Aihe: DV247 verkkokauppa kokemuksia?
1 2 3 4 569 70 71 72 73122 123 124 125 126
McNulty
16.02.2009 10:54:15
Kylhän tällaset kommentit aina panee harkitsemaan vaihtoehtoisia hankintakanavia. Emmä sit tiedä onko noi Soundslivet sun muut T-kaupan haastajat sen kummosempia toimittajia. Bisnestä koittavat kovasti tehdä, ja sitte ku tulee kysyntäpiikki, ovat kusessa kun on minimaaliset resurssit junailemaan toimituksia.

Ongelmahan on siinä, että moisilla putiikeilla on harvoin kovinkaan kattavia varastoja tai että tavaraa olisi "kotona". Yleensä he ottavat tilauskaavakkeen täyteen ja tilaavat suoraan valmistajalta tahi tukusta sitten isomman satsin. Tässä kohdassa jos tilaajan nimi päätyy myyjän "tilauslistaan" ensimmäisenä, niin odotusaika voi olla kovastikin pitkä, ellei listalle tipahda nopeasti muita nimiä. Yhtä tuotetta kun moisen firman on turhan kallista tilailla... monesti kun saavat vielä paljous-alen tuotteista.
Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you.
rheinone
16.02.2009 11:19:56
Ongelmahan on siinä, että moisilla putiikeilla on harvoin kovinkaan kattavia varastoja tai että tavaraa olisi "kotona". Yleensä he ottavat tilauskaavakkeen täyteen ja tilaavat suoraan valmistajalta tahi tukusta sitten isomman satsin. Tässä kohdassa jos tilaajan nimi päätyy myyjän "tilauslistaan" ensimmäisenä, niin odotusaika voi olla kovastikin pitkä, ellei listalle tipahda nopeasti muita nimiä. Yhtä tuotetta kun moisen firman on turhan kallista tilailla... monesti kun saavat vielä paljous-alen tuotteista.

Olipa logistinen putki minkälainen tahansa, asiakkaan on hyvä ymmärtää se. Eli tässä tapauksessa tuotteen saatavuus ja toimitusaika kannattaa varmistaa soittamalla tai sähköpostilla ennenkuin panee tilauksen sisään.
aalataur
16.02.2009 11:24:42 (muokattu 16.02.2009 11:33:57)

Paljon eri eurooppalaisten ja amerikkalaisten kauppojen kanssa asioineena voin sanoa, että yleensäkään noihin nettisivujen "in stock" "shipped in x days" ei kannata luottaa tipan tippaa. Oli kauppa mikä tahansa. Ainoa keino saada totuus selville on mailata tai soittaa ja kysyä tätä nimenomaista tuotetta, ja että onko se todella in stock. Nettisivuilla annetaan mielellään kuva että kyllä meillä kaikkea on. Todellisuus on ihan muuta..

E: Esim. Thomannin sivuilla kuolasin yhtä kitaraa kerran. Kello oli n. 21 illalla, palkit olivat vihreänä, eli tuotetta varastossa. Noin klo 23 kävin uudestaan sivulla, ja siellä oli palkit punasena ja luki että tuote loppuunmyyty. Puolen tunnin päästä päivitin sivun, ja siellä oli taas palkit vihreänä ja tuotetta varastossa.
blaekie
16.02.2009 11:27:09

Mun mielestä nämä suomenkaan kivijalkaputiikit ei eroa tässä suhteessa mitenkään, eli osaavat myydä myös eioota, eli jos haluaa jotain tiettyä spesiaalia, tilaukseen menee aina. Ja hintaa sitten tuleekin rutkasti, jos on yksittäistilaus.
Niitä mitä hyllystä löytyy, pystyy suomikivijalkaliike myymään edullisestikkin, (jos haluavat) muttei lähestulkoon niin edullisesti kuin nuo brittien nettikaupat on nyt myyneet viimeaikoina.
Nii onkii ... vai oliko sittenkään ..
McNulty
16.02.2009 11:37:52
Mun mielestä nämä suomenkaan kivijalkaputiikit ei eroa tässä suhteessa mitenkään, eli osaavat myydä myös eioota, eli jos haluaa jotain tiettyä spesiaalia, tilaukseen menee aina.

Tervetuloa yrittämään miellyttää jokaista asiakasta. Olet aika guru jos saat pidettyä varastossasi kaikille kaikkea, vieläpä fiksuilla kustannuksilla. Väkisinkin tuotteita joudutaan tilaamaan ja yleensä kivijalkastoret tilaavat ihan juuri sinulle ko. tuotteen maahantuojalta, ilman että odottavat 15 muun henkilön tilausta ennenkö eväkään värähtää. Kokeile joskus vaikka Gibsonia Kitarapajalta...

Ja hintaa sitten tuleekin rutkasti, jos on yksittäistilaus.

