Aihe: neljä kitaristia, pianisti ja..kuudes pyörä?
1 2
Charge
18.02.2009 17:23:39 (muokattu 19.02.2009 15:34:10)

Meillä on tässä tämmöinen pikku projekti koululla, että yksi ysiluokkalainen opettaa viides-kuudesluokkalisille kitaran soittoa, ja itse olen siinä sitten niin kuin pianistin ominaisuudessa. Ensin kaikki tuntui menevän ihan hyvin, mutta sitten ilmoittautui mukaan vielä yksi, pianoa vain oikealla kädellä taitava tyyppi. Kaksi pianistia samassa porukassa on itselleni ainakin aika ylitsepääsemätön homma. Koulullamme ei ole esim. rumpuja tai bassoja ollenkaan, ei sähkökitaraa..Eikä kyseinen "kuudes pyörä" osaa/halua laulaakaan. Joten; keksiikö kukaan, mitä tämä kyseinen henkilö voisi bändissä sitten tehdä? Nimittäin jos tämä homma ei selviä, niin ennemmin vaikka lyön hanskat tiskiin ja jätän sen "ylimääräisen" tyypin sitä pianoaan pimputtamaan, kuin esim. soittaisin pelkkiä sointuja toisen pianistin taustalle..Neuvoa?
"I have a...I have a...dvarf? I have the dvarf and I'm not afraid to use him! I need some questions!" "Answers, I think you need answers".
JoKo
19.02.2009 09:09:17
No sopisiko joku syna?
Mange
19.02.2009 10:11:23
Perkussio? Chicken shakerit, tamburiinit, bongot jne varmaan löytyy. Jos ei, ei maksa kovin paljon saada hankittuakaan. Voidan myös rakentaa shakerit itse suht helposti.

Jos vain akustisia kitaroita kuitenkin löytyy, rumpusetti olisi vähän liian äänekäs instrumentti kuitenkin. Basso olisi tietysti kiva mutta ne maksaa hiukan enemmän.
Charge
19.02.2009 14:48:37

Tyyppi vaan on niin hiton vastarannankiiski, mikään ei tunnu käyvän...
"I have a...I have a...dvarf? I have the dvarf and I'm not afraid to use him! I need some questions!" "Answers, I think you need answers".
Kailis
19.02.2009 14:57:57

jos tämä homma ei selviä, niin ennemmin vaikka lyön hanskat tiskiin

Mun oikeustajun mukaan se viimeksitullut voi lähteä, varsinkin jos taidot on tuota luokkaa. Ehdotan että otat puheeksi muiden kanssa, ja yhteisellä päätöksellä sanotte sille ystävällisesti että painuu vittuun =D
Charge
19.02.2009 15:11:17 (muokattu 19.02.2009 15:39:25)

no enpä kyllä itekään mikään maailmanmestari tuossa pianonsoitossa ole; soinnuilla säestelen oikean käden melodiaa...No joo. Pitää kattoa jaksaako tuota tyyppiä kovin kauaa tuo musahomma edes kiinnostaa...Mutta vimeksikin koitettiin saada se soittamaan vaikka mitä nokkahuilusta ja suurinpiirtein kattilankansista asti. Se vaan veti tekosyyksi, että muuta soitinta ei kuulemma ole kotona mahiksia reenata kun pianoa. Vaikka kyllä varmaan se osais jotakin tamburiinia tai bongoja hakata ilman sen kummempaa reeniä! Sitten se porukkaa vetävä ysiluokkalainen totesi, että soittakaa yhtäaikaa samaa pianoa; toinen sointuja ja toinen melodiaa. Siinä vaiheessa teki kyllä mieli haistattaa jo pitkät paskat sille. Kuka hitto nyt ottaa vakavasti, kun kaksi ihmistä soittaa samaa pianoa; siinä kun on se toinen ihminen vähän turha. Ja kun kyseessä on niinkin yksinkertainen kipale kun Eppujen Tahdon sut. Sanoin sille sitten, että no ei nyt kyllä ainakaan niin. En tiiä, oliko tuo nyt sitten jotakin turhaa diivailua, mutta sitä mieltä mie ainakin olen...
Simo78
19.02.2009 21:19:44
Mitä tossa ihmettelemään roudareita ja flyierinjakajia tarvitaan aina:-)
Tuomas
20.02.2009 07:17:46

Äkkiseltään tulee mieleen just synabasisti.
Kirjoituksia:
Ajassa irrallaan.
@ 1.2.2009 / Fiktiivisiä keskusteluja. @ 4.12.2008
maelstorm
20.02.2009 13:40:34
Mitä tossa ihmettelemään roudareita ja flyierinjakajia tarvitaan aina:-)

kaikenmaailman kiertuepromoottorit ja managerit on kans kova sana.
Siivet.
Fuzzy Boner
20.02.2009 14:41:41
Äkkiseltään tulee mieleen just synabasisti.

