Aihe: Bassolinjaskaba 10 - äänestys
1 2 3
J.Hollström
17.02.2009 13:45:09
Tyylinmukanen
Typhus
17.02.2009 14:42:16 (muokattu 17.02.2009 16:29:05)
1) rijopu: Hyvä saundi ja hyvää bassottelua ++
2) omarklah: Ensimmäinen A-osa oli tylsähkö mutta loppua kohti parani.
3) Thominisk: Mukavaa läpsyttelyä mutta ei jotenkin iskenyt nyt...
4) Thefish: Makee saundi. lopun bassosoolo ei oikeen napannu...
5) hollstro: Alun bendailut meinas tappaa fiiliksen mutta muuten hyvää meininkiä. +
6) öl m: Tähän mennessä paras B-osan linja! +
7) Mange: Ei kuulu oikeen mitään... jotain släpätystä, mutta jäi minun mielestä soitolta vaisuksi.
9) rattledad: Ei oikeen napannut, hieman tylsähkö.
10) arilö: hyvää ideaa mutta jäi kaipaamaan jotain...
11) BigPapa: tiukempi taimi sais olla b-osassa ja ton kuvion toistaminen jätti vähän kylmäksi.
12) poppamies: B-osan soinnut ei oikeen toiminu...
13) juki68: kitaristi basson varressa?
14) sirdickyj: mukavaa Rocco tyylistä pumputtelua! +
15) 2541: A-osat aika tylsiä... B-osassa hyvää juttua siitä plussa +
16) eugen7: Hyvää juttua A-osassa B-osa ei toiminut niin hyvin... +
17) persta: Mukava toi bassokuvio mutta ei toimi B-osaan...
18) aho: Hyvän kuulosta soittoa mutta jätti vähän kylmäksi.
19) okabass: Hyvä meininki A-osassa! +
20) absqua: Makia saundi ja hyviä juttuja hyvällä taimilla! ++
------------------------
Eli pisteet menee:
Rijopu ++
Absqua ++
Hollstro +
Öl m +
Sirdickyj +
2541 +
Eugen7 +
okabass +
J.Hollström
17.02.2009 15:23:42
13) juki68: kitaristi basson varressa?

Poika perkele. Oon soittanut bassoa pidempään ku oot ees eläny.
Tyylinmukanen
Thefish
17.02.2009 15:41:52 (muokattu 17.02.2009 15:53:26)
..... ......
Ei kun leuka rintaan ja kohti uusia nöyryytyksiä.
Typhus
17.02.2009 15:55:43 (muokattu 17.02.2009 16:27:48)
huoh.

Poika perkele. Oon soittanut bassoa pidempään ku oot ees eläny.
Noni heti alkaa. Mie en lähe tälle linjalle nyt olleskaa. *vääntää kättä*

...täh? Mitenniin lainausmerkeissä?

No okei olihan se siis soolo. Muttakun tässä oli bassoLINJAskaba niin ajattelin että jos nyt oisit tarkottanut sitä osana sun linjaan tai jotain. Ei siinä, makia soolo mutta ei vaan itelle tämmösessa musassa uponnu :)

(Kuulitko muuten enemmän kuin intron vedossani?)

Jep. Taas internet kommunikaatio ongelmia ja ilmaisin asian huonosti. Tarkotin että jotenkin jäi omaan mieleen vaisuksi toi veto.
Mange
17.02.2009 16:20:28 (muokattu 17.02.2009 16:20:59)
Tämä oli sen verran vaikea tausta, ettei ole yksikään vetoa jonka itse laittaisin levylle. Tässä kommenttini:

Rijopu: Hyvä soundi ja time. Kiva veto. Ainut miinus että komppi vaihtelee vähän liikaa. +

Omarklah: Kiva soundi ja veto, viimeinen B-osan rytmi ei vaan ihan mieleeni. Pisteen arvoinen kuitenkin. +

Thominisk: Aktiivibasson (kai?) soundi vähän liian pinnassa. Soundi ei ole ihan mieleeni, mutta toisaalta olen iso flatwounds- ja passiivibassofani. Soitto hyvä, on vain pikkasen liian vilkas mitä tekee taustasta juuri tausta, eli basso syö huomiota toisista instrumenteista, ainakin A-osissa. Osa minusta pitää tästä vedosta, osa ei. Taitavasti soitettu jokatapauksessa.

Thefish: Alku ja B-osat ei ihan mieleeni, eri syistä. Toisesta A-osasta pidin hyvin paljon kuitenkin.

Hollstro: Omituinen alkuriffi, sitten soitto on rauhallisen kuuloinen ja hyvä. Loppuosan pedal-soitto olisi toiminut paremmin oktaavi alempana. +

öl m: Omituinen tauko alussa. Sitten asiallista soittoa. Kiva soundikin. +

Mange: Epätaitti släppiriffi alussa, ja fade in oli ehkä huono idea. En varmaan laittaisi levylle tämän, mutta oli kiva soittaa jokatapauksessa ja suht tyytyväinen olen muuten tähän vetoon vaikka ylisoiton rajalla onkin.

