutta eipä tuo niin haittaa.
Jeh.
ipa
18.03.2009 12:05:03 (muokattu 19.03.2009 11:42:17)
ipa:En odota mitään valtaisaa musikaalista elämystä bändin nykyisellä suorituskyvyllä, mutta Ian ja Martin olisi ihan vain periaatteen vuoksi kiva nähdä omin silmin.

Odotukset ylittyivät! Todellakin sain musiikillisen elämyksen! Aivan mahtavaa! Todella munakasta energistä menoa! Anderson lauloi rutkasti paremmin kuin 2000-luvun alkupuolelta peräisin olevilla tallenteilla, joita olen katsellut. Soitto kulki kivasti ja soundit miellyttivät. Nykyinen kosketinsoittaja ja basisti hallitsevat hommansa näemmä oikein nätisti. Settilistassa oli tällä kertaa vain vanhempia biisejä (no yksi kasaribiisi), mutta eipä tuo haitannut. Ensi kiertueella varmaan promotaan uutta levyä?

Ainut suurempi puute oli tuo Andersonin paketissa oleva sormi. Heppu ei näemmä pystynyt pahemmin soittamaan akustista kitaraa, joten sitä kuultiin vain Thick as a brickissä. Paikkasivat sen muissa biiseissä näemmä koskettimilla, ja Aqualungissa oli pelkkää Barren kitarointia.
ydinaukio
18.03.2009 17:07:37
Olipas väsynyttä paskaa. Rumpali ei soittanut edes kunnon kapuloilla (!), varmaankin siksi koska Andersonin kieltämättä kauheassa kunnossa oleva ääni ei olisi sieltä alta kuulunut mihinkään. En tiedä mitään kauheampaa kuin pidättelevä rumpali, ja kun tämä pidättely tapahtuu vielä niiden "risukapuloiden" kanssa niin huhhuh. Kunnon ruotsinlaivamenoa, saatana. Basisti ja kosketinsoittaja olivat täysiä statisteja, eikä Andersonin kuuluisasta karismastakaan ollut tietoakaan. Ainoa, joka ei pettänyt, oli Barre. Tyylikäs jätkä, pisteet kotiin, ja sillähän oli jopa säröä kitarassa (!)...

Odotukset olivat helvetin matalalla, mutta siltikin ne alittuivat. Mut onpahan tämäkin legenda nyt nähty, toivottavasti tajuavat lopettaa pian. Minun puolestani olisivat saaneet lopettaa 20-30 vuotta sitten.
Thomas Bleu
18.03.2009 22:00:00 (muokattu 18.03.2009 22:00:50)
Loistokeikka, Pakkahuoneella olin bändiä katsastamassa, ja aivan fiiliksissä olen vieläkin. Hyviä biisejä soittivat, suurena plussana Heavy Horses, jonka olen aina halunnut nähdä livenä. No, nyt voin kuolla onnellisena. Minstrel in the Gallery, sekä Songs from the Wood olisivat vielä voineet toki tulla. Encoren lopusta jäin kaipaamaan myös sitä jamia isoine palloineen, mitä vielä ihan viime aikoinakin ovat harrastaneet. Ehkä isommilla areenoilla sitten. Ei siinä, varmasti käyn katsomassa vielä jos tulevat Suomeen. Verrattuna vuoden 2006 kulttuuritalon outoon viulistin kissasta kertovien laulujen keikkaan, tämä oli mahtava.
Bald Anus
19.03.2009 07:34:47

ydinaukio: Olipas väsynyttä paskaa. Rumpali ei soittanut edes kunnon kapuloilla (!), varmaankin siksi koska Andersonin kieltämättä kauheassa kunnossa oleva ääni ei olisi sieltä alta kuulunut mihinkään. En tiedä mitään kauheampaa kuin pidättelevä rumpali, ja kun tämä pidättely tapahtuu vielä niiden "risukapuloiden" kanssa niin huhhuh. Kunnon ruotsinlaivamenoa, saatana. Basisti ja kosketinsoittaja olivat täysiä statisteja, eikä Andersonin kuuluisasta karismastakaan ollut tietoakaan. Ainoa, joka ei pettänyt, oli Barre. Tyylikäs jätkä, pisteet kotiin, ja sillähän oli jopa säröä kitarassa (!)...

Odotukset olivat helvetin matalalla, mutta siltikin ne alittuivat. Mut onpahan tämäkin legenda nyt nähty, toivottavasti tajuavat lopettaa pian. Minun puolestani olisivat saaneet lopettaa 20-30 vuotta sitten.

Rumpali soitti helvetin hienosti koko ajan, eivätkä riisitikut latistaneet mitenkään. Anderson lauloi paremmin tosiaan ku Montreuxissa 2003 mm., muttei siltikään loistavasti. Tämän konsertin heikoin lenkki oli selvästi Barre, välillä soitto ei kulkenut älyttömän hyvin. Olin tosin alkukeikasta näkevinäni, että Barre olisi katsonut hampaat irvessä kynttään, lohkesi kenties?

Ja hyvä keikka! Setti oli vain hieman yllätyksetön.
"Voisitko olla trollaamatta tänne ketjuun, täällä yritetään keskustella asiallisesti. Painan kohta varoitusta ja jos se ei auta, painan sinua perseeseen." ~heikkijarvinen
kotti
19.03.2009 09:23:06
Kyllä taisi tosiaan Barrelta murtua kynsi alkupuolella. Olin melkein suoraan herran edessä koko keikan ja minusta soitti ihan pirun hyvin, joskin muutama tiluliluttelu oli vähän mielikuvituksetonta.

En ole mikään järin suuri Tull fani ollut, joten Andersonin nykyinen laulukunto tuli pienoisena yllätyksenä. Ei siinä mitään ettei ääni toimi samalla tavalla kuin 20+ vuotta sitten, mutta onko sitten pakko edes yrittää laulaa kaikkea samassa sävelessä? Eikö voisi laskea oktaavin verran tai jättää kokonaan laulamatta? Joku Thick As A Brickin eka puolisko oli aika kauheaa kuunneltavaa, kun laulu ei edes peittynyt soittimien alle ollenkaan.

Pitääkö herrat muuten aina väliajan? Jossain kolmituntisessa setissä sen jo ymmärtää, mutta kahden tunnin keikassa tuntuu vähän turhalta tunnelmantappajalta. Eka puolisko oli muuten mielestäni selvästi parempi kuin toinen pakollisine hieman pitkitettyine biiseineen. Mutta mutta... eka kerta Tullin keikalla eikä kaduta yhtään vaikka lippua ostaessa vähän kirpasikin.
Lesko
24.08.2009 13:36:36
Huom! Olet kirjoittamassa yli 158 päivää vanhaan ketjuun!

Jaahas, kuukauden päästä olis kovaa settiä ilmestymässä.

http://www.levykauppax.fi/artist/je … t_madison_square_garden_dvd_cd/dvd/
Kalevalamittaisia runoja "kalevalarunoilijakyrpäperseessäkoskaansustamitääntulejostolleenajatteletlesko." -Kailis
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)