Aihe: POD x3 live
1 2
truba
30.01.2009 11:57:56
Voisko joku laitteen käyttäjä kertoa onko nuo tehdaspresetit oikeesti noin surkeita vai onko mun vehkeissä jotain vikaa? Yritin eilen säätää siitä soundeja, mut ainakaan valmiina en siit löytäny itteäni miellyttävää.. Oon kytkeny laitteen koch studiotoneen jossa 4x12" lisäkaappi. Saako tähän line 6 sivuilta ladattua käyttäjien omia soundeja?
Diving sucks....... you in a different world
Christeraser
30.01.2009 12:17:22 (muokattu 30.01.2009 12:18:38)

Suosittelisin että säätelet itse niitä soundeja omiin mieltymyksiin

Mutta ihan ekaks tarkasta se Output valikko että siellä on stack front ja se kytkin siitä X3 Liven päältä asennossa AMP eikä LINE

Ja saa ladattua

www.customtone.com

Kandee päivittää softat ensiksi uusimpiin kuten myös ajurit. Ja uusin ohjelmisto versio kannattaa olla itse laitteessa, ohjeet Line 6 sivuilla.
http://www.myspace.com/unsphered
M1kko
30.01.2009 12:25:42
Itse tykkään ajaa podia suoraan pääteasteeseen eli esim. classic 30sen tapauksessa podin left/mono-outista -> efx returniin. Ne tehdassoundit on yleensä vähän kuraa joten kannattaa tutustua laitteen sielunelämään ja opetella säätämään sitä. Customtonesta latailen harvakseltaa soundeja mutta yleensä omalla pääsetupillani(pod x3 live -> peavey 50/50 -> 2x12 mesa kloonikaappi) ne kuulostaa enemmän ja vähemmän kuralta.
"Play Blues, start living" http://www.sloganizer.net/en/
Ukko
30.01.2009 13:47:49

Ne tehdassoundit on yleensä vähän kuraa joten kannattaa tutustua laitteen sielunelämään ja opetella säätämään sitä.

Ne tehdasasetukset ovat TÄYTTÄ kuraa. Lisäksi omia presettejä tehdessäsi täytyy myös ottaa huomioon minkä vahvistus systeemin kautta soittelet. Se meinaan vaikuttaa myös aikalailla lopputulokseen.
COVS jäsen nro 6
Ziggy Bubba
30.01.2009 14:22:55 (muokattu 30.01.2009 14:24:56)

Ite testaisin tuota masiinaa siellä Studiotonen efektilenkin paluussa - ei ole silloin etuaste värittämässä soundia. Ite aikoinaan kun XT Liveä testailin ekaa kertaa ihan kokeilemalla hain itelleni parhaan noista output modeista. Eli rullaile nuo läpi ja valitse mikä kuulostaa sun korvaan parhaalta / luonnollisimmalta.

Ne presetit on varmasti aika kehnoja, eikä niiden avulla saa kovin hyvää käsitystä laitteen kyvyistä. Jos ei säätäminen jaksa innostaa, niin muiden tekemillä valmiilla soundeilla pääsee hyvin alkuun. Eikun X3 koneeseen kiinni USB:lla ja Line 6 Monkey -softa netistä lataukseen. Tuo ohjelma kertoo sulle mitä kaikkia päivityksiä, softia ym. sulta puuttuu. Monkey sitten latailee sulle haluamasi kamat.

Tuolta löytyy monenmoisia patcheja (soundeja) myös X3:een:
http://line6.com/customtone/

Iso osa noista on suht kehnoja, mutta seassa on hyviäkin. Eli eikun tallentelet laitteeseen itteä kiinnostavat pachit ja muokkailet vaikka jälkeenpäin omiin tarpeisiin.
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
truba
30.01.2009 14:47:59 (muokattu 30.01.2009 14:48:48)
Kiitos kaikille vinkeistä! täytyy alkaa illalla harjoittelee ton X3:n käyttöä...
Junkers
30.01.2009 17:31:02 (muokattu 30.01.2009 17:31:40)
En itedä mitä model packejä x3ssa on valmiina, mutta XT:n puolesta voin sanoa hankittuani metal shopin ja collector classics-paketin, että noissa lisäosissa olevat mallinnukset on huomattavasti paremman kuuloisia kuin alkuperäiset melkeimpä kaikkeen käyttöön. Noh, makuasia tämäkin mutta näin itse olen tämän kokenut. :)
Kyllä niistä valmiistakin malleista toki iha ok settiä sai irti. Mutta on siinä sen verran paljon säädettävää että vaihtoehtojen plärääminen vie aikaa. Jos siis ei parin ensimmäisen viikon aikana saa parhaita soundeja irti niin ei kannata laitetta romukoppaan heittää (kunhan vaan riittää kärsivällisyys siihen ruuvaamiseen).
Patriotism is a virtue for the vicious
Christeraser
30.01.2009 18:50:29 (muokattu 30.01.2009 18:50:57)

