Jööhannes 15.02.2009 23:15:49 | |
---|
Kiitokset narikalle, ylititte odotukset! Jooh, kyllä, olivat Teatrialla harvinaisen avokätisellä tuulella. Kaveri antoi narikkaan 20e ja sai takaisin 68e :) Loistava oli keikka taasen. Settilista oli hyvä, vaikka ei ollutkaan ihan Akimanin versiota vastaava :) Taitaa olla Opeth tämän hetken taitavimpia metallibändejä yhteensoitoltaan. Åkessonkin näytti istuvan jo paljon paljon paremmin Opethiin kuin '07 Ilosaaressa. Itse olen sitä mieltä että herra istuu Oupediin soitoltaan jopa paremmin kuin Lindgren. Entombedille en lämmennyt yhtään. Olipa kuinka legenda hyvänsä, niin kun ei vain nykyään livenä toimi niin ei toimi. Minulle. |
Jorte Kariko 15.02.2009 23:33:27 | |
---|
Tampereen Klubin sivuilta löytyy soittoajat: 19.00 Entombed 20.45 Opeth Ovien aukeaminen klo 18.00 lukee lipussakin, eli eiköhän nuo ole aika lähellä oikeaa. Kiitos tiedosta, olishan sitä voinut joo klubin sivuilta katsoa, mutta on näkojään pää jäässä, kun vauva ei anna nukkua! juu tuon sisäänpääsy ajan tiedän! menen vaan katsomaan katsos Opethia, ehkä vähän Entombedia, sen verran legendaarinen yhtye kyseessa vaikka en heidän levyjä omistakaan. We cant stop here - THIS IS BAT COUNTRY! |
kuriken 16.02.2009 00:10:09 | |
---|
Hiano keikka Opethilta! Godhead's Lamentin ajan olin taivaassa. The Lotus Eater oli myös mahtava. Soitto pelasi hyvin ja settilista oli mahtava, mutta saundit oli piirun verran pielessä. Bassorumpu oli miksattu liian jykeväksi, jolloinka tuplabasaritykitykset peitti lähes kaiken alleen. Basistin soitantaa taas häiritsi dynaamittomuus; kappaleiden hiljaisemmissa kohdissa matala humina jyräsi muiden päälle... Olisi ollut kiva kuulla enemmän kitaroita ja synaa, jotka luovat musiikkiin harmoniaa. Entombedin keskivaiheilla saavuttiin paikalle ja melkoiselta roskalta kuulosti meikäläiselle. Kuulosti tasapaksulta ja tylsältä mössöltä, josta ei paljoa saanut selvää. Anteeksi jos loukkaan jotakuta tällä, mutta muhun ei napannut. |
t.heiska 16.02.2009 00:12:44 | |
---|
Ja ihme kyllä, Kaapelitehtaalla oli syystä tai toisesta parhaat soundit, mitä on tullut Opeth-keikalla koettua. Kumisihan se toki hieman, mutta synat kuuluivat ja bändi jyräsi. Ja Opethille kiitos keikan kliimaksista, eli Black Rose Immortal / Bleak / Burden / The Drapery Falls / Master's Apprentices Medleysta, jossa bändi soitti pari minuuttia kaikista biiseistä mitä yleisö huuteli. Johan tippui ilopissat punttiin eräistäkin herkuista! Kova keikka kaiken kaikkiaan! Oonko ihan väärässä, mutta eikö Åkerfeldt soitellut closuren jamittelussa third stone from the sunia? Noista soundeista, ei pelkästään kaapelitehtaasta vaan ihan yleensä, tän tyyppisillä bändeillä tuplabasarit jytisee aina niin hemmetisti, että meinaa järki lähteä päästä ja ne sitten peittää aika tehokkaasti kaiken muun alleen. Onko niistä akustisesti mahdonta saada sellaista ettei ne jyrää kaikkea alleen vai onko se vaan niin siistä kun lahkeet lepattaa ja homma tehdään ihan tarkoituksella? Järjestelyt oli muuten ihan jees, mutta narikka oli hoidettu aika perseelleen. |
Askorbiinihappo 16.02.2009 00:52:57 | |
---|
Ei viddy mikä keikka, parasta ikinä! Hessian Peel, Godheads Lament, Leper Affinity, Lotus Eater...saatana! Pitti pyöri kohtalaisesti myös. Entombedista en tykännyt. Ja narikkasysteemi oli kyllä aika käkkää. Jos joku tunnistaisi, niin olin se valkomustahupparillinen, Opeth-paidan omaava semi-lyhyttukkainen kaveri. Ja sit mul oli kengännauhat auki :/ Entinen pulseofthemaggots, Youtubesta mut löytää samalla nimimerkillä |
