Aihe: Musiikkiteknologit huomio!
1 2 3
Mari. T
04.01.2009 18:18:56 (muokattu 05.01.2009 17:52:56)
E: Äää siirsin tän tuonne yleisen keskustelun puolelle :__D
(tämän ketjun voikin sitten hävittää)
Hirsimäki
05.02.2009 16:19:56
Jatketaan nyt tähän samaan ketjuun.

Olen siis kiinnostunut kyseisestä ammatista ja harkinnut pyrkimistä Orimattilaan, Koulutuskeskus Salpaukseen opiskelemaan, joten olisi kiva kuulla kokemuksia eri oppilaitoksista ja koulutuksen tasosta ym.

Minkälaista työtä musiikkiteknologit OIKEASTI tekevät? Eli käytännön kokemuksia haluaisin kuula, jos joku viitsii kertoa.
Aina ei voi soittaa...
Dirty Hero
08.02.2009 20:25:20 (muokattu 08.02.2009 20:27:07)
Mulla on sama homma kun edellisellä. Elektroniikan/tietoliikenteen opinnot ovat alkaneet tökkimään tässä toisen vuoden aikana niin pahasti, että luultavasti haen kevään yhteishaussa Orimattilaan. Jos se ei onnistu, niin hankin vaikka oppisopimuspaikan jostain studiosta tms. Tää ei vaan oo mun ala.

Tietysti eri juttu, että pääsenkö tuonne. Itseäni kiinnostaa toi pääsykoe ja muu vastaava. Jossain luki, että tuonne on vaikeaa päästä suoraan peruskoulusta. Itselläni kyllä kiinnostusta ja innostusta riittää, mutta miten on..? Onko joku päässyt tuonne peruskoulun jälkeen?
Hirsimäki
08.02.2009 20:39:15
Mulla on sama homma kun edellisellä. Elektroniikan/tietoliikenteen opinnot ovat alkaneet tökkimään tässä toisen vuoden aikana niin pahasti, että luultavasti haen kevään yhteishaussa Orimattilaan. Jos se ei onnistu, niin hankin vaikka oppisopimuspaikan jostain studiosta tms. Tää ei vaan oo mun ala.

Tietysti eri juttu, että pääsenkö tuonne. Itseäni kiinnostaa toi pääsykoe ja muu vastaava. Jossain luki, että tuonne on vaikeaa päästä suoraan peruskoulusta. Itselläni kyllä kiinnostusta ja innostusta riittää, mutta miten on..? Onko joku päässyt tuonne peruskoulun jälkeen?

Joku aika sitten kyselin sieltä, kuinka moni on otettu sinne suoraan peruskoulusta. Vastasivat, että viime vuonna noin 120 hakijasta otettiin sisään 20, 2 peruskoulupohjalta, osa lukionkäyneitä, ja osa joitain muita, en muista tarkkaan.
Sanoivat myös, että peruskoulupohjalta on jotakuinkin yhtä suuret mahdollisuudet päästä sisään kuin lukion käyneilläkin.
Aina ei voi soittaa...
Hirsimäki
10.02.2009 15:01:48
Eikö täällä tosiaan ole musiikkiteknologeja?
Aina ei voi soittaa...
EddieVanFinland
17.02.2009 22:39:03
Heipä hei!

Itse olen tuolla Orimattilassa opiskelemassa nyt ensimmäistä vuotta ja voin vain suositella.

Mitä niihin pääsykokeisiin tulee, ne eivät ole kovin laajat. Ensimmäinen vaihe on kirjoittaa sinne(en ole varma muuttuuko tämä vaihe, kun alan linja tulee mukaan yhteishakuun), miksi juuri sinun pitäisi päästä alaa opiskelemaan, toinen vaihe on haastattelu, jossa sinun tulee mm. kääntää englannin kielinen teksti ja eritellä kuulemaasi.

