Aihe: Helppoja Biisejä Pianolle?
1 2 3
Mismatch error
14.02.2009 15:07:28
Kannattaa alottaa siitä Monkista mikä sennimi nyt oli joka niitä tekniikkaharjoutksia teki, ja sit kun osaa ne niin osaa kaiken?

Blue Monk! ;D
"I'll rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy." -Tom Waits
baron
14.02.2009 15:28:50

Monkista

Blue Monk! ;D

Jess!! (lyhyt kirjoitus)
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
Charge
18.02.2009 18:33:18

Joku Pieni sydän on aika helppo, samoin kaksi lensi yli käenpesä...joo, ja Nightwishin kuolema tekee taitelijan on myöskin. Tsemppiä reenaukseen, ite olen myös aika aloittelija vielä, soitellut apouttiarallaa vuoden verran ny...:)
"I have a...I have a...dvarf? I have the dvarf and I'm not afraid to use him! I need some questions!" "Answers, I think you need answers".
AnimeCrazy
27.02.2009 16:28:54
Kuoliko aihe?
Kiinnostais saada lisää opeteltavaa listalle :D

Suurin piirtein kaikki teiän ehdotukset on jo lisätty ;)
Kristian.9.
28.02.2009 17:01:43
"Rock On" ellei ole liian helppo?
AnimeCrazy
28.02.2009 21:34:31
Kristian.9.: "Rock On" ellei ole liian helppo?

Mikä on artistin nimi? :O
Kristian.9.
02.03.2009 20:11:30 (muokattu 02.03.2009 20:12:38)
Artistia tai säveltäjää en nyt tähän hätään muista. Mut voin kyllä yrittää etsiskellä jos vihkonen sattuisi löytymään vielä jostain.
AnimeCrazy
07.03.2009 23:06:12
Kristian.9.: Artistia tai säveltäjää en nyt tähän hätään muista. Mut voin kyllä yrittää etsiskellä jos vihkonen sattuisi löytymään vielä jostain.

Kiitos, olis suuri apu :)
naumtu-2
13.03.2009 14:28:16
Aikoinaan Ranisen Arska neuvoi minua,kelaa Karl Zernyn pianokoulut+etydit. Ovat melodisia,sekä tekniikan hyviä harjoituksia. Oli hyvä neuvo!
baron
13.03.2009 14:32:07

naumtu-2: Aikoinaan Ranisen Arska neuvoi minua,kelaa Karl Zernyn pianokoulut+etydit. Ovat melodisia,sekä tekniikan hyviä harjoituksia. Oli hyvä neuvo!

Carl Czerny!
You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine)
AnimeCrazy
13.03.2009 20:12:03
baron: Carl Czerny!

Kiitos, pitääkin mennä kurkistamaan :D
baron
13.03.2009 22:00:19 (muokattu 13.03.2009 22:34:15)

AnimeCrazy: Kiitos, pitääkin mennä kurkistamaan :D

Joo se oli itävaltalainen joka oli niin hyvä että sen

Die Schule der Geläufigkeit käännettiin jopa ranskaksi:
http://www2.free-scores.com/PUBLIC/ … de-de-la-velocite-pour-le-piano.pdf
Etude de la Velocite
AnimeCrazy
29.03.2009 01:06:39
Meikä on alkanu opettelemaan nuottien lukemista, olis ihan mukavaa jos niit suosituksia tulis sillävälin ku olen poissa :D
diameter
03.04.2009 00:49:44
AnimeCrazy: Nii meikä alotti pianon soiton tossa joulukuussa ja ajattelin että voisitte kertoa muutamia biisejä jotka olis helppoja aloittelijalle :P

Elikkä oliskos jotain mielessä? :)

esim. Beatlesin Let it Be, sillä on tähdetkin aloittanut ;)

http://www.ylioppilaslehti.fi/2008/10/31/tuntematon-tahti/

Kuten aiemmin todettu, kirjastoista laajasti saatavilla olevien pianokouluvihkojen avulla eteneminen on varmasti tehokasta, mikäli vain motivaatio riittää.

Czernyt, Hanonit ym. on mielestäni alkuvaiheessa liian vaikeita (&tylsiä) etydejä, niihin voi paneutua sitten myöhemmin.
"Kyllä hämäräkin yöstä käy." -K Viikate
Sergei Fallinen
03.04.2009 01:05:04
diameter:
Czernyt, Hanonit ym. on mielestäni alkuvaiheessa liian vaikeita (&tylsiä) etydejä, niihin voi paneutua sitten myöhemmin.

jos sä oikeasti haluat oppia soittaan pianoa, sua ei kyllä pitäis haittaa uhrata kolme neljä tuntia joka päivä noihin.
diameter
03.04.2009 13:28:27
hibernance: jos sä oikeasti haluat oppia soittaan pianoa, sua ei kyllä pitäis haittaa uhrata kolme neljä tuntia joka päivä noihin.

