Aihe: Soundipolitiikkaa
1
Heikki L.
18.02.2009 15:26:09

Kannattaa testata eri nuppeja mahdollisimman paljon. Joko jossain kaupassa tai sitten yrittää saada tutuilta lainaksi. Se ampeggi ei välttämättä taivu siihen mitä haet.
Basso sanoo pum pum ja pitää suunsa kiinni.
Jamppa2
18.02.2009 15:28:29 (muokattu 18.02.2009 15:29:01)
Toi muriseva näyttäis olevan se mitä kaikki hakee, mutta harvalla se on. Sanotaan että kaikkea ei voi saada, mutta koita nyt aluksi korostaa vaikka vähän keskialueita vaikka sieltä bassomasta päästä. Leikkaa vaikka snadisti bassoa myös.
Jotain pientä.
toivajar16
18.02.2009 15:33:10
Olen nyt vuoden verran "ruuvannut" A:n SVT-4PRO:sta saundeja, enkä ole saanut vieläkään niitä mieleisekseni.. Nupin alla töröttää rantis ja bassoina Jatsari vuodelta -75, sekä Sterling muutaman vuoden takaa.
Jatsaria olen pitänyt aina "kalibrointisoittimenani" näissä saundiruuvauksissani.

Haen pönäkkää, murisevaa saundia, jossa on myös keskialuepuukkoa, jolloin D ja G-kieliltä saadaan botnea ja erottelevuutta. Mikä avuksi?

En ole kova kompuramies, mutta kun Multicompin Gainilla buustasin vähän, niin pääsin jo aika lähelle tavoitettani.. Equilusta en ole innostunut, koska sen kanssa hieromisessa hämärtyy viimeinenkin käsitys hyvästä saundista. (tai löytää "hyviä" saundeja, jotka ei bändisoitossa toimi mitenkään).

Vinkkejä kaipailisin..

Kuulostaa Gallien-Krueger / Markbass osastolta, jos ei murinalla hae putkimurinaa.
www.myspace.com/rollcageband
Juhan
18.02.2009 15:44:12
Kuulostaa Gallien-Krueger / Markbass osastolta, jos ei murinalla hae putkimurinaa.

Veit kissan suustani! Nimenomaan Markbass murina on hakusessa. Ja ottaa pattiin, jos iso A ei siihen taivu.
T.Nick
18.02.2009 15:57:50 (muokattu 18.02.2009 15:58:26)
Huikeimmat murinat oon kokenu Mesan Big Blockista. Alla oli Ampegin rantis ja kädessä Fenderin presari. Tietty ei oo kokemusta taas noista markuista, paitsi kun siitä automankan kokoisesta nupista jollain Hartken pikkukaapilla ja se taas ei säväyttäny.
"Tästä meidän ohjelmatoimistosta löytyy Viron ja Eestin asiantuntijat."
jars
18.02.2009 16:51:15

Veit kissan suustani! Nimenomaan Markbass murina on hakusessa. Ja ottaa pattiin, jos iso A ei siihen taivu.

Murinaa en lähtis Markbassista hakemaan tai sitten meillä on murinasta aika erilainen käsitys. Tehoa ja erottelevuutta kylläkin. Aika kliininen on tuo MB:n soundi mielestäni. Ei löytynyt munkaan murinat SVT4:stä, aika ponneton vahvistin. Vaihda Fafneriin jos haluat pysyä trankkumeiningissä, alkaa löytymään "reunaa" siihen soundiin.
Ruumis päättyy kenkiin. - Anders 5v.
Juhan
18.02.2009 17:39:12
alkaa löytymään "reunaa" siihen soundiin

Täällähän on ammomiehiä! Sinäkin oivalsit heti, mitä olen hakemassa.

T-kaupasta tilasin aikoinani SVT2PRO:n, josta tuli savu ulos 45 min hennon testauksen jälkeen. Oli niitä Aasian vehkeitä. Lähetin takaisin ja otin tilalle "nelosen". En kuitenkaan sanoisi nelosen olevan ponneton. Antaa kohtuuttoman voiman siltaan kytkettynä ja volan myötä saundikin paranee. Mutta ei sellasella äänenpaineella voi soittaa kuin stadionilla.

