Aihe: Kitaraan passiivimikit
1
Wargrave
16.02.2009 21:46:25
Mä oon jo jonkin aikaa aatellu hommata uudet mikit vanhojen tilalle, mutten osaa
päättää, mitkä.

Kitara on Ibanez RGR321-EX ja tehdasmikkeinä siinä on jotkut EMGn suunnittelemat
halppismikit.Ne on sinänsä hyvät, mutta sais olla paremmat.

Joten; mä en oikein tarkkaan tiedä minkä merkkiset siihen hommais.Lähinnä
oon miettiny seymour duncaneita tai dimarzioita, mutta muitakin valmistajia on olemassa, ja se lisää epävarmuuden tunnetta.

Mikit itsessään sais olla mahdollisimman hyvälaatuisia sekä "joustavia"
eri genrejen suhteen, eli että voi soittaa kaikkea bluesista metalliin,
mutta lähinnä rokkia ja heviä kuitenkin.

Elikkä minkä merkkiset ja malliset mikit mun kanttees hankkia?
Life is either Stairway to heaven, or Highway to hell.
pekurides
16.02.2009 21:52:37 (muokattu 16.02.2009 21:54:25)

hyvin pitkälti henk.koht. makumieltymyksiä niin aika paha just sulle mitään suositella!

Jo yrittäisit vaikka hiukan tarkemmin selvittää minkälaista saundia siitä tarkemmin haluaisit?

Eli mitä nykyiseen mikkiin haluaisit lisää/parannuksi jne.

Sitten voit myös yrittää tutkiskella jos tiedät jonkun kitaristin jonka saundista tykkäät niin mitä hän mahtolllisesti käyttää jne.

Näitä mikkejä kun löytyy varmaan satoja erilaisia niin, ymmärtänet varmaan.

No se perusvarma heitto tähän varmaan olisi että hae se Duncanin jb/jazz setti.

Perus päivitys joka sopii moneen tyyliin ja makuun, sekä löytyy melkein joka puljusta sekä settinä vielä suht edukas.

EDIT. niin ja lopuksi vielä että ei mikit kuitenkaan hirveäti saundia "paranna" semmoista hienosäätöä lähinnä varsinkin jos alkuperiöiset ihan ok-.
Tunteella päin vittua.
Mr. Speed
16.02.2009 21:55:17 (muokattu 16.02.2009 21:55:36)
Mä oon jo jonkin aikaa aatellu hommata uudet mikit vanhojen tilalle, mutten osaa
päättää, mitkä.

Kitara on Ibanez RGR321-EX ja tehdasmikkeinä siinä on jotkut EMGn suunnittelemat

oon miettiny seymour duncaneita tai dimarzioita, mutta muitakin valmistajia on olemassa, ja se lisää epävarmuuden tunnetta.

Duncanin JB/Jazz yhdistelmä voi olla melko voittaja valinta. Tosin, jotkut väittää, että JB ois riipivä mikki, mutta tämä riippuu kitaran puiden soundista. Kuitenkin, Duncanin Jeff Beck ei ole outputiltaa mikään monsteri, joten soundi on hyvä jopa cleanilla. Soundi pysyy erottelevana kovallakin säröllä, ja rokkiin myös tuo mikki taipuu todella hyvin! Enemmän tosin on soundissa kiinni vahvarista ja kaiuttimesta(+kaapin rakenteesta).

E: Hidas.
Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita.
epi2
16.02.2009 22:09:09
niin, jos tuon MG marsun läpi soittelet, niin ei sillä kai hirveästi ole väliä, mikä mikki siinä on.
McNulty
16.02.2009 22:18:24
päättää, mitkä.

Mistä syystä? Onko nykyisissä mikeissä jotain vikaa?

Oletko nyt 100% varma, ettei sinun soundiketjussa ole muita "sudenkuoppia"? Onko mikit siis ainoat päivitystä vaativat komponentit, ettei esim. vahvistin, kaiutinelementti/kaappi, itse kitara tms.?

Katsos kun hyvilläkään mikeillä ei saavuteta ihmeitä, jos lähtökohdat ovat muutoin huonot (esim. joku Coxxin pieni äänirasia ja halvin mahdollinen hyppynaru sen ja kitaran välissä).

Suosittelen käymään eri valmistajien sivuilla. Valmistajiahan on vaikka kuinka ja monta, Suomessakin muutamia osaavia.

Täältä löydät suht kattavan listan valmistajista:
http://reviews.harmony-central.com/reviews/Electric+Guitar+Pickup

Huom! Osa valmistajista ei ole enää aktiivinen, joten listalla on mukana paljon vanhojakin valmistajia.

No jos nyt nopeasti haluat jonkun yksittäisen mallin, niin voisin sanoa että DiMarzion Air Norton tai PAF Pro kaulamikiksi ja tallamikiksi Norton tai PAF Pro. Toimii varmasti monenlaisessa meiningissä, mikäli soittaja ja muu kalusto on pystyvä.

Harkitse IHAN OIKEASTI ensin, että mikä soundiketjussasi mättää. Onko se ainoastaan kitaran mikeistä kiinni? Mikäli ei ole, niin suosittelen säästämään rahaa sen todellisen syyn/vian korjaamiseen. Mikit eivät tee halvasta kitarasta juurikaan parempaa, ei etenkään jos soitat halvan pienen vahvistimen lävitse.

a) Kerro siis millaiset kitarakamat siulla on nyt
b) Kerro mitä haluat mikeillä parantaa tai mikä nykyisissä on vikana, jonka haluat mikkivaihdolla korjata (lisää alakertaa? lisää yläkertaa? leikata keskialuetta?)
c) Harkitse, onko fiksumpaa sijoittaa suosiolla parempaan soittimeen ja/tai muuhun kalustoon.
Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you.
aalataur
16.02.2009 22:50:21 (muokattu 16.02.2009 22:51:47)

Käy Seymour Duncanin sivuilla kuikuilemassa, siellä on ääninäytteitä mikeistä. Kuten myös DiMarzion sivuilla.
Osteri
17.02.2009 22:32:06
Vai rokkia ja heviä pitäis saada kuulostamaan hyvältä...?

Mulla on yhdessä mahonkibody-liimakaulassa DiMarzio Breed mikit talla+kaula.
Kitara on muuten tuntumaltaan ehkä eniten SG:n suuntaan. Mikit on erittäin hyvin erottelevat, keskialuetta korostavat mikit ja kaikki mahdollinen toimii. Suosittelen tutustumaan DiMarzio Breed-mikkeihin erityisesti kun all-round kaikkeen taipuva kitara olis tarkoitus saada aikaan. Näillä kyllä lähtee hyvin monipuolisesti - et valinnassa pahoin mene metsään.

Jos raskaampaa hakee, niin vaihtoehdoksi se Tone Zone sinne tallaan ja "jotain muuta" rinnalle..... sekin on hauskaa :)

Enjoy!
Wargrave
21.02.2009 12:24:41
Oletko nyt 100% varma, ettei sinun soundiketjussa ole muita "sudenkuoppia"? Onko mikit siis ainoat päivitystä vaativat komponentit, ettei esim. vahvistin, kaiutinelementti/kaappi, itse kitara tms.?

Saattaa muuten olla, että mikit ei oo ainoa parannettava asia, sillä mulla on vahvistimena Marshall MG15CD, eikä se mikään kovin hyvä ole, koska esim. siitä lähtevä särö on NIIN räkänen ja tukkoinen, mutta onneksi vian saa korjattua
digitechin metal master pedaalilla.

Jotenka mun seuraavat hankinnat ovat isompi wattinen ja muutenkin parempi
vahvari ja SITTEN vasta ne mikit.Duncanin Jazz/JB- setti kiinnostaa eniten...=)
Life is either Stairway to heaven, or Highway to hell.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)