Aloittelijatuke 31.10.2008 14:11:07 (muokattu 31.10.2008 14:11:48) | |
---|
Tietääkö kukaan mistä saisi Hurriganesin Crazy days tabit? E:Ku on niin perhanan hyvä biisi. |
Jermakki 31.10.2008 15:16:05 | |
---|
|
Aloittelijatuke 31.10.2008 15:20:43 | |
---|
Sehän siinä juuri onkin kun en käytä. |
Aloittelijatuke 14.11.2008 14:00:49 | |
---|
Tietääkö kukaan saako mistään hurriganesin talkin' bout' you tabbeja mistään kun olen etsinyt ja sen alun löytänyt mutta komppia en löydä mistään:( En siis käytä guitar proota enkä mitään sellaista ohjelmaa. |
Askorbiinihappo 14.11.2008 17:24:10 | |
---|
Tietääkö kukaan saako mistään hurriganesin talkin' bout' you tabbeja mistään kun olen etsinyt ja sen alun löytänyt mutta komppia en löydä mistään:( En siis käytä guitar proota enkä mitään sellaista ohjelmaa. ,,l,, Taidat olla hieman tyhmä tai trolli? Entinen pulseofthemaggots, Youtubesta mut löytää samalla nimimerkillä |
SynGates 19.11.2008 17:57:04 | |
---|
Rollareitten paint it black, AcDc Hells Bells, pelle miljoona Moottoritie on kuuma noi oli ainakin mulle helppoja kun alottelin skeballa |
totke 01.12.2008 14:17:16 | |
---|
Tulisikos kellekään mieleen helppoja mutta meneviä rock'n'roll/rockabilly -biisejä? Menevämmät kantrivedotkin kiinnostais. Mulla tää aloittelijastatus senkus pysyy vaan ajanpuutteen takia. Jos nyt löytyis semmonen biisi jota jaksais vaikka koittaa veivata :) Paskat kamat täydentävät huonoa soittoa. |
Roku 03.12.2008 18:30:56 | |
---|
|
Samu007 31.12.2008 17:50:24 | |
---|
Mä oon todellakin aloittelija, mitään biisiä en osaa oikeastaan ulkoo.. Tietty omat biisit osaan, mut muuten :) Testasin tästä ketjusta biisejä, ja helpoin "raskaampi" biisi oli selvästi Megadeathin Symphony of Destruction, jonka pääriffit opettelin n. 10min aikana. Pitäis viellä saada koko biisi pakettiin, ja nopeus kohdilleen :) |
Fat Masterson 02.01.2009 23:37:13 | |
---|
Perfidia! Sormitus on helppo ja jo ensimmäisellä kerralla on hyvät mahdollisuudet saada aikaan tunnistettavia ääniä. Lattaripuolelta löytyy lisääkin: Ipaneman tyttö ja El Cumbanchero. Jälkimmäinen kuulostaa mielettömän nopealta mutta sormitus on helppo oppia. Mielestäni on tärkeätä saada onnistumisen fiiliksiä siinä vaiheessa, kun sormet ovat kuin nippu... jotain paksuja ja kömpelöitä, eivätkä millään meinaa osua oikeille nauhoille. |
+battery- 11.02.2009 20:11:34 | |
---|
Mikä kappale olisi hyvä seuraavaksi hyvä kitaralle kun olen aloittelija ja osaan soittaa tetris theme, magyver theme, smoke on the water, godfather theme ja joitakin suomalaisia kappaleita kuten teuvo maanteiden kuningas.... yritän harjoitella kitaran soittoa |
|
HungryFD 16.02.2009 00:50:51 | |
---|
Mikä kappale olisi hyvä seuraavaksi hyvä kitaralle kun olen aloittelija ja osaan soittaa tetris theme, magyver theme, smoke on the water, godfather theme ja joitakin suomalaisia kappaleita kuten teuvo maanteiden kuningas.... Opettele sointukomppaus noihin themeihin, ellet sitä jo osaa. Sit voit tehä kahen raidan äänitteen ja kuunnella sitä vaikka. "Serenity now!" |
Dimple 16.02.2009 11:11:24 | |
---|
lainataas tätä ketjua... tuota tapailen, capo 2. nauhalla http://www.egotrippi.com/tab/20_matkustaja.txt mutta kun nuo ohjeet loppuvat kesken :) , minkä avosoinnun otan tuohon A tilalle, entä C#m ja E paikalle? kiitos! -J A->G, E->D, mutta tuon C#m:n minä soittaisin barrena 4. nauhanvälin kohdalta. Eli siis etusormella painat kaikki kielet pohjaan 4. nauhan kohdalta ja muilla sormilla muodostat Am-soinnun (etusormesi on nyt se capo). Tämänkin varmaan voisi soittaa jollain avosoinnulla, mutta näin sen itse soittaisin. |
aalataur 19.02.2009 19:53:54 (muokattu 19.02.2009 19:57:31) | |
---|
Megadethin She-Wolf on hyvää sahaustreeniä. Ei ole pahoja tilutuksia missään kohtaa. A Tout Le Monde on varmaan toiseksi helpoin Megadethin biisi sitten. Sellasille jotka kokevat olevansa jo jonkinlaisia tiluttajia, niin suosittelen Peer Güntin Backseatin komppikitaroiden soittamista levyn mukana. Ei muuten ole helppoa vasurille. Yleensäkin alussa kannattaa panostaa komppipuoleen ja unohtaa ne soolot. Niin kuin Ben Granfelt on sanonut, radiobiisi kestää yleensä vähän päälle 3 min ja kitarasooloa siitä on n. 10 sekuntia, joten se tarkka komppaaminen on vaan aikasta tärkeetä. |
Fat Masterson 19.02.2009 23:54:32 | |
---|
Roy Orbisonin "Oh, Pretty Woman", tunnettu myös ihan kelpo suomennoksena nimellä "Kaunis Nainen". Intro lienee yksi maailman kuuluisimmista ja alkaa kuulostaa tunnistettavalta melko helposti, ja melodia se vasta simppeli onkin. |
baron 20.02.2009 10:22:50 | |
---|
Roy Orbisonin "Oh, Pretty Woman", tunnettu myös ihan kelpo suomennoksena nimellä "Kaunis Nainen". Intro lienee yksi maailman kuuluisimmista ja alkaa kuulostaa tunnistettavalta melko helposti, ja melodia se vasta simppeli onkin. Ai, kaikki ne 2/4 ja 6/4 tahdit siellä joukossa? Ja monimutkainen rakenne kuin mikä? You can play any note on any chord. If it sounds "right", then it is (Mark Levine) |
blackmore81 06.03.2009 03:09:08 | |
---|
Uriah Heep - Lady In Black John Lennon - Working Class Hero Nuo ovat ainakin yksinkertaisia soittaa. What the hell is wrong with freedom? That's what it's all about |
Ghero 08.03.2009 10:32:52 | |
---|
Ensiferum-Victory Song (intro) |
Ghero 08.03.2009 10:56:34 | |
---|
Ensiferum-Kalevala Melody. |