X3sessa on nuo melkeen kaikki XTn lisäoptiot/packit valmiina, lisänä myös basso ja vokaali mallinnuksia.
http://www.myspace.com/unsphered
truba
30.01.2009 20:26:35
No niin, nyt on tullu muutama tunti leikittyä tällä vehkeellä ja kyllä tästä pikkuhiljaa alkaa päästä perille, kiitoksia vaan avuista! mut ei oo kyl ihan aloittelijan lelu( ja mä oon se aloittelija) Onkos kukaan törmänny you tuben sivuilla Glenn DeLaune nimiseen tyyppiin? sillä on melko mahtavat ääninäytteet ja kotisivuilta saa patchit, mut kun latasin ne niin olivat xm3. muodossa??? miten tuon saa konvertoitua podiin? custom sound sivuilta onnistuin jo kokeex lataamaan patcheja...
Evergrey
31.01.2009 06:52:07 (muokattu 31.01.2009 07:09:59)

No niin, nyt on tullu muutama tunti leikittyä tällä vehkeellä ja kyllä tästä pikkuhiljaa alkaa päästä perille, kiitoksia vaan avuista! mut ei oo kyl ihan aloittelijan lelu( ja mä oon se aloittelija) Onkos kukaan törmänny you tuben sivuilla Glenn DeLaune nimiseen tyyppiin? sillä on melko mahtavat ääninäytteet ja kotisivuilta saa patchit, mut kun latasin ne niin olivat xm3. muodossa??? miten tuon saa konvertoitua podiin? custom sound sivuilta onnistuin jo kokeex lataamaan patcheja...

Se lienee backup-tiedosto eli siinä on koko podin user sound library samassa paketissa? Eli monkeylla "restore backup "tms

Jos haluat säilyttää omia soundeja niin tallenna ne yksitellen (ota myös backup)koneelle, asenna tuo glenin library ja sitten tuo omat soundit siihen päälle.

http://www.google.com/search?client … eid=opera&ie=utf-8&oe=utf-8
truba
31.01.2009 10:54:49
Juu tolla monkeylla se onnistuikin helposti ja hienosti! ensin back-up ja sit restore... On muuten lataamisen arvonen paketti sil äijällä, tai ainaki nyt on jo paljon parempii soundeja!
Ziggy Bubba
31.01.2009 15:19:17

Juu tolla monkeylla se onnistuikin helposti ja hienosti! ensin back-up ja sit restore... On muuten lataamisen arvonen paketti sil äijällä, tai ainaki nyt on jo paljon parempii soundeja!

Hienoa että pääsit noin äkkiä hommasta jyvälle. Nyt vaan rohkeasti tuunaat ne valmiit soundit omiin juttuihin sopiviksi.
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
Exhausted
31.01.2009 15:57:53

On niin monta muuttujaa että on vaikea sanoa missä ongelma piilee. Itse presetit, ulostuloasetukset vahvistusmuoto jne. Yhdelle vahvistusmuodolle säädetyt presetit eivät yleensä toimi toisessa. Eli suoraäänitykseen käytetyt saundit ei toimi vahvistimen kanssa ja toisinpäin. Itse olen saanut parhaat tulokset soittelemalla kotistereoihin. Kitaravahvistimien taas tulisi ottaa huomioon vahvistimen ominaisuudet. Esimerkiksi Marshalliin soittaessa ei pitäisi yrittää hakea Mesa- tai Fender saundia vaan käyttää Marshall-tyylisiä mallinnuksia jne. Laitteessa on todella paljon säätämistä, ja on vaikea päästä alkuun. Voin myös tarjota omia saundipankkejani:

