JOPPA 15.02.2009 15:19:53 | |
---|
Eli onko mahdollista asentaa Floyd Rose talla kitaraan jossa ei valmiiksi sellaista ole ollut. Siis tallana on valmiiksi sellanen ku Fenderin stratoissa nyt on. Eli pitääkö puuta kaivaa jotenkin ja onko satulanpaikalta lisättävä tai poistettava puuta kerran sinne ne lukot tulossa olisivat. Ja jos puuta paljonkin pitäisi muokata olisiko se mahdollista (helppoa) itse ja jollei se itse olisi niin maksaisiko se..? Paljon paljon kiioksia vastauksista jotka auttavat yhtään tai eivät ole suuresti mollaavia :DD Kiss My Ax! |
Mandarax 15.02.2009 15:44:49 | |
---|
Eli onko mahdollista asentaa Floyd Rose talla kitaraan jossa ei valmiiksi sellaista ole ollut. On mahdollista - toinen juttu sitten onko se järkevää... Eli pitääkö puuta kaivaa jotenkin ja onko satulanpaikalta lisättävä tai poistettava puuta kerran sinne ne lukot tulossa olisivat. Kyllä sitä runkoa jyrsiä pitää, kuten myös lukkosatulalle olisi lovettava tilaa. Ja jos puuta paljonkin pitäisi muokata olisiko se mahdollista (helppoa) itse ja jollei se itse olisi niin maksaisiko se..? Kyllä se maksaisi - ja paljon. Riippuu vähän minkälaiseen kitaraan tuo tulisi (halpisritsa vs. laatukeppi) ja minkälaista lopputulosta tuolta tuunaukselta odottaa. Karkeasti heitettynä kutakuinkin pari sataa jyrsimiset, pari sataa floikkatalla ja pari sataa uusi pintakäsittely. Itse tehtynä taltta ja vasara biltemasta sekä pullo sprayta... Kannattaa ottaa huomioon, että vaikka tallanvaihto olisikin teetetty ammattilaisella, niin kitaran jälleenmyyntihintaa se ei silti välttämättä nosta. Taloudellisessa mielessä tuo tallanvaihto ei kannata. Jos sinulta löytyy itseltäsi valmiiksi ylimääräinn floikka ja tahdot kokeilla kädentaitojasi johonkin kiinanritsaan niin go for it! Muussa tapauksessa käyttäisin tuunausrahat sellaiseen keppiin josta se floikka löytyy valmiiksi asennettuna. I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx- |
petrin1 15.02.2009 15:45:47 | |
---|
pitää kyllä jyrsiä puuta ja täten maalit ja lakat lähtee tämän yhteydessä eli joudut vielä maalauttamaan/maalaamaan ja lakkaamaan kitaran muiden kustannuksien lisäksi-.sanoisin että tulee todella kallis projekti mutta mahdollinen on kyllä.. |
F_Lame 15.02.2009 15:48:20 | |
---|
"When they say less is more, that is bullshit. Less is less and more is more. Simple as that." -Yngwie Malmsteen |
spacemonkeyevolution 15.02.2009 15:49:44 (muokattu 15.02.2009 15:52:11) | |
---|
Soitinrakennuksen puolelta voisi saada paremmin vastauksia, mutta raapaistaan ihan vähän pintaa: Paljoa kitaranrakennuksesta ei itsellä ole kokemusta, pienehköstä modaamisesta vähän, joskaan ei tuollaisia toimenpiteitä ole itse tullut tehtyä. Mutta siis, äkkiseltään voisi antaa vihjeen, että ei kannata lähteä turaamaan floikkaa semmoiseen, jossa sitä ei vielä ole. Jos floikallisen kitaran haluaa, niin ostaa kitaran jossa semmoinen on, tämä on se helpoin ja itseasiassa ei välttämättä edes paljoa kalliimpi ratkaisu. Itsekseen etenkään ei kannata ja vielä suuremmalla syyllä jos ei käsitystä tarvittavista välineistä ole, saati sitten että osaisi niitä käyttää. Jonkin verran olisi hyvä olla myös käsitystä soitinrakennuksesta (tässä tapauksessa kitaran rakennuksesta) ylipäätänsä ennen kuin tuollaiseen projektiin ryhtyy. Eli jos itse meinaa, niin jonkinlainen tuutori olisi vähintäänkin hyvä olla, joka neuvoisi, katsoisi vierestä ja auttaisi tarvittaessa. Jos kuitenkin tilanne on niin että se omaan käteen täydellinen kitara kaulan ym. osalta on sekä uskoo että floikan asentamalla kitarasta tulisi vielä parempi ja on niin rohkea että haluaa lähteä vaarantamaan kitaran täydellisyyttä muuttamalla oleellisesti sen konstrukiota, niin ehkäpä asiantunteva soitinrakentaja/korjaaja on oikea henkilö tekemään floikan lisäyksen. Kallista se joka tapauksessa tulee olemaan. EDIT: hidas VHT -huone: http://muusikoiden.net/huoneet/tiedot.php?id=770 |
JOPPA 15.02.2009 15:50:16 (muokattu 15.02.2009 15:54:55) | |
---|
Juu niinpä mä vähän arvasinkin.. Aattelin vaa jos ehkä joskus olis näin tehnyt, mutta enpä taidakkaan. Vaikka ihan hauska olis ehkä kokeilla.. E: Nii ja muuten se kalliimmaksi tietysti olisi tulossa, koska pelkkä floikka (Thomannilta katoin) Nihalvin olis ollu jotai parisen sataa ja joakus F musiikissa näin että joku Iban ihan hyväntuntunen keppi (en tiiä oliko hirveen laadukas) jossa oli floikka makso 215€ et halvemmalla sen kepin sais.. Kiss My Ax! |
ballfish 15.02.2009 15:53:51 | |
---|
Minne ne maalit ja lakat katoaa petrin1? Stratossa tuo on vielä mahdollinen projekti, kaulataskuun kun voi laittaa jotain alle(ohu puulastu, plektra tms.) jos kaulakulmaa tarvitsee lisätä. "Uskomatonta, kuinka rumpuraita voi kuulostaa kuin läiskyteltäisiin peniksellä reisiin. Jos se tietenkin yltäisi. Jestas." -kokarek |
petrin1 15.02.2009 17:48:17 | |
---|
eipä mihinkään.ellei sitten pääse pahasti lohkeamaan lakka/maalipinta sittenhän joutuu hiomaa kaiken maalin pois..ja maalaamaan uudestaan. |
aalataur 15.02.2009 18:35:02 (muokattu 15.02.2009 18:38:09) | |
---|
Kysyin samaa joskus soitinrakentajalta/korjaajalta, ja se sanoi että floikan asentaminen poistaisi jonkin verran stratolle ominaista klangia. Varsinkin bassot kuulemma heikkenevät. Siis oma kitarani josta tätä asiaa kyselin, on strato. |
Joo no siis kitaraani olisin vähän Kramer Barettan näköiseksi tekemässä... Kiss My Ax! |