Aihe: Kitara - Budjetti - 1100
1
Rothallar
16.02.2009 23:49:05
Olen siis aikeissani ostaa uuden kitaran, ehkä lähempänä sooloilua varten, jos nyt hirveästi eroa löytyy riffitelyn ja sooloilun puoleisista kitaroista

Vaihtoehdoiksi olen löytänyt:

-Schecter C-1 Hellraiser

-ESP LTD JH-600 BK

-ESP RL-600/LG

Muodolla ei ole väliä.

Mikeiltä toivoisin varmaan aktiiveja riippuen omista kokemuksistanne kitaroista, joita toivon mukaan suosittelette minulle tuohon hintaluokkaan. Kommentoikaa, kritisoikaa ja antaa mielipiteitä.
Mr. Speed
17.02.2009 00:29:26
Olen siis aikeissani ostaa uuden kitaran, ehkä lähempänä sooloilua varten, jos nyt hirveästi eroa löytyy riffitelyn ja sooloilun puoleisista kitaroista

Vaihtoehdoiksi olen löytänyt:

-Schecter C-1 Hellraiser

-ESP LTD JH-600 BK

-ESP RL-600/LG

Muodolla ei ole väliä.

Mikeiltä toivoisin varmaan aktiiveja riippuen omista kokemuksistanne kitaroista, joita toivon mukaan suosittelette minulle tuohon hintaluokkaan. Kommentoikaa, kritisoikaa ja antaa mielipiteitä.

Osta käytetty Jenkki-Jaska tai kunnon ESP :) Paljon parempaa laatua saat sillä! Oma Jaska on ainakin soitin vertaansa vailla! Jos aktiiveja kaipaat, niin torilta ESP M-2 tohon hintaan. Muuten hyviä keppejä ESP Horizon, Jackson RR1, muut USA Jaskat, Jackson Stars Soloist torilta. Onhan noita :) Kuitenkin siis torille kääntyisin itse edelleen. Varmaan niin kauan kunnes tilaus menee johonkin Custom pajaan, tulevan mun kitarat torilta. Niin paljon paremmin saa rahalleen vastinetta.
Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita.
Rothallar
17.02.2009 00:48:05
Siirrynpä selaamaan toria... Nnnnnnooooin
Evergrey
17.02.2009 02:05:33 (muokattu 17.02.2009 02:20:56)

5. Price MAY NOT indicate quality. A few months after buying my ESP, I played the LTD JH-600, and it was BETTER than my ESP. This Korean version of the ESP had a smoother neck, less fret buzz and amazing sound all for less than half the price.

http://www.youtube.com/watch?v=6liq9e0_eg4&feature=channel

Tietänet että kahler menee venytyksissä epävireeseen.
Kannattaa kattoo kaikki ton kaverin videot.

Edit:
Ja tämä ei liity mitenkään Mr. Speedin postaukseen jota en edes lukenut ennenkuin hän pisti vastineen. Lainaan jos haluan muiden postauksia kommentoida.
Mr. Speed
17.02.2009 02:12:36
5. Price MAY NOT indicate quality. A few months after buying my ESP, I played the LTD JH-600, and it was BETTER than my ESP. This Korean version of the ESP had a smoother neck, less fret buzz and amazing sound all for less than half the price.

http://www.youtube.com/watch?v=6liq9e0_eg4&feature=channel

Tottakai kitarat on yksilöitä. Niin porukka väittää, että ESP Eclipsellä ja ESP LTD EC-1000:lla olisi todella vähän eroa. Jos päätyy LTD:hen, niin ostaa edes sen käytettynä, koska jos se ei istukaan käteen, ei tule takkiin niin pahasti.

Ja tosiaan.. Esim. Jenkki Jaska.. Mä luulin, että Iban K7 on kova kitara, mutta silti ihan huuli pyöreänä soitin tolla Jaskalla. Senpä takia kitarat testataan eikä tilata Thomannilta, ettei vaan satuta saamaan sitä maanantaikappaletta. Ihan hyvin uskon, että huono yksilö ESP Horizonia ja hyvä yksilö LTD MH-1000:a voi olla kummallisia kitaroita hintalappuun nähden, mutta keskiverto Horizon vie keskiverto MH-1000:ia miten huvittaa. Got it?
Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita.
Rothallar
17.02.2009 02:48:40
Tarkoituksena on siis mennä liikkeisiin testailemaan näitä kitaroita, eikä tilata Thomannilta testaamatta. Tuon videon mukaan Esp Ltd Jh-600 oli hyvä kitara? Pisteet sille. Pitänee käydä testaamassa nuo ESP:t Musamaailmassa ja Schecter Soundatassa. Torilta en löytänyt mitään mielenkiintoista. Onko kellään kokemusta näistä kitaroista? Lähinnä nuo ESP:t Schecteristä löytää vaikka kuinka paljon tarinaa, että se olisi varmasti halpa ja hyvä vaihtoehto. Toki voitte suositella muita!

Kiitos vastanneille !
trih
17.02.2009 05:13:07
No huhhuh mutta eri vuosien jh:t eri spekseillä. Ennen vanhaan floikalla ja nykyään kahlerilla. Kannattaa miettiä.... Mietippä millä hannemann veivaa.... Juu sillä kahlerilla. Floikkaversioita luulisi lähtevän polkuhintaan...
Just.
aalataur
17.02.2009 11:00:14

Tarkoituksena on siis mennä liikkeisiin testailemaan näitä kitaroita, eikä tilata Thomannilta testaamatta.

Tämä onkin ongelmallinen juttu, sillä vaikka testaisi jotain mallia kaupassa, se ei riitä. Pitäisi päästä testaamaan sitä nimenomaista kitaraa minkä aikoo ostaa. Euroopasta tilaamalla voi palauttaa kitaran jos se tuntuu olevan ns. maanantaikappale. Saksassa kai etenkin on hyvät palautusehdot, Thomann maksaa palautuksen yleensä.

Kuitenkin Jenkeissä hinnat on sen verran alempana ja valikoima usein parempi, että houkutus tilata sieltä voi olla suuri. Esim. Matt's Music myy helvetin halvalla USA Jacksoneita, ja toimittaa myös Suomeen.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)