Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vahvistimien huollot Helsingissä?
1 2 3
Antero5
19.02.2009 19:58:02 (muokattu 19.02.2009 19:58:27)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämmöinen kysymys: onkokellään kokemuksia vahvistimia huoltavista liikkeistä Helsingissä? Mitä niitä olis ja mikä olis hinta/laatusuhteeltaan hyvä? Pitäis putkicombo pistää huoltoon/korjaukseen ja en oo paljon muita löytänyt kun UralTonen..Aattelin vaan kartottaa vähän muitakin vaihtoehtoja vaikka toi UralTone on varmasti hyvä sekin??
 
Kiitos!
 
www.nothingrightleft.com www.theenchained.com
Simo78
19.02.2009 21:53:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämmöinen kysymys: onkokellään kokemuksia vahvistimia huoltavista liikkeistä Helsingissä? Mitä niitä olis ja mikä olis hinta/laatusuhteeltaan hyvä? Pitäis putkicombo pistää huoltoon/korjaukseen ja en oo paljon muita löytänyt kun UralTonen..Aattelin vaan kartottaa vähän muitakin vaihtoehtoja vaikka toi UralTone on varmasti hyvä sekin??
 
Kiitos!

 
Kitarapaja hoitaa myös homman himaan http://www.kitarapaja.com/ Ja sitten oli se joku kolmaskin, mitä täällä on suositeltu, minkä nimeä en muista. Ite oon käyttänyt ja tuun käyttämään pajaa, joka kerta on tullut nopeasti kuntoon/huollettua!
 
pnorman
19.02.2009 21:59:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Midi-Factory Kruunuhaassa korjaa useammankin musiikkiliikkeen tiskille tuotuja vehkeitä. Omista vahvistimistani olen siellä käyttänyt Matampit ja Cornfordit.
 
Hotlicks
19.02.2009 22:41:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Midi-Factory Kruunuhaassa korjaa useammankin musiikkiliikkeen tiskille tuotuja vehkeitä. Omista vahvistimistani olen siellä käyttänyt Matampit ja Cornfordit.
 
Itse käytän myös romppeeni tuolla. Ei ole ollut aihetta vaihtaa, koska palvelu ja työ on ollut erinomaista. Välillä jää liikaakin suustaan kiinni...
 
KYLMÄ KAHVI KAUNISTAA, MUTTA MAHA EI KESTÄ NIIN PALJON KUIN NAAMA VAATIS.
Antero5
19.02.2009 23:12:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Okei!
 
Kiitos näistä! Eiköhön näistä löydy sopiva liike!
 
www.nothingrightleft.com www.theenchained.com
LerZZi
19.02.2009 23:26:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos näistä! Eiköhön näistä löydy sopiva liike!
 
Sopiva liike on Kitarapaja. Hinta, työnlaatu, palvelu ja asiantuntemus erittäin hyvää. Pari viikkoa sitten siellä oli tosin pientä ruuhkaa... mistäköhän johtuu? ;)
 
You've got to ask yourself one question: Do I feel lucky? Well, do ya, punk?
O.D. Wilson
19.02.2009 23:32:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soitin-Huttusella korjataan myös asiallisesti. Joskus tosin ollut ruuhkaa niillä sen verran että ovat suoraan sanoneet että pari viikkoa menee.
 
Let´s born to Rock! -Remu
LerZZi
19.02.2009 23:42:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soitin-Huttusella korjataan myös asiallisesti. Joskus tosin ollut ruuhkaa niillä sen verran että ovat suoraan sanoneet että pari viikkoa menee.
 
Totta. Korjasivat hyvin rikkoutuneen nupin, jonka olin tosin ostanut heiltä päivää aikaisemmin käytettynä... ilmeisesti eivät kuitenkaan testaa myymiään laitteita.
 
Olin antanut vaihdossa PA-vahvistimen, josta hyvittivät 120 euroa pitkin hampain. Kun tuote ilmestyi heidän nettisivuilleen myyntiin oli hinta pompsahtanut 290 euroon... SIIS 170 EURON ERO!!! Jäi suoraan sanottuna melko paska maku Soitin-Mulkk... eiku Huttusesta.
 
You've got to ask yourself one question: Do I feel lucky? Well, do ya, punk?
bubu
20.02.2009 13:03:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soitin-Huttusella korjataan myös asiallisesti. Joskus tosin ollut ruuhkaa niillä sen verran että ovat suoraan sanoneet että pari viikkoa menee.
 
Pari viikkoa on todella vähän. Viimeksi vein oman vahvistimen toiseen paikkaan huoltoon lokakuussa, ja on vieläkin sillä reissulla, eikä mulle mainittu mistään ruuhkista. Sama laite ollut viimeisen 10 kuukauden aikana 8 kk (kolme eri kertaa) samassa pajassa fiksattavana. Joko organisointi ei toimi siellä tai mun vahvistimeen on muuttanut paha henki. Nopeampi toiminta firman puolesta olisi mukavaa, eikä se että itse tarvii soitella ja kysellä että mikä taas maksaa.
 
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
pnorman
20.02.2009 16:07:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse käytän myös romppeeni tuolla. Ei ole ollut aihetta vaihtaa, koska palvelu ja työ on ollut erinomaista. Välillä jää liikaakin suustaan kiinni...
 
Kyllä. Sieltä ei tahdo päästä pois, joten kiireessä ei kannata mennä....
 
Hotlicks
20.02.2009 16:11:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pari viikkoa on todella vähän. Viimeksi vein oman vahvistimen toiseen paikkaan huoltoon lokakuussa, ja on vieläkin sillä reissulla, eikä mulle mainittu mistään ruuhkista. Sama laite ollut viimeisen 10 kuukauden aikana 8 kk (kolme eri kertaa) samassa pajassa fiksattavana. Joko organisointi ei toimi siellä tai mun vahvistimeen on muuttanut paha henki. Nopeampi toiminta firman puolesta olisi mukavaa, eikä se että itse tarvii soitella ja kysellä että mikä taas maksaa.
 
Lokakuussa? Viimeksi kun vein omani huoltoon (putkiremppa), sain seuraavana päivänä takaisin. Yleensäkään ei ole kyllä edes viikkoa mennyt. Toki riippuu viasta, mutta osaava huoltomies tekee yleensä perushommat aika nopeasti. Jonot sit erikseen.
 
KYLMÄ KAHVI KAUNISTAA, MUTTA MAHA EI KESTÄ NIIN PALJON KUIN NAAMA VAATIS.
bubu
20.02.2009 16:27:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lokakuussa? Viimeksi kun vein omani huoltoon (putkiremppa), sain seuraavana päivänä takaisin. Yleensäkään ei ole kyllä edes viikkoa mennyt. Toki riippuu viasta, mutta osaava huoltomies tekee yleensä perushommat aika nopeasti. Jonot sit erikseen.
 
Vahvistin pitää omituista mölyä, eli ihan pelkkä putkiremppa ei ole. Mutta että vahvistin seisoo koskemattomana kaksikin kuukautta eikä sille ole tehty siinä ajassa mitään on mun mielestä kohtuutonta. Nyt kuulemma odotellaan varaosia. Hidasta toimintaa joka tapauksessa.
 
There is a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Appe_84
20.02.2009 19:29:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt kun Helsingin huollot on käyty läpi niin onko tietoa huoltopaikoista Järvenpään lähellä vai pitääkö oikeasti lähteä Helsinkiin asti? Ongelmavahvari on Laney VC 50, jossa volumet häviää välillä särökanavalla. Ongelmaan auttaa kanavan vaihto edestakaisin tai standbyn painaminen päälle ja pois. Välillä tosin nämäkään eivät auta vaan pitää painaa vahvari pois päältä hetkeksi. Onko ideoita? Putket ovat alkuperäiset 2000-luvun alusta, joten varmaan aloitan niistä. Hyviä putkiehdotuksia? Ongelmaa ei ole tullut kertaakaan puhtaalla kanavalla soittaessa ja särökanavallakin sanoisin fiilispohjalta, että ongelmia tulee sitä enemmän mitä enemmän buustia laitan buusterista (Digitech HardWire Tube Overdrive)
 
