Aihe: Flying V
1 2
sexu
20.02.2004 22:33:54
Elikkäs tämmöinen ois hakusessa.. Gibsoniin ei ole varoja, niimpä on tyyduttävä kopioon! Ensinnäkin kummastelin sitä kun paikallinen diileri ilmoitti ettei tokailta saa V:n vasuria!? Onko kukaan kuullut muuta? tietty jos on rahaa niin kai ne tekee..
Toinen lienee epiphonen kopio, mutta merkistä minulla ei ole kokemuksia. oiskohan kenelläkään kommentteja?? Aika neutraaleihin kommentteihin olen törmännyt epiphoneista, joku jopa kehui.. hehheh!! =) ei saa ottaa liian vakavasti.
Oiskohan moisen kaveriks sitten passeli joku rolandin cube tai tech 21:n pikkukombo? alkaa tuo entinen transistorimöykky pehmetä..
Lord of the strings
21.02.2004 10:15:00
Epiphoneissa on ainakin hyvin usein Gibsonin mikit.
Olen puhunut.
"Pure nenääs!" - G. Pula-Aho
trih
21.02.2004 10:35:20
Epiphoneissa on ainakin hyvin usein Gibsonin mikit.
Olen puhunut.

Nii niissä signaturemalleissa on kipsonin USAmikit. Muissa epeissä on ihan tavalliset koreamikit. Niilläkin voi soittaa jos osaa ;) Tuo suomen epitilanne on vissiin aika huono että saksasta voi joutua tilaamaan.
Tanu
21.02.2004 14:22:14
Noh, minulla on Epiphonen Gothic V. Ihan kiva kapistus, ainakin minä saan siitä irti haluamani soundin. Eihän se mikään Jackson King V ole, mutta...

Tuota Epiä ostaessani törmäsin myös Tokain V:hen. Sitä oli käsittämättömän vaivaton soittaa, mutta soundi ei oikein ollut mieleeni. Hetken harkitsin Tokain ostamista ja mikkien vaihdattamista, mutta Epi oli huokeampi ja ainakin yhtä hyvä ratkaisu.
Seitkytäluku oli elämäni parasta aikaa.
wizard86
21.02.2004 16:21:20
Elikkäs tämmöinen ois hakusessa.. Gibsoniin ei ole varoja, niimpä on tyyduttävä kopioon! Ensinnäkin kummastelin sitä kun paikallinen diileri ilmoitti ettei tokailta saa V:n vasuria!? Onko kukaan kuullut muuta? tietty jos on rahaa niin kai ne tekee..
Toinen lienee epiphonen kopio, mutta merkistä minulla ei ole kokemuksia. oiskohan kenelläkään kommentteja?? Aika neutraaleihin kommentteihin olen törmännyt epiphoneista, joku jopa kehui.. hehheh!! =) ei saa ottaa liian vakavasti.
Oiskohan moisen kaveriks sitten passeli joku rolandin cube tai tech 21:n pikkukombo? alkaa tuo entinen transistorimöykky pehmetä..

No Flying v olis explorerin ja firebirdin lisäksi ainoa epi jonka mä ottaisin..Kaverilla oli melko hyvä flying v..Kyllähän se epi tekee hyviä kitaroita! Osta epi!!epin Sg:n ja lespan lavat ovat vaan rumia..
wizard86
21.02.2004 18:02:14
onko noissa V:ssä ja explossa mitään kauneusvirheitä gibsoniin verrattuna? ainakin noi LP:t ja SG:t on kauheita ulkopuolisesti.

Ei ainakaan mun mielestä..Oli kolme vaihto ehtoa.(silloin kun ton les paulin ostin) Tuo Tokai Les Paul, Fender Stratocaster USA ja Epin Firebird..Ehkä tuo hinta kumminki vaikutti ostoon....Olihan se Firebirdi Saakelin nätti!!Tuo mun tokai maksoi 595€ fender jotain 1400€? ja epi 795€(se oli sellainen valkoinen kolme mikkinen jossa oli muistaakseni kullatut osat ja kampi..
Dinorocker
21.02.2004 20:31:27 (muokattu 21.02.2004 20:35:38)
Mä ostin viikko sitten Tokain Veen.

Runko kahesta lepän palasta, kaula/headstock yks vaahteran siivu, pulttikaula. Duncanin ´59 tallassa.

Ei kuullosta tietenkään yhtään Gibsonilta/mahongilta, ehkä hieman straton tonea, mutta ei niin paljon "kieliä" saundissa vaan bodya. Tykkään.
outo_O
21.02.2004 20:45:25
Mä ostin viikko sitten Tokain Veen.

Runko kahesta lepän palasta, kaula/headstock yks vaahteran siivu, pulttikaula. Duncanin ´59 tallassa.

Ei kuullosta tietenkään yhtään Gibsonilta/mahongilta, ehkä hieman straton tonea, mutta ei niin paljon "kieliä" saundissa vaan bodya. Tykkään.

muu mulle se sun gibson, halvalla tietysti.
itelläs on paska allekirjotus !
Dinorocker
21.02.2004 21:04:33
muu mulle se sun gibson, halvalla tietysti.

Kaatttotaan. ; )
outo_O
21.02.2004 21:52:34 (muokattu 21.02.2004 22:00:40)
meikällä on kyllä jo kiikarissa samanlainen V, mutta ulkomaan hinnoilla.

edit: mihis oot hävittänyt ne nupikat tosta veestä?

edit: tietääkö joku noista flying veistä, että miten ne on vuosien varrella muuttaneet itseänsä? 58` 67`? re-issuet on sitten kai noista uusinta painoksia? muuta lisättävää?
itelläs on paska allekirjotus !
Exhausted
23.02.2004 13:12:36 (muokattu 23.02.2004 13:13:10)

Ostin uuten Epiphone Korina Flying V:n 5 vuotta sitten...elämäni suurimpia virheostoksia ikinä...

ensin kun sen sai kotiin niin soittelin innoissani päivän ja ihmettelin kun sormet on verillä...sitte huomasin että nauhojen päät on aika terävät. Ei kun takas kauppaan ja takuuseen, ja kuukauden päästä kitara takasin nauhat hiottuna.

Sitte ehdin soitella ehkä pari viikkoa kun satula vaan räsähti poikki ala-e:n kohdalta. Kaupan valikoimat olivat mitä oli joten parin sopimattoman satulan jälkeen tilalla oli satula joka oli vääränlainen mutta toimi edes jotenkin.

sellainen pikkujuttu kuin mikinvalitsijan nuppi lähti myös ihan ensimmäisinä viikkoina karkuteille eikä musiikkikaupasta tietenkään löytynyt sopivaa...myös potikoiden nupit tuntuivat olevan aika heikosti kiinni.

sitten taas kuukausi onnellista soittoa...En tiedä kolahtiko kitara johonkin vahingossa, mutta yllättäen kesken treenien huomaan että ylä-e:n viritysnuppi puuttuu...onneksi palaset löytyivät lattialta ja olivat liimattavissa yhteen sillä musiikkikaupasta ei ollut saatavilla tilalle kuin kokonaisia virityskoneistosettejä...

kyseinen kitara ei ollut koskaan kunnolla vireessä, eikä pysynyt, intonaatiosta puhumattakaan. mikit olivat taattua epiphone laatua, kiertoa sai aina kun halusi ja vaikka ei olisi halunnutkaan. Kielet menivät rungon läpi ja aina uusia kieliä laittaessa kielirei'istä tuli puujauhoa ulos hyvin epäilyttävästi...lisäksi kitarassa oli ärsyttävä piirre, että se oli hyvin kaulapainoinen, joten jos kitara oli hihnan varassa ja päästi vasemman käden irti niin kitaran kaula syöksyi välittömästi kohti lattiaa, mutta kyseinen ominaisuus saattaa tosin johtua kitaran rungon muodosta joten Gibsonien kanssakin olisi sama ongelma. Tosin muistan myös että pisempien soittosessioiden aikana tuli usein vasen käsi kipeäksi, tiedä sitten mistä johtui, mutta ei ikinä muiden kitaroiden kanssa.

