Aihe: Engl thunder soundistressi
1 2 3
HeavyMachinery
19.02.2009 17:43:55

Joo, tuo V30 on aika mielenkiintoinen valinta Engliltä jo valmiiksi aika yläkireään vahvistimeen... eikä EMG-HZ:n hieman sirittävä ominaissoundi mitenkään auta asiaa. Elementin vaihto tekee eetvarttia kunhan varoo laittamasta liian tukkoista. Lisää lämpöä alapäätä ja se V30:n helkkarinmoinen naskali vähän enemmän alamiddleen ja vähän pienemmällä korostuksella niin luulisi toimivan. Eminencejä tosiaan kannattaa katsoa tähän tarkoitukseen.. :)

Minusta se on erittäin hyvä valinta koska siinnä on potkua. ENGLin EQ on kummiskin rakennettu mukailemaa neutraalina ollessaan V30sta elementtiä. Jos joku sattui FMEssä käymään meidän ständillä oli mahdollista kuulla kun pojat demosi Amfisoundin kitaroita minun Rigillä. Siinnä oli kaapeissa elemntteinä Celestion Centuryt jotka on vielä kireämmät kuin v30 mutta silti soundista tunuti porukka tykkäävän.
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
Frankster
20.02.2009 10:23:28
Minusta se on erittäin hyvä valinta koska siinnä on potkua. ENGLin EQ on kummiskin rakennettu mukailemaa neutraalina ollessaan V30sta elementtiä. Jos joku sattui FMEssä käymään meidän ständillä oli mahdollista kuulla kun pojat demosi Amfisoundin kitaroita minun Rigillä. Siinnä oli kaapeissa elemntteinä Celestion Centuryt jotka on vielä kireämmät kuin v30 mutta silti soundista tunuti porukka tykkäävän.

Komppaan tätä. Minulla V30 toimii pirun hyvin, ENGLin omassa E212VH -kaapissa.

-Frankster
duc
20.02.2009 10:34:29
Komppaan tätä. Minulla V30 toimii pirun hyvin, ENGLin omassa E212VH -kaapissa.

-Frankster

Onhan se vähemmän paska kaapissa, mutta compoista tässä ketjussa aikaisemmin puhuttiin.
HeavyMachinery
20.02.2009 15:39:31

Onhan se vähemmän paska kaapissa, mutta compoista tässä ketjussa aikaisemmin puhuttiin.

Compot on luusereille :D
RekoS
20.02.2009 19:54:09
Minun mielestäni tuo v30-thunder yhdistelmän ongelma ei välttämättä ole se kireys vaan se ALAKERRAN täydellinen puute. Jotkut tykkää, jotkut ei. Jossain black metal sahauksessa tollanen saundi on tietysti kova sana.
HeavyMachinery
20.02.2009 20:27:16

Minun mielestäni tuo v30-thunder yhdistelmän ongelma ei välttämättä ole se kireys vaan se ALAKERRAN täydellinen puute. Jotkut tykkää, jotkut ei. Jossain black metal sahauksessa tollanen saundi on tietysti kova sana.

Niin kun on takaa avoin combo, Suljettuna sitä botnea olisi jo liikaakin.
dragon/
21.02.2009 01:23:32 (muokattu 21.02.2009 01:24:10)
mamaze: Minun mielestäni tuo v30-thunder yhdistelmän ongelma ei välttämättä ole se kireys vaan se ALAKERRAN täydellinen puute. Jotkut tykkää, jotkut ei. Jossain black metal sahauksessa tollanen saundi on tietysti kova sana.

Kyllä tuosta ihan ok saundin saa nyt ulos kun ruuvaan boss metal coresta bassot täpille ja high vähän alas. Tulee sitä alapäätäkin soundeihin.

Mutta olis se ihan jees saada muutenkin.
HeavyMachinery
21.02.2009 10:49:40

dragon/: Kyllä tuosta ihan ok saundin saa nyt ulos kun ruuvaan boss metal coresta bassot täpille ja high vähän alas. Tulee sitä alapäätäkin soundeihin.

ÖÖÖ....