Simo78
20.02.2009 19:59:20 (muokattu 20.02.2009 20:01:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt kun Helsingin huollot on käyty läpi niin onko tietoa huoltopaikoista Järvenpään lähellä vai pitääkö oikeasti lähteä Helsinkiin asti? Ongelmavahvari on Laney VC 50, jossa volumet häviää välillä särökanavalla. Ongelmaan auttaa kanavan vaihto edestakaisin tai standbyn painaminen päälle ja pois. Välillä tosin nämäkään eivät auta vaan pitää painaa vahvari pois päältä hetkeksi. Onko ideoita? Putket ovat alkuperäiset 2000-luvun alusta, joten varmaan aloitan niistä. Hyviä putkiehdotuksia? Ongelmaa ei ole tullut kertaakaan puhtaalla kanavalla soittaessa ja särökanavallakin sanoisin fiilispohjalta, että ongelmia tulee sitä enemmän mitä enemmän buustia laitan buusterista (Digitech HardWire Tube Overdrive)
 
Hyvinkään S-musiikki on ihan hyvä paikka ostaa kamaa ja myyjät mukavia. Ja eiköhän heidän kautta löydy korjaajakin(?). Muista sen suunnan paikoista en osaa sanoa mitään...
 
Niin ja kitarat huoltoon ja säätöön Jarno Salolle!! Sillä voi olla tietoa myös vahvarin huoltopaikoista(?) http://www.saloguitars.com/contact.html
 
Huttusella oli aikoinaan basso ja säröpedaali huollossa aivan järkyttävän kauan. Sai soitella perään, basso tuli kuulemma kuntoon, mutta ei se sen korjauksen jälkeen mitään toiminut. Säröpedaali ei tullut kuntoon koskaan, lopulta suostuivat sen multa ottamaan vaihdossa peltiin, kun vähän kovistelin:-D Oli se siellä nurkissa tainnut vuoden puoltoista lojua...
 
rheinone
20.02.2009 20:40:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä se lafka siinä Kitarapajan vieressä on; Olisko Kirjatyöntekijänkatu 2? Vai onks se Kitarapajan tiloja sekin? Jotain vahvistinhuoltohommaa oon kuvitellu siinä tehtävän.
 
Simo78
20.02.2009 21:35:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä se lafka siinä Kitarapajan vieressä on; Olisko Kirjatyöntekijänkatu 2? Vai onks se Kitarapajan tiloja sekin? Jotain vahvistinhuoltohommaa oon kuvitellu siinä tehtävän.
 
Mun käsitääkseni se on eri lafkaa(en muista nimeä, vaikka oon mä sen joskus lukenut), en tiedä tekeekö pajan korjauksia? Mutta oishan se aika luonnollista, että tekee, kun niin vierekkäin on pajat. Kitarapajan bassopuoli on kanssa siinnä vieressä erillään, mutta tuskin sitä tarkoitat.
 
rheinone
20.02.2009 21:37:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun käsitääkseni se on eri lafkaa(en muista nimeä, vaikka oon mä sen joskus lukenut), en tiedä tekeekö pajan korjauksia? Mutta oishan se aika luonnollista, että tekee, kun niin vierekkäin on pajat. Kitarapajan bassopuoli on kanssa siinnä vieressä erillään, mutta tuskin sitä tarkoitat.
 
Joo, siis toisella puolella kuin bassopuoti.
 
Simo78
20.02.2009 21:44:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, siis toisella puolella kuin bassopuoti.
 
Samaa paikkaa siis tarkoitat... Mutta joo joku tietävä vois kertoo mestan nimen!! Ei viittis lähteä ajelemaan huomenissa:-D
 
baba o riley
20.02.2009 22:09:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

helsingin pajoihin haluaisin viel lisätä TS-audion. Nykyään vien vahvistimet vaan sinne. Asiakaspalvelu, hinta, ammattitaito ja laatu todella kohdallaan
 
baba o riley
20.02.2009 22:11:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikä se lafka siinä Kitarapajan vieressä on; Olisko Kirjatyöntekijänkatu 2? Vai onks se Kitarapajan tiloja sekin? Jotain vahvistinhuoltohommaa oon kuvitellu siinä tehtävän.
 
sä tarkotat Kiviojaa. Vahvistinkorjaaja kitarapajan vasemmalla puolella. Ne on ihan eri lafkaa, mutta kai ne jotain yhteistyötäkin puuhavat silloin tällöin.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «