Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Behringer- pedaalit
1 2 3
Andi
19.02.2009 19:55:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen siirtymässä erillispedaaleihin ja ajattelin kysellä kommentteja ja kokemuksia seuraavista pedaaleista. Ne tulisivat keikkakäyttöön, joten kaikki info, ihan kuoren kestävyydestä, soundeista, ihan mistä vaan olisi tervetullutta. Kommentoikaa !
 
Eli siis kyse on seuraavista Behringer- pedaaleista:
 
Behringer DD 600
Behringer TU 300
Behringer RV 600
 
Valmiina on Bossin Chorus ja Power supply, mutta nuo Bossit luonnollisesti käy kukkaron päälle, koska saatan joutua ostamaan 2 kpl noita delaytäkin.
 
Eli, kommentteja / kokemuksia !!
 
kLassik
19.02.2009 19:59:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Keikkakäyttöönhän nuo eivät ainakaan sovellu kestäävyytensä puolesta ollenkaan kuulemani mukaan. Kaverilla laukesi behringerin pedaali kerran kesken keikan polkiessa ja siinähän sitä sitten oltiin.
 
Suosittelisin ostamaan jotain kestävämpiä ja laadukkaampia purkkeja, eivätpä nuo saundeiltaankaan ole mitään ykkösluokkaa.
 
ruukki
19.02.2009 20:08:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin joitakin vuosia sitten Behringer EQ700 Graphic Equalizer, en voinut sietää sen hurinaa, epätoivoissani vuorasin kapistuksen alumiiniteipillä, ei hirveästi sekään auttanut, nakkasin viha(känni)päissäni härpäkkeen roskiin, toki muutkin EQ vähän taitavat hurista, muista behringeistä ei ole kokemusta, maku asioita ja hintahan noilla on siedettävä.
 
superfly
19.02.2009 20:22:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Keikkakäyttöönhän nuo eivät ainakaan sovellu kestäävyytensä puolesta ollenkaan kuulemani mukaan. Kaverilla laukesi behringerin pedaali kerran kesken keikan polkiessa ja siinähän sitä sitten oltiin.
 
Suosittelisin ostamaan jotain kestävämpiä ja laadukkaampia purkkeja, eivätpä nuo saundeiltaankaan ole mitään ykkösluokkaa.

 
Behringerin tunerpedaalin kanssa oon kymmeniä keikkoja tehnyt, ei ongelmia. Ihan ok peli. Mutta, mitään B:n efektipedaalia en lautaani huolisi.
 
Killing internet dragons is serious business!
Muusikonrenttu
19.02.2009 20:35:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin muinoin Soundatassa asioidessani useammankin behkun muovipurkin herätteenä. Oli vielä sillon halvempia!
Toiset on huippuja, toiset ihan kauheita. Mulla on mm. bassochorus, joka kyllä ajaa asiansa kiitettävästi ilman muusta kun soitosta aiheutuvia häiriöääniä.
Pari a/b-boksia on myös tarttunut matkaan, enkä niistäkään mitään ylimääräistä hurinaa ole irti saanut.
Ja on mulla pari semmosta metallipurkkiakin, joista phaser on herkkua ja "vintage distortion" ällöttävää turinaa.
Eli kannattaa toki testata ja vertailla kilpailijoiden kamaan. Voi tarttua asiallistakin moulinexia kouraan.
 
Noiden purkkien rikkominen on raskaalla poljennolla varmaan helppoa. Omiani en oo saanu vielä rikki, eivät tosin kovin aktiivista keikkakäyttöä ole osakseen saaneetkaan, kun pääasiassa tulee kuitenkin käytettyä noita kalliita. :P
 
Aika vintage..
HTMono
19.02.2009 20:36:20
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Behringerin tunerpedaalin kanssa oon kymmeniä keikkoja tehnyt, ei ongelmia. Ihan ok peli. Mutta, mitään B:n efektipedaalia en lautaani huolisi.
 
Mullakin on Behringerin Tuneri ja hyvin on kestäny piiiitkään. Oon tosin aika hipsuttelija että rankemmassa menossa en mee takuuseen.
 
If somebody thinks they're a hedgehog, presumably you just give 'em a mirror and a few pictures of hedgehogs and tell them to sort it out for themselves.
laakeri
19.02.2009 20:46:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Behringerin pedaaleista on olemassa pitkä ketju, kannattaa etsiä sieltä mielipiteitä pedaaleista. Itselläni on tuo EQ. Kyllähän se boostaillessa hurisee, mutta ymmärtääkseni muuntajalla on siihen todella suuri osa. Jotkut hehkuttavat hurinattomuutta, toiset kiroavat ylimääräistä meteliä. Keikkaa saa kyllä heittää sukkasiltaan, jos ei halua ostaa uutta joka esiintymiselle. Tai siltä ainakin tuntuu, kyllä niitä kestäviksikin on joku kehunut.
 
adretlan
19.02.2009 20:48:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos budjetti ei anna myöten muutakuin behringer-pedaaleille, niin kannattaisi miettiä ennemminkin jotakin sopivaa multieffektiä. Esim Boss GT-10, 8, 6 tjsp. Mitä vanhempi sitä halvemmalla saa :D
 
On kivaa olla kalamies#35 >-)))>
naavanka_
19.02.2009 22:36:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on ollu aktiivisessa treeni/keikkakäytössä tuo behkun pre-amp booster pedaali ja on kestäny ilman mukinoita, ja todella hyvän kuulonenkin on kun ei vaikuta vahvistimen omaan saundiin ollenkaan, lisää vaan murinaa.
On mulla myös se vintage tube distortion eli vissiin joku VT999 tjsp ja hyvältä kuulostaa, ei valittamista siitäkään.
se 7 alueen eq oli ja on vieläkin mutta en sille sen hurinan takia mitään järkevää keksinyt.
Ultra metal on kanssa ja se toimii kotona ihan jees, ennen ostamista testasin bossin metal zonen kanssa 1 on 1 ja tasan samalta kuulosti samoilla setupeilla.
Kaverilla on tuo pedaaliviritin ja sekin keikkoja nähnyt eikä mihinkään ole hajoillut.
Tuota delay pedaalia testasin enkä saanut siinä säröjen kanssa oikeastaan mitään järkevää irti, kannattaa hyvin varauksella testailla näitä purnukoita
 
Ziggy Bubba
19.02.2009 22:43:25 (muokattu 19.02.2009 22:48:32)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja on mulla pari semmosta metallipurkkiakin, joista phaser on herkkua ja "vintage distortion" ällöttävää turinaa.
 
Itellä on kanssa tuo Vintage Phaser, joka on siis Behkun versio EHX:n Small Stonesta. Soundi on todella mainio, pehmeä ja eloisa. Toisaalta purkki lykkää kevyttä phase-efektiä vaikkei se ole edes päällä, eli en pidä sitä ketjussa kuin nauhoitushommissa - laite myös tuottaa ylimääräistä kohinaa jonniin verran. Joskus pohdin vaihtamista alkuperäiseen, mutta eivätpä taida nekään ihan "true-bypass" -masiinoita olla. Hyväsoundinen oli myös Behringerin muovipurkissa majaileva tremolo, mutta kohinaa tuotti sekin suht reilusti.
 
Jos budjetti ei anna myöten muutakuin behringer-pedaaleille, niin kannattaisi miettiä ennemminkin jotakin sopivaa multieffektiä. Esim Boss GT-10, 8, 6 tjsp. Mitä vanhempi sitä halvemmalla saa :D
 
Kyllä nuo Behkun analogipurkit voittaa soundissa ainakin Line 6:n ja Bossin vastaavat mallinnukset. Toisaalta ne värittävät soundia samalla aikas rankasti. Jos pehmeää analogisoundia halajaa halvalla, niin eivät nuo ihan älyttömiä vaihtoehtoja ole. Toisaalta esim. Bad Monkey, Small Stone ja Big Muff irtoavat jo alkuperäisversioina nykyään sen verran halvalla, että B:t voi halutessaan hyvillä mielin myös sivuuttaa.
 
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
Muusikonrenttu
20.02.2009 01:11:44
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toisaalta esim. Bad Monkey, Small Stone ja Big Muff irtoavat jo alkuperäisversioina nykyään sen verran halvalla, että B:t voi halutessaan hyvillä mielin myös sivuuttaa.
 
Ja eikös noi danelectrotkin oo ihan halpoja ja hyviä?
 
Aika vintage..
trih
20.02.2009 01:26:49 (muokattu 20.02.2009 01:42:59)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harrastelijoille varmasti hyviä mutta ammattilaiselle en suosittelisi. Ammattilaiset tuskin täällä behringereistä puhuvat tai muutenkaan kommentoivat. Mulla on muutama behkun pedaalivehje ja hyvin toimii. Kohinaa tulee kitaraspeduissa koska ne on kaikki säröjä ja buusteja = itsestäänselvää. Muovirakenteisia ei kannata viedä harrastelijankaan keikalle ennen tätä testiä, muovilaaduissa voi olla eroja:
http://www.youtube.com/watch?v=0QL-6eTHSHQ
 
HUUMORILISÄYS:
 
Behringer ei tehnyt tästäkään 27v.-kitaristista rock-legendaa. Nähkää pettymys:
http://www.youtube.com/watch?v=0QL-6eTHSHQ
 
Ja oikeassa katukäytössä kiertueella behringer, se, se e vaan kestä. Joku bossi vois kestääkin ku rundilla "ajetaan":
http://www.youtube.com/watch?v=22kN2pMVWSE&feature=related
 
Just.
Nazareth
20.02.2009 04:52:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Behringerin reverb-pedaali on ihan jees http://www.dolphinmusic.co.uk/shop_ … 039f563bcb03d32c849c373b49fbc6c.jpg
 
Vaikka oon kyllä sitä mieltä että kunnon reverb lähtee vahvistimesta.
 
At one hundred yards! Volley fire, present! Aim! Fire!
Andi
20.02.2009 07:26:17
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Niin, tarkoitus ei ole kun sooloissa käyttää tuota delaytä ja reverbiä, nekin tarvittaessa. Säröt, yms.ottaisin suoraan nupista. Mulla on ollut monta vuotta Bossin Me-50, joka käy vallan mainiosti mun "pääbändissä ", mutta coverprojektissa, jolla on tarkoitus keikkailla, tarttisin noita äänenvärityksiä ( delay, reverb ). Ne olisi tarpeen saada säädettyä yksitellen. Nyt siis on sen verran 50-50 kommentit vastaan tai ei vastaan, että harkitsen kuitenkin noiden laitteiden ostamista ja jos ei soundi miellytä, niin voihan ne hävittää. Sehän riittää, että viritin on hyvä jo...=) Normisti en käytä kun wahia,chorusta ja viritintä, ne ominaisuudet kyllä saan Bossin Me-50 kautta. Mutta kommentoikaa lisää vaan !
 
s151669
20.02.2009 08:06:28
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin joitakin vuosia sitten Behringer EQ700 Graphic Equalizer, en voinut sietää sen hurinaa, epätoivoissani vuorasin kapistuksen alumiiniteipillä, ei hirveästi sekään auttanut
 
Olisikohan sittenkin kannattanut tutkia, minkäsortin ö-luokan muuntajalla syöttää sähköä polkimiinsa. Tuo nimittäin ei hurise. Suhisee kyllä, mutta niin kuulemma tekee se bossikin josta tuo on kopio :-)
 
Jyrki
DA_Daniels
20.02.2009 08:16:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Behringer UM 300 eli ultra metal on paras piste.
 

 
... ei muuta . :D
 
Mesa/Boogie
20.02.2009 10:09:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mullakin on Behringerin Tuneri ja hyvin on kestäny piiiitkään. Oon tosin aika hipsuttelija että rankemmassa menossa en mee takuuseen.
 
Meidän bassotaiteilijalla on jo toinen kierroksessa. Eka hajos heti alkuunsa ja toinen rätisee ja paukkuu nykyään siinä määrin, että ei voi pitää käytössä. Ja kyseessä on kuitenkin niin pieni mies, että se ei voi painaa juuri 50kg enempää, joten siitä tuskin voi syyttää pedaalien hajoamista.
 
Ite soitin kerran B:n dealylla yhden keikan ja myin sitten pois. Tuntu siltä, että se ei voi kestää kovin pitkään. Tällä hetkellä omistan B:n akkari DI-boksin, jossa on samalla mikitysmallinnusyritelmä. En käytä. Se pitää niin outoja ääniä normaalissa käytössä. Siis hurinan lisäksi.
 
Dropped C
20.02.2009 10:46:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Basso-EQ (BEQ-700) ainakin päästi sellaisen kohinan ja hurinan, että oksat pois. Ei se tosin maksanutkaan uutena kuin 13 eugenia, mutta eipä sillä juuri mitään tehnytkään.
 
Icy-Sun
20.02.2009 11:10:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ilmaisen vielä kuten jo aiemmin täällä sanottiin, että EI keikkakäyttöön. Bändimme keikkailee aktiivisesti ja ihan metallikuorisetkin pedaalit ottavat siinä sen verran iskua, että se muovikuori on pelottava "ominaisuus". Toisella kitaristilla on behkun lattiaviritin ja se kyllä on virittimenä ok, mutta muovia ja se sekoilee jatkuvasti (ei ota viriääniä ja syö signaalia).
heavy
20.02.2009 11:31:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Riippuuhan tuo kestävyys ihan käyttäjästä, jos sinä sillä rautakärki mummontappo maiharilla potkaset spedua joka kerta niin kovaa ku jaksat nii meneehän se ny saatana paskaks, mutta ei mulla oo ollu mitää ongelmia vaikka en ihan hipasija polkija ookkaa. mutta asiaan tuo eq on ainaki ollu mun käytössä oikein toimiva peli ja en oo huomannu sen kummempia hurinoita efektilenkkiin kytkettynä. tuner ei sitten ihan nii loisto peli ookkaa, kyllähän sillä virittää mutta hidas on tunnistamaan ja välillä kertoo mitä sattuu. mutta ohan ne halpoja :D
 
viimeisin demo ladattavissa sivuilta www.crusher.tk
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «