stono 18.02.2009 22:13:47 | |
---|
olen todella kiinostunu studio hommista ja olen tehny kuusi vuotta kaiken itse kotistudiossa sutkon huonoilla vehkeillä. nyt ajattelin siottaa kunnon vehkeet joilla saisin "ns oikean studion" laatuista nauhoitusta! tarkoituksena olisi nauhottaa pelkkää laulua koska taustat teen tietokoneella, eli en tavi mitään muita vehkeitä kun niitä joilla saan nauhoitettua todella laadukasta pehmeetä lauluaXD voisiko joku auttaa mua että mitä minä tarvisin budjektti on noin 6tuhatta ja jos tarvisin enemmä niin ehkä loytyy mutta mielellään alle tuon. kaikki ohjelmat ja plugarit mulla jo on! kiitoksia teille jo etukäteen avustaXD |
myslique 18.02.2009 22:16:44 | |
---|
kaikki ohjelmat ja plugarit mulla jo on! On sitten mennyt pitkä sentti noihin? Miksi vaihtaa sointua kun ei se sointu vaihtamalla parane? |
Kemppilä 18.02.2009 22:23:01 | |
---|
Mikäs sun setti nyt sit on XD Kylhän kuudella tonnilla jo laulua saa koneelle, mutta jonkunnäkösen äänitystilankin sit tarvisit XD "Jos olet kävelyllä ja aivot putoavat päästä, niin emme löydä tietä kotiin, sillä emme enää pysty ajattelemaan selvästi." Rokkia |
Kukkis 77 18.02.2009 22:25:17 | |
---|
olen todella kiinostunu studio hommista ja olen tehny kuusi vuotta kaiken itse kotistudiossa sutkon huonoilla vehkeillä. Sutkon vehkeet on kyllä aika onnettomia, etuasteet ja kompurat varsinkin. "Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin." -Aki Kaurismäki |
samic 18.02.2009 22:25:42 | |
---|
|
Fonisoul_ 18.02.2009 22:40:59 (muokattu 18.02.2009 22:41:40) | |
---|
tuossa on asia paketti laululle..toi apogee toimii äänitkorttina ku ostat tuon lisän siihen... Mutta noilla ei oikein tee mitään jos akustiikka ei ole kunnossa. Eli ensin äänitystila kondikseen, sit loput rahat hardwareen. Olispa itelläkin laittaa kuusi tonnia.. Soul with a capital "S"... |
stono 18.02.2009 22:43:28 (muokattu 19.02.2009 11:34:30) | |
---|
|
samic 18.02.2009 22:56:04 (muokattu 18.02.2009 22:56:33) | |
---|
Mutta noilla ei oikein tee mitään jos akustiikka ei ole kunnossa. Eli ensin äänitystila kondikseen, sit loput rahat hardwareen. Olispa itelläkin laittaa kuusi tonnia.. huoneen demppaamiseen laulutarkotukseen ei vaadi loppupelissä paljoa käpyä...patjaa,mattoa vitusti seinaan ja kattoon...ja sit niitä akustiikkalevyjä mitä löytykin... eri asia sitte rummuille tehä soivempi huone..se vaatii käpyä. |
Calyamaha 19.02.2009 11:38:43 | |
---|
huoneen demppaamiseen laulutarkotukseen ei vaadi loppupelissä paljoa käpyä...patjaa,mattoa vitusti seinaan ja kattoon...ja sit niitä akustiikkalevyjä mitä löytykin... eri asia sitte rummuille tehä soivempi huone..se vaatii käpyä. Mä luulin, että nuo kuolleeksi dempatut laulu"kopit" jäi 70-luvulle... |
stono 19.02.2009 11:41:48 (muokattu 19.02.2009 12:10:14) | |
---|
joo!! minä kyllä uskon että nauhoitus tilan kanssa ei tule mitään ongelmia! mutta mitä laitteitta sitä ostais niin ei ole viellä mitään hajua... mitä kaikkea sitä sitten tarvis että saa nauhotettua laadukasta ääntä mikki, äänikortti, mikseri|etuaste,monitorit, hyvät johdot mitä muuta? tarviiko kompuraa jos on hyvät plugarit |
Sinap 19.02.2009 11:48:57 | |
---|
Tänä päivänä homma ei oo laitteista kiinni..tyly vastaus, mutta totta. Tuubista irtoaa vielä...kun vaan vähän rutistaa. |
stono 19.02.2009 11:59:47 | |
---|
Tänä päivänä homma ei oo laitteista kiinni..tyly vastaus, mutta totta. no kyllä sitä taitoakin jonkun verran loytyy!! onhan sitä kuusi vuotta väsäily ja oppinu kantapään kautta! |
moder 19.02.2009 12:53:38 (muokattu 19.02.2009 12:55:02) | |
---|
