Aihe: G-Major 2
1 2
Eemil
22.02.2009 17:21:57 (muokattu 22.02.2009 17:27:02)
HeavyMachinery: M300 on köyhä verrattuna G-majoriin. G-sharppia vaivaa aika paljon samat ongelmat kuin m300sta.
-Soundi katkeaa presettiä vaihteassa
-Vain 2efektiä yhtä aikaa eikä kunnon mahdollisuutta routingille. (toisin kuin g-major) esim parraller reverb chorus ei onnistu
- Ei tottele CC:tä -> Ei tap tempoa midillä.
- ei kill dryta.

Kill dry löytyy G-sharpista kyllä. Takapanelissa on nappula. Saundin katkeamista en ole huomannut. 2 efektiä yhtäaikaa eikä routingia on ominaisuus, ei ongelma. CC:stä en osaa sanoa kun ei ole tarvetta.

Ainoa huono puoli tähän asti on se, että delay ei lähde heti presetin valittua toimimaan, vaan miettii hetken. En tiedä tekeekö joka delayn kanssa samaa.

Jos verrataan G-majorin ja G-sharpin yleissaundia niin tuo G-sharp tuottaa huomattavasti pehmeämmän ja pyöreämmän kuuloisia efektejä, kuten mun mielestä ainakin pitääkin olla.

Ja Aalataur: Mnetissä pikaviestien julkaisu on kiellettyä, vaikkei sillä tässä tapauksessa mun puolesta mitään merkitystä ole. Ihan vain tulevaisuudessa ettet joudu ongelmiin.
aalataur
22.02.2009 18:08:47 (muokattu 22.02.2009 18:11:43)

Ja Aalataur: Mnetissä pikaviestien julkaisu on kiellettyä, vaikkei sillä tässä tapauksessa mun puolesta mitään merkitystä ole. Ihan vain tulevaisuudessa ettet joudu ongelmiin.

Niin taitaa olla, joku mielikuva mulla ehkä siitä olikin. Mutta ajattelin että tuo ei varmaan sinua haittaa ja hyödyttää monia. Tietenkään mä en mitä tahansa viestejä lähtisi julkaisemaan, enkä nyt muutenkaan ajatellut ottaa tavaksi.

Niin ja tosiaan, killdry laitteesta löytyy. Näkyy esim. seuraavassa kuvassa:

http://www.dv247.com/assets/products/32869_l.jpg
Eemil
22.02.2009 20:30:39
Niin ja tosiaan, killdry laitteesta löytyy. Näkyy esim. seuraavassa kuvassa:

http://www.dv247.com/assets/products/32869_l.jpg

Jep, tai merkkivalo näkyy. Itse killdry-nappula on takapaneelissa.
Jaffe
22.02.2009 23:37:33
Pystyykös tolla G-Sharpilla ohjaan vahvistimen kanavia?
ReBeat
23.02.2009 00:37:41

Jaffe: Pystyykös tolla G-Sharpilla ohjaan vahvistimen kanavia?

Ei siinä mitään releitä ole.
Jaffe
23.02.2009 10:40:45
ReBeat: Ei siinä mitään releitä ole.

no se sitte siitä :). kiitos
HeavyMachinery
23.02.2009 15:31:14

Eemil: Kill dry löytyy G-sharpista kyllä. Takapanelissa on nappula. Saundin katkeamista en ole huomannut. 2 efektiä yhtäaikaa eikä routingia on ominaisuus, ei ongelma. CC:stä en osaa sanoa kun ei ole tarvetta.
Se onkin aika iso boonus että tuossa on se kill dry itse olin jäänyt olettamukseen ettei olisi.

Minusta routtaamisen puuttuminen ei ole ominaisuus. Sen perusteella joka laitteissaa olisi vaikka mitä ominaisuuksia jos sen puute laskettaisiin automaagisesti omanaisuudeksi :D

Ainoa huono puoli tähän asti on se, että delay ei lähde heti presetin valittua toimimaan, vaan miettii hetken. En tiedä tekeekö joka delayn kanssa samaa.

