Aihe: boss gt-8: säröt
1 2
zelurnediam
16.02.2009 11:18:44
Kyllä GT-8 tarjoaa vaikka mitä ääni aaltoa, kuhan on hyvä laite joka pystyy tehdyn äänen ulos antamaan.

Ja kannattaa ottaa turhat mallinnukset kylmästi pois, jottei soundi ole yliprosessoitunut. Itse otin pois kaiuttimen tuuma koko mallinnuksen pois ja soundi oli jo luonnollisempi. Ja joskus kannattaa ottaa koko pre-amp pois.

En tietenkään väitä että kaikki on mahdollista tällä laitteella, mutta itse olen paljon ruuvaillut, joskus jopa hermoni menettäny.. silti päivääkään en vaihtaisi.

hail gt-8!
op76
16.02.2009 13:58:07
Mullakaan ei ole tarjota valmiita Satriani saundeja, mutta sellainen vinkki, jos joku haluaa niitä rankempia soundeja, että laita EQ päälle, ja vedä 5KHz:n sirinät pois vaikka -12dB, Q:n arvolla 16. Alkaa kummasti soundi tiukkeneen. KAnnattaa ehdottomasti tutustua myös Custom speakereihin. Esimerkiksi 13"x8 Closed antaa kunnon botnea, kun vielä värität sen sävyn tummaksi. Myös vahvariosastolla (siis siinä GT:ssä) kannattaa ruuvata bass, middle, treble täysille, contour puoleen väliin, ja level jonnekkin puolen välin tuntumaan. Patch-level 100.

Yks tärkeimpiä hommia on kuitenki säätää input level kohdalleen.
puusormi
17.02.2009 09:57:23

Tuossa EINHERJAR:n kirjoituksessa on paljon hyviä vinkkejä. Aloita esim. niillä.

Kyllä, niiden gainien kanssa tarkkana. Ja signaalitasoja pitää tarkkailla säännöllisesti sieltä VU-mittarista ettei tule digitaalista clippailua efektiketjussa. Se Boss GT8 Brilliance on vähän sekavaa luettavaa välillä, mutta kannattaa kahlata läpi. Sieltä löytyy paljon hyvää asiaa.
Saapiko lähettää terveisiä?
Johann Onn
17.02.2009 10:38:13
sopivat säröt vai ei

Jos mallintavan särkijänmallinukset tökkii, niin:

Ainahan on se "ne pois ja oikea särkijä laitteen eteen" vaihtoehto. Olen huomannut, että noin voi keskittyä siihen olennaiseen eli vahvari- / kaappimallinukseen säätämiseen. Tietysti, tapoja on monia ja jokainen tekee niinkuin haluaa.

Hen.koht. kyllä säädän jälkimmäiset ensin ja sitten säädän särkijää, niiden mukaan. Lähinnä siitä syystä, että en nyt oikean vahvarin kanssakaan, laita ensin särkijän päälle ja sitten ala säätämään sitä vahvaria.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)