Aihe: pitchbend ja modwheel
1 2
Mismatch error
21.02.2009 15:32:45
Eikös vk8:ssa saa tolle d-beamille jousikaikupamahduksen. :D
Huvittavaa jos miettii miltä sen tekeminen livenä näytti ja vertaa siihen et kiipparisti huitoo ilmaa koskettimien päällä.. :D
"I'll rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy." -Tom Waits
ganesha
21.02.2009 15:37:03
BaariMikko: Mä diggaan Alesis Ionin kolmesta pyörästä... :D

Kyl niitä joskus jotain moog-imitaatiota soittaessa on onnistunut sohimaan varmaan kaikkia kerralla.

Komppia täältä!
Tiukkoja paikkoja varten olen ohjelmoinut Behrun midisteppilaudan ohjaamaan noita 2 mod.wheeliä...
viina. hanuri. ja naiset.
Synastikki
21.02.2009 23:25:11

Mismatch error: Eikös vk8:ssa saa tolle d-beamille jousikaikupamahduksen. :D
Huvittavaa jos miettii miltä sen tekeminen livenä näytti ja vertaa siihen et kiipparisti huitoo ilmaa koskettimien päällä.. :D

näinpä :D kyllä siinä on vähän eroa ku vaikka Emersoni telottaa hammondia tai jos itse huitoisi hieman ilmaa halkovia infrapunasäteitä :D voipi olla vähän ihmettelemistä yleisölläkin estä mistäköhän tuokin saundi tuli :D
Elämässä pitää olla tilua! kalamies #51 >-)))>
Leikari
22.02.2009 12:17:31
BaariMikko: Mä diggaan Alesis Ionin kolmesta pyörästä... :D

Kyl niitä joskus jotain moog-imitaatiota soittaessa on onnistunut sohimaan varmaan kaikkia kerralla.

yamahan sy-77:ssakin on kolme pyörää - kahta käyttää helposti kerrallaan, mutta kolmen käyttäminen on jo enemmän progeilun puolella... -- eip silti, kyllä kahdella mod-wheelillä on ihan paikkansa ollut vaikka koskettimistokin on aftertouchin tunnistava
Xardan
28.02.2009 12:32:00
Tossa mun M50:sessä on kyllä mielyttävin joystick mitä ikään oon kokeillu (ja se on hienosti valaistukin=) Saa kätevästi joka suuntaan veivattua ja tuntuu kivan kumiselta ja kestävältä. En tiedä oisko wheel-tyyppiset sitten hieman tarkempia jos haluaa oikein tarkasti modulaation tai oktaavibendistä tietyn sävelen. Fantomin ylös-vasen-oikea joystickistä en tykkää, se on liian pieni ja ei liiku alas ollenkaan.
Music is my life, if not, then hell with me!
JPQ
28.02.2009 14:01:17

Xardan: Tossa mun M50:sessä on kyllä mielyttävin joystick mitä ikään oon kokeillu (ja se on hienosti valaistukin=) Saa kätevästi joka suuntaan veivattua ja tuntuu kivan kumiselta ja kestävältä. En tiedä oisko wheel-tyyppiset sitten hieman tarkempia jos haluaa oikein tarkasti modulaation tai oktaavibendistä tietyn sävelen. Fantomin ylös-vasen-oikea joystickistä en tykkää, se on liian pieni ja ei liiku alas ollenkaan.

mitä kaikkia olet kokeillut. m50 on kiinnostava laitos muutenkin.
Xardan
28.02.2009 17:24:09 (muokattu 28.02.2009 17:27:20)
JPQ: mitä kaikkia olet kokeillut. m50 on kiinnostava laitos muutenkin.

Jaahas, ei pysty luettelemaan kaikkia. Musakaupoissa ja muualla testattuja mm. Tritonit, Trinity, vanhoja Korgeja 01W, M-sarjaa, X5, Kurzweil K2500, Yamahalta motif, psr:t, casiot, rolandilta monia jne.

Päälimmäiseksi on jäänyt testatuista että Korgilla ois itselleni sopivimmat stickit. Kaikista huonoimmat modulaatiovehkeet oli mielestäni Nord Stagessa (yök).
JPQ
28.02.2009 17:36:17

Xardan: Jaahas, ei pysty luettelemaan kaikkia. Musakaupoissa ja muualla testattuja mm. Tritonit, Trinity, vanhoja Korgeja 01W, M-sarjaa, X5, Kurzweil K2500, Yamahalta motif, psr:t, casiot, rolandilta monia jne.

Päälimmäiseksi on jäänyt testatuista että Korgilla ois itselleni sopivimmat stickit. Kaikista huonoimmat modulaatiovehkeet oli mielestäni Nord Stagessa (yök).

no hyvä jos osan edes katsos kun tuo jo mitä sanoit on kattava kattaus. eli kyllä tuolla luulisi tietävän mitä tahtoo soittimelta ja mitä ei halua ja mitä haluaa.
Synastikki
01.03.2009 13:38:47

Xardan: Jaahas, ei pysty luettelemaan kaikkia. Musakaupoissa ja muualla testattuja mm. Tritonit, Trinity, vanhoja Korgeja 01W, M-sarjaa, X5, Kurzweil K2500, Yamahalta motif, psr:t, casiot, rolandilta monia jne.

Itse tykkäsin noista clavian pitch stick/mod.wheel ratkaisuista mutta tosiaan tuo stagen sijoittelu niille on aika hirveä. Kun kyseinen vehje on sen verran massiivinen ja sitten kyseiset laitokset löytyvät yläreunasta vinoon asetettuna niin ei oikein puhuttele meikäläistä. Nord Wavessa ja Nord Lead 2X:ssä nuo kyllä toimivat hyvin kun niitä kokeilin.
Elämässä pitää olla tilua! kalamies #51 >-)))>
Prophet
01.03.2009 14:10:18
Kun kyseinen vehje on sen verran massiivinen ja sitten kyseiset laitokset löytyvät yläreunasta vinoon asetettuna niin ei oikein puhuttele meikäläistä.

Rumannäköistä tuo epäsymmetrinen asettelu. Ainakin Alesis Quadrasynth noudatti samaa linjaa, rullat vinottain alareunassa.
Xardan
01.03.2009 18:00:51 (muokattu 01.03.2009 18:01:19)
Niin, sijoittelu ei stagessa toiminut. Minusta se tuantui todella jäykältä se bendi, sitä piti kunnolla runtata ku testasin ja tuntuu että se leviäis ajan kuluessa käteen. Sitten metallipäällysteinen modwheelkään ei mielyttänyt. Mutta kiva että on haettu jotain erikoisempaa.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)