Haastatteluun sinun tulisi tuoda mukanasi 10-20min soivaa audiomateriaalia. Sen tulisi olla siis äänite, jonka teossa olet ollut mukana. Se ei tarvitse olla ammattimateriaalia, riittää kun olet jotain "narulle" saanut. Kaverikin pääsi sisään äänitteellä, jossa hän oli vain mukana soittamassa, eikä ollut ennen kouluun tuloa miksannut tai äänittänyt mitään. Asenne on tärkeää.

Peruskoulu pohjaltakin voi sisään päästä, mutta hakijalta odotetaan tiettyä kypsyyttä. Opiskelijoiden ikä on välillä 20-30, tosin sisään on päässyt myös alle 20- ja yli 30 vuotiaita hakijoita.

Koulu itsessään on todella tasokas. Opettajat ovat alan rautaisia ammattilaisa ja kaluston taso on huippuluokkaa.

http://ameba.lpt.fi/~ahonemat/muste/

Tuosta lisää infoa.

http://www.salpaus.fi/opiskele/etsi … eta_y=9&kurssiid=199&start=

Ja tuolta "virallisesti".
konehes
18.02.2009 11:44:36
http://ameba.lpt.fi/~ahonemat/muste/

Olipa järkyttävän huonot nuo uudet sivut. Ei edes kunnon selventäviä kuvia tahi laitelistauksia.

Valmistuin Orimattilasta vuonna 2007 ja voin kyllä lämpimästi suositella. Tilat, kamat ja opetus ihan huippuluokkaa. Taitanee olla jopa tasokkain alan koulu Suomessa. Ainoa mikä tuolla tökkii, on vähäinen live-puolen opetus (ainakin silloin kun itse opiskelin). Live-puolella ne työt kuitenkin olisivat.

Aikoinaan ainakin ottivat sisään mielummin vähän vanhempia hakijoita, mutta suoraan peruskoulun jälkeenkin oli mahdollista päästä sisään. Minä taisin olla luokkani nuorin, vaikka olin hakiessa 20v. Sinne vaan!
cherub with heavy metal machine
konehes
18.02.2009 22:51:45
Onko teillä sinne hakuetutessa ollut kokemusta studio työstä ja kuinka paljon? Itse olen vain kotona äänitellyt jotai omaa, mutta lähiaikoina olisi tarkoitus äänittää meidän kylän isosten laulua :P Kiinnostusta asioihin on paljon enemmän kuin aikaa :(

No kaikenlaista oltiin kyllä yritetty työstää, mutta en minä ainakaan osannut yhtään mitään. Siis en yhtään mitään. Hädin tuskin piuhaa kääriä. Kiinnostus se tärkein onkin tuonne hakiessa.
Hirsimäki
19.02.2009 15:09:08
No kaikenlaista oltiin kyllä yritetty työstää, mutta en minä ainakaan osannut yhtään mitään. Siis en yhtään mitään. Hädin tuskin piuhaa kääriä. Kiinnostus se tärkein onkin tuonne hakiessa.

Kuulostaa melko lupaavalta! Minkälaista matskua teillä oli demolle äänitettynä? Soititteko itse kaikenlaista vai käytittekö oman bändinne demoa?
Aina ei voi soittaa...
konehes
19.02.2009 17:02:33
Kuulostaa melko lupaavalta! Minkälaista matskua teillä oli demolle äänitettynä? Soititteko itse kaikenlaista vai käytittekö oman bändinne demoa?

Oman bändin itse tehty demo taisi olla.
EddieVanFinland
21.02.2009 11:11:45

Itse äänitin tuonne tuon:

http://www.mikseri.net/artists/ace.50027.php

Ja omaa bändiä:

http://www.mikseri.net/artists/?id=66105

Huomaa että en ollut miksannut tuota ensimmäistä itse. Demon ei siis tarvitse olla kokonaan itse tehty. Lisäksi äänitin vielä yhden kokonaan itsetehdyn biisin.