No sähän oot sen verran taitava että osaat itekin miettiä mitä tarviit. Eli sulla on huippuluokan äänitystila, jonka suhteen ei ole ongelmia. Elikkä sit ostat vaan kalleimmat etuasteet, mikit, kompurat ja piuhat mitkä löytyy. Vaikka samaa mallia mitä maamme kaupalliset huippustudiot käyttää, niillä pitäs onnistua XD Tai osta vaikka toi samicin mainitsema setti XD |
No sähän oot sen verran taitava että osaat itekin miettiä mitä tarviit. Eli sulla on huippuluokan äänitystila, jonka suhteen ei ole ongelmia. Elikkä sit ostat vaan kalleimmat etuasteet, mikit, kompurat ja piuhat mitkä löytyy. Vaikka samaa mallia mitä maamme kaupalliset huippustudiot käyttää, niillä pitäs onnistua XD Tai osta vaikka toi samicin mainitsema setti XD XD Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus! Guitars are like assholes; Everybody has one. |
anapena 19.02.2009 13:13:31 | |
---|
Tarvii siinä sitten vielä hyvän biisin ja...laadukkaan laulajan! Sori... |
ejhfi 19.02.2009 13:20:04 | |
---|
Tarvii siinä sitten vielä hyvän biisin ja...laadukkaan laulajan! Sori... Mut eikös nekin plugarina saa? En mit'n kuule - on meny zoppaa gorfaan |
J Kascis 19.02.2009 14:43:27 | |
---|
Ihme meininki! Kysyy vinkkejä laitehankintoihin, niin täällä vaahdotaan akustiikasta. Kateutta? Mä ehdotan mikiksi Manley Reference. Sun kortissa on ilmeisesti s/pdif, eli siihen vaan hyvä ad-muunnin eteen. Esim. Lavry AD10 lähtis näköjään Golden agelta nyt edullisesti Sitten vielä etunen/chanel strip. Voxbox on ihan kiva, mut mun kokemuksen perusteella aika äänekäs ja ei välttämättä ihan hintansa arvoinen. Itse miettisin ehkä jotain Neve-kloonia... |
kivi 19.02.2009 14:46:03 | |
---|
Ihme meininki! Kysyy vinkkejä laitehankintoihin, niin täällä vaahdotaan akustiikasta. Kateutta?. Ei kun sitä että tietää mitä tyyppi tarvitsee, eikä vaan mitä se luulee tarvitsevansa. Ei ne soundit laitteilla parane jos ei oo kuuntelut kunnossa. |
J Kascis 19.02.2009 15:05:28 | |
---|
Ei ne soundit laitteilla parane jos ei oo kuuntelut kunnossa. Totta. Lähinnä häiritsi se automaattinen olettamus, ettei olis kunnossa ja ettei tyypillä olis pienintäkään käryä, mitä on tekemässä. Saattaa se näin toki ollakin, ei voi tietää... |
hape 19.02.2009 15:19:38 | |
---|
Totta. Lähinnä häiritsi se automaattinen olettamus, ettei olis kunnossa ja ettei tyypillä olis pienintäkään käryä, mitä on tekemässä. Saattaa se näin toki ollakin, ei voi tietää... No tuo kysymyksenasettelu on kyllä just semmonen. "Mulla on kuus tonnia rahaa ja haluan oikean studion tasoista äänitystä. Mitä mun pitää ostaa?". Haloo. Yritän nyt auttaa kysyjää jollain tavalla: Jos sun tarvii äänittää vaan laulua ja sulla on jo tietokone äänityskäyttöön ja ok tila, selviät kyllä paljon vähemmällä ku kuudella tonnilla. Tässä mun viispenninen: http://www.thomann.de/fi/fmr_audio_rnp_8380.htmhttp://www.thomann.de/fi/rode_k2.htmhttp://www.thomann.de/fi/rme_fireface_400.htm Noi maksaa yhteensä alle kaks tonnia ja niilla saa varmasti "oikean studion" tasoista laatua, mikäli muut asiat on kunnossa. Jos et saa noilla, niin et sitte kyllä millään muullakaan. Lisäksi tarvit tietysti ständin, piuhoja jne. Mun perstuntuma kyllä on, että sä selviäisit vallan mainiosti vaikka tälläkin setillä: http://www.thomann.de/fi/rme_fireface_400.htmhttp://www.thomann.de/fi/rode_nt2a.htm Nuo Firefaceon omat etuset on ihan kelvolliset ja NT2-A on imo varsin hyvä lauluun. Yritän tässä vaan sanoa, että älä helevetti hyvä mies hassaa kuutta tonnia johonki, mistä et oikein edes itse tiedä mitä tarvit ja tarvitko ensinkään. Ota selvää asioista, joo ihan ite, ilman että kysyt keltään, ja kelaile hommaa vähän tarkemmin. Toki jokainen saa pistää rahansa ihan mihin haluaa ja jos haluat niin osta ihmeessä noi mitä samic ehdotti. Remember: Don't eat the deadly yellow snow! |