aptoriar 16.02.2009 01:20:26 | |
---|
Miksauspöydän oikealta kaiteelta ilman tulppia kuunneltuna saundit olivat yllättävän hyvät. Lavan edessä kuulemma ongelmia bassojen kanssa. Setti muuten hunajaa, mutta pienempi vaihde keskellä kävi hieman tylsäksi. Myös "huutakaa biisi niin soitetaan"-läppä oli hauskaa sen sekunnin. Olisivat oikeasti voineet soittaa Bleakin... This yarded steel sings a deadly song in my grasp! |
Closure 16.02.2009 02:19:01 | |
---|
Miksauspöydän oikealta kaiteelta ilman tulppia kuunneltuna saundit olivat yllättävän hyvät. Lavan edessä kuulemma ongelmia bassojen kanssa. Setti muuten hunajaa, mutta pienempi vaihde keskellä kävi hieman tylsäksi. Myös "huutakaa biisi niin soitetaan"-läppä oli hauskaa sen sekunnin. Olisivat oikeasti voineet soittaa Bleakin... Bleakista olin samaa mieltä. Soundit oli siellä MIKSAUSPÖYDÄN luona kautta linjoain kyllä erittäin miellyttävät. Tublabasaripönkötys ei häirinnyt ollenkaan. Hieman snaresoundi tuntui ärsyttävän kirkkaalta ja Axesankarin ghostit tuntuivat paikoillen aika ylitsepuskevilta. Bassot jäivät myöskin harmittavan usein kuulumattomiin. Nillitystä sanoi hän. Settilista oli aikalailla täydellinen, Bleakkia lukuunottamatta. Meininki oli hyvä, ihmiset olivat ihmisiä ja eikä metallikeikoilla tuttua sikailua ollut juuri lainkaan. Ihmiset olivat paikoittelen melkein kohteliaan oloisia! Hyvä ja iloinen mieli oli. Tosin edelleen 2005 tavastian keikka vetää voiton. Se oli hyvinkin intiimi keikka. Hyvinkin. Mä ainakin arvostan suuresti kovia tiedemiehiä, jotka ei tajua ihmissuhteista mitään, laittaa laastaria rillien väliin ja nauraa pelottavalla tavalla omille vitseilleen. -Hjunnila |
Emplate 16.02.2009 02:21:32 | |
---|
Ja toimi kyllä taas perkeleen hyvin. Tuli taas mietittyä jossain vaiheessa keikkaa, että "perkele, tämä on maailman paras bändi!" Olin myös yllättynyt Kaapelin soundeista, kuului mielestäni kaikki hyvin ja ihan hyvässä tasapainossa. Entombed oli jyrä, kuten on jo tullut todettua aikaisemminkin. Se bändi vaan ei näemmä osaa soittaa huonoa keikkaa. |
Deino 16.02.2009 02:28:04 | |
---|
Opeth Kaapelilla oli aivan mahtava keikka. Credence oli parhautta. |
Pedroz 16.02.2009 06:37:21 | |
---|
Opeth Kaapelilla oli aivan mahtava keikka. Credence oli ainoa vähän tylsempi hetki, mutta Ghost of Perdition, Godhead's Lament, Leper Affinity, The Night and the Silent Water, Lotus Eater, Deliverance, aijai. Sounditkin olivat ihan hyvät kun uskalsi vähän löysätä tulppia. Kyllä menee vähintään erittäin lähelle vuoden 2005 jälkimmäisen Tavastian keikan kovuutta. Closure ei nyt kasvanut loppuaan kohden ihan yhtä hienosti kuin joskus. Mitähän melodiaa Wiberg soitti siinä jossain suvantovaiheessa? Tutun epäOpethimaisen oloista oli. "Vapaa on vasta kun päivissä sekoaa" -Tommi Liimatta |
Lamonte 16.02.2009 07:48:26 | |
---|
Se Bleakin kesken jättäminen satutti.. |
zenix 16.02.2009 08:09:44 | |
---|
Parhautta kaapelilla. Olen sanaton. |
Väinämöinen 16.02.2009 08:56:25 | |
---|
