hollmi-5 02.01.2009 19:00:07 | |
---|
Ostin juuri Ludarin 6.5 Supran. Vaikuttaa ihan toimivalta virveliltä. Eikö ne jotku kehu sitä. Kyllä sillä kelpaa treenikämpilläkin rummuttaa. Ja miksi ei keikalla tai studiossakin. Soundit, piuhat ja kajarit. |
markkuliini 02.01.2009 21:46:25 | |
---|
Ostin juuri Ludarin 6.5 Supran. Vaikuttaa ihan toimivalta virveliltä. Eikö ne jotku kehu sitä. Mullakin on. Toimii rokkivirvelinä hienosti. Mukavaa keskialueen kopsunaa siinä. Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja |
Tankero 03.01.2009 00:25:07 | |
---|
Mullakin on. Toimii rokkivirvelinä hienosti. Mukavaa keskialueen kopsunaa siinä. Eikö se John Henrykin joskus kopsutellut. Humppajyrä |
hollmi-5 03.01.2009 00:35:02 | |
---|
Eikö se John Henrykin joskus kopsutellut. Ja Ian Paice, Alex VanHalen, Cozy Powell... Vaikka sen vetää kalvot kireälle, on silti bodya soundissa. Siitä minä pidän. Soundit, piuhat ja kajarit. |
Tankero 03.01.2009 01:03:04 | |
---|
Ja Ian Paice, Alex VanHalen, Cozy Powell... Vaikka sen vetää kalvot kireälle, on silti bodya soundissa. Siitä minä pidän. Sullon mun luonto. Humppajyrä |
vabzir 11.01.2009 17:52:59 | |
---|
premier artist birch näin kolmen vuoden kokemuksella voin seuraavaa todeta kyseisestä setistä. koot: tomit:10x8",12x9",14x11" basari:20x16" virveli:14x5,5" +hyvä soundi +basari jytää vaikka onkin vain 20" +helpot virittää +kelluvat ripustukset +100% koivu -ei oikein meinaa löytyä irtotomeja enää mistää -reunaviisteet ja virvelin mattosyvennys huolimattomasti viimeistelty (hioin ja viimeistelin ne itse) |
Tankero 12.01.2009 19:39:07 (muokattu 13.01.2009 23:43:39) | |
---|
premier artist birch näin kolmen vuoden kokemuksella voin seuraavaa todeta kyseisestä setistä. koot: tomit:10x8",12x9",14x11" basari:20x16" virveli:14x5,5" +hyvä soundi +basari jytää vaikka onkin vain 20" +helpot virittää +kelluvat ripustukset +100% koivu -ei oikein meinaa löytyä irtotomeja enää mistää -reunaviisteet ja virvelin mattosyvennys huolimattomasti viimeistelty (hioin ja viimeistelin ne itse) Mulla oli pari vuotta eikä se bassari niin kummonen ole ja tomiholderit on perseestä kuten aika useissa muissakin, Jammuja lukuunottamatta. Humppajyrä |
triaxis 06.02.2009 12:52:45 (muokattu 06.02.2009 13:57:07) | |
---|
Re: "Veikkaampa, että tällä hetkellä laadultaan tasaisinta jälkeä tekee Kumu johtuen tietysti pienistä tuotantomääristä ja vain yhdestä/kahdesta tekijästä. Ja jonkun lainen laatustatus pitää rummuilla olla jos meinaa saada rumpuja myydyksi.." Kumu-Pekka on löytänyt oman hyvän tapansa tehdä laadukkaita tuotteita. Sille asialle kaikki saavat nostaa hattua. Kumut ovat koivurunkoiset ja se saattaa olla syys siihen, ettei kaikille käy ainoastaan yksi setti. Minulla jos olisi tarvetta ja tekisin rummuilla riittävästi harrastetoimintaa tai töitä, niin voisin Kumuja harkita toiseksi tai kolmanneksi vaihtoehdoksi. Tutustukaa kaikessa rauhassa tähän rumpuvalmistajaan: http://www.noblecooley.com/ Tiedän niistä jotakin ja soittelen CD sarjalla vähintään kerran viikossa. Onneksi veljeni ymmärsi ostaa setin aikanaan talteen ja soitettavaski. Sonorin Hi-Lite ja nykyinen Designer ovat todella hyvin ja huolella valmistettuja rumpuja. Ne vain toimivat kun niihin riittävän kauan tutustuu ja oppii määrätyt asiat mm. virittämisen suhteen. Laadullisesti tasaista jälkeä tekevät kaikki valmistajat ns. "Top of the line" rummuissaan. Yamahalla on hyvä maine, Sonorilla niin ikään. On myös muita pienempiä valmistajia, joista tuon mainittu N&C on yksi erittäin merkittävä. Hyvät soittimet ovat aina hyviä ja me rumpalit valitsemme omilla makutottumuksilla omamme. Hyvä niin ja vielä parempi, että on vaihtoehtoja. Hyvää ei saa halvalla! Toneman behind this script! |
markkuliini 06.02.2009 14:44:14 | |
---|
Sonorin Hi-Lite ja nykyinen Designer ovat todella hyvin ja huolella valmistettuja rumpuja. Ne vain toimivat kun niihin riittävän kauan tutustuu ja oppii määrätyt asiat mm. virittämisen suhteen. Kääk! Kuullostaa kamalalta. :( Niiakun cläpältä putoo kitsranhihna kai katkee, niibn kiilusilmä-Robretsoni paikkasi kähäkästi jatrkamalla Erkin sooloa lähestulkuon katkeematta luistu hommeli hyvin loppuunasti.
Hyvin bvetää kyll se Hevon Lehmikin ilmantuplapedaaliakin niitä vanhoja |
hollmi-5 06.02.2009 16:34:02 | |
---|
Kääk! Kuullostaa kamalalta. :( Kääk! Mulla menee Hiliteissa hyväsoundi päälle, kun näppituntumalla virittää. Jos oikein yyberiä hekee, niin sitten hiukan korvaa messiin ruuvaillessa... Soundit, piuhat ja kajarit. |
Kailis 07.02.2009 15:05:50 | |
---|
hiukan korvaa messiin ruuvaillessa... Mä en saa niitä veke päältä (päästä). |
velipesonen 15.02.2009 19:38:37 | |
---|
Mulla on tällanen setti kuin Täydellinen Antiteesi. Väsäilin sitä aika uutterasti kymmenisen vuotta sitten ja hyvä tuli. Bassorumpu on Thunder. Lattiatomi Baxter. Pikkutomi Premierin ohut mahonkipönttö 80-l. Virveli on ikivanha neuvostoliittolainen ultra-shit, halkaisija millimetrikokoa ja ruuvit tuumakokoa, tietysti! Ette muuten usko mutta soundaa vallan tosi hyvältä, ei ikinä uskoisi mitä paskoja ne on joskus olleet. Aika lailla piti ostaa niihin osia ja sitten luonnollisesti sahailla-höyläillä-hioa-viilailla. Lattiatomin puu on niin pehmeää ettei siitäkään meinannut tulla mitään. Oli mulla toinenkin setti, latvialainen Arta, vaneria ja virveli joku teräksinen ilmeisesti Sonorin itäliiton kopio. Samat temput ja mielettömän hyvä soundi, semmoinen oikea läskinen jenkkisoundi. Virvelissä sopivilla kalvoilla ihan Tony Williamsