eli kun erikseen pitchbend ja modwheel onnistuuko keneltäkään niiden käyttö yhtä aikaa muun soiton lomassa? |
Matti_Ikonen 17.02.2009 14:19:21 (muokattu 17.02.2009 14:19:57) | |
---|
PRKL...tuplat tuli... http://www.youtube.com/watch?v=RFO6ZhUW38w |
Matti_Ikonen 17.02.2009 14:19:29 | |
---|
eli kun erikseen pitchbend ja modwheel onnistuuko keneltäkään niiden käyttö yhtä aikaa muun soiton lomassa? Periaatteessa, joo. Mitään finesseä tuollaiseen tulkintaan en ole kyllä vielä saanut. Rolandin pitch+modulaatio -vipu on mahtava jos täytyy bendata ja moduloida yhtaikaa. - MJI http://www.youtube.com/watch?v=RFO6ZhUW38w |
Fuzzy Boner 17.02.2009 14:21:43 | |
---|
Mä jostain syystä diggaan enemmän Yamahan noista missä on just kaks pyörää erikseen. Kyl niit molempia on kiva rämplätä yhtäaikaakin |
JPQ 17.02.2009 15:08:45 | |
---|
Periaatteessa, joo. Mitään finesseä tuollaiseen tulkintaan en ole kyllä vielä saanut. Rolandin pitch+modulaatio -vipu on mahtava jos täytyy bendata ja moduloida yhtaikaa. - MJI minustakin alkaa tuntua tolta rollen vivun kohdalla. vaikka yamahankin ratkaisusta pidän toki moelmmat olisi ihanteellista omistaa. |
BaariMikko 17.02.2009 18:39:49 | |
---|
Mä jostain syystä diggaan enemmän Yamahan noista missä on just kaks pyörää erikseen. Kyl niit molempia on kiva rämplätä yhtäaikaakin Mä diggaan Alesis Ionin kolmesta pyörästä... :D Kyl niitä joskus jotain moog-imitaatiota soittaessa on onnistunut sohimaan varmaan kaikkia kerralla. http://maihinnousu.net/tellus |
maza 17.02.2009 19:18:47 | |
---|
Itse diggaan eniten Nordin modwheel + pitch-tikku-combosta. Peukulla säätää wheeliä ja etusormella bendiä. Hyvin saa eloa sooloihin, etenkin kun setuppi on sellainen, että mulla on vibrato mapattuna aftertouchiin ja modwheelillä avataan filsaa / kehitellään muuta jännää toimintaa soundiin. |
moder 17.02.2009 20:13:59 | |
---|
Kyl kahta erillistä rullaakin pystyy yhtäaikaa käyttää, opin tähän Technicsissä. Riippuu toki rullien mallista hiukkasen. Rolandin tikku on kyllä idealtaan hyvä, mutta vähän kökkö käyttää (paitsi nyt uusimmassa 700GX:ssä ja en toki kaikkia rolandeja tiedä). Äh, mä oon vaan pianisti, en mä tommosia tartte :D |
JPQ 18.02.2009 07:01:04 (muokattu 18.02.2009 07:01:16) | |
---|
Kyl kahta erillistä rullaakin pystyy yhtäaikaa käyttää, opin tähän Technicsissä. Riippuu toki rullien mallista hiukkasen. Rolandin tikku on kyllä idealtaan hyvä, mutta vähän kökkö käyttää (paitsi nyt uusimmassa 700GX:ssä ja en toki kaikkia rolandeja tiedä). Äh, mä oon vaan pianisti, en mä tommosia tartte :D miten tuo uudempi eroaa. ps. juno g yksilöä testannut pikaa. |
moder 18.02.2009 09:28:08 | |
---|
Uudemmassa modulaatio-liike, eli vivun eteenpäin oleva liikerata on pidempi. Ja jouset ei ole ihan niin jäykät. |
Synastikki 18.02.2009 10:49:02 | |
---|
itse tykkään korgin joystickistä... pystyy bendailemaan hyvin ja samalla liikuttelemaan joykkaa joko ylös tai alas eli periaatteessa pystyy kahta eri juttua säätämään samalla kun bendailee. Ainoa haittapuoli on tuo hieman hankala tapa saada jokin efekti päälle kun joykka pomppaa itsestään nolla-asentoon. Tässä mod.wheeli hakkaa joykkarin. Elämässä pitää olla
tilua!
