Aihe: Tuplien kardaani rikki
1 2 3 4 5
Kailis
20.02.2009 23:13:17 (muokattu 20.02.2009 23:17:46)

paskoin polkimiin tuhansia euroja.

Panokset kovenee...
Joo, kuten tuossa aikaisemmin, ei edes yksin, tuli todettua, valurungot eivät kestä. On omakohtaisia kokemuksia, useita. Ovat arkoja iskuille. Laitahan nyt D.I linkkejä sitten missä yksiselitteisesti käy ilmi valun erinomaisuus pedaalien runkosovelluksissa, verrattuna alumiini- ja titaaniseoksiin.
Miksiköhän yhtään esim. huippupolkupyörän runkoa ei ole tehty valusta? Niissähän sitä tärinänsuodatusta tarvitaan. Ai niin paino. Ja mistä ne kaikkein hienoimpien autojen moottorit on tehty? Oliko koneistamalla vai valamalla?
Ja täytyy todeta lopuksi, että mulla on valurunkoinen pedaali. End of this. Over and out.
Vallu-Veke
20.02.2009 23:18:43
markkuliini
20.02.2009 23:35:03

Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti. Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja
Bacchus
20.02.2009 23:46:46 (muokattu 20.02.2009 23:47:08)
Mutta periaatteessa uskon enemmän tutkittuun tietoon ennemmin, kuin myyntiesitteisiin ja kauniisiin kuviin.

Valurautapedaalit, voiko niillä paistaa pihvejä?

Axikset ovat samantapaista alumiinia, mitä lentokoneistakin löytyy. Ilmeisestikin siis ihan surkea seos, keittiöstä tutut metallit toimivat paremmin. Tukutukumiehet eivät mitään ymmärrä, halvoilla speduilla tykittää sikana kovempaa kuin kalliimmilla.

Joskus kannattaa ehkä itsekin kokeilla kommentoimiaan tuotteita.
Vallu-Veke
20.02.2009 23:47:15
Panokset kovenee...
Joo, kuten tuossa aikaisemmin, ei edes yksin, tuli todettua, valurungot eivät kestä. On omakohtaisia kokemuksia, useita. Ovat arkoja iskuille. Laitahan nyt D.I linkkejä sitten missä yksiselitteisesti käy ilmi valun erinomaisuus pedaalien runkosovelluksissa, verrattuna alumiini- ja titaaniseoksiin.
Miksiköhän yhtään esim. huippupolkupyörän runkoa ei ole tehty valusta? Niissähän sitä tärinänsuodatusta tarvitaan. Ai niin paino. Ja mistä ne kaikkein hienoimpien autojen moottorit on tehty? Oliko koneistamalla vai valamalla?
Ja täytyy todeta lopuksi, että mulla on valurunkoinen pedaali. End of this. Over and out.

"Ai niin paino. Ja mistä ne kaikkein hienoimpien autojen moottorit on tehty? Oliko koneistamalla vai valamalla?"

No saatana valamalla tottakai. Sitä olen koko illan yrittänyt kertoa. Perkele!!! Mene sinäkin "Jogamaan", kuten edellinen tieteen mestari.

Kaikkien nopeimpien ja tehokkaimpien motukoiden moottorit ja rungot on nimenomaan valettu !!!"!
Samoin esim. takahaarukat,....
Katso vaikka Hondan, Kawazakin, Suzukin sivuilta tietoa, jos et muuten usko.
Kyllä ne valut kestää ja nimen omaan tehoja ne kestää.

No tottakai on peeloja joiden käsissä ei metrinen ratakisko kauan pysy suorana.

Mainosmiesten aivopesu on ollut aika tehokasta.
Kaikki menee täysillä läpi ja pappa maksaa....
Vallu-Veke
20.02.2009 23:48:45
Porukka ei kait tajua että Pearlin ellut on valurautapedaalit?
markkuliini
20.02.2009 23:49:45

"Ai niin paino. Ja mistä ne kaikkein hienoimpien autojen moottorit on tehty? Oliko koneistamalla vai valamalla?"

No saatana valamalla tottakai. Sitä olen koko illan yrittänyt kertoa. Perkele!!! Mene sinäkin "Jogamaan", kuten edellinen tieteen mestari.

Kaikkien nopeimpien ja tehokkaimpien motukoiden moottorit ja rungot on nimenomaan valettu !!!"!
Samoin esim. takahaarukat,....
Katso vaikka Hondan, Kawazakin, Suzukin sivuilta tietoa, jos et muuten usko.
Kyllä ne valut kestää ja nimen omaan tehoja ne kestää.

Älä ny vouhuta, iso mies. Muista pillerit! :)
Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti. Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja
hansakemanelius
20.02.2009 23:50:00

Valurautapedaalit, voiko niillä paistaa pihvejä?
.

Bacchuksella aina ruoka mielessä.....
Twistkompilla pärjää pitkälle...
Vallu-Veke
21.02.2009 00:02:37
Älä ny vouhuta, iso mies. Muista pillerit! :)

Ok , mutta mulla ei ole kuin keskaria?
markkuliini
21.02.2009 00:13:57

Vallu-Veke: Ok , mutta mulla ei ole kuin keskaria?

Ai. No muista ottaa sitten aina vettäkin välissä. :)
Bacchus
21.02.2009 01:39:21 (muokattu 21.02.2009 01:40:18)

Solvaat täyttä häkää mielestäsi mainosmiesten lobbaamia speduja, mutta kysynpä vaan, oletko koskaan henkilökohtaisesti omistanut, tai edes kokeillut moisia? Mitä nämä "mainosmiesten aivopesulla" myydyt pedaalit edes ovat? Suurin markkinointibudjetti löytyy aivan varmasti kehumaltasi Pearlilta, ja toiseksi suurin toiselta merkittävältä Japanilaiselta, Tamalta. Axis ja Trick ovat pieniä pelaajia siinä touhussa.

Tutustu haukkuumisi pedaaleihin muutenkin kuin mainosmiesten puheiden tasolla, niin saat sekoilullesi jotain faktapohjaa.
Bacchus
21.02.2009 02:33:43
ultra: Ymmärtääkseni pointti on lähinnä se, että valukama ei kestä iskuja. Mulla oli aikoinaan Pearlin spedu silloisesta 8-alkuisesta sarjasta ja jollain rundilla roudauksessa Marsu kaatui sen päälle ja pedalboardi katkesi. Jonkun Taman vanhan pro-pedaalin se ikään kuin jalkaosa siitä rungosta halkes ihan omia aikojaan joskus muinoin.

Eikö ne kaikki oo enemmän tai vähemmän valukamaa?

Pedaalien rungot ovat varmastikin yleensä valettuja, sekä footboardit. Välitangot ovat kuitenkin koneistettuja, vai? Nivelosathan pedaalin välitangossa ovat se herkin osa, ja siihen muodostuneesta klapista tässä keskustelussa on alunperin ollut kyse. Axiksessa nämä nivelet ovat yksinkertaisesti paljon vahvemmat kuin kiljailijoilla, eikä kyseessä ole todellakaan mainospuhe, vaan omakohtainen kokemus.

Henkilökohtaisesti en Axiksen soittotuntumasta pidä, enkä niitä todellakaan suosittele varauksetta, mutta ovat ne silti helvetin hyvin valmistetut, ja kestävät taatusti paremmin kuin kilpailijoiden lippulaivamallit, Trickejä kenties lukuun ottamatta.
Kailis
21.02.2009 04:30:28

mutta ovat ne silti helvetin hyvin valmistetut, ja kestävät taatusti paremmin kuin kilpailijoiden lippulaivamallit, Trickejä kenties lukuun ottamatta.

Tämä, saatana.
Vallu-Veke
21.02.2009 10:20:58
Joo ihan asiaa.
Olen kokeillut axis-polkimia. Ne on ok. Mulle riittää eliminaattori. Siinä on hihna ja juuri sopivan painava nuija nuijalle. Ne on lisäksi kestänyt.
En hauku tavallaan muuta kuin hintapolitiikkaa ja sitä, että ollakseen yhtä hyvät, niissä olisi voinut käyttää joissakin osissa halvempaa valmistustekniikkaa.
Mutta siitä saa inttää ikuisesti ja hyväksyn tottakai eri mielipiteet ja tottakai käytännön kokemukset muilta. Ihan ok.
Kunhan pohdin vaan. Tykkään vaan keskustella enemmän kuin lausumalla lyhyesti : " Kyllä kyllää, juu näin on.",...
Perusteluja... kun keskustelupalsta on kyseessä.

Nivelakseleista voisin sen verran trollata, että taas tulee se turpaanvedolla uhoava aikuiskovis linjoille. Se oli hauska mies. Toivottavasti sillä koviksella on oikein kallis, akselilla varustettu tuplapoljin;)
Nimittäin teoriassa ja käytännössä on niin, että Kardaanit syö tehoja erittäin ikävällä tavalla. Nivelakselit, kuningas-akselit, ihan samoin. Kardaaneja näkee eniten mummoille suunnatuissa moottoripyörissä.
Akseleita on bombermiehille ihan turha tyrkyttää. Niillä vehkeillä ei keulita. Tehot ei siirry asfalttiin. Kahvaa, kun kääntää, ainoa, mikä kiihtyy on kuski.
Siis jos haluaa kunnon vehkeen, jolla ne turbo-Audit nöyryytetään oikein perusteellisesti, niin asiantuntijan valinta on: Suora ketjuveto. Unohda kardaanit.
Ketju ja hihna hukkaa vähiten tehoja on tunnettu tosiasia ja ero on iso kardaaneihin verrattuna. Kulmat ja nivelet sen tehon syö. Se muuttuu lämmöksi.
Se motukoista ja vertailuista todellisiin, tehopenkissä mitattuihin juttuihin. Kysykää lisää paikallisilta Bomber-miehiltä.
Mutta onko kardaanimiehet rumpualan mummoja, kun ruisleivästä revittäviä tehoja on varaa hukata huoneilman lämmitykseen? Eli siirtyykö ne tehot kalvoihin ja näkyykö ne nopeuksina, kun osa energiasta onkin varaa polttaa huoneen lämmittämiseen? Erittäin huono hyötysuhteinen slave määrää tahdin?

