Aihe: Telecaster
1 2 3 4 5114 115 116 117 118122 123 124 125 126
FensonGibder
19.02.2009 20:42:40
Ootko saanut tällaisen profetian?

Niin, en tarkoita insaittia eri maiden valuuttakehityksestä (sitähän ei moni täällä pysty ennustamaan), mutta Suomen yleinen talous on menossa alas - ja vauhdilla.
Nopealla toiminnalla voi löytää hyviä valuuttakeinottelukohteita, jos erikoisemmista maista uskaltaa kitaran tilata. Itse odotan kitaroiden hintapudotusta kotimaassa.

Nyt ei ole hyvä aika ostaa uutta tai myydä käytettyä. Hinnat ovat Suomessa vielä liian korkeita. 3-6 kuukautta niin luultavimmin kaupoista saa jo kysymällä hyviä tarjouksia tämänpäivän hintoihin verraten.

Jos haluaa päivittää kitaransa NYT, niin suosittelen vaihtamaan täällä torilla.

Eli siis malttia ostoihin.
OT on OK
megan
19.02.2009 22:14:59
Niin, en tarkoita insaittia eri maiden valuuttakehityksestä (sitähän ei moni täällä pysty ennustamaan), mutta Suomen yleinen talous on menossa alas - ja vauhdilla.
Nopealla toiminnalla voi löytää hyviä valuuttakeinottelukohteita, jos erikoisemmista maista uskaltaa kitaran tilata. Itse odotan kitaroiden hintapudotusta kotimaassa.

Nyt ei ole hyvä aika ostaa uutta tai myydä käytettyä. Hinnat ovat Suomessa vielä liian korkeita. 3-6 kuukautta niin luultavimmin kaupoista saa jo kysymällä hyviä tarjouksia tämänpäivän hintoihin verraten.

Jos haluaa päivittää kitaransa NYT, niin suosittelen vaihtamaan täällä torilla.

Eli siis malttia ostoihin.

Selkis. Kyllähän tämä viimeinen puoli vuotta on jo ollut melkoista ryminää..
Arttuonline
20.02.2009 17:07:45
T-oidibus
20.02.2009 17:22:07
T-kaupasta tuli tilattua Squier Telecaster Custom II. Kitarasta sen verran, että soitettavuus on mielestäni hyvä vaikka kyseessä on halpis-kitara. Viimeistely on hyvää tasoa. Nauhat eivät törrötä jne. Ja mikä parasta, ulkonäkö miellyttää omaa silmää.

http://picasaweb.google.com/Toidibus/Sekalainen#5303820718807560210
gasser
20.02.2009 17:49:42
T-kaupasta tuli tilattua Squier Telecaster Custom II. Kitarasta sen verran, että soitettavuus on mielestäni hyvä vaikka kyseessä on halpis-kitara. Viimeistely on hyvää tasoa. Nauhat eivät törrötä jne. Ja mikä parasta, ulkonäkö miellyttää omaa silmää.

Mulla on toi ykkösmalli ja on tosiaan ihan käyttökelpoinen peli. Satulaa piti vähän viilailla ja säätöjä rukata, mutta muuten oli ihan paketista valmis. Sustainia sais olla tosin enemmän, johtunee tuosta bodystä ja sen ilmeisen paksusta pintakäsittelystä. Tietty tämänkin kepin modaan (lue: raiskaan) jossain vaiheessa mieleisemmäksi. Tekeillä on myös kiinanhalpissarja-tele ja vanha cimarkopio lojuu osina kaapissa. Parasta telecasteerissa on mun mielestä se tietty yksinkertainen on kaunista-ajatus. Ei oo kaikenmaailman jousia ja muita hämpstääkejä hajoilemassa.
-?-
T-oidibus
20.02.2009 18:03:18
Tuosta soitettavuudesta vielä. Arvio on tehty siltä pohjin, että soitan pääasiallisesti bassoa. Kitara on minulle vaihtelua silloin, kun en saa bassosta irti sitä mitä haluan. Hyvä aloitus-ja reeniskitta kuitenkin.
FensonGibder
20.02.2009 18:39:35 (muokattu 20.02.2009 18:40:13)
Eiköhän sitä malttia kaupanteossa tarvita aina. Pahoista profetioista huolimatta hyviä ja huonoja kauppoja voi tehdä minkälaisessa taloustilanteessa hyvänsä, tässäkin.

Tottahan toki hyvään tilaisuuteen kannattaa tarttua jos semmoinen sattuu vastaan.

Mutta nyt on todennäköisempää, että voittaa satasia mikäli jaksaa odottaa muutaman kuukauden. Tämähän on GASin kourissa tietenkin vaikeaa, ellei mahdotonta ;)
OT on OK
gasser
20.02.2009 19:47:56
Tuosta soitettavuudesta vielä. Arvio on tehty siltä pohjin, että soitan pääasiallisesti bassoa. Kitara on minulle vaihtelua silloin, kun en saa bassosta irti sitä mitä haluan. Hyvä aloitus-ja reeniskitta kuitenkin.