kalamies #51 >-)))> |
JPQ 18.02.2009 12:00:20 | |
---|
Uudemmassa modulaatio-liike, eli vivun eteenpäin oleva liikerata on pidempi. Ja jouset ei ole ihan niin jäykät. onkhoan juno g niitä jos niin tuntui mitä kaupassa äkkiä katsoin todella mainiolta. ps. tuohon mitä joku sanoi modwheelista on totta efektien kohdalla ja vaikka garritan personal orchestran voimakkuuden säätelyn kanssa. |
moder 18.02.2009 15:30:02 | |
---|
Kyllä vain juno g:ssä on tämä uudemman tyyppinen vipu. |
Hipelius 18.02.2009 17:27:02 | |
---|
Mä jostain syystä diggaan enemmän Yamahan noista missä on just kaks pyörää erikseen. Kyl niit molempia on kiva rämplätä yhtäaikaakin Täysin sama. Korg-tyylisiä joikkareita en voi sietää. "Fuck keyboard players! It's like; 'Have lots of gear, shut up, play the parts and don't leave!' Keyboard players all suck! They really do." ~ Devin Townsend |
Foranamo 18.02.2009 22:22:37 (muokattu 18.02.2009 22:23:04) | |
---|
Kahta pyörää on tässä lähinnä tullut käyteltyä, muutama satunnainen kerta korgin ilotikku-ratkaisua. Onhan siinä ehkä tietty tarkkuus, mitä pitää treenata, jos haluaa käyttää kahta pyörää yhtäaikaisesti toimivasti, etenkin kun ovat noinkin suuria pyöriä, kuin Kurzeissa. Ehkä mulla sit vaan on turhan lyhkäset sormet. |
JPQ 19.02.2009 09:13:54 | |
---|
Kahta pyörää on tässä lähinnä tullut käyteltyä, muutama satunnainen kerta korgin ilotikku-ratkaisua. Onhan siinä ehkä tietty tarkkuus, mitä pitää treenata, jos haluaa käyttää kahta pyörää yhtäaikaisesti toimivasti, etenkin kun ovat noinkin suuria pyöriä, kuin Kurzeissa. Ehkä mulla sit vaan on turhan lyhkäset sormet. Olen minäkin ehkä aika pienikätinen ja hieman kömpelökin kyllä. |
Bronks 19.02.2009 13:30:33 | |
---|
Olen minäkin ehkä aika pienikätinen ja hieman kömpelökin kyllä. Sitte vois toi d-beam sopia. Siinä ei haittaa, millaset kädet on - se on aina yhtä paska. Don't take me serious, I'm just playing. |
JPQ 19.02.2009 13:36:08 | |
---|
Sitte vois toi d-beam sopia. Siinä ei haittaa, millaset kädet on - se on aina yhtä paska. Ei muuten ole mitä muistelen koskaan kummonen... |
Synastikki 20.02.2009 09:40:49 | |
---|
Sitte vois toi d-beam sopia. Siinä ei haittaa, millaset kädet on - se on aina yhtä paska. riippuu mihin sitä käyttää ;) Elämässä pitää olla
tilua!
kalamies #51 >-)))> |
JPQ 20.02.2009 10:03:49 | |
---|
riippuu mihin sitä käyttää ;) Nimenomaan sitä minäkin se vähän mitä siltä odottaa kuten jos ostaa vaikka 50e peliäänikortin ja odottaa 1miljoonan euron studion soujndia niin jotain on pielessä. jne. |