Onko teillä sinne hakuetutessa ollut kokemusta studio työstä ja kuinka paljon? Itse olen vain kotona äänitellyt jotai omaa, mutta lähiaikoina olisi tarkoitus äänittää meidän kylän isosten laulua :P Kiinnostusta asioihin on paljon enemmän kuin aikaa :(

Omaa kokemusta ei studiotyöstä ollut kuin hyvin vähän soittajana. Nuo omat äänityksetkin olen tehnyt kotioloissa. Jos olet äänitellyt kotonoa jotain omaa, se on jo hyvä se.
kanka
21.02.2009 18:30:20

Voisinpa myöskin kehua kyseistä koulua. Ensimmäistä vuotta minäkin opiskelen. Aivan mahtavaa kun pääsee päivittäin hengaamaan 20 tyypin kanssa, jotka ovat tavalla tai toisella kanssani samalla aallonpituudella. Ja opettajat.. Uskomattoman letkeitä sekä todella ammattilaisia. Koskaan ei ole tunneilla tylsää, oli aihe mikä tahansa.

Varoituksen sana.
Tuonne kouluun jos menee, niin voi yhtäkkiä huomata kuinka himasta löytyykin kaikkea uutta musarojua. Koulussa kun räpeltää hienoilla vehkeillä, niin on hyvin vaikeaa olla hankkimatta kamoja myös kotiin.
Kuuntele musiikkia: www.mikseri.net/soundscapes
Pro-f
04.03.2009 08:52:54
Olen juuri laittanut hakupaperit tuonne Orimattilaan. Mutta auttakaa hyvät ihmiset! Jos kutsu valintakokeisiin tulee, niin olen sen demon suhteen kyllä ihan pihalla. En ole koskaan äänittänyt YHTÄÄN MITÄÄN. Into oppia on kyllä todella suuri! Millainen sen siis täytyisi olla? Omaa soittoa c-kasetilla tuskin katsotaan hyvällä, vai miten on?
obah
04.03.2009 14:14:23 (muokattu 04.03.2009 21:15:34)
Pro-f: Olen juuri laittanut hakupaperit tuonne Orimattilaan. Mutta auttakaa hyvät ihmiset! Jos kutsu valintakokeisiin tulee, niin olen sen demon suhteen kyllä ihan pihalla. En ole koskaan äänittänyt YHTÄÄN MITÄÄN. Into oppia on kyllä todella suuri! Millainen sen siis täytyisi olla? Omaa soittoa c-kasetilla tuskin katsotaan hyvällä, vai miten on?

Jos rahkeet riittävät tasan siihen, että äänität vain omaa soittoa, niin silloin se on riittävä demo. Pääasia on se, että saat edes jotain äänitettyä ja vietyä mukanasi.
Tuota demoa tärkeämpää on kuitenkin se, että pystyt jossain vaiheessa hakuprosessia tuomaan ilmi motivaatiosi alan opiskeluun.
komppihomo
27.03.2009 15:04:40

Itse hain juuri tuonne Orimattilaan. Demolla on niin itse tuottamaani ja miksaamaani tavaraa, kuin säveltämää ja soittamaakin. Mukana on myös eräs tietokonetta käyttämällä tehty kappale, jonka olen itse säveltänyt. Demon tekoa on tosin helpottanut kotistudio ja se että olen toiminut myös tuottajana.
Atsu
01.04.2009 01:50:16
Hain myös tonne Orimattilaan. Millos ne kutsut tulee, jos tulee?
Hirsimäki
01.04.2009 17:03:41
Atsu: Hain myös tonne Orimattilaan. Millos ne kutsut tulee, jos tulee?

Itteenikii kiinostais tietää... hain tuonne myös.
Aina ei voi soittaa...
Namorbia
02.04.2009 17:08:31
Tietääkö kukaan kuinka moni tuonne hakee per vuosi. Ymmärtääkseni noin 20 otetaan ainakin sisään.
Hirsimäki
02.04.2009 20:00:37
B-mies: Tietääkö kukaan kuinka moni tuonne hakee per vuosi. Ymmärtääkseni noin 20 otetaan ainakin sisään.

Muistaakseni sieltä sanottiin, että aikaisemmin hakijoita on ollut noin 200 (en ole kyllä satavarma). Mutta tänä vuonna se on ensimmäistä kertaa yhteishaussa, joten saattaa olla että useammat hakevat sinne... ken tietää.
Aina ei voi soittaa...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)