bluemind 20.02.2009 14:04:29 | |
---|
Olen tässä viime päivinä kasaillut taas pientä kotistudioviritelmää ja kytkin uuteen koneeseeni kiinni Mackie Spike merkkisen äänikortin. Ongelmana on se että kun daw:issa tekee mitä tahansa paria efektitöntä raitaa vaativampaa, saattaa äänikortti yhtäkkiä tuupata toiston niin särölle että se muistuttaa puhdasta kohinaa. Usb:n irq konfliktit katsoin läpi ja nyt äänikortti on sellaisessa portissa jossa ei muita keskeytyksiä tule, cpu:t pyörivät aika pitkälti minimissään (dual core celeron) ja en ainakaan löydä mitään merkkiä siitä että missä leikkaa kiinni. Äänikortin sisääntulot näyttävät että tavaraa virtaa sisään vaikka gainit olisivat nollilla kun se menee siihen tilaan että tuuppaa kaiken särölle. Olen kokeilut latenssien nostamista ja laskemista, se ei tunnu vaikuttavan ilmiöön mitenkään. Myös mackien oman ASIO-ajurin vaihtamista ASIO4All:iin on kokeiltu, ilman suurempaa menestystä. Onko kenelläkään ollut tämän/muun härvelin kanssa vastaavia kokemuksia ja oletteko löytäneet ratkaisua? |
samulirask 20.02.2009 18:18:20 | |
---|
Oletko kokeillut mitään toista DAWia? Tämä on täysin hakuammuntaa, mutta tuli vain mieleen. Itselläni eri DAWit ovat saattaneet käyttäytyä hieman eri tavoilla. Esim. Magixin Music Studio 7 vei jossain tapauksissa aivan älyttömästi suoritintehoa, kun paljon uudempi ja monimutkaisempi Sonarin 6 pyörii kuin vettä vain. |
bluemind 20.02.2009 23:29:57 | |
---|
Oletko kokeillut mitään toista DAWia? Olen kyllä kokeillut vaikka mitä, ongelma tuntuu olevan yhteinen kaikille asiota käyttäville ohjelmille. Ehkäpä tuossa purkissa on epävakaa firmware tai jotain. Muuten musiikin toisto pelaa loistavasti kaikista muista ohjelmista/linuxin puolelta. |
Vista vai XP? Ovatko ajurit ajan tasalla? Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300
Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. |
bluemind 21.02.2009 22:07:59 | |
---|
Kalmo: Vista vai XP? Ovatko ajurit ajan tasalla? Windows XP. Viimeisimmät ajurit ja firmikset on asennettu. Alan jo kohta epäillä että tuo laite on rikki jostain, mutta toisaalta omituista koska se esiintyy vain tietyillä ajureilla ja täysin satunnaisesti. Kaikki jatkaa muuten toimimistaan normaalisti, mutta kortti työntää signaalin säröytyneenä + näköjään vielä muuta kohinaa pihalle. Tarkemmin katsottuna sisääntulot näyttäisivät edelleen toimivan ihan niinkuin ennenkin, mutta jossain daw:in ulostulon ja härvelin ulostulomittareiden välissä joku menee pieleen. Ongelma poistuu hetkeksi kun käynnistän dawista laitteen uudestaan, mutta ei ikinä kovin pitkäksi aikaa. |
Johann Onn 21.02.2009 23:54:47 | |
---|
Emolevyn piirisarja ? Yleensä äänikorttien valmistajien sivuilta löytyy ne, joiden kanssa on ongelmia. Yhteen aikaan oli helppoa, "piirisarjana VIA ?" ja vastaus ongelmaan oli: "Piirisarjana VIA". |
bluemind 22.02.2009 00:39:49 | |
---|
Johann Onn: Emolevyn piirisarja ? Ihan inteliä tämän emon piirisarja on (Asrock wolfdale1333-glan/m2 emolevy). Olen jo mietiskellyt jos ostaisin e-mu:n 0202 usb:n tai 0404 usb:n tilalle, jos toimisi paremmin. Hermot menee tuon suhinan kanssa. |
Ziggy Bubba 22.02.2009 15:12:42 (muokattu 22.02.2009 15:14:17) | |
---|
Ettei ois nuo latency/bus asetukset turhan pienellä? Itellä heitti Emun 0202 USB:n särölle kun nuo oli turhan pienelle - ei ehtinyt siis laite prosessoimaan soundia tuossa ajassa. Laitoin säädöt hiukan isommalle, ongelma poistui. E: olitkin jo testannut tuota, noh ei sitten mitään... Oireet oli vaan ihan samat kuin itellä. |
south_of_heaven 22.02.2009 23:13:34 | |
---|
Mulla oli melko varmasti sama ongelma Acerin läppärillä tuon M-Audio Fast Track Pro:n kanssa, ja yritin kaikkea mitä sinäkin oikein M-Audion foorumin tukihenkilön avustuksella. Valitettavasti mulla ei ole tarjota muuta ratkaisua kuin omani, siirryin käyttämään MacBookia. Problem solved! Näin ollen vika on luultavimmin koneessa, kuin kortissa. Jotain piirien kanssa taistelua luvassa, jos se edes on mahdollista. Mä en jaksanut. Kuten aikaisemmin jossain ketjussa totesin, kone oli alkujaan parempi paperilla kuin tämä MacBook ennen muistin päivittelyä, mutta jo nyt siitä ei ole enää pahemmin mihinkään, edes viime vuosisadan pelejen pyörittelyyn kunnolla. Käyttis kai jotenkin solmussa vaikka ainakaan viiruksia ei näy ja yritin kaikkea että kone toimisi nopeammin. Guitars are like assholes; Everybody has one. |
bluemind 23.02.2009 11:12:43 | |
---|
Aivan, kiitoksia avusta. Luultavasti siirryn seuraavaksi PCI-korttiin ja erilliseen mikseriin, jos tällä kertaa olisi parempi tuuri. |