Typhys: Soundista vähän samat sanat kuin Thominiskille. Intro ei sovi yhteen muun A-osan kanssa, ja legatomaiset A-osat ei mielestäni toimii kovin hyvin. B-osa taas vähän liian 70-luvun suomidiskoa, eli vähän tylsähkö mutta toisaalta ei ylisoittettu. Time halussa erittäin hyvin kuitenkin. (Kuulitko muuten enemmän kuin intron vedossani?)

rattledad: Jotain outoa timen kanssa A-osissa. Muuten ok veto, tykkäsin toisen B-osan melodisesta soitosta. +

arilö: Hyvä time ja soundi, mutta jotain ainakin A-osissa kuulostaa ylimääräiseltä. Ehkä pisteen arvoinen kuitenkin.

BigPapa: Oho, mikä alku... soitatko bassoa vai kitaraa? Soundi ei ihan minua miellytä, siitä puuttuu liikaa botnea. Linja olisi toiminut paremmin puhtaalla soundilla. Kivoja ideoita kuitenkin.

poppamies: Vähän liian legatomainen linja, lyuhyemmät nuotit ja enemmän taukoja olis nostanut menoa vähän. B-osassa kaipasin jotain variaatiota tuohon komppiin, nyt jäi vähän tylsäksi. Joskut väärät nuotikin soitettu ensimmäisen B-osan loppupuolella.

Juki68: Alku toimii vaikka aika kitaramainen onkin. Toisen A-osan 16-osia olisin jättänyt pois, muuten hyvä veto. +

sirdickyj: Tähän soittamasi linjaan olis toiminut paremmin tumppumaisempi soundi. Muuten hyvä veto. +

2541: Alun soinnut olisi saanut tulla mukaan heti alusta, kivan kuuloisia. B-osa ei ihan mieleeni jostain syystä, ei vaan toimi niin hyvin taustan kanssa mielestäni.

Eugen7: Ensimmäinen A-osa kuulostaa vähän rauhattomalta intronuottien jälkeen. Toinen toimii paremmin ja B-osat hyvät. +

persta: Purkkimainen soundi. B-osa toimii hyvin, mutta A-osa kuulosti liian samanlaiselta, sen takia vähän tylsähkö.

Aho: Vähän ylisoitettu, ja jotain rauhallisempi olisi sopinut B-osaan paremmin jotta ero A ja B-osien välissä olisi ollut vähän suurempi.

okabass: Släppi vähän liian vilkas ja toisessa A-osassa pieni timeongelma kasvaa aika suureksi osan lopun myötä. B-osien soittoa sopii paremmin taustan kanssa.

Absqua: Basso liian pinnassa, soundi aika kiva kuitenkin. Taitavasti soitettu mutta hieman ylisoitettu. Ei mielestäni sovi niin hyvin taustan kanssa.

Pisteet, 1p/hlö:

Rijopu
Omarklah
Hollstro
öl m
rattledad
Juki68
sirdickyj
Eugen7
Thefish
2541
rijopu
17.02.2009 16:26:26 (muokattu 17.02.2009 18:12:28)
Hiihtolomalla on muka niin kova kiire saada uusia bassoja valmiiksi, että annoin pisteet ja arviot vain 10 eniten mua syvältä koskettaneista linjoista. Taso oli kova ja tausta erinomainen.

2) omarklah: http://maihinnousu.net/s/?song_id=2522
Mainio linja tokassa säkeistössä +

3) Thominisk: http://maihinnousu.net/s/?song_id=2523
Paras kappaleen nimi. Mielenkiintoinen peukkulinja säkeistössä. Kerron kierrosta ei saanut otetta.+

4) Thefish: http://maihinnousu.net/s/?song_id=2524
Hienosti muljutettu säkeistö ja kivasti kasvoin toisessa säkeistössä. Kertsi jäi aneemiseksi. Maukasta sooloilua.+

5) hollstro: http://maihinnousu.net/s/?song_id=2525
Erikoinen aloitus. Maltillinen kertsi. Mukavasti ja selkeästi murahteleva soudi.

8) Typhus: http://maihinnousu.net/s/?song_id=2529
Hienosti laulaa peukku ja hyvällä, tanakalla soundilla. Toisen säkeistön bassokierto on lennokas.+

13) juki68: http://maihinnousu.net/s/?song_id=2542
Härski soundi, muttei pilannut kappaletta. Heti alussa kova vipellys päällä. Melkein tykkäsin alun kiemuroista, mutta en ollut varma, onko kyseessä soolo vai kiertoa. Kertsi menikin sitten maltillisemmin. Kiva lopetus.+

15) 2541: http://maihinnousu.net/s/?song_id=2556
Hyvin erikoinen säkeistön linja. Ideana hyvä ja saundikin oli muikea, mutta olisko kivempi jollain muulla soittimella tai vain mahdollisessa C-osassa. Kisan paras oivallus kertsin kiertoon. Siitä pisteet.+

18) aho: http://maihinnousu.net/s/?song_id=2566
Tykkäsin säkeistön kiemuraisesta kierrosta. Kersti jäi säkeistön varjoon.+