Luulin että olen kuullut jo kaiken.
Cyphosis
21.02.2009 10:49:56

Tämmöstä jälkeä tuli Thunderin ja Mesan Rectifierin 4X12 yhdistelmällä.
Alkuperäiset putket paikallaan ja SD-1 edessä tiukentamassa vähän tuota Thunderille
ominaista muhju soundia. Levyn kaikki biisit soitettu tuolla yhdistelmällä.

http://www.myspace.com/cyphosis

Sittemmin kokeilin vaihtaa KT77 päätteeseen mutta alkoi olla melkoista jääpiikkiä
korvaan.. Nyt on kaikki Mesan putkia ja biasoin uudelleen niin selveni mukavasti
soundi, ei tartte enää spedua vahvistimen edessä.
HeavyMachinery
21.02.2009 10:53:51

Cyphosis: Tämmöstä jälkeä tuli Thunderin ja Mesan Rectifierin 4X12 yhdistelmällä.
Alkuperäiset putket paikallaan ja SD-1 edessä tiukentamassa vähän tuota Thunderille
ominaista muhju soundia. Levyn kaikki biisit soitettu tuolla yhdistelmällä.

http://www.myspace.com/cyphosis

Sittemmin kokeilin vaihtaa KT77 päätteeseen mutta alkoi olla melkoista jääpiikkiä
korvaan.. Nyt on kaikki Mesan putkia ja biasoin uudelleen niin selveni mukavasti
soundi, ei tartte enää spedua vahvistimen edessä.

Jos thunderin ominais soundi on sinusta muhjua niin mitä on sitten mesan ominais soundi ?

Itse thunderilla aikoinaan plajonkin soittaneena olen täysin eri mieltä siitä että soundi olisi mitenkään muhju.
dragon/
21.02.2009 12:03:23
HeavyMachinery: ÖÖÖ....

Luulin että olen kuullut jo kaiken.

Eikö olekin ihmeellistä?
Mr. Speed
21.02.2009 12:59:17
dragon/: Kyllä tuosta ihan ok saundin saa nyt ulos kun ruuvaan boss metal coresta bassot täpille ja high vähän alas. Tulee sitä alapäätäkin soundeihin.

Soitatko kenties bändin kanssa vai ihan itseksesi himassa? Mitkäs EQ-asetukset sulla on tossa vahvarissa itsessään?
Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita.
Cyphosis
21.02.2009 14:08:45

HeavyMachinery: Jos thunderin ominais soundi on sinusta muhjua niin mitä on sitten mesan ominais soundi ?

Itse thunderilla aikoinaan plajonkin soittaneena olen täysin eri mieltä siitä että soundi olisi mitenkään muhju.

No juu tarkoitin lähinnä sitä että ainakin minulla tahtoi mennä nopeissa
sahauksissa epäselväksi ja downstrokeissa myös. Asia kyllä korjaantui esim. aktiivimikkeillä eli ei nyt kovin isosta asiasta ole kyse, lähinnä tunne kysymys :) Mesan putkilla tuli hiukan keskiääntä lisää niin selkeytyi soundi.
Einherjar
21.02.2009 16:17:06 (muokattu 21.02.2009 16:18:33)
Onkos kukaan aktiivimikkiläinen kokeillut puskea Englin eteen eq:ta?
Sillähän pitäisi saada etuasteen midletöntä sirinää siistittyä keskiäänekkäämmäksi ja hieman tummemmaksi. Etuasteenkin pitäisi sitten reagoida ihan erilailla kitaran soundin muututtua.
Ainakin keskiäänien eri korostuksilla pystyy vaikuttamaan Mesan Rectumfieriin atakkiin ja selkeyteen yllättävän paljon.
Itseä kiinnostaisi moisella kokeilla taas leikkiä, mutta ei nyt ole oikeaa rompetta käsillä.
"Sanovat että osaisin miksata, mutta kyllä se viina mahtaa olla minun juttu" -Tuntematon miksaaja
McNulty
21.02.2009 18:03:24
Minun mielestäni ennen elementin vaihtoa kannattaa kokeilla myös EQ-pedaalia, josko sillä saisi vaffarin EQ-käyrästä korvilleen mieluisamman. Tuntuu että nykyään ihmiset kuuntelevat ja tuijottavat aivan liikaa sitä gainin määrää, kuin sen laatua tahi sitä, mihin se vaffarin oma EQ piisaa. Pääasia että säröä tulee ihan v*tusti... = FAIL!