Kah, niin. En mäkään mikään oikea soittaja ole, kunhan huvitan itseäni näillä leluilla. Sitä vielä tuosta mun Squier customista, että tosta on aika turha lähteä hakemaan mitään kesäpäivää kirkkaampaa twängiä, lasia ja helinää. Trebleboosteri tosin jeesaa vähän.
-?-
Dunga
22.02.2009 10:32:09
http://www.custom-sounds.com/epages … h=/Shops/CustomSounds/Products/3008

Visual Clonen reliikkitele. Ihan nätti taas, mutta talla herättää ihmetystä. Oliko muka '63 vuonna moisia kuuden palan reunattomia tele-talloja?

http://www.custom-sounds.com/WebRoo … n_0020_to_0020_the_0020_wood_02.jpg
War... war never changes.
McNulty
22.02.2009 10:53:42
Void: http://www.custom-sounds.com/epages … h=/Shops/CustomSounds/Products/3008

Visual Clonen reliikkitele. Ihan nätti taas, mutta talla herättää ihmetystä. Oliko muka '63 vuonna moisia kuuden palan reunattomia tele-talloja?

http://www.custom-sounds.com/WebRoo … n_0020_to_0020_the_0020_wood_02.jpg

Jos se on modatun '63:n klooni? Nimittäin kaulamikkikin näyttäisi olevan "väärinpäin" kun napapalat on tallan puolella, eikä kaulan puolella kuten normaalisti.

Varsin nätti Tele joka tapauksessa, onneksi olkoon!
giddyup!
Dunga
22.02.2009 11:22:41
bonecrusher: Jos se on modatun '63:n klooni? Nimittäin kaulamikkikin näyttäisi olevan "väärinpäin" kun napapalat on tallan puolella, eikä kaulan puolella kuten normaalisti.

Katos, en huomannutkaan ensisilmäyksellä. Tuo talla vaan ei oikein osu kuvaan jos mainostetaan '63 telenä. Onhan tossa lisäksi jumbonauhat ym. modernia.

Varsin nätti Tele joka tapauksessa, onneksi olkoon!

Niin, ei tää mun ollut jos sitä luulit. Kunhan osui silmiin Customshopin sivuilta :)
War... war never changes.
McNulty
22.02.2009 12:25:17
Void: Katos, en huomannutkaan ensisilmäyksellä. Tuo talla vaan ei oikein osu kuvaan jos mainostetaan '63 telenä. Onhan tossa lisäksi jumbonauhat ym. modernia.

Juu, kyllä siinä pitäisi olla ihan kaukalo ja kolmella niklatulla tallapalalla. Sen lisäksi vielä tuhkakuppi tallan päällä. Kaulamikkinä Telen yksikelainen... jos siis ihan '63 Telecasteria meinataan.

Niin, ei tää mun ollut jos sitä luulit. Kunhan osui silmiin Customshopin sivuilta :)

Ahh, ok. Ajattelin kun CS:n sivuilla luki "On hold" että olet pistänyt varaten moisen :)
giddyup!
Ziggy Bubba
22.02.2009 15:53:30 (muokattu 22.02.2009 15:54:21)

En ole ikinä oikein tajunnut tuon kolmipalaisen teletallan hienoutta, eihän siinä saa hienovireestäkään kuin jonkin sortin kompromissin... Mutta onhan se "vintagea" :) Toinen on kaularaudan säätö rungon puolelta, epäkäytännöllisyyden multihuipentuma.
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
Joees
22.02.2009 16:09:16
sikki-six: En ole ikinä oikein tajunnut tuon kolmipalaisen teletallan hienoutta, eihän siinä saa hienovireestäkään kuin jonkin sortin kompromissin...

Tähänkin on keksitty konsteja jos jonkinlaisia. Mä oon aina saanut teleni hyvään kuosiin intonaation suhteen ihan perinteiselläkin tallalla.
Loafers
Grunge-garagerokin räimettä höystettynä powerbluesilla á la Zepukat -fox
Vaseliinia!
McNulty
22.02.2009 17:35:37 (muokattu 22.02.2009 17:36:55)
sikki-six: En ole ikinä oikein tajunnut tuon kolmipalaisen teletallan hienoutta, eihän siinä saa hienovireestäkään kuin jonkin sortin kompromissin... Mutta onhan se "vintagea" :)

Wilkinsonilla on säädettävät "kolmipalaiset". Niitä voi käännellä tarvitsemaansa suuntaan. Kovasti usein nuo 3-palaiset ovat messinkiä, joka vaikuttaa soundiin... omasta mielestäni positiivisesti. Korostavat entisestään twängiä! Ja tokihan ne näyttää hyvältä... paljon paremmalta kuin tuollainen reunalaidaton 6-palainen moderni talla :)

Toinen on kaularaudan säätö rungon puolelta, epäkäytännöllisyyden multihuipentuma.

