Aihe: Muusikoiden ylimielisyys
1 2 3 4
blaekie
13.02.2009 22:32:15 (muokattu 13.02.2009 23:09:30)

He eivät pidä heavy rockista ollenkaan mutta ainoa prodge bändi mistä ne pitää
on Pink Floyd. Olen yrittänyt saada heille informaatiota erilaisista bändeistä kuten
esim. Rush, Yes, Marillion, Genesis tai muita bändejä jotka ei soita prodgea.
He soittavat ainoastaan Jimi Hedrixiä, Johnny Cashia, Elvis Presleytä, The Eaglesiä,
CCR, BB Kingiä ja Chuck Berrya eli kaikkia vanhan aikaisia juttuja 50-60 luvulta.

Sinä olet selkeästi väärässä bändissä, nämä ovat kuitenkin niin erilaisia juttuja verrattuna toisiinsa.

He ovat myös haukkuneet paljon artisteja mukaan lukien esim: Yngwie Malmsteenin, Joe Satrianin, Eddie Van Halenin, Jimmy Pagen, Jeff Beckin, Ritchie Blacmoren, Eric Claptonin ja monien muiden listalla olevia paskoiksi, eivätkä halua ottaa oppia heistä.

Sanoisin että teidän bändissä on sitten aika kovia "kitaristeja" , jos he pystyvät näin puhumaan ;-)

Mitä sinä itse haluaisit ennenkaikkea tehdä ja soittaa ? Se on tärkein kysymys, lähinnä sinulle itsellesi !

EDIT: Korjattu Suomen kieltä.
Nii onkii ... vai oliko sittenkään ..
aalataur
14.02.2009 12:57:11 (muokattu 14.02.2009 12:58:18)

Onhan toi ylimielisyys varmaan aika yleistä taiteellisilla aloilla. Vaatii munaa ja pientä itserakkautta lähtee tekemään ammattia musiikista tai taiteesta yleensäkin, täytyy olla itseluottamus talon kokoinen (eikä siltikään välttämättä koskaan pärjää alalla). Helposti sitten suuret persoonat ajautuu ristiriitoihin bändeissä. Joillakin on sellasta ylimielisyyttä virtuooseja kuten Satriani/Gilbert kohtaan koska eivät osaa itse soittaa, sillä vähättelyllä koitetaan paikata itsetuntoa. Halutaan ikäänkuin hyljätä/kieltää kokonaan tommonen virtuoosikama, tai mahdollisuus että se voisi olla hyvää, kun se on niin kaukana omista edellytyksistä.

Kyllä täällä sivustollakin välillä huomaa aika ylimielistä käytöstä. Jotkut toisaalta hyvin ystävällisesti vastaavat, riippuu ihmisestä. Ja onhan se tavallaan ymmärrettävää, ettei ammattilaisia jaksa harrastelijoiden kysymykset kiinnostaa.
Wadler
14.02.2009 15:28:14 (muokattu 14.02.2009 15:28:43)
Itse haluaisin ihan soittaa paljon erinlaisia tyylejä enkä pelkästään samaa juttua koko ajan. Tykkään paljon rock musiikista ja monista muista musiikeista. Otan asiat ihan rennosti ja pyrin ajattelemaan sitä, että musiikki on pelkkää luovaa taidetta ja ihmisen keksimää viihdettä kuten taistelulajit, elokuvat tai vaikkapa tietokonepelit. Sillain mä ajattelen enkä mieti sitä että mikä on se kaikkein oikein tapa soittaa musiikkia. Soittajalla on vapaus tehdä ihan mitä vaan mut aina pitää ottaa yleisö huomioon mistä ne pitää. Ja siinä on just se kaikkein haasteelisin puoli musassa, miten sä saat ihmiset pitämään sinun musiikista.
Wadler Drake ps: Dragon Sword
Wadler
15.02.2009 21:32:16
Sanotaan nyt tälläin vielä että toinen on välillä itsekäs mutei hauku ketään surkeiksi.
Hän ainoastaan sanoo että hän ei pidä siitä asiasta mutta on valmis kokeilemaan.
Taas toinen kitaristeistä kuvittelee olevansa Hendrix ja soittaa yhtä hyvin kuten se
ja väittää edelleen että hän ja Stevie Ray Vaughan pystyvät soittamaan kuten Hedrix itse. Hän harrastaa paljon sarkasmia eli puhuu loukkaavasti mulle ja joskus on tehnyt mieli vetää tota kaveria kunnolla turpaan. Hän käyttää paljon pentatonisii skaaloja pelkästään ja kuvittelee että tää skaala riittää hänelle koska hän soittaa pelkästään bluessia. Mut yritän olla kuuntelematta tätä kaveria ja antaa hänen uskoa itsellesi että hän on mahtava kitaristi. Toinen taas kavereista vaikka lukee papereista, hän ei koskaan hauku paljoa muusikoita mutta arvostaa paljon erilaisia kitaristeja. Mut hänkin suhtautuu joihinkin musiikkeihin liian kriittisesti. Mut sellaista se on elämä
L.Ruoska
16.02.2009 14:19:04