Olen kuitenkin pettynyt ko. nuppiin. Ei ole "topkympissä" ainakaan hinta/laatu-suhteeltaan.
Johannes_t
19.02.2009 08:53:36

GallenKallellalle ääni täältäkin, paitsi jos budjetti vaan millään riittää, niin hommaa Fafner.
kallefuture
19.02.2009 08:55:55

Mahtasko olla sitte niin..että tuo svt 4 ei jaksa sitä isoo Ampegin kaappii?Soundi on velliä/märkää rukkasta? Ootko kokeillu herkempää 4X10 kaappii. ja leikkaat eq:lla alimmat pois, etu-asteesta gainia paljo auki, korostat vielä jotain 120 Hz ym..
Mulla oli joskus Ampeg 300 w/4 ohm trankkunuppi. munakas soundi kun yksin soitti hiljasella.
Kalle
Typhus
19.02.2009 09:39:47
Jep GK tai markbassi... tai siis riippuu millasta murinaa haetaan? Vähän aina riippuu soittajasta millanen käsitys sillä on asiasta... mulla tulee kunnon murinasta mieleen tää bassosaundi joka on biisissä Grey Area! Warren thumbbi kyllä murisee makeesti ja on kuulemma äänitetty vaan putkietusen läpi...
http://profile.myspace.com/index.cf … .viewProfile&friendID=403842831
Jooba
19.02.2009 14:50:53
Osta EBS TD650 niin ei lopu soundit kesken. Löytyy kaikkea muutakin kivaa kun murinaa jos tarvitset sen lisäksi =)

Fafnerkin samoilla linjoilla.
jars
19.02.2009 14:56:57

Mahtasko olla sitte niin..että tuo svt 4 ei jaksa sitä isoo Ampegin kaappii?Soundi on velliä/märkää rukkasta? Ootko kokeillu herkempää 4X10 kaappii. ja leikkaat eq:lla alimmat pois, etu-asteesta gainia paljo auki, korostat vielä jotain 120 Hz ym..

Toi on justiin sen vahvistimen ongelma, pitää ruuvata sitä ja pitää ruuvata vähän tätä että siitä saa tehot ulos. Mun mielestä se ei ole hyvän nupin merkki, hyvän nupin merkki on piuhat kiinni, virta päälle ja menoks. Noin niinkuin kärjistettynä.

Käytin itse tuota SVT4:sta 4x10 + 1x15 Ampegin kaapeilla ja sain jo treeneissä päätteen limitoimaan etusen ollessa jo aivan ruvella. Ehkä siinä yksilössä oli sitten jotain feelua, mutta 1200 wattia se ei todellakaan antanut siihen 4 ohmiin. Ja oli sillattuna joo.
Juhan
19.02.2009 16:01:31
Nuppihan ei anna sitä 1200 watulaa, vaikka takaseinän nappula on siltaankytketty-asenoossa, kunnes on oikeanlaisesti kytketty Speakonkaapeli saunan ja kiukaan välissä. Mutta älä kysy miten se pitää kykeä... Mulle teki tuttu sähkäri manuaalin mukaisen speakonin ja kyllä sen jälkeen tuutista tulee sitä tavaraa.

Tosin, jos nuppi on bi-amp puolella (tai välissä on normiSpeakon), niin pääte tosiaankin klippaa jo aika pienillä volumeilla ja nupin "munattomuus" on hämmästyttävää.

Mutta tuohan on murheista pienin. Ei se paljoa ilahduta, vaikka lahkeet lepattaa, mutta saundi on silti tussu.

Yksi mahdollisuus voisi kenties olla etusen putkien vaihtaminen?
Pirkka
19.02.2009 16:58:58
Mun mielestä se ei ole hyvän nupin merkki, hyvän nupin merkki on piuhat kiinni, virta päälle ja menoks. .

Mun mielestä hyvän nupin merkki on se, mikä siinä edessä lukee....
jars
19.02.2009 17:03:20

Nuppihan ei anna sitä 1200 watulaa, vaikka takaseinän nappula on siltaankytketty-asenoossa, kunnes on oikeanlaisesti kytketty Speakonkaapeli saunan ja kiukaan välissä. Mutta älä kysy miten se pitää kykeä...

Kuten sanoin, oli sillattuna ja tämä siltaus sisälsi myös manuaalin mukaisen speakon-kytkennän.

Yksi mahdollisuus voisi kenties olla etusen putkien vaihtaminen?

Ostin laitteen uutena.
Juhan
19.02.2009 17:16:47
Yksi mahdollisuus voisi kenties olla etusen putkien vaihtaminen

Tarkoitin tuolla tietysti pelkästään saundiin vaikuttamista... Sorry väärinymmärrys.

Säilytän vermeitäni isossa varastossa ja joskus olen kokeillut paljonko sitä höytyä niistä lähtee. Kattopellitkin meinaa irrota naulauksistaan, eikä pääte limitoi, joten epäilisin, että sun "nelosessa" on ollut "korkkivika".
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)