Ai, ei meillä vaan. Meillä tilaus ei maksa mitään ja rahdeista emme veloita, me siis maksamme ne jos tuote joudutaan tilaamaan. Asiakas maksaa vain tuotteesta. Missä asioit, jos tuolla tavalla menettelevä?

Niitä mitä hyllystä löytyy, pystyy suomikivijalkaliike myymään edullisestikkin, (jos haluavat) muttei lähestulkoon niin edullisesti kuin nuo brittien nettikaupat on nyt myyneet viimeaikoina.

Aina uudet firmat tulevat rytinällä markkinoille, jollain konstilla on pakko säväyttää. Lopulta kuitenkin ne palkat ja lainat täytyy maksaa korkoineen takaisin... ja silloin hinnat alkavatkin hilautua ylöspäin. Näin on käynyt AINA, jokaisen ihmepuodin kanssa. Milloin Playback-Europe, milloin Thomann tai DV247. Yksinkertaisesti sanottuna, bisnestä ei voi pyörittää ilman voittoa ja jollei sitä oteta myytävistä tuotteista, niin mistäs sitten?
Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you.
krautio
16.02.2009 15:03:50

Huomenna tiistaina pitäisi olla 10kg rompetta kotiin kannettuna. Itse asiassa soitin UPS:n toimistoon Hesaan ja sovin, että tuovat tilauksen työpaikalle. Katsellaanpa ja kommentoidaan sitten tulivatko kaikki tilatut härvelit.

Köpe
"I would step on anyone who fucked around with my band - personally. I would never send in a heavy, I'd deal with it myself, just as I would go to any lengths to get the band the money they were due" - Peter Grant, The Man Who Led Zeppelin, page 96.
charvette
16.02.2009 15:05:34
Onko tuo ups:n seurannassa oleva paino aito tulossa olevan paketin paino vai onko tuo jokin yläraja tms?
OTT
16.02.2009 15:17:16
Onko tuo ups:n seurannassa oleva paino aito tulossa olevan paketin paino vai onko tuo jokin yläraja tms?

En tiedä mistä UPS arpoo tuon painon. Ainakaan itselläni ei ole pitänyt ollenkaan paikkaansa. Esim. viime tilauksessani oli ilmoitettu paino 16 kg, kun todellisuudessa kamat painoivat yli 30 kg.
Eemil
16.02.2009 16:41:51

Lähettäjä ilmoittaa painon tilatessaan kuriirin paikalle. Tuskin punnitsevat sen tarkemmin, vaan arvioivat.
McNulty
16.02.2009 17:03:14
Lähettäjä ilmoittaa painon tilatessaan kuriirin paikalle. Tuskin punnitsevat sen tarkemmin, vaan arvioivat.

Miulle on tulossa 1kg paketti UPS:n kautta ja se kyllä pitää paikkansa. Mukana on joku 20 settiä kieliä, parit hihnalukot, plektroja yms. pikkusälää. Veikkaisin että kilo on hyvin lähellä totuutta.
Grugi
16.02.2009 17:05:03
Melkosta vinkumista taas jos kamat on väärin tai ei tule ollenkaan plaa plaa, tätä puljua on tässä nyt vatvottu puolin ja toisin ja silti porukka tilaa sieltä kamaa ja sitten alkaa saatanallinen valitus jos ei kamat heti tulekkaan. DV247 ei suinkaan ole englannin ainoa soitinliike ja kysymällä vaikka sillä perkeleen sähköpostilla saa usein vastauksen onko tavaraa hyllyssä vai ei jolloin kannattaa itse pienessä tai isossa päässään miettiä tilaako sen tuotteen vai sieltä vai kannattaisiko mahdollisesti kysästä vielä jostakin toisesta liikkeestä. Älkää tilatko tavaraa jota ei ole samantien myyjällä jos ei ole malttia odottaa sitä tavaraa kun kerta on nyt jo osoittautunut ties kuinka monta kertaa että niitä joutuu odottamaan luvattoman pitkään. Roger Whittaker and out.
SDMF
Eemil
16.02.2009 19:03:09
Melkosta vinkumista taas jos kamat on väärin tai ei tule ollenkaan plaa plaa, tätä puljua on tässä nyt vatvottu puolin ja toisin ja silti porukka tilaa sieltä kamaa ja sitten alkaa saatanallinen valitus jos ei kamat heti tulekkaan.

Ihan oikeasti: sanot, että liike hoitaa hommansa päin persettä, mutta porukan pitäis olla jostain syystä vinkumatta. Perustele nyt edes vähän tai lopeta tuon tyhjänpäiväisen mantran hokeminen.

Sun suhtautumisesta asiaan tulee mieleen ne tyypit jotka lankesivat Wincapita-huijaukseen, mutta odottelevat edelleen kotona toiveikkaana rahojaan saapuvaksi.
Grugi
16.02.2009 19:10:58 (muokattu 16.02.2009 19:14:43)
Ihan oikeasti: sanot, että liike hoitaa hommansa päin persettä, mutta porukan pitäis olla jostain syystä vinkumatta. Perustele nyt edes vähän tai lopeta tuon tyhjänpäiväisen mantran hokeminen.

Sun suhtautumisesta asiaan tulee mieleen ne tyypit jotka lankesivat Wincapita-huijaukseen, mutta odottelevat edelleen kotona toiveikkaana rahojaan saapuvaksi.

Ja sulla ei selvästikkään mennyt asia perille.. Monesti täällä jo ollut että homma kusee niin miksi silti tilataan sieltä kamaa ja sitten valitetaan kun keikka kusi. Itse tilasin enlannista mutta en kyseisestä puljusta ja varmistin tavaroiden saatavuuden ennen tilausta ja hienosti homma toimi ilman kiroiluja tai turhaa odottamista.
SDMF
Scuttle
17.02.2009 16:56:55
Laitanpa väliin jotain positiivistakin. 4.1. tilaus sisään, 2 kertaa tuli maili, että ETA siirtyy ja tänään UPS toi paketin kotiin. Paketissa oli juuri se mikä pitikin eli amerikan std strato. Straton viimeistely nauhojen hiontaa myöten on ensiluokkaista, kaikki toimii ja kitara soi todella komeasti. Olisin epäröimättä kelpuuttanut kyseisen yksilön kaupastakin itselleni (eikä tosiaankaan ole ensimmäinen strato jota olen kokeilut). Aivan virheetön ja hyvin soiva yksilö!

Vähän epäilytti etukäteen mitä sieltä DV:stä oikein tulee, kun en itse pääse valitsemaan yksilöä. Tässä tapauksessa riskinotto kannatti. Päivän hinta oli mulle 747 e ja sillä sain ensiluokkaisen kitaran. Olen erittäin tyytyväinen, eikä 1,5 kk odottelu enää tunnu mitenkään pahalta.
MaxDamage
17.02.2009 17:00:17
Tänään tuli 25.1 tilattu Jeff Beck Fender josta jo välillä tuli ilmoituksia että toimitusaika saattaa venyä ohi helmikuun puolenvälin. Tuli ehjänä perille ja jopa vireessä!

Kaikin puolin positiivinen kokemus jos ei lasketa sitä että tämänkin tuotteen kohdalla luki tilatessa "Toimitus yleensä 3-5 päivässä". Mutta eipä haittaa kolmen viikon odottelu kun säästin päälle neljä sataa euroa verrattuna thomanniin. Ehkä mulla kävi vaan hyvä säkä kun kaikki kävi kivuttomasti, tiedä häntä.. Kiitokset digital villagelle. :)
Scuttle
17.02.2009 17:14:02
Tuli ehjänä perille ja jopa vireessä!

aijai, mun strato tuli puoli sävelaskelta alavireessä. Olikohan se vahinko vai tahallaan tehty hendrixin/SRV:n tyylistä soittoa ajatellen?
pirkko liimanaama
17.02.2009 17:59:40
Tuollainen rupesi vähän kaasuttamaan,oon pari vuotta tyytynyt halpiksella soitteluun.
PRS SE Singlecut Electric Guitar
Hinta Thomannilla 777€
hinta Dv247 413€

http://www.thomann.de/fi/prs_se_single_cut_tsb.htm
http://www.dv247.com/invt/34923/

Melkoinen säästö tuosta tulee,ei paljoa tarvitse arpoa kummasta tilaa.
Kerran oon tilannut tuosta puljusta ja silloin kaikki meni hienosti.
blaekie
17.02.2009 18:26:08

aijai, mun strato tuli puoli sävelaskelta alavireessä. Olikohan se vahinko vai tahallaan tehty hendrixin/SRV:n tyylistä soittoa ajatellen?

Voi vidu, pitää pistää palautetta tonne, mun tele tuli meinaan silleen viritettynä, että g-kieli oli vähän alavireessä ;-) ei paljoa kuitenkaan.
Nii onkii ... vai oliko sittenkään ..
konnamatti
17.02.2009 18:29:35
Takuuhommista kokemuksia.

Vajaa kuukausi sitten pistin vahvistimen menemään takaisin ja pari mailia tässä välillä perään missä kyselin kohtaloa, otsikolla "Returning faulty product". Vastauksia ei kuulunut joten tänään pistin saman utelun kolmannen kerran otsikolla "WHERES MY FUCKING AMP". Selvitys tuli kolmen tunnin päästä seurantakoodeineen, on jo Helsingissä tulossa.

Caps lockin voimaa.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)