http://www.cs.uta.fi/~al76016/line6 … ti_Loponen_No_Modelpacks_140207.l6b
http://www.cs.uta.fi/~al76016/line6 … _Modelpacks_MetalEdition_171107.l6b
Rubber
18.02.2009 08:54:18
Lisätään tähän samaan ketjuun. Onko muilla X3 liven omistajilla esiintynyt tuollaista audio dropout ongelmaa, eli kun käyttää podia äänikorttina niin noin 5-10min kuluttua äänentulo yksinkertaisesti lakkaa. Johdon irrottaminen ja takaisin kytkeminen antaa jälleen muutaman minuutin kuunteluaikaa. Onko ongelmaan jonkinmoista ratkaisua? Erittäin kiusallinen probleema, kun kokoajan saa olla nyppimässä johtoa irti.
www.mature.vuodatus.net
MaQ
18.02.2009 16:48:47 (muokattu 18.02.2009 16:51:36)
Lisätään tähän samaan ketjuun. Onko muilla X3 liven omistajilla esiintynyt tuollaista audio dropout ongelmaa, eli kun käyttää podia äänikorttina niin noin 5-10min kuluttua äänentulo yksinkertaisesti lakkaa. Johdon irrottaminen ja takaisin kytkeminen antaa jälleen muutaman minuutin kuunteluaikaa. Onko ongelmaan jonkinmoista ratkaisua? Erittäin kiusallinen probleema, kun kokoajan saa olla nyppimässä johtoa irti.

Kyllä ja se on ollut korjauksen alla jo yli vuoden? Line6 foorumeilla veikkailevat jo että
kyseessä on rauta vika ( oskilaattori ). Ei ole vahvistettu joten pelkkä arvailu.

Line6 mukaan kuitenkin tämä kuuluu ns. laajennetun takuun piiriin eli se tullaan korjaamaan tavalla taikka toisella takuuseen. Sama laajennettu takuu koskee myös jalkakytkimiä jotka ilmeisesti tuuppaa hajoamaan herkästi.

Oma X3 on laitettu marraskuussa 2008 ja muutoin on toiminut ok, paitsi tämä "audio dropout". Sinänsä outo probleema kun läppärillä yrittäessä droppaa alta minuutin kun taas pöytäkoneella menee joskus koko ilta ilman dropouttia?

Saundeista: Aikaa tuon kanssa saa kulumaan ihan liikaakin ku säätöä riittää Jahka itelle sopivat alkaa löytymään ja oppii säätämään niin hyvä tulee.

Kurkippas nuokin.. dualtones by spiritguitar

http://x3launcher.spiritguitar.com/

ja ladata voit... Line6 monkey llä sitten sisään X3 seen.
http://dualtones.spiritguitar.com/
Ukko
18.02.2009 19:03:34

Kyllä ja se on ollut korjauksen alla jo yli vuoden? Line6 foorumeilla veikkailevat jo että
kyseessä on rauta vika ( oskilaattori ). Ei ole vahvistettu joten pelkkä arvailu.

Line6 mukaan kuitenkin tämä kuuluu ns. laajennetun takuun piiriin eli se tullaan korjaamaan tavalla taikka toisella takuuseen.

Ai että ollut jo vuoden korjaamossa ja vika vielä korjataan. Linen huolto ei oikein vakuuta eikä ole koskaan vakuuttanut.
COVS jäsen nro 6
Rubber
18.02.2009 22:25:55
Ei kun vika on tiedossa mutta syytä ei ole vahvistettu. Tuota esiintyy kautta linjan käyttäjillä
toisilla enemmän ku toisilla. X3 on mulla ollut käytössä koko ajan. Toimii muuten moitteetta.

http://www.line6.com/support/ann.jspa?annID=70

Ite kans oon lueskellut noita keskusteluja ja koittanut ite kaikenlaista erilaisilla asetuksilla ja käyttöjärjestelmillä. Geaarbox päällä tuo toimii parhaiten, jopa usean kymmenen minuutin ajan. Ei sinänsä haittaa kun itseltä löytyy myös toneport mutta oishan se hienoa että luvatut ominaisuudet toimis. Toivottavasti ei enää montaa vuotta menis korjaukseen.
www.mature.vuodatus.net
Rubber
19.02.2009 23:35:26
Niin semmonen kysymys tähän vielä, että onko toi ongelma ainoastaan X3 Livessä vai myös munuaismallisissa X3:sissa? Kaverilla ei ainakaan ole minkäänlaisia ongelmia ollut munuaisen kanssa.
www.mature.vuodatus.net
MaQ
20.02.2009 10:18:03
Niin semmonen kysymys tähän vielä, että onko toi ongelma ainoastaan X3 Livessä vai myös munuaismallisissa X3:sissa? Kaverilla ei ainakaan ole minkäänlaisia ongelmia ollut munuaisen kanssa.

"Munuainen, papu" ei ilmeisestikkään kärsi samasta vaivasta. Ainoastaan X3Live.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)