Aihe: Emg 81 vaihtoon, mikä tilalle?
1 2 3
Vladi
17.02.2009 20:18:25
Ensiki pyydän anteeksi että aloittelen jatkuvasti uusia aiheita. Tämän kysymyksen jälkeen vetäydyn m.net-lomalle ihmisiä häiritsemästä.

Mutta asiaan. Alkaa pikkuhiljaa mennä hermot tuon emg 81:sen kanssa, soundi on niin ohut ja yläpäävoittoinen. Mikä olis sopiva mikki tuon 81:sen tilalle? Soundiltaan se saisi olla tasaisempi, ei korosta liikaa mitään päätä. Erityisesti bassoa ja keskiääntä kaipaisin lisää.

Käytin hakua ja siellä puhuttiin monessakin kirjoituksessa 85:sta tallassa. Olisko se passeli vaihtoehto jos haluaa täyteläisempää soundia tallamikiltä?

Tutkin emg:n sivuja mutten taho mistään löytää minkäänlaista kaaviota äänikäyrää tai kaaviota mikkien äänestä.

Kiitos ja kumarrus. :)
Kyllä se siitä.
ibnz
17.02.2009 20:23:13
SD Blackout! Kyllä jytisee nyt.
Vladi
17.02.2009 20:28:20
Laitetaanpa vielä tarkennusta. Kitara soi siis ihan normaali e/ drop d-vireissä eli mitään mörköä tällä ei ole tarkoituskaan soitella.

Ja mitä tuohon SD:n blackoutiin tulee, onko järkevää sekoittaa kahden eri valmistajan aktiiveja? Tarkoitan näin volume-mielessä, onko ne lähelläkään toisiaan?
Kyllä se siitä.
-K-
17.02.2009 20:31:53
Laitetaanpa vielä tarkennusta. Kitara soi siis ihan normaali e/ drop d-vireissä eli mitään mörköä tällä ei ole tarkoituskaan soitella.

Ja mitä tuohon SD:n blackoutiin tulee, onko järkevää sekoittaa kahden eri valmistajan aktiiveja? Tarkoitan näin volume-mielessä, onko ne lähelläkään toisiaan?

On lähellä toisiaan, vähän kuumempi on toi blackoutti, mutta ei tosiaan välttämättä parempi, scooppaa keskiääniä ja yläpää jatkuu sinne osastolle minne sen jatkuminen ei ole järkevää. Eli hieman ilmavampi ja kirkkaampi. Jos sulla on 85 kaulapaikalla niin koita vaihtaa se tallaan. Itse ainakin tykkään siitä enempi tallassa leppä ja lehmuskepeissä.

Blackout 2ssa eli blackout metallissa olisi keskiäänipuolta enempi. Mutta outputti on kuumempi vaikka ottaisikin sen tehonnostojumpperin pois.
Ibanez ja Framus, muuta ei tarvita.
Decadetroll
17.02.2009 20:33:57 (muokattu 17.02.2009 20:34:51)
Emg 85 on kyllä vallan mainio vaihtoehto 81 tilalle.. Itselläni on tuossa assassinissa SD:n Blackouts setti ja olen yhä edelleen vakaasti sitä mieltä että voittaa 6-3 emg:t mitä olen kokeillut. Huomattavasti enemmän passiivin kuulonen mikki, vaikka höökää taitaa olla enemmän ku emg:ssä. Alapäätä on korostettu enemmän ja keskiäänet ovat erikuuloiset kuin emg:ssä. Ja nuo tuntuu sopivan oikeastaan kaikkiin tyyleihin mitä soittelen.. Tallablackoutilla nyt ei sitä hempeilykliiniä tahdo oikein saada, mutta sitä varten onkin kaulamikki joka on hieman alempana kuin tallassa oleva.. E ja D vireissä pelittää oikein mukavasti ja C:kin vielä pötisee, mutta kaverin seiskakielisellä, joka oli siis normi B-vireessä, tuntui jotenkin menevän hieman tukkoon alimmat äänet, vaikka kuinka skruuvaili vahvaria.. Tiedä häntä sitten, voihan aiheeseen vaikuttaa itse kitarakin, joka oli ibanezin 7321, mikä ei soinut ei sitten yhtään akustisesti (ei hittovie resonoinut ollenkaan runko.. edes kiinteä talla ei sitä pelastanut.) ja muutenkin oli aika tumpun oloinen useimpiin testaamiini seiskakielisiin verrattuna..
I'm a shooting star leaping through the skies,Like a tiger defying the laws of gravity!
Ziggy Bubba
17.02.2009 20:34:15

85 sopii musta paremmin tallamikiksi kuin 81, siinä kun on hiukan enemmän potkua ja tuhdimpi alapää. 81 tallassa ja 85 kaulassa ei ole mun mielestä kovin tasapainoinen setti, vaikka se Wyldelle sun muille tuntuu kelpaavankin... Toisinpäin homma on ainakin omassa SG:ssä paljon tasapainoisempi.
Uutta musaa mun Crookmachine -projektilta
Krice
17.02.2009 21:10:56

Erityisesti bassoa ja keskiääntä kaipaisin lisää.

En tiedä olenko se vain minä, mutta 81 on mielestäni nimenomaan keskiäänivoittoinen. Toisaalta olen vakaasti sitä mieltä, että myös vahvistimen säädöillä on hieman merkitystä.
Satu ja Tuija
17.02.2009 21:13:38
Duncanin APS-1, kyllä jytisee!
lärviapina
17.02.2009 21:39:02
No jos bassoa ja keskiääntä haluat, niin ehdottomasti dimarzion tone zone!!
Rauchen Sie Malrboro oder Rovaniemi?
Henkka1000
17.02.2009 21:47:34

Taitaapi vaan olla aktiiveista kyse tällä kertaa
Hulluuslääkärissä kävi kun on niin lukkonen ja dingdong (Pasila)
Vladi
17.02.2009 22:28:00

Itse asiassa omistan tone zonen, muttaku se tosiaan on passiivi. Sitäpaitsi kitarani on mahonkirunkoinen, taitaa bassovoittoinen mikki olla vähän liikaa mahonkikitaran ja tumman nupin kanssa. :)
Kyllä se siitä.
Vladi
17.02.2009 23:23:40
Ja senkin olis varmaan voinut kertoa että 81 lähtee nimenomaan tallasta, kaulaan tulee 89 puolituksella, nyt olisin vielä tallamikkiä vaille.
Kyllä se siitä.
pekurides
17.02.2009 23:57:08 (muokattu 17.02.2009 23:59:57)

Itsellä Blackout (B) / 85 (N) olivat hyvin balanssissa - kuten 81 / 85 aiemmin. Yllättävän lähellä toisiaan saundillisesti, joskin pidän enemmän Blackoutista tallassa (muistuttaa mielestäni JB:tä mutta aktiivisena).

Täällä taasen Blackout ahb-2 metal tallassa EMG85 kaverina ja aika pahasti EMG jää kyllä jalkoihin ja en tarkoita pelkästään ulostuloa vaan Tuo Blackout2 kuulostaa jopa tallassa melkeimpä paremmalta mielestäni kuin EMG kaulassa kun kliinillä vedetään!

Samasa kepukassa oli myös tuo ykkösversio ahb-1 ja se ei vakuuttanut samalla tavalla kuin ahb-2 . melkein tykkäsin emg85 enemmän kuin ykkösblackoutista tallassa siis.

Tämä kakkosversio kuten sanottu todellakin terveempi keskialueeltaan ja erittäin erottelukykyinen sekä paksu ja voimakas saundi helvetin tiukalla tatsilla!
(voit heittää kaikki saundin tiukentamiseen käytetyt boosterit heti romukoppaan)

Ykkönen oli mielestäni värittömämpi ja jollain tavalla hengettömämpi sekä omituisen ontto keskialue ja aivan liian sirisevä gain osasto, tämä kakkonen murisee enemmän!
(taisi ykkönen olla keraaminen ja kakkonen alnico vähän niinkuin eng81 vs. emg85)

Tosin nämäkin pitää laittaa makuasioiden piikkiin loppupeleissä :)

ps.Miinuksena kaiken hehkutuksen jälkeen pakko mainita että tässä kakkosessa sitten aivan järjetön gain osasto, eli normaalisäädöillä menee heti överiksi ja se 2boostiasento lähes käyttökelvoton muussa kuin lead soitannassa ellei sitten käytössä vähempigainisempi vahvistin jonka sekin vetää heti ruttuun ... on se vaan niin hurja!
Tunteella päin vittua.
lärviapina
18.02.2009 00:11:29 (muokattu 18.02.2009 00:13:13)
Joo eipäs aloituksesta selvinny, että oli aktiiveista pelkästään kyse!!
No minkäs takia sen mikin sitten pitää olla aktiivi?

Ja itsellä on välillä samoja "onkelmia" samaisen kepin ja mikin kanssa....
Mietiskelin itsekkin mikkien vaihtoa, mutta EMG:issä on se oma juttunsa. Ja jokaisella itseään kunnioittavalla hevikitaristilla pitää olla vähintään yksi kitara varustettuna EMG:illä:)
Ratkaisuna olen käyttänyt tone-potikan säätöä ja "pehmeämpää" etuasteputkea särön osalta.
...Ja vielä passiveista:) testaa evolutionia tallaan. itellä tuossa viper-301:ssä(mahonki, mahonki ja ruusupuu) on se, eikä ole tippaakaan tunkkanen, päinvastoin jyrää niin prkleesti.

EDIT: Minkä paksusia kieliä käytät?
Rauchen Sie Malrboro oder Rovaniemi?
santa
18.02.2009 07:28:22
tone potikka joka menee aina 11 saakka. heh. oli pakko.
Vladi
18.02.2009 07:49:41
Joo eipäs aloituksesta selvinny, että oli aktiiveista pelkästään kyse!!
No minkäs takia sen mikin sitten pitää olla aktiivi?

Ja itsellä on välillä samoja "onkelmia" samaisen kepin ja mikin kanssa....
Mietiskelin itsekkin mikkien vaihtoa, mutta EMG:issä on se oma juttunsa. Ja jokaisella itseään kunnioittavalla hevikitaristilla pitää olla vähintään yksi kitara varustettuna EMG:illä:)
Ratkaisuna olen käyttänyt tone-potikan säätöä ja "pehmeämpää" etuasteputkea särön osalta.
...Ja vielä passiveista:) testaa evolutionia tallaan. itellä tuossa viper-301:ssä(mahonki, mahonki ja ruusupuu) on se, eikä ole tippaakaan tunkkanen, päinvastoin jyrää niin prkleesti.

EDIT: Minkä paksusia kieliä käytät?

Aktiivit siksi, etten jaksa pistää koko kitaran elekrtoniikkaa uusiks. Ainakaan vielä en oo törmänny kitaraan missä vois olla passiivit ja aktiivit samassa. 81:n on varmasti loistava mikki matalille vireille, mutta normaalivireessä se on liian ykstoikkoinen. Pitäs saada lisää alapäätä, kun nyt sitä ei ole ollenkaan.

Kielet on DR:n 10-52-setti. Mites ne vaikuttaa?
Kyllä se siitä.
Humanoid
18.02.2009 09:14:45 (muokattu 18.02.2009 09:16:08)
Kyllä ehdottaisin, että kokeilet tallaan tuota SD:n Blackoutia, juurikin AHB-1 -mallia. Veikkaan, että toimii huomattavasti paremmin kuin EMG-81, ja menee suoraan kiinni pikaliittimellä. Helpointa varmaan testata tuo 85/89 ensin?
Sami / Ääniportti
Vladi
18.02.2009 09:18:36
Kyllä ehdottaisin, että kokeilet tallaan tuota SD:n Blackoutia, juurikin AHB-1 -mallia. Veikkaan, että toimii huomattavasti paremmin kuin EMG-81, ja menee suoraan kiinni pikaliittimellä. Helpointa varmaan testata tuo 85/89 ensin?

Käsitin sun olettavan, että mulla on 85 kaulassa? Mulla on tällä hetkellä siinä 60:nen, ei 85. Eli joka tapauksessa joutuis hankkimaan jonkun mikin. :)
Kyllä se siitä.
p_ofony
18.02.2009 09:28:55

Ilman muuta Blackouts AHB-2:sta suosittelen. Potkua enemmän ku missään, mutta erottelevuus ja tiukkuus loistavia ja keskiääniä löytyy. Tosin tolla ei sitten kyllä soitella juuri muuta kun metallia, on se sen verran ärhäkkä peli. EMG-85 on ehkä jokapaikan höylänä hyvä mikki, mutta siitä taas tuntuu vähän uupuvan se paras terä kunnon säröillä, vähän liian pyöreä soundi mun makuun. Uudet EMG X-sarjan mikit rantautuu kuulemma maaliskuussa tänne. Niistähän löytyy 81, 85 ja 60 uudestaan suunnitelluilla/rakennetuilla etuasteilla.
gear-A-holic
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)