Lopulta vaihdoin kitaraan Seymour Duncan - tallamikin ja pääsin eroon hallitsemattomasta kierrosta ja sain kitarasta kelvollisen äänen, mutta lopulta en kestänyt enää jatkuvaa virittämistä ja intonaation epätarkkuutta ja kielien katkeilua ja myin kitaran pois, ja ostin Gibson SG:n ja päätin ettei epiphoneihin enää sorruta.
kupteri
23.02.2004 13:29:12 (muokattu 23.02.2004 13:47:42)

lisäksi kitarassa oli ärsyttävä piirre, että se oli hyvin kaulapainoinen, joten jos kitara oli hihnan varassa ja päästi vasemman käden irti niin kitaran kaula syöksyi välittömästi kohti lattiaa, mutta kyseinen ominaisuus saattaa tosin johtua kitaran rungon muodosta joten Gibsonien kanssakin olisi sama ongelma.

No ainakaan Gibsonin '67 re-issuen kanssa ei mitään tasapaino-ongelmaa ollut (samanlaista testasin kuin Dinorockerin omakuvassa). Hyvin pysyi siinä asennossa kuin halusikin eikä syöksynyt mihinkään. Mielestäni loistava balanssi, tollainen pitää saada! Toisin kuin Jacksonin yksi Randy Rhoads -malli, sehän ei pysynyt hallinnassa millään.

EDIT: Jacksoni juu
Friday Morning Waterloo kotisivut | mp3:sia
Swan
23.02.2004 13:46:03
Toisin kuin Ibanezin yksi Randy Rhoads -malli, sehän ei pysynyt hallinnassa millään.

Onko Ibanezkin tehnyt sellaisia joskus? Jacksonin RR:t kyllä ovat harvinaisen epäkäytännöllisiä.
Sinulla ei ole mitään kiirettä, ellet satu soitamaan kitaraa.
kupteri
23.02.2004 13:46:57

Onko Ibanezkin tehnyt sellaisia joskus? Jacksonin RR:t kyllä ovat harvinaisen epäkäytännöllisiä.

Dammit, Jacksonia tarkoitin... (moniajo ei tunnu päänsisällä aina toimivan)
Friday Morning Waterloo kotisivut | mp3:sia
Sleepless
23.02.2004 14:06:17

Kyllä Ibanez ainakin RR mallisia customeita on valmistanut. Immortalin Demonazilla oli jo kymmenkunta vuotta sitten sellanen ja Abbath soitteli vielä viimekesän Infernossa sellasella (lieköhän sama kitara?).
Hiljaa hyvä tulee.
sexu
23.02.2004 21:46:47
nojoo... saa näköjään sitten kokonaan unohtaa koko v:n oston. Ei nimittäin epiphoneltakaan saa vasureita!! Tuntuu aika ihmeelliseltä... tietysti loppujen lopuksi aika pieni osa myydyistä kitaroista on vasureita.. ja vielä kun on kyseessä ehkäpä-ei-niin-tavanomainen-malli...
Eräs liike ehdotti tehdään vasuri oikurista... ei oikeen kuulostanu hyvältä... joutuu aika paljon restauroimaan...
Jos vaan joku sattuis tietämään mikä muu merkki näitä Flying-V kopsuja tekee, ainakin kohtuullisia niin ois kiva, epi ja tokai siis ei valmista vasureita...
Dinorocker
24.02.2004 02:12:02
Faded Veen saa vasurina.....eikä se nyt niiin paljon Epiä kalliimpi ole..
sexu
24.02.2004 12:25:29
Joo-o... siinähn tuo taitaa olla yhen kiloeuron paikkeilla.
Eilen joku tarjotteli mulle fenderin champion 30:stä... oiskos tuosta tietoa, tänään ois tarkotus käydä testaamassa. muutaman vuoden vanha, kuulemma.... paljoko tollasesta kannattais maksella??
ps3t
24.02.2004 13:09:35

Toisin kuin Jacksonin yksi Randy Rhoads -malli, sehän ei pysynyt hallinnassa millään.

EDIT: Jacksoni juu

Noi onkelmat kyllä hoituu kun siirtää kantohihnan kiinnitysruuvin paikkaa muutamalla sentillä . Ainakin tossa Randy mallissa.(kokeiltu on)
on se perkele
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)