meriluoto 29.01.2009 13:29:16 | |
---|
Olis edessä monitorien osto ja kattona oon ajatellut n. 350€. Tähän väliin täytyy kiittää nimimerkkiä Fonisoul_, kiitos vinkistä DV247.com!! Löysin tuolta saitilta Fostexin PM2mkII jotka tuntuivat olevan passelit meikäläiselle. Hintakin olis kohillaan (360€/pari), kun Lapinpolttajilla kappalehinta on 277€. Eli 554€/pari!! Onko kellään perskohtasia kokemuksia em. pöntöistä? Kiittää hän.. -T-R-Ö-F-Ö- |
Risk 29.01.2009 15:28:03 | |
---|
Hei! Minkä kokoiseen ja tyyppiseen tilaan nuo tulisivat? ...And that, my liege, is how we know the Earth to be banana shaped. |
meriluoto 29.01.2009 17:31:35 | |
---|
Tällä hetkellä n. 2x3,5m. Jatkossa varmaan tuplasti suurempaan. -T-R-Ö-F-Ö- |
Risk 29.01.2009 17:36:07 | |
---|
Tuon kokoiseen tilaan PM-2-malli on liian järeä, väittäisin. Nuo on tarkoitettu suurempaan huoneeseen. Kannattaa varmaankin hankkia jotkut pienemmät. Sijoitus pieneen tilaan voi olla vaikeaa jo ulkomittojenkin takia (leveys 254 mm, korkeus 411 mm, syvyys 300 mm.). ...And that, my liege, is how we know the Earth to be banana shaped. |
blueroom 10.02.2009 08:43:44 | |
---|
noita isompia en oo kokeillut, mutta kävin st. pauls soundissa vertailemassa rivistöä monitoireita, ja otin työhuoneeseen tommoset: http://www.thomann.de/fi/fostex_pm04.htm oon kyllä ollu tosi tyytyväinen. kaikki miksaukset ja muut kokotukset on kuulostanu ok:lta myös muissa systeemeissä. ja pianolakattu pinta on hiaano jos bassontoistoa kaipaa ihan alas asti, lisukkeeksi voi hankkia: http://www.thomann.de/fi/fostex_pm05sub_mkii.htm itse oon varmistanut alapäähommat kuulokkeilla (AKG K501) aina lopuksi. "...isä teki puusta, kusi tuli suusta." |
meriluoto 10.02.2009 19:06:09 | |
---|
noita isompia en oo kokeillut, mutta kävin st. pauls soundissa vertailemassa rivistöä monitoireita, ja otin työhuoneeseen tommoset: http://www.thomann.de/fi/fostex_pm04.htm oon kyllä ollu tosi tyytyväinen. kaikki miksaukset ja muut kokotukset on kuulostanu ok:lta myös muissa systeemeissä. ja pianolakattu pinta on hiaano jos bassontoistoa kaipaa ihan alas asti, lisukkeeksi voi hankkia: http://www.thomann.de/fi/fostex_pm05sub_mkii.htm itse oon varmistanut alapäähommat kuulokkeilla (AKG K501) aina lopuksi. Riittääkö noissa pömpeleissä pöhinää? Hinta on ainakin houkutteleva! -T-R-Ö-F-Ö- |
obah 11.02.2009 21:01:08 | |
---|
Verkkokauppa.com näyttää myyvän noita Fostexin pönttöjä jonkin verran T-kauppaa halvemmalla. Itsellänikin on monitorien hankinta edessä juuri nyt, ja tällä hetkellä harkinnassa on PM05 tai PM1. |
blueroom 13.02.2009 11:26:06 | |
---|
Riittääkö noissa pömpeleissä pöhinää? Hinta on ainakin houkutteleva! kyllä riittää ainakin mun käyttöön oikein kivasti. pönikät on myös tosi näpäkän kokoiset. |
Fonisoul_ 13.02.2009 18:24:07 (muokattu 13.02.2009 18:25:35) | |
---|
Itse kajareista ei mitään kokemusta mutta... Olis edessä monitorien osto ja kattona oon ajatellut n. 350€. Tähän väliin täytyy kiittää nimimerkkiä Fonisoul_, kiitos vinkistä DV247.com!! ...eipä kestä. Muistahan vaan tilata sitten pelkästään In Stock -tuotteita. Muuten lähtee hiukset päästä tai vähintäänkin harmaantuu. Jos hintaero Suomeen pysyy pienenä niin suosittelen kyllä kotimaista. Soul with a capital "S"... |
meriluoto 13.02.2009 21:43:40 (muokattu 13.02.2009 22:38:53) | |
---|