Entombedille en lämmennyt yhtään. Olipa kuinka legenda hyvänsä, niin kun ei vain nykyään livenä toimi niin ei toimi. Minulle. Pitääpä tälleen offtopicina mainita, että eihän niistä bändeistä nyt suinkaan ole tarkoitus pitää siksi, että muutkin pitävät, vaan musiikkinsa takia! Eiköhän se legendaarisuuskin perustu lopulta siihen, että joku on joskus bändin musiikista tykännyt. Se on jännä juttu, miten suosiota poikii etenkin jo olemassa oleva suosio - itse musiikki musiikin vuoksi kiinnostaa lopulta erittäin harvoja. Ei tämäkään siis pelkästään väärin ole, suureksi osaksihan se perusjengi näitä keikkoja rahoittaa. Itsehän en edes ollut paikalla Kaapelilla. Ajattelin kyllä vilkaista Enskan, mutta parempi ratkaisu oli soittaa viimeiset treenit yhden bändini nykyisen rumpalin kanssa. Kerran olen nähnyt Opethin livenä, se keikka oli minusta aika tylsä eikä musiikki päässyt ihan oikeuksiinsa isolla lavalla keskellä kirkasta päivää. |
Kerran olen nähnyt Opethin livenä, se keikka oli minusta aika tylsä eikä musiikki päässyt ihan oikeuksiinsa isolla lavalla keskellä kirkasta päivää. Täytyy kyllä sanoa, että soundit oli aivan eri tasoa, kuin mitä pari vuotta takaperin festivaaliolosuhteissa. Biiseistä sai nyt jopa selvää, kun basareiden ja basson takaa kuului muutkin soittimet. En kyllä tiennyt settilistasta kuin kaksi biisiä, joten keskityin lähinnä juopotteluun. Mutta soundit eivät pilanneet hyvää juopottelufiilistä! |
Perro Stupido 16.02.2009 09:56:39 | |
---|
Olikos siellä paitaa, hupparia, lakkia ym. rojua myynnissä ja millä hinnalla jos oli ja kuinka täh? "If you think you are too old to rock 'n roll then you are." -Lemmy |
Kulkunen 16.02.2009 10:06:23 | |
---|
Olikos siellä paitaa, hupparia, lakkia ym. rojua myynnissä ja millä hinnalla jos oli ja kuinka täh? http://muusikoiden.net/keskustelu/print.php?p=8613614 Ja hupparia tais olla 40 euron hintaan. Girlie-paitoja oli kans ja ne oli kaikista tyylikkäimpiä. Muusta sälästä en ole perillä. Suomi on kuitenkin kiertueen alkupäätä, joten eiköhän siellä ole kaikkea tarjolla ja paljon. The downward spiral never ends. |
Perro Stupido 16.02.2009 10:35:13 | |
---|
http://muusikoiden.net/keskustelu/print.php?p=8613614 Ja hupparia tais olla 40 euron hintaan. Girlie-paitoja oli kans ja ne oli kaikista tyylikkäimpiä. Muusta sälästä en ole perillä. Suomi on kuitenkin kiertueen alkupäätä, joten eiköhän siellä ole kaikkea tarjolla ja paljon. Kappas. Ei pahan hintaista. Jos sitä vaikka innostuis ostamaan. "If you think you are too old to rock 'n roll then you are." -Lemmy |
Lamonte 16.02.2009 10:45:58 | |
---|
Oli se hyvä. Ja biisimateriaalia poimittiin varsin monipuolisesti uran varrelta. Uudelta levyltä 2 biisiä ja sitten aiemmin julkaistuilta yhtä. Blackwater Parkin olisivat kyllä voineet soittaa encorena. :) |
Askorbiinihappo 16.02.2009 11:09:08 | |
---|
Lotus Eaterin happokohdassa noussut pitti oli kyllä mitä mainiointa. Deliverancekin potki aika komeasti livenä. Mut, ei vittu, kyllä The Night & Silent Water oli mulle illan kohokohta. Entinen pulseofthemaggots, Youtubesta mut löytää samalla nimimerkillä |
fish-eye 16.02.2009 11:26:53 | |
---|
3 biisiä tuli uudelta, mutta ei se mitään. Oli hieman huvittavaa, kun Deliveranceen otettiin alusta hieman hitaampi tempo, että Axe jaksoi vetää. En sinänsä kyllä ihmettele. Saundit oli ok, edessä monet ihmiset olivat vähän turhan innokaita rynnimään eteen, mutta mikäs siinä. Entombedin laulaja ei oikein iskenyt, mutta rumpalin vasemman käden sormettomuus hämmästytti paljon... :o "Itse ton avatarin nähdessäni skippaan ko. henkilön puheet automaagisesti. Parempi niin." |