19) okabass: http://maihinnousu.net/s/?song_id=2569
Mukavasti hyökkää basso päälle säkeistössä, vaikka jotenkin meno vaisuuntui toisessa säkeistössä. Ihan maukasta peukuttelua.+

20) absqua: http://maihinnousu.net/s/?song_id=2571
Kivan kosteat soundit. Asiallisesti löydetty uusia kiertolinjoja kertsiin. Säkeistö pyörii mainion levottomasti. +

Bonuksia siis seuraaville jampoille:
2) omarklah:
3) Thominisk:
4) Thefish:
5) hollstro:
8) Typhus:
13) juki68
15) 2541:
18) aho:
19) okabass:
20) absqua:
Yksi kaikkien puolesta! Ja se riittää... kalamies#14 >-)))> Osta basso!: Antitrendi Cityman
J.Hollström
17.02.2009 16:35:35
huoh.

Noni heti alkaa. Mie en lähe tälle linjalle nyt olleskaa. *vääntää kättä*

Ei se mitään. Molemmat sai sanottua mitä halus. Kommentti on ihan okei.
Tyylinmukanen
sirdickyj
17.02.2009 16:45:37 (muokattu 17.02.2009 19:31:00)
Rijopu; hallittua soittoa, soundi ja kaikki tyylinmukasta. Ei moitittavaa. Onnistuu kuulostamaan levolliselta hektisestä menosta huolimatta, sitä kai tässä stailissa tavoitellaan.+

Omarkalah; yksinkertainen, iskevä juttu ekassa rundissa, samoin toimiva homma tossa laskussa, ja toka rundi lähtee hienosti käsistä. Myös tyylinmukainen soundi. +

Thominisk; peukkua on vedelty ennenkin, soitto kyllä toimii, mutta kyllähän toi on silti vähän semmonen tsiigatkaa ku mä soitan. +, silti.

Fisu; hevostelua filtterinkanssa, mutta tuolla lopussa tulevat linjat paljastaa, että olis ollu ihan oikeetakin soitettavaa tähän, makeita juttuja. Eihän tämmöstä kukaan oikeesti soittais mihinkään. Siks ei plussaa. Tasokasta soittoa kuitenkin silloin kun tekijä itse on halunnut.

Pinpi-Markku; toimii toimiessaan, eli n.puolet ajasta, miettimällä varmaan olis toiminu lopunkin aikaa. Olikos tää taas semmonen kuuntelu ja sisään? Vähän niinku mimmien kanssa? Mithän ois, oisko se nyt plus vai eino okei +

Öl M; ei istu toi soitto tohon kyllä millään tavalla tossa alussa, tokassa kierrossa toimii jo paremmin, soitto ihan laadukasta.

Mange; basso ei kuulu, mutta jotain tuolta voi aavistella, ja kuulostais hyvältä idealta. Harmi, ku ei kuulu kunnolla. Mikäköhän? Onkohan muilla sama juttu tän linjan kanssa? Muttatekniikka petti, kuten Okabass:in edellisessä vedossa.

Typhus; makee idea toi tommonen kuljetus tylsän peruslätkytyksen sijaan, siitä ja toimivasta yleisotteesta +.

Rattledad; tökkii. Äänten pituudet hallitsemattomia, joten hyvä idea menee pilalle. Herkkää hommoo tämä. Ku ei oo oikeen pisteutettyä soittoa eikä taasen tarpeeks pyöreetä, kuten Typhuksella, niin vajaksi jää. Sinänsä mun mielestä nastoja äänivalintoja tossa.

Arilö; ekasta kierrosta ainakin puuttuu selkeys, mun makuun on se, että toisto on samanlainen, jos idea on yksinkertainen, sillon soitosta tulee iskevää. Nyt ei oikein selviä, että kumpaa tää nyt olis. Ei nyt lähteny kyllä. Aikasemmat vedot olleet parempia.

Big Papa; lähtö ainakin melko haloo. Ei kovin tarkkaa soittoa kokonaisuudessaan nyt kyllä. Country oli paremmin hallussa. Toi tokan kierroksen juttu olis iskevämmällä soundilla kuulostanut stydimmältä, ja olis ollu jopa mainio. Hyvä idea siinä, simppeli ja toistui kivasti samanlaisena koko rundin ajan.

Poppamies; ei kulje tää eka kierto, vaikka meinaa kyllä kulkea. Kuvio pyöris hyvin, mutta pätkii sitten ikävästi. Tokassa rundissa idea jo jalostetumpi, olisko kandenu ottaa toinen otto? Puolet hyvää ideaa ja soittoa, puolet puolitiehen jäänyttä soittoa. Lähes, plussa, mutku niitä on rajallinen määrä, niin not.