Ai että. Hieno taiteenlaji. Joo.Kiipparistejä voi helposti olla vaikka montakin, kunhan jakaa tontit selkeesti- tai sitten vain teette asioita vuorotellen ja opetatte/opitte siinä sivussa toisiltanne. Tsemppiä.
Charge
20.02.2009 15:01:54

Tai synarumpali!

tuotakin mietiskeltiin jo, mutta sekään ei tätä ylimääräistä heppua kovasti innostanut. Niinpä sitten ehkä just kaikista vasta-alkajin kitaristi lupautui tähän hommaan. Minun tehtävä oli nyt viikon aikana äänittää pelkät sen biisin rummut koneella CD:lle, mutta kun on valmis piisi, niin en sitte osannukkaan. Synabasisti...tuota, jos löytys tabit ja sais ne pianonuoteiksi, niin ehkä olis ihan jees...pittää jotakin keksiä.
Henri93
21.02.2009 00:12:37

Kengään tommoselle pellellle. Mulla menis ainaki hermot jos joku apina tulis meijän bändiin toiseksi basistiksi :D... Jos sä oot ensin niin te porukalla päätätte ketä siihen tulee lisää ja jos nyt muut tahtoo ja sinä et sitä uutta. Niin kandee varmaan mennä vähän parempiin piireihin soittamaan.
Kätevää kuin poni, helppoa kuin saippua
musamies
21.02.2009 01:05:13 (muokattu 21.02.2009 01:14:04)
Meillä on tässä tämmöinen pikku projekti koululla, että yksi ysiluokkalainen opettaa viides-kuudesluokkalisille kitaran soittoa, ja itse olen siinä sitten niin kuin pianistin ominaisuudessa.

Puhutaanko nyt peruskoululaisista vai mistä?

Mikäli puhutaan peruskoulusta tai siihen läheisesti liittyvästä kerhosta tms., mielestäni kaikilla tulee olla tasaveroinen oikeus osallistua. Ryhmän kokoa kuitenkin voidaan rajata ketään suosimatta tai syrjimättä.

Eikö kyse ole opettelusta eikä valmiista muusikoista - silloinhan ei voi odottaakaan, että kaikkien pitäisi olla heti alkumetreillä jo hyviä.

Itsellä on omilta kouluajoilta hyvin mielessä, että jos pelattiin jotain jalkapalloa tms. joukkuepeliä, oli etukäteen jo tullut sellaisia imagoita lapsille, että kuka on hyvä ja kuka ei. Huonon pelaajan imagolla varustettuja kersoja haluttiin viimeksi joukkueeseen, eikä heille juuri koskaan esim. syötetty palloa potkittavaksi. Ikävää kun huomioidaan, että kaikki olivat vielä kersoja, jotka voi kehittyä vaikka miksi.

Minun mielestä on esiarvoisen tärkeää jos puhutaan mistä tahansa koulusta lastentarhasta yliopistoon, kaikki ovat yhtä tervetulleita mukaan oppimaan ja tekemään yhdessä.
Kailis
21.02.2009 05:31:30

Painajainen,,,,kamala, osaamaton taakka. Me ei tota tarvita, ja vittu, se on itse epäkohtelias ja luulee olevansa jotain. Ratkaisu? Ikuinen kyräily ja... eiku sillai et; 'Moi' 'No moi' (toi saatanan luuseri, vittum, pakko sen kanssa on kai puhua, kun bändissäkin oli), 'Mitemmenee?' 'Vittuuks se sulle kuuluu, mä oon siirtyny politiikkaan'.
musamies
21.02.2009 12:27:28 (muokattu 21.02.2009 12:27:50)
Noista luokka-asteista päättelin, että kyse on peruskoulussa. Mielestäni peruskoululaisen ei kuulukaan olla siinä vaiheessa vielä kovin osaava missään. Oleellista on oppia tulemaan muitten ihmisten kanssa toimeen, reiluksi kaveriksi ja olla kiinnostunut jostain peruskoulun päätyttyä.
gunner
21.02.2009 15:37:08
Sitten se porukkaa vetävä ysiluokkalainen totesi, että soittakaa yhtäaikaa samaa pianoa; toinen sointuja ja toinen melodiaa. Siinä vaiheessa teki kyllä mieli haistattaa jo pitkät paskat sille. Kuka hitto nyt ottaa vakavasti, kun kaksi ihmistä soittaa samaa pianoa; siinä kun on se toinen ihminen vähän turha. Ja kun kyseessä on niinkin yksinkertainen kipale kun Eppujen Tahdon sut. Sanoin sille sitten, että no ei nyt kyllä ainakaan niin. En tiiä, oliko tuo nyt sitten jotakin turhaa diivailua, mutta sitä mieltä mie ainakin olen...

En nyt ymmärrä tätä yhtään. Onko nyt kyse siitä, että on kaksi pianistia, jotka ei osaa sovittaa soittamistaan niin, että molemmat voisivat soittaa yhtäaikaa. Saa olla aika suuri ego, jos et anna yhtään tilaa sille toiselle pimputtelijalle. Mites ne kitaristit suhtautuu siihen, että heitä on neljä vetämässä? Eppujen biisiin nyt luulis yhden kitaristin riittävän vallan mainiosti. Miksei heillä ole vastaavia ongelmia sovittamisen kanssa?
"Aluks mä ajattelin, et EI VITTU, mut sit mä kelasin, et EI SAATANA!" - Remu Aaltonen
Charge
22.02.2009 15:30:10

Eli tässä on nyt minussa vika? No, joo, mie yritän sopeutua...
gunner
22.02.2009 16:59:36
Voihan se toinen pianisti soittaa vaikka terssin ylempää sen melodian :)
"Aluks mä ajattelin, et EI VITTU, mut sit mä kelasin, et EI SAATANA!" - Remu Aaltonen
baron
22.02.2009 21:49:21

Fuzzy Boner: Ai että. Hieno taiteenlaji. Joo.Kiipparistejä voi helposti olla vaikka montakin, kunhan jakaa tontit selkeesti- tai sitten vain teette asioita vuorotellen ja opetatte/opitte siinä sivussa toisiltanne. Tsemppiä.

Joo, meitähän oli keikalla kerran kuusi ja kaikki toimi hienosti!
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)