Niinkuin sanoitte niin kannatta katsoa itsellesi joku bändi jossa suhtaudutaan musiikkiin avoimesti.
Todellakin, lähde kävelemään ja katsele vähän markkinoita :)

Parasta mitä mulle on tapahtunu on se että ensimmäinen bändini hajosi ja sain aikaa löytää oman tyylini ja perustaa sen perusteella bändin jossa en ole "vain basisti" vaan toteutan itseäni ja olen demokraattisesti tasan kolmasosan orkesterista. Sen sijaan että liityt bändiin ja teet mitä muut haluavat, pistä ilmoitus tuonne Wantediin että haluat perustaa orkesterin ja luettele vähän kriteereitä siihen niin löydät varmasti ihmisiä joilla on samoja visioita.

Mulla on itellä ihan mielettömän hyvät bändikaverit ja tunnelma on todella kannustava ja hyvä bändissä. En vaihtais tätä porukkaa mistään rahasta.
Myynnissä erinomainen japsi Ibanez Soundgear Duncanin mikeillä ja preampilla. Katso mun Tori-ilmoitukset :)
Wadler
17.02.2009 01:32:04
Kuulostaa tosi hyvältä ja lupaavalta uraasi ajatellen. Hyviä bändikavereita on vaikea löytää ja se on tosi, koska niin monet artistit soittavat tänäpäivänä erilaista musiikkia. Ajattelin ihan tänä vuonna keskittyä ihan harjoitteluun koska en ole vielä valmis lähtemään mihinkään, koska en ole vielä valmis. Yritän miettiä tuota äskeistä kommenttia ja kiitän tuosta kannustuksesta.
Haluaisin keskittyä ensin harjoitteluuni ja katsoa sitten sen oikean ajankohdan, jolloin voisin vaikka liittyä muihin bändeihin. Olen valmis liittymään bändeihin vasta syksyllä ja haluaisin enemmän keskittyä harjoitteluun koska en tiedä osaanko soittaa ollenkaan mitään. En tiedä mitä kaverit siihen ajattelevat, koska mulla ei ole ketään muita niin hyviä kavereita ole, vaikka noi kaksi kaveria ovatkin itsepäisiä. Mut kiitos tosta kommentista ja pitää pohtia tota asiaa tarkemmin. Yritän tässä miettiä tätä sinun äskeistä kommenttia mutta sinulle sanon että tsemppiä musiikin soittoon ja menestystä musiikki bisnekselle.
IJarro
17.02.2009 13:01:31
Tässä vaiheessa bändi on vielä helppo jättää, ku leipä ei oo siitä kiinni onko keikkaa vai ei.
Aluks hei, väliin hei, loppuun hei hei...
Wadler
17.02.2009 15:17:22 (muokattu 17.02.2009 15:23:09)
Olet oikeassa ja sain tietää näistä kavereista eilen sen että nää kaverit ovat pessimistejä. En tiedä miten sanoa tätä mutta pessimistinen ajattelu tapa bändissä on kai varmaan teillekin tuttua? Ja tietysti pessimisteillä esiintyy jonkin verran ylimielisyyttä.
kallefuture
17.02.2009 16:33:20

Pessimismi valtaa alaa ja rokkenroll elämä n monille tärkeempää kun soittaminen? Mitäs kunnon buddhalainen tekis tässä tilanteessa...? Tois vähän valoo. Sillain et ne pystyis vastaanottamaan.
Sä olet "valaistunut" vie sitä näille puupäille. Jos ne nyt on muutenki sun kavereitas. Jotenki konkreettisesti. Olethan sä ite soittanu vaikka mitä instrumenttia.
Kalle
Wadler
17.02.2009 18:23:09
Kiitoksia tuostakin vinkistä. Jos sopii niin voisin lisätä lisää juttuja vielä sen lisäksi ja tiedoksi teille kaikille.