Juki; tuntuu täs alussa et Juki hölmöilee tahallaan, röyhkeetä soittoa ja hyvä soundi. Toka rundi jo aika mainiokin, ihanku soittotyylikin olis muuttunu, kun on noin pyöree soundia myöten. Plussan tuntumassa mennään, kyllä. No jos nyt sit. +

2541; briljanttia, vaikka ekaks kuulosti, että nyt on kyllä juotu ylikäynyttä Imatraa. Ilman toista ei oo toista, ja toi rauhallinen A-osan idea täydentyy tolla b-osan makeella pompottelulla. Hyvä soundikin, ja nimenomaan hyvä idea täydennetty hyvällä soitolla. ++

Eugen 7; vähän hioutumatonta, mutta ainakin mun vermeistä kunneltuna hyvä soundi. Sekin on jo jotain. Väliosassa hyvää ideaa ja soittoa. Jälimmäisessä kierrossa sit jo toimivuutta enemmänkin, ja rentouttakin löytyy. Taas kerran, voi kun koko veto ois ollu jälkimmäisten kiertojen veroista.

Persta; näppärää soittoa, hyvä idea, sopivan pulputtava. Ei ihan joka kohdasta toimi, mut ihan tarpeeks jees. +

Välikommentti; olen kuunnellut näitä tässä pikkuhiljaa ja jakanut plussia, ja 2541:llä ja Rijopulla on 2 plussaa, jos vielä tulee komeita, plussan arvoisia esityksiä, niin sit lähtee ekana Rijopulta toinen ja sit 2541:ltä. Tää siis maanantaina 16.2. klo 21.28

Aho; kuulostaa vähän tämmöseltä harjoitelmalta, kuinkahan tää sopis tähän. Must ei kovin hyvin, miltään osin. Soittohan on taitavahkoa, ja ennen kaikkea tasaista, ei mitään heittelyitä. Ei vaan kuulunu must oikein tähän taustaan. Kuunnelkaa ku mä soitan-osastolle.

Okabass; ekan osan hieno lätkyttely ikään kuin pohjustaa jotain iisimpää ja stydimpää alkavaks, sitä ei kuitenkaan ikinä tule. Hyvästä soittottasista ja ilmiselvästä asianhallinnasta huolimatta jää kyllä plussaa vailla, vaik melkein kyl vois. Nää ei pitäis mennä naaman mukaan, mutta silloin kun osaavaksi tiedetty soittaja ja ammattireiska ikään kuin alisuoritutuu niin kinttaalla oleva piste jää saamatta. Soittomies, toki.

Absqua; sympatiat siitä, että toi rytmiikka vastaa mun käsitystä siitä, miten tää soitetaan. Vaikken tohon soittoon ite pystyiskään. Mun mielestä silti kuulostaa sikäli hölmöilyltä, että tuskin tätä näin soittaisit äänitteelle. Livehommana toimiva, siis just ton mittaseen esim. välijamiin. No, soitto on hyvää, joten mitäs tosta inisee. Rijopun toinen + tähän.

Pisteet/plussat;

Kaks plussaa;

2541

Plussa kullekin;

Rijopu;
Omarklah
Thominisk
Pnpi-Markku
Typhus
Kulli-Juki
Persta
Absqua
* Paskaa - > Ei-vielä-hiottu-timantti * Ei osaa laulaa -> Potentiaalinen tulkitsija * Epävireinen - > Ongelma monitoroinnissa * Ei svengaa pätkääkään -> Erilaiset musiikilliset arvot * Huono saundi -> Tavanomaisesta poikkeava
BigPapa
17.02.2009 16:50:29

Big Papa; lähtö ainakin melko haloo. Ei kovin tarkkaa soittoa kokonaisuudessaan nyt kyllä. Country oli paremmin hallussa. Toi tokan kierroksen juttu olis iskevämmällä soundilla kuulostanut stydimmältä, ja olis ollu jopa mainio. Hyvä idea siinä, simppeli ja toistui kivasti samanlaisena koko rundin ajan.

Kyllä, juuri näin. Niinkuin totesin, epätarkkuuksia on, ei jaksa hieroo nyt. Lähinnä viitteellinen veto, että jotain tollastakin vois olla.
Would you hold my hand If I saw you in heaven Would you help me stand If I saw you in heaven I'll find my way, through night and day Cause I know I just can't stay Here in heaven
Mange
17.02.2009 17:20:27 (muokattu 17.02.2009 17:21:45)
Mange; basso ei kuulu, mutta jotain tuolta voi aavistella, ja kuulostais hyvältä idealta. Harmi, ku ei kuulu kunnolla. Mikäköhän? Onkohan muilla sama juttu tän linjan kanssa? Mutta tekniikka petti, kuten Okabass:in edellisessä vedossa.

En tiedä miksei kuulu kunnolla... Käytin ihan samat vehkeet kuten aikaisemmissa skaboissa ja omista kaiuttimista ja kuulokkeista (myös nappikuulokkeista) kuuluu ainakin omasta mielestäni hyvin....

Jep. Taas internet kommunikaatio ongelmia ja ilmaisin asian huonosti. Tarkotin että jotenkin jäi omaan mieleen vaisuksi toi veto.