Hei se on Delay siinnä pitää olla viivettä :D
- Juuri tuossahan se soundi katkeaa
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
aalataur
23.02.2009 15:37:16

Hei se on Delay siinnä pitää olla viivettä :D
- Juuri tuossahan se soundi katkeaa

Siis tuleeko itse delay hieman myöhässä, vai mykistyykö koko soundi hetkeksi? Jos ensimainittu, niin enpä pitäisi kovin merkittävänä asiana.
adretlan
24.02.2009 01:06:12
Majorin ja sharpin erot on selvät, mutta mitä mitä käytännön eroa on g-forcella ja g-majorilla?
On kivaa olla kalamies#35 >-)))>
ReBeat
24.02.2009 01:25:27

adretlan: Majorin ja sharpin erot on selvät, mutta mitä mitä käytännön eroa on g-forcella ja g-majorilla?

G-Forcessa efektiblokit pystyy routtaamaan melko vapaasti ja efektien säädöt on hiukan monipuolisemmat. Pitch shifter on "intelligent", kun Majorissa se on tavallinen ilman mitään asteikkojuttuja. G-Forcessa on kaiutinsimulaatio, majorissa ei. Majorissa taasen on kaksi relettä.

http://tcsupport.custhelp.com/cgi-b … hZ2U9Mg**&p_li=&p_topview=1
Eemil
24.02.2009 11:06:48
aalataur: Siis tuleeko itse delay hieman myöhässä, vai mykistyykö koko soundi hetkeksi? Jos ensimainittu, niin enpä pitäisi kovin merkittävänä asiana.

Ei saundi katkea, vaan efekti lähtee käyntiin viiveellä. Delay siis, en muiden kohdalla ole huomannut moista.
HeavyMachinery
24.02.2009 16:01:43

ReBeat: G-Forcessa efektiblokit pystyy routtaamaan melko vapaasti ja efektien säädöt on hiukan monipuolisemmat. Pitch shifter on "intelligent", kun Majorissa se on tavallinen ilman mitään asteikkojuttuja. G-Forcessa on kaiutinsimulaatio, majorissa ei. Majorissa taasen on kaksi relettä.

http://tcsupport.custhelp.com/cgi-b … hZ2U9Mg**&p_li=&p_topview=1

+ laadukkaammat AD/DA muuntimet.
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
adretlan
24.02.2009 16:17:49
Releitten puuttumista ihmettelen tossa forcessa. Muutenhan se olisi aivan mainio värkki. Kai siinä on ajateltu niin että kuka forcen homma niin ostaa erikseen releboxin.
On kivaa olla kalamies#35 >-)))>
Riku Rotten
22.08.2009 11:15:31
Huom! Olet kirjoittamassa yli 178 päivää vanhaan ketjuun!

Ykkös majuri muuttaa puhdasta singnaalia. Onko sama ominaisuus myös G major2 tai G Forcessa?
oiva tumpeloinen
22.08.2009 12:23:49
Riku Rotten: Ykkös majuri muuttaa puhdasta singnaalia. Onko sama ominaisuus myös G major2 tai G Forcessa?

AD/DA-muunnos tekee aina jotain soundille. G-Force ei tosin väritä soundia siihen malliin kuin G-Major. G-Forcella pääsee todella lähelle alkuperäistä lopputulosta. Major taas värittää selvästi. G-MAjor 2:sta en osaa sanoa.
drlecter
22.08.2009 13:42:03

Minulla on myös G-Major ja G-Sharp. Hyviä pelejä molemmat. G-Majorista tosin meinaa ne nupit irtoilla roudatessa.
Silppuri
24.08.2009 11:04:19

Tunnustaako kukaan omistavansa G-major 2:sta?? Olis ihan kiva kuulla vähän jotain reportaasia.
"I havent slept since I woke up."
Tee
19.09.2012 09:56:28
Onko porukalla kokemusta g-majoreitten käytöstä muiden instrumenttien kuin kitaran kanssa? Lähinnä mielessä laulun kompressointi gmajorilla keikalla..
Pulu ja patsas.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)