Nä kaverit ovat minulle sanoneet että he eivät arvosta basson soittajia ollenkaan eivätkä arvosta myöskään rumpalisteja. He pitävät bassoa pelkkänä vitsinä sen takia, koska siinä on neljä kieltä ja siinä häviää se luovuus. Sen takia en vältämättä halua oppia soittamaan heiltä mitään koska eivät arvosta basson soitto taitoa ollenkaan. He eivät myöskään arvosta rumpalisteja ollenkaan koska ovat sanoneet minulle että vauvakin osaa soittaa paermmin rumpuja kuin Neil Peart ja Rushista. He eivät myöskään arvosta ketään muita instrumentin soittajia. Ainoastaan arvostavat kitaristeja. Miten mä voisin sellaisten ihmisten kanssa olla kaveri ja pitääkö mun teeskennellä siihen asti olevani bändissä mukana? Ensimmäinen lause mitä tää blues kitaristi sanoo minulle: "Soita tää juttu tälläin äläkä tee siihen mitään omaa, vain soita se just tälläin niinkuin mä soitan!
moderndrummer88
17.02.2009 18:57:16
Kiitoksia tuostakin vinkistä. Jos sopii niin voisin lisätä lisää juttuja vielä sen lisäksi ja tiedoksi teille kaikille.

Nä kaverit ovat minulle sanoneet että he eivät arvosta basson soittajia ollenkaan eivätkä arvosta myöskään...

Hoho :D Lähe jo vetämään! Toivottavasti jäävät yksinään kitaroidensa kanssa.
"jazzahtavia ridekomppeja tyyliin Ian Paice" -Brother Michael
epi2
17.02.2009 19:07:38 (muokattu 17.02.2009 19:09:11)

Nä kaverit ovat minulle sanoneet että he eivät arvosta basson soittajia ollenkaan eivätkä arvosta myöskään rumpalisteja. He pitävät bassoa pelkkänä vitsinä sen takia, koska siinä on neljä kieltä ja siinä häviää se luovuus. Sen takia en vältämättä halua oppia soittamaan heiltä mitään koska eivät arvosta basson soitto taitoa ollenkaan. He eivät myöskään arvosta rumpalisteja ollenkaan koska ovat sanoneet minulle että vauvakin osaa soittaa paermmin rumpuja kuin Neil Peart ja Rushista. He eivät myöskään arvosta ketään muita instrumentin soittajia. Ainoastaan arvostavat kitaristeja. Miten mä voisin sellaisten ihmisten kanssa olla kaveri ja pitääkö mun teeskennellä siihen asti olevani bändissä mukana? Ensimmäinen lause mitä tää blues kitaristi sanoo minulle: "Soita tää juttu tälläin äläkä tee siihen mitään omaa, vain soita se just tälläin niinkuin mä soitan!

Ihan suoraan sanottuna, ei helvata mitä porukkaa, kuinkas hyvin ite vetävät bassolla ja rummuilla? Lähtisin tollatteiden paskapäiden jokosta heti, toi on jo sellasta paskaa että.
ekikoo
17.02.2009 19:21:45
Heh, kirjoitustesi perusteella uskoisin ettei noiden jamppojen projekteilla oo mitään tulevaisuutta.
All these pianists striving for perfection. Fools! Don't they know: PERFECT AIN'T GOOD ENOUGH!
Wadler
17.02.2009 20:16:03 (muokattu 17.02.2009 20:19:16)
Yritän päästä heistä eroon mutten tiedä miten. Kai mun pitää teeskennellä siihen asti että löydän itselleni sen oikean bändin. Mut nyt tiedätte sen että voiko noitten heppujen kanssa olla enään bändissä mukana, kun ne on niin vittumaisia sua kohtaan koko ajan ja haukkuvat muitten kitaristien tekniikoita paskoiksi. Kuten sanoitte niin jääköön ne yksin jammailemaan ihan omineen neuvoineen.
Borlag
17.02.2009 20:21:18

Yritän päästä heistä eroon mutten tiedä miten. Kai mun pitää teeskennellä siihen asti että löydän itselleni sen oikean bändin. Mut nyt tiedätte sen että voiko noitten heppujen kanssa olla enään bändissä mukana, kun ne on niin vittumaisia sua kohtaan koko ajan ja haukkuvat muitten kitaristien tekniikoita paskoiksi.

Sano niille että maailma on täynnä makuuhuoneessa kitaraa runkkaavia sällejä joiden suurimmat saavutukset mitataan katsojamäärissä youtuben videoissa. Maailmassa on myös lukemattomia basisteja ja rumpaleita jotka hoitavat oman tonttinsa loistavasti ja pääsee soittamaan, eikä se rajoitu postimerkkikokoisiin videoihin netissä. Eli jos jätkistä ei ole bändissä soittamiseen niin anna heidän säheltää omiaan, vedelköön tekniikkatreenejä 18 tuntia päivässä.

Itse en tuollaisten sällien kanssa jatkaisi hetkeäkään, parempi ilman bändiä kuin bändi jossa mikään ei toimi.
blaekie
17.02.2009 21:53:26

Hmm, nyt rupee jo haiskahtaan tämä sinun juttusi, et kai vaan trollaa ;-) ei noin idiootteja jäseniä bändissä voi yksinkertaisesti olla. ;-) Kitaristeja löytyy maailmalta pilvin pimein, vaikka muille jakaa, hyviä basisteja ja varsinkin rumpaleita, huomattavasti vähemmän.

Hmmm...
Nii onkii ... vai oliko sittenkään ..
Wadler
18.02.2009 00:10:19
En mä ainakaan juksaa tästä asiasta. Olen hieman kyrpiintynyt siitä että miksi tollaiset kitaristit kuvittelevat itsestään liikoja. Mua ottaa noi bändikaverit niin paljon päähän, kun niihin ei voi edes luottaa. Esim. sanon näin: "Otetaan tänään iisisti eikä koko aikaa. Katotaan vaikka Jet Li leffoja koneelta välillä ja mennään sitten vasta soittamaan." Sen jälkeen kun katotaan jotain Jet Li leffaa niin toinen kavereista nukkuu ja taas toinen soittaa kitaraa eikä kato leffaa ollenkaan." Ei sitä jaksa koko aikaa soittaa kavereiden kanssa koska siinäkin menee mielenkiinto. Onhan se kivaa jammaila yhdessä mutta ei sitä jaksa koko ajan. Jos nää kaverit ei jaksa soittaa mitään enään. Silloin niitten on pakko hakea sitä tavaraa vain sen takia että ne jaksaa soittaa enemmän tai sitten toinen on se että mennään baariin ja vedetään pää täyteen alkoholia. Mulla ei siinäänsä ole sitä vastaan mitä ne ikinä tekeekin, mutta olen kyllästynyt heidän v-mäiseen käytökseen. Niinkuin sanoitte niin lähde bändistä pois ennen kuin pää hajoaa vielä enemmän.
Kailis
18.02.2009 00:23:42

Mulla kansa. Sanoin; mennään. He siihen; ei voi kun Satriani kaan ei. Muulla on kohta paise. Pakko olla jokun muu, ku tää, tai ainakin joku.
kivi
18.02.2009 11:03:57
Hmm, nyt rupee jo haiskahtaan tämä sinun juttusi, et kai vaan trollaa ;-)
---
Hmmm...

Eiköhän keskustelun aloittaja oo virolainen, joka yksinkertaisesti ei osaa ihan täydellisesti suomea? Niin mä ainakin olen koko ajan arvellut.

Muuten olen sitä mieltä, että tässä on nyt sympatiseerattu kysyjää vähän liikaakin, hänenkin olisi syytä katsoa peiliin, koska tuntuu että kyseessä ei ehkä vaan ole bändisoittoon orientoitunut kaveri, musiikkimausta viis. Tuollainen "tekninen musa on haastavaa, ääliörokki liian helppoa" saattaa vihjata siitä, ettei se "helppo" musa taitukaan
:-D
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)