Kannattaa muistaa että se vaffarin ominaissoundin muuttaminen on lähtökohtaisesti vaikeampaa, kuin gain-asteiden lisääminen soundiketjuun! Pääasiassa vahvistimen tulisi soundata hyvältä kun kaikki potikat ovat "keskellä", ilman että mitään leikataan tai lisätään, riippuen vähän vahvistimen potikoiden toiminnasta.

Toki ongelmanratkaisua on monenlaista. Eli välikevennyksenä voisi kysyä, että ehkä soitat vääränlaista musiikkia... kenties kannattaa vaihtaa black metallin suuntaan, niin silloin se riipivä sirkkeli ei enää olekaan huono asia, vaan nimenomaan se haluttu soundi :)

Nopeat "lääkkeet" tuohon ongelmaan onpi:
a) EQ-pedaali
b) Kaiutinelementin vaihto
c) Vahvistimien putkien vaihto
d) Kitaran mikrofonin vaihto
e) vaihtoehdot A+B+C+D yhdessä
+bonus: Eli vaihdat koko vahvistimen. Kun rahat eivät riitä siihen Ferrariin, niin on aivan turha odottaa samanlaista suorituskykyä Fiatilta. Cheesy autovertaus, tiedän...

Joka tapauksessa omituista että ensin testataan Screameria (joka ilmeisesti hyväksi havaitaan) ja sitten lopulta ostetaan Thunder (joka on eri vahvistin kuin testattu). Miksei vaikka säästetä sitä paria satalappusta lisää ja lykätä vahvistimen hankintaa parilla viikolla/kuukaudella? Onko oikeasti NIIN KIIRE?
giddyup!
pekurides
21.02.2009 19:28:17

Einherjar: Onkos kukaan aktiivimikkiläinen kokeillut puskea Englin eteen eq:ta?
Sillähän pitäisi saada etuasteen midletöntä sirinää siistittyä keskiäänekkäämmäksi ja hieman tummemmaksi. Etuasteenkin pitäisi sitten reagoida ihan erilailla kitaran soundin muututtua.

Erilaisilla etusputkilla olen omaa Special edition e570 preampin saundia muokkaillu ja varsinkin tuo 12axt/ecc81 viimeisenä tai vaiheenkääntönä pehmentänyt ja kesyttänyt gain osastoa.... no tuossa SE:ssä ei keskailueesta ole muutenkaan pulaa.

Tosin se vie myöskin sitten ätäkkiä ja tuo vahvistinta perinteisempään suuntaan.... no välillä kiva vaihdella saundia ja kun niin helppo ja nopea homma vielä.

Duncanin ahb-2metal myäskin pukkaa aika miehekkään signaalin rehellisellä keskarilla! (varmaan markkinoiden tykein?:) ei tarvetta ylimääräisiin hämmentimiin signaalitietä häiritsemään.
Tunteella päin vittua.
dragon/
22.02.2009 14:19:57
bonecrusher:

Joka tapauksessa omituista että ensin testataan Screameria (joka ilmeisesti hyväksi havaitaan) ja sitten lopulta ostetaan Thunder (joka on eri vahvistin kuin testattu). Miksei vaikka säästetä sitä paria satalappusta lisää ja lykätä vahvistimen hankintaa parilla viikolla/kuukaudella? Onko oikeasti NIIN KIIRE?

Thunderia ei löytynyt mistään kokeiluun. Lompakon koko rajoittaa toimintaa.
Mr. Speed
22.02.2009 14:59:28
dragon/: Thunderia ei löytynyt mistään kokeiluun. Lompakon koko rajoittaa toimintaa.

Pointti taisikin olla siinä, että olisiko ne vahvistinrahat hävinny johonkin sun lompakostas, vaikka olisitkin yrittänyt pari sataa vielä säästää Screameria varten.
Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita.
HeavyMachinery
22.02.2009 15:19:17 (muokattu 22.02.2009 15:19:35)

Cyphosis: No juu tarkoitin lähinnä sitä että ainakin minulla tahtoi mennä nopeissa
sahauksissa epäselväksi ja downstrokeissa myös. Asia kyllä korjaantui esim. aktiivimikkeillä eli ei nyt kovin isosta asiasta ole kyse, lähinnä tunne kysymys :) Mesan putkilla tuli hiukan keskiääntä lisää niin selkeytyi soundi.

Kuvaamasi ongelma on juurikin enemmän kiinni kitarassa / mikeissä kuin vahvistimessa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)