Mielestäni juuri tällaisten kommenttien takia saattaa moni luovuttaa instrumentin opettelun kanssa ennen kuin on aloittanutkaan, koska luulee sen vaativan tavalliselle ihmiselle lähdes mahdottomia ajallisia uhrauksia. Esimerkiksi puolenkin tunnin päivittäisellä harjoittelulla pääsee jo pitkälle omaksi ilokseen soitellessa.

Väittäisin, että esimerkiksi Sibiksen solistisen puolen piano-opiskelijoistakaan ei juuri kukaan "tuhlaa" päivästä 3-4h pelkkiin tekniikkaharjoituksiin. Paremmin oppii "oikeiden" säveltäjien teoksia mahdollisimman paljon soittamalla.

http://www.amazon.com/Piano-Technique-Walter-Gieseking/dp/0486228673

Lisäksi esimerkiksi tämän kirjan kirjoittaja mainitsee, että n. 3h päivässä pienempiin pätkiin jaettuna on tarpeeksi konserttipianistinkin kokonaisharjoitteluajaksi, kunhan sen tekee keskittyneesti.
"Kyllä hämäräkin yöstä käy." -K Viikate
baron
03.04.2009 15:18:24

diameter: Lisäksi esimerkiksi tämän kirjan kirjoittaja mainitsee, että n. 3h päivässä pienempiin pätkiin jaettuna on tarpeeksi konserttipianistinkin kokonaisharjoitteluajaksi, kunhan sen tekee keskittyneesti.

Mä oon ollut pianon mestarikursseilla (käy tietysti vitsistä!) ja siellä sanottiin että vanha traditio on että pitäisi 6 tuntia päivässä treenata, mutta että näyttöä olisi että 3 tuntia hyvää tehokasta harjoittelua sopivan lyhyiksi pätkiksi jaettuna olisi oppimisen kannalta parempaa.
BlueDaylight
08.04.2009 17:08:35
Mä oon ollut pianon mestarikursseilla (käy tietysti vitsistä!) ja siellä sanottiin että vanha traditio on että pitäisi 6 tuntia päivässä treenata, mutta että näyttöä olisi että 3 tuntia hyvää tehokasta harjoittelua sopivan lyhyiksi pätkiksi jaettuna olisi oppimisen kannalta parempaa.

Kellään muulla kuin ammattimuusikolla ei voi riittää aikaa ja motivaatiota(eikä tarvetta) tollasiin aikoihin! Tunti (paloissa)viisi kertaa viikossa olis mun mielestä tosi hyvä, mikä ainakin multa vaatis huilun ja kitaran kanssa oikeasti tarkkaa päiväaikataulua, kun harrastan paljon muutakin. Harjottelun määrän tarve on kyllä ihan yksilöllistä ja näkyy sitten kehittymisessä..

Itse alkuperäiseen aiheeseen.. Papa Roachin Forever on todella helppo, samoja sointuja lähes koko kpl läpi. Toki sanat eivät sovi pienelle aloittelijalle ja se käy nopeesti tylsäksi. Samoin tämä zombie -laulu, jonka esittäjää en nyt justiinsa muista.
I`m old enough to go from my home from every door
AnimeCrazy
09.05.2009 13:05:12
BlueDaylight: Kellään muulla kuin ammattimuusikolla ei voi riittää aikaa ja motivaatiota(eikä tarvetta) tollasiin aikoihin! Tunti (paloissa)viisi kertaa viikossa olis mun mielestä tosi hyvä, mikä ainakin multa vaatis huilun ja kitaran kanssa oikeasti tarkkaa päiväaikataulua, kun harrastan paljon muutakin. Harjottelun määrän tarve on kyllä ihan yksilöllistä ja näkyy sitten kehittymisessä..

Itse alkuperäiseen aiheeseen.. Papa Roachin Forever on todella helppo, samoja sointuja lähes koko kpl läpi. Toki sanat eivät sovi pienelle aloittelijalle ja se käy nopeesti tylsäksi. Samoin tämä zombie -laulu, jonka esittäjää en nyt justiinsa muista.

Kiitos bluedaylight, aloin harjoittelemaan tota papa roachia :D

Jooh ja lisää saa ehdotella xD
Kiitos kaikille jo ehdottaneille :)
Robert.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)