Jos hintaero Suomeen pysyy pienenä niin suosittelen kyllä kotimaista. Aika kohtuullinen tuo Verkkokauppa.comin hinta on. Taidan tilata sieltä noi PM05. -T-R-Ö-F-Ö- |
Marttila 18.02.2009 17:10:40 | |
---|
Aika kohtuullinen tuo Verkkokauppa.comin hinta on. Taidan tilata sieltä noi PM05. Näyttäisi vaan Verkkokaupassa olevan ilmoitettuna kappalehinta (169,90 €) siinä missä DV247 (291,63 €) ja Thomann (299 €) ilmoittavat parihinnan... Tai sitten kyseessä tosiaan on melko uskomattoman hyvä hinta, mikä kyllä vaikuttaa kovin epätodennäköiseltä. |
noita isompia en oo kokeillut, mutta kävin st. pauls soundissa vertailemassa rivistöä monitoireita, ja otin työhuoneeseen tommoset: http://www.thomann.de/fi/fostex_pm04.htm oon kyllä ollu tosi tyytyväinen. kaikki miksaukset ja muut kokotukset on kuulostanu ok:lta myös muissa systeemeissä. ja pianolakattu pinta on hiaano Minkä kokoinen tuo työhuoneesi on? Mietin juuri itselleni ensimmäisten lähikenttämonitorieni hankintaa tekeillä olevaan n. 10 m2 kotistudio/soitteluhuoneeseen ja arvuuttelen, josko nuo voisivat riittää tuossa tilassa pieneen harrastemuotoiseen äänittelyyn ja miksailuun, vai pitääkö suosiolla sijoittaa se satanen enemmän niihin Trutheihin... |
obah 18.02.2009 17:21:35 | |
---|
Näyttäisi vaan Verkkokaupassa olevan ilmoitettuna kappalehinta (169,90 €) siinä missä DV247 (291,63 €) ja Thomann (299 €) ilmoittavat parihinnan... Tai sitten kyseessä tosiaan on melko uskomattoman hyvä hinta, mikä kyllä vaikuttaa kovin epätodennäköiseltä. No kyllähän se olikin kappalehinta näköjään. Olisihan se ollutkin vähän turhan halpaa lystiä. |
washburn 18.02.2009 18:39:03 | |
---|
Minkä kokoinen tuo työhuoneesi on? Mietin juuri itselleni ensimmäisten lähikenttämonitorieni hankintaa tekeillä olevaan n. 10 m2 kotistudio/soitteluhuoneeseen ja arvuuttelen, josko nuo voisivat riittää tuossa tilassa pieneen harrastemuotoiseen äänittelyyn ja miksailuun, vai pitääkö suosiolla sijoittaa se satanen enemmän niihin Trutheihin... Itsellä sama pähkäily meneillään.. vaikeaa.. Live long and prosper. |
Kidi 18.02.2009 20:44:58 | |
---|
Mul oli hetken aikaa Behringerit 2030A ja se niitten sub.. ei oikein tyydyttäny, millään lailla, aika tukkonen soundi verrattuna Fostexeihin.. vaihdoin Fostexin 0,5 ja Fostex subin ja oon tosi tyytyväinen, kuuntelin myös 0,4 paikallises musaliikkees, mut 0,5 tyydytti enemmän ja ne jäi sieltä käteen. Kannattaa myös kysellä vähä suomesta, noita hintoja.. aika hyvin täälläkin pärjää hinnassa maailmalle ja saa suomen takuut, jos sattuu et jotain ongelmia tulee. |
axelsson 18.02.2009 21:20:28 | |
---|
Noissahan ei näytä olevan mitää säätöjä kompensoimaan sijoittelusta ja huoneesta johtuvia korostumia, joten kannattanee huomioida että se puoli olisi hyvä olla kuosissa... |
washburn 18.02.2009 21:24:35 | |
---|
Noissahan ei näytä olevan mitää säätöjä kompensoimaan sijoittelusta ja huoneesta johtuvia korostumia, joten kannattanee huomioida että se puoli olisi hyvä olla kuosissa... Toki.. Sehän nyt on lähtökohta. Mun mielestä sillon ollaan jo aika hakoteillä, jos monitorien taajuusvastetta pitää miksausvaiheessa keinotekoisesti säätää. Ne säädöt ei kuitenkaan koskaan korvaa niitä tilan puutteita.. Live long and prosper. |
meriluoto 18.02.2009 22:54:39 | |
---|
Näyttäisi vaan Verkkokaupassa olevan ilmoitettuna kappalehinta (169,90 €) Prkl... niinpä onkin... -T-R-Ö-F-Ö- |