Tuplapasarit ja erilliset spedut on vastaus hukkalämpöongelmaan.
Näin se menee teoriassa ja käytännössä, jos haluaa kovimpia nopeuksia ja tehoja saavuttaa. Huipulla revitään ne viimeiset sadasosat aina välineillä.
....
( No nyt jos ei Uho-Petteri älähdä, niin on aika kumma juttu)
Bacchus
21.02.2009 12:01:00
Vallu-Veke: Joo ihan asiaa.
Olen kokeillut axis-polkimia. Ne on ok. Mulle riittää eliminaattori. Siinä on hihna ja juuri sopivan painava nuija nuijalle. Ne on lisäksi kestänyt.
En hauku tavallaan muuta kuin hintapolitiikkaa ja sitä, että ollakseen yhtä hyvät, niissä olisi voinut käyttää joissakin osissa halvempaa valmistustekniikkaa.
Mutta siitä saa inttää ikuisesti ja hyväksyn tottakai eri mielipiteet ja tottakai käytännön kokemukset muilta. Ihan ok.
Kunhan pohdin vaan. Tykkään vaan keskustella enemmän kuin lausumalla lyhyesti : " Kyllä kyllää, juu näin on.",...
Perusteluja... kun keskustelupalsta on kyseessä.

Hienoa, että keskustelua syntyy, ja hyvä, että olet sitä ylläpitämässä. Sulla on selkeästi sanottavaa asiasta. Itse en vain kaikista pointeista saanut ihan selvää, sen takia tartuin muutamiin asioihin.

Ihan näin asian sivusta sanottakoon, että itsekin käytän Pearlin hihnallisia Eliminaattoreita. Oli ensimmäinen tuplis, minkä omistin ja jossain vaiheessa myin poiskin, mutta Axiksien, DW:n 9002:sten, Iron Cobrien ja Yamahan suoravetojen jälkeen päädyin takaisin Eliminaattoreihin. Omalle jalalleni täydelliset. Silti pidän välitankoa hyvin heppoisena, tämän takia ylistin Axiksen vastaavaa.
Kailis
21.02.2009 14:19:51 (muokattu 21.02.2009 14:20:47)

Siis jos haluaa kunnon vehkeen, jolla ne turbo-Audit nöyryytetään oikein perusteellisesti, niin asiantuntijan valinta on: Suora ketjuveto.

Nyt haistan elävästi amiksen röökipaikan =D Olenhan itse levyseppä-hitsaaja.
Kailis
21.02.2009 14:29:20

markkuliini: http://www.seiska.fi/viihdeuutiset/ … et++argentiinassa+kuka+on+maradona/

Tästä haluaisin räjäytyskuvan, oikeasti =D
Vallu-Veke
21.02.2009 20:06:37
Bacchus: Hienoa, että keskustelua syntyy, ja hyvä, että olet sitä ylläpitämässä. Sulla on selkeästi sanottavaa asiasta. Itse en vain kaikista pointeista saanut ihan selvää, sen takia tartuin muutamiin asioihin.

Tuo "sulla on selkeästi sanottavaa asiasta" taitaa olla hieman liioiteltua.

Juu tavallaan mulle on jäänyt päälle se lapsuusajan mopedinvirittäjän rooli.
Lelut, joilla leikitään on vaan kalliimmat, kuin lapsena oli. Muuten ihan sama meno jatkuu. Osittain teen lelut itse nytkin, kuten ne piti lapsenakin tehdä. Tiukkapipo oli ja vähät lelut oli naulattu lattiaan kiinni. Ne pysyi silleen järjestyksessä. Ikkuna metsään päin.
Kailis
21.02.2009 20:43:26 (muokattu 21.02.2009 20:44:13)

Tuli tosta kardaaniakselista puhe, niin kaverilla on tää;

http://fi.wikipedia.org/wiki/BMW_K_1200_S

Eihän toi nyt niin nopea ole, ainoastaan 280 km/t.

Ja eiköhän Formuloissakin ole kardaani, vai?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)