Itseasiassa siihen pickguardin alle kun tekee pienen loven taltalla tai dremelillä + pleksiin pienen vekin, niin kaulan säätö onnistuu ilman kielten ja kaulan irroittamista. Toimii ihan yhtä hienosti kuin siellä lavan päässä.
giddyup!
mos6581
22.02.2009 18:48:47
sikki-six: En ole ikinä oikein tajunnut tuon kolmipalaisen teletallan hienoutta, eihän siinä saa hienovireestäkään kuin jonkin sortin kompromissin...

http://www.seymourduncan.com/suppor … nstalling/tech-tips/saddle_up_your/
tai
http://www.glendaleguitars.com/saddles.htm
Ziggy Bubba
22.02.2009 20:55:15

bonecrusher: Wilkinsonilla on säädettävät "kolmipalaiset". Niitä voi käännellä tarvitsemaansa suuntaan. Kovasti usein nuo 3-palaiset ovat messinkiä, joka vaikuttaa soundiin... omasta mielestäni positiivisesti. Korostavat entisestään twängiä!

Njuu, tuommoset voi natsatakin. Tuo toisessa linkissä esitetty kikkailu vireen kanssa taas ei kuulosta oikein järkevältä - kyllä kitara pitäisi saada säädettyä niin, ettei tartte kieliä viritellä alavireeseen tms.

Ja tokihan ne näyttää hyvältä... paljon paremmalta kuin tuollainen reunalaidaton 6-palainen moderni talla :)

Ei pidä paikkansa :)

Itseasiassa siihen pickguardin alle kun tekee pienen loven taltalla tai dremelillä + pleksiin pienen vekin, niin kaulan säätö onnistuu ilman kielten ja kaulan irroittamista. Toimii ihan yhtä hienosti kuin siellä lavan päässä.

Juu, mutta samantien se säätö vois olla siellä lavan päässä, ei tarttis tehä bodyyn tahi pleksiin reikiä.
McNulty
22.02.2009 21:00:57 (muokattu 22.02.2009 21:01:51)
sikki-six: Njuu, tuommoset voi natsatakin. Tuo toisessa linkissä esitetty kikkailu vireen kanssa taas ei kuulosta oikein järkevältä - kyllä kitara pitäisi saada säädettyä niin, ettei tartte kieliä viritellä alavireeseen tms.

Juuh, nuo Wilkinsonit on varsin jees, vaikkakin kielelle jää rajatusti tilaa kallistuksia tehdessä. Silti suosittelen Tele-miehille ja naisille tuota:
http://www.stewmac.com/product_imag … pensated_Bridge_for_Tele_Detail.jpg

Juu, mutta samantien se säätö vois olla siellä lavan päässä, ei tarttis tehä bodyyn tahi pleksiin reikiä.

1-pala vaahterakaulaan on todella vaikea saada se säätö sinne lapaan. Eli ruusupuisella otelaudalla varustetussa kaulassa olisi kyllä ihan paikallaan siellä lavan puolella. Sen sijaan skunkstripen kanssa tehty 1-pc. vaahterakaula vaatii lähes poikkeuksetta sen kaularaudan säädön sinne rungon puolelle. Vielä jos mukaan heitetään 2-toiminen kaularauta...

Niin ja onhan Gotohilla olemassa tuo kaulan kylkeen asennettava Side Adjuster.
http://www.millbrook.fi/Gotoh_Catal … juster/sideadjuster-a-dimension.jpg
http://www.millbrook.fi/Gotoh_Catal … l/parts/sideadjuster/sat1-image.jpg
http://www.millbrook.fi/Gotoh_Catal … rts/sideadjuster/sat1-dimension.jpg
giddyup!
Ziggy Bubba
22.02.2009 21:11:45 (muokattu 22.02.2009 21:13:28)

1-pala vaahterakaulaan on todella vaikea saada se säätö sinne lapaan. Eli ruusupuisella otelaudalla varustetussa kaulassa olisi kyllä ihan paikallaan siellä lavan puolella. Sen sijaan skunkstripen kanssa tehty 1-pc. vaahterakaula vaatii lähes poikkeuksetta sen kaularaudan säädön sinne rungon puolelle.

Ei ainakaan meksikolaisille Fenderin pajan työntekijöille. Omassa ykspalaisessa vaahterakaulassa kaularaudansäätö on nimittäin ihan hienosti saatu lavan puolelle. Eli luulisi paremmiltakin pajoilta onnistuvan, jos tuota vaan tajutaan vaatia :)

E: noita tallapaloja voisi tulevaisuudessa jopa miettiä, noilla tallan osilla kun tuntuu olevan aika iso merkitys soundiin...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)