Ok.
T.Nick
17.02.2009 17:34:06
Tässä kommentit kopioituna tuolta toiselta puolelta. Pisteet lopussa.
-----------------------------
Omar: Ainakin soundi istuu kivasti biisiin. Tausta toi mulle heti ekalla kuuntelukerralla mieleen Jamiroquain viuluista ja reippaasta temposta yms. sellasesta, mitä ei ihan tossa 70-luvun discofunkissa ja P-funkissa ole hirveesti esiintyny. Myös Omarin bassosoundi oli melko Jamiroquaimainen. Kaikki oli hiton hyvää meininkiä, mutta toka A-osa meni jotenkin läskiks. Liikaa ääniä ja torvia seuraten tappoi grooven siitä osasta. Muilta osin hieno suoritus.
------------------------------
Rijopu: Täs oli mun mielestä voinu tehdä kaks erillistä vetoa. Toisen, missä on tota Stayin' alive -henkistä namuttelua koko biisin läpi ja toisen, missä ois tota hienoa släpyttelyä. Nyt täs oli vähän joka osassa eri meininki, niin ettei ollu sellasta punasta lankaa, että veto olis jääny päähän. Hyvät saundit ja hiton hyvällä groovella ja tyylillä soitettu kaikki. Vetää vihreeks.
-------------------------------
Thominisk, eli oma veto: Vastoin joitain arvailuita, vedetty 200 euron arvoisella Grass Rootsin passiivibassolla musarimikillä ja vanhoilla kielillä. Välissä oli Sansampi melko perusasetuksilla, mutta kyl tost soundist tuli yllättävän kirkas sitten kuitenkin. Pakko sanoo, et oli ehkä vähän sellanen tsiigatkaa ku mä soitan veto. En ole kyl ikinä mihinkään nauhalle läpsytelly mitään. Oikeestaan ainoo mitä oon läpsytelly ylipäätään, on pari RHCP:n biisiä, joita oon joskus levyn mukana soitellu. Ne ovat siis Aeroplane ja Tell me baby. Nimen omaan siks, että läpsyttely on mun näkemyksen mukaan pelkästään sellanen tsiigatkaa kun mä soitan -tekniikka.
-------------------------------
Thefish: Bootsymainen soundi vähäniinku. Biisi olis voinu alkaa jo vähän nopeemmin bassonkin osalta. Hiton makeesti toimii toi mulkjutin tuossa b-osassa. No tokassa säkeistössä tai mikä lie, niin alkaa jo tottuu tohon äänimaisemaan ja meininkiin. Ihan siistiähän se on. Loppuun asti oltiin jaksettu keskittyä ihan ok. Ihan jees veto ja propsit siitä, että oli jaksettu vähän hakea jotain muuta kuin kaikesta perinteisintä.
---------------------------------
Hollstro: Jännät namuttelut tuossa alussa. Ehkä vähän arvaillen ne äänet tuli sieltä, mutta kuitenkin mua kiehtoi kovasti jotenkin nuo äänet noin niinkun nuotteina, bonjaaks te? Linja sulautuu hyvin biisin sekaan. Ehkä tässä linjassa olis voinu naputella pikkusen jotain 16-osia strategisiin paikkoihin, notta olisko tullut tanssittavampi pläjäys? En tiedä. Voi olla että noi 16-namutukset on keksitty tähän discomeininkiin vasta 90-luvulla.
------------------------------------
öl m: Alku lähti kivasti, mut sit joku tauko tulikin sinne. Täs on mun mielestä kivasti otettu bassolla vastaan toi suht. intensiivinen biitti ja komppi. Eli löytyy niitä 16-osia just oikeel tavalla. Täs on kyl varma meininki. B-osassa hianoi vibroi. Ei lähde näil rupusil sormil. Vetää vihreeks. Hiton hyvä veto.
Mange: Bassot tulevat näköjään sisään fade-innillä. Omaperäinen ratkaisu. Ainoa vaan, että feidaus jää vähän kesken tai hitaaksi. Vasta tokassa säkeistössä kuulee säkeistönkin bassot. kertsissä kuulee paremmin, kun on botnea tarjolla. Hyvin tota rytmiikkaa palveleva linja myöskin, mutta hieman paska homma, kun kuuleminen oli vähän niin ja näin.
-----------------------------------
Typhus: Aika kivasti toimii tsekkiläinen släppibassona. Tai no mihkä sellaset ei toimis. Makee teema tossa säkeistössä. Kertsi taas mennään aika perus laskulla. Jotenkin tohon Jamiroquaihin viitaten olis voinu olla hieno lisä jo nyt mainioon toteutukseen joku bassosyna-säröyhdistelmä tossa säkkärissä. Vertauksena tähän vaikka Godzilla-elokuvasta tuttu Deeper Underground -nykyfunk-eepos. Kertsissä olis voinu ehkä haistella taas noita vaihtoehtoisia sointukulkuja iha pikkasen, ku nyt oli aika streitti.
rattledad: Taimi jokseenkin hakusessa. Tai sit on ihan teknistä latenssia. Ihan kun ongelma vähän hellittäis tokassa kertsissä. Tokassa "kertsissä" kyl hiton tyylikkäitä harmonioita. Niistä vois jotain propsia kuiteskin antaa.
arilö: Rapee ja muree saundi. Ilo kuunnella. Kyl vähän nyt ton ekan osan teema häirittee. Liian määräävä, mutta sitten taas jotenkin liian hatusta. "Kertsissä" hyvää meininkiä. Hyvii namui siellä on välissä. Tokassa kertsissä kyl hyvää vetoa sikäli, että ei oo soitettu vaan 4 kertaa putkeen tota laskevaa sointukulkua.
BigPapa: Pientä toivomista tarkkuudessa. Sillä nythän tuo linja on melko soitannollinen ja huomaa äkkiä, jos on fibaa. Soundi oli kiva ja erottu hyvin.
Poppamies: Ilmeisesti lähdetty liikkeelle "yksinkertainen on kaunista" -ajatuksella. Hiukka liika vähän soitettu. Bassolla pitäis tämmöses musas saada jotain tanssittavuutta esiin, eikä se oikein hoidu liian legatomaisella soitolla, jota tää mun mielestä edusti. Vaik mikä minä olen sanomaan, kun en koskaan tanssi. Muijakin tanssii aina vaan muiden äijien kanssa.
-------------------------------------
Juki68: Kristus mitä namuttelua ja vibailua. Varmaan syytä pitää bassolaukussa varanauhoja. Hehheh. Tokas säkkäris mennään aika simppelillä meiningillä. Alussa tuli kovat odotukset, joten ei ollut valmis kuuntelemaan ihan näin suoraa esitystä. Sori tiedän, huonoa kommentointia täää. En oo kännissä.
-------------------------------------
sirdickyj: Hyvä soundi sil perusteella, että kuulee basson sopivasti. Täs on tota 16-osa -maailmaa ainakin hyvin, eli tulee sellanen fiilis, että biisissä on enemmän energiaa basson myötä. Ei ehkä mikään maailmaasyleilevä meininki, et ei välttämättä ollu kyntöpäivä, mut haistaa, että ammattimiehen elkein on kuitenkin kyetty genreä kohtuu hyvin noudattavaan perusvetoon.
--------------------------------------
2541: Upeeta maalailua. Sopii vieläpä kivasti biisiin, mutta.. Kyl vaan noi basarin iskut tuntuu orvoilta tuolla ekassa osassa. Intensiiviinen komppi tuntuu vaativan kovasti basareiden kohdalle bassokitaraa vai mikä se soitin on? Nykyään kun täs kisas ei oo sääntöi, nii oisko voinu soittaa viel toisen bassoraidan tonne maalailujen alle. Joku perus töp-töp.. No niin, nyt alkaa meikäläinen neuvomaan muita vähän olemattomin perustein.
-----------------------------------------
eugen7: Täs ihan hyvii harmonioita tuos säkeistös. Kertsis aika vähällä soitto. Tästäkin puuttuu tota 16-osa töpötystä siinä määrin, että biisi on tälläsellään aika veltto.
Persta: Aika iisisti lähtee, mutta sitten on mua mielyttävä meininki. Hyvin löydetty tollanen yhteinen teema molempiin osiin. Pikkusen ois voinu napsia noita basareita enemmän tähän linjaan, muuten hyvä. Tämä on huonoa arvostelua, mutta soundi oli jees ja samoin taimi oli kohtalaisen hyvä.
Aho: Tässä on hyvää linjaa. Säkkärissä kivoi harmonioita ikäänkuin aidossa 70-hengessä. Tokan säkeistön lopussa hyvä likki. Kertsit menee kans kivan timmisti ja ne on pidetty kivan elävänä harmonisesti. Täs kyl huomaa, että miehellä on säveltäjän kykyjä, koska nyt toi basso rikasti tuota soinnutusta mun mielestä makeesti. Hieno veto.
okabass: Suvereenia läpsyttelyä. Istuu hyvin sekaan ja kuulostaa hyvältä. Kertsissä mennään edelleen hyvin kompin mukana. Jotenkin en nyt vaan tajua, mutta tuos tokassa säkeistössä on jotain erikoista nyrjäyttelyä. Ei sillä, että taimi olis perseellään, mut noi jutut mitkä olin ymmärtäny soitettavaks ainoastaan koho-vaihtoehdolla (8-osatahdin viides isku), niin onkin vedetty iskun päälle. Ei täs mun selittelys oo varmaan todellisuudes päätä eikä häntää. Hyvä veto, mut ku ei mä enää tajua.
absqua: No ainakin saksalaiset homoilut tässä välittyy. Voi kumpa musiikki voisi haista jollekin. Tämä haisisi ainakin miesten väliselle puliukkosaunan yhteydessä suoritetulle lemmenteolle. Hiton törkee meininki. Varmaan pakko antaa bongo. Soundi ja linja kaikessa käsittämättömyydessään oiva taidonnäyte.

Pisteet:

öl m: 3 p.
Typhus 2p.
sirdickyj 2p.
2541 1p
Aho 1p
Absqua 1p.
"Tästä meidän ohjelmatoimistosta löytyy Viron ja Eestin asiantuntijat."
omarklah
17.02.2009 20:24:19

Tässäpä muutama mielipide linjoista:

1) rijopu - Hyvää soittoa. Toisen a-osan lopussa meinaa karata käsistä, mutta rauhoituu sitten.
2) omarklah - Pärkkele - pää menee taimissa, mutta sormet ei. Latenssi eri ruumiinosien välillä tunttu iän myötä vaan kasvavan...
3) Thominisk - Hyvin soitettu. A-osan kuviointi ei oikein mielestäni istu muuhun biisiin, mutta B-osa miellyttää kovasti.
4) Thefish - Linja alussa pelkistetty - soitto istuu kohdalleen läpi biisin. Groove ei huku edes soolon aikana.
5) hollstro - Aloitus ei paras mahdollinen. B-osa toimii, A-osa ei niin hyvin.
6) öl m - A-osan linja hyvä. Peruspoljento pysyy hyvin kasassa.
7) Mange - Teknisesti hyvä. Linja ei vaan mielestäni pääse sinuiksi biisin kanssa ennen kuin lopun b-osassa.
8) Typhus - Tarkasti soitettu. A-osan linja hyvä. Ei kuitenkaan mielestäni kuljeta biisiä koko ajan parhaalla mahdollisella tavalla.
9) rattledad - Idea hyvä, mutta time ontuu ainakin alussa aika pahasti, tai sitten en ymmärtänyt linjaa oikein. Loppu hyvä.
10) arilö - A-osa jotenkin koikkelehtiva, ei oikein kuljeta biisiä. B-osa hyvä.
11) BigPapa - Sisääntulo ei miellytä minua. A-osa ok. B-osassa jonkun verran time-heittoja - ei kulje kunnolla.
12) poppamies - Soundi ei paras mahdollinen tähän. A-osan kuvio sopii melkein paremmin b-osaan.
13) juki68 - Alku ja toinen A-osa ylisoitettu. B-osat toimii taas hyvin.
14) sirdickyj - Soitto toimii. A-osan linja itsessään ei toimi parhaalla mahdollisella tavalla. B-osa ok.
15) 2541 - Alku ja b-osat toimivat loistavasti. Toiseen A-osaan olisin kaivannut rytmisemmin toimivaa linjaa.
16) eugen7 - A-osat eivät mielestäni toimi biisiä kuljettavasti. B-osat ok. Soitto toimii kyllä.
17) Persta - Oudohko soundi(?). Kuvio ok - toimii mielestäni paremmin B-osassa - vaihtelua kuitenkin olisin kaivannut enemmän.
18) aho - Yksinkertaisemmalla kuviolla olisi toiminut paremmin. Soitossa ei moitittavaa.
19) okabass - Eka A-osa toimii loistavasti. B-osat ok. Toinen A-osa karkaa vähän ulos rytmistä. Soundi ok.
20) absqua - Basso peittää muun aika tehokkaasti. Soitto toimii, mutta ei mene koko ajan biisin ehdoilla.

Pisteet sen perusteella, miten linjat mielestäni kuljettivat biisiä:

2p - rijopu
2p - Thefish
1p - thominisk
1p - ö lm
1p - typhus
1p - 2541
1p - okabass
1p - absqua
Ekstiätuanoikato...
okabass
17.02.2009 20:52:22 (muokattu 17.02.2009 20:52:57)
19) okabass - Eka A-osa toimii loistavasti. B-osat ok. Toinen A-osa karkaa vähän ulos rytmistä. Soundi ok.

Juurikin näin. Mulle kävi niin kuin Irwin kertoi dokumentissa suomalaisista soittajista: kädet puutuu. Joutuu niin harvoin läpsyttelemään, että oikea lapanen väsyi kesken. Se toinen A-osa on ihan selviytymistaistelua. Koska olin vaihtanut tuoreet kielet, päätin släpätä vaikka taju lähtisi.

http://www.youtube.com/watch?v=71GUN0Yxidc
(sunnilleen kohdasta 1:20 tai 1:10)
sirdickyj
17.02.2009 21:06:30 (muokattu 17.02.2009 21:13:02)
Juurikin näin. Mulle kävi niin kuin Irwin kertoi dokumentissa suomalaisista soittajista: kädet puutuu. Joutuu niin harvoin läpsyttelemään, että oikea lapanen väsyi kesken. Se toinen A-osa on ihan selviytymistaistelua. Koska olin vaihtanut tuoreet kielet, päätin släpätä vaikka taju lähtisi.

http://www.youtube.com/watch?v=71GUN0Yxidc
(sunnilleen kohdasta 1:20 tai 1:10)

mitä tääsä on=? ei mitään, nolla

ja...näitä myydään tuolla kaupassa kauheen paljon. ja yleensä ne jää aika tyhjiks mutta sitten ku ammattijätkä rupee pikkusen niinku sävelteleen...joo noin...täs meil on jo kaks bassoääntä...

...mä teen nyt stemmaa TÄLLE peruspohjalle

...eli mä tein tän jo liian vaikeeks, ku suomalaiset soittajat ei osaa soittaa saatana, eihän se mun vikani voi olla

ku jätkät valittaa studiossa et kädet puutuu

vedin muuten kattomatta tota linkkiä, sen verran on tosta jääny mieleen.
* Paskaa - > Ei-vielä-hiottu-timantti * Ei osaa laulaa -> Potentiaalinen tulkitsija * Epävireinen - > Ongelma monitoroinnissa * Ei svengaa pätkääkään -> Erilaiset musiikilliset arvot * Huono saundi -> Tavanomaisesta poikkeava
sirdickyj
17.02.2009 21:08:40
vittu unohtu kaikist kovin, TIUKEMPAA LINJAA", suomalainen soittaja rupee oleen sitte pikkasen sukset sekasin

...tähän ei suomalainen soittaja kerkiä kato millään enää mukaan...ei se kerkiÄ:
Thefish
17.02.2009 21:21:38
Fisu; hevostelua filtterinkanssa, mutta tuolla lopussa tulevat linjat paljastaa, että olis ollu ihan oikeetakin soitettavaa tähän, makeita juttuja. Eihän tämmöstä kukaan oikeesti soittais mihinkään. Siks ei plussaa. Tasokasta soittoa kuitenkin silloin kun tekijä itse on halunnut.

No nyt sä olet asian ytimessä.Ei näitä kisoja voi aina verenmaku suussa vakavasti ottaa.Ajattelin tosiaan tällä kertaa hieman hevostella uudella purkilla, mutta ilmeisesti jotkut ottaa nää kemut senverran vakavasti että se huumori ei oikeen aina aukene.

Toisaalta, kyllä tuolla radalla on tullut soitettua vastaavanlaisia juttuja ihan yhtälailla kieli poskessa, ja hyvin on uponnut.Siinä mielessä mä olen hiukan eri mieltä siitä ettei tämmöstä kukaan oikeasti mihinkään soittais.
Ei kun leuka rintaan ja kohti uusia nöyryytyksiä.
sirdickyj
17.02.2009 21:24:24
No nyt sä olet asian ytimessä.Ei näitä kisoja voi aina verenmaku suussa vakavasti ottaa.Ajattelin tosiaan tällä kertaa hieman hevostella uudella purkilla, mutta ilmeisesti jotkut ottaa nää kemut senverran vakavasti että se huumori ei oikeen aina aukene.

Toisaalta, kyllä tuolla radalla on tullut soitettua vastaavanlaisia juttuja ihan yhtälailla kieli poskessa, ja hyvin on uponnut.Siinä mielessä mä olen hiukan eri mieltä siitä ettei tämmöstä kukaan oikeasti mihinkään soittais.

tarkotin mihinkään äänitteelle, ellei olis live

mutta soittias, muutan lausuntoani, esim. jos kyseessä olis vaik 8min. pitkä jami.

se on vähän, et mikskä ton kuvittelee.

mä en suhtaudu noihin verenmaku suussa, vaan vertaan omaan ajatteluuni, et mitä kuvittelisin sillä omalla soitolla haettavan.
aho
17.02.2009 21:33:59
Yleisarvio skabasta:

Tyylilajina tämä ehdottomasti yksi vaikeimmista linjaskabojen historiassa ja sen kuuli suorituksissa. Monissa vedoissa kuuli selkeästi soittajan taustan tyyliin, humppamies vetää diskoa, tai hevimies vetää diskoa. Eipä siinä tietysti mitään pahaa välttämättä ole...

Skabassa oli tosi paljon sellaisia perusvetoja vähän sinnepäin. Fraasit oli soitettu usein löysästi vaikkakin hyviä ideoita olisi ollutkin. Ehkä olisin kaivannut harmonisesti rikkaampia ja jollain tapaa "röyhkeämpiä" linjoja skabaan ja ennenkaikkea tiukemmin vedettynä. Kritiikki koskee yhtälailla itseäni. Paha tyylilaji, jossa vähemmän ei aina ole enemmän. Tässä viisi mielenkiintoisinta vetoa, jotka jäi jotenkin mieleen, kaksi pojoa jokaiselle:

1) rijopu: http://maihinnousu.net/s/?song_id=2486

Loistava ja tyylikäs veto hienolla soundilla. Ei oikeastaan mitään moitittavaa missään, soitto on tiukkaa ja taimissa. ++

8) Typhus: http://maihinnousu.net/s/?song_id=2529

Hyvä ja monipuolinen linja niinikään hyvällä soundilla mitä ei pilaa edes yliärsyttävä b-osan oktaavilänkytys. Mielestäni tällainen reilumpi soittaminen sopii diskoiluun kun isä äitiin. ++

10) arilö: http://maihinnousu.net/s/?song_id=2532

Plussat tiukasta soitosta joka on kyllä ehdottoman olennainen osa. Linjaa olisi ehkä voinut vielä jalostaa, mut mitäs pienistä ++

15) 2541: http://maihinnousu.net/s/?song_id=2556

2541 ei petä edelleenkään! Herra ui kuin kala vedessä tyylissä kuin tyylissä persoonaansa unohtamatta. Säkeistöissä mukavat harmoniat, b-osassa tiukka ja simppeli linja. ++

20) absqua: http://maihinnousu.net/s/?song_id=2571

Ammattimies on ammattimies. Vedosta paistoi rentous mutta fraasit maukkaita ja tiukkoja, ihailtavaa. ++
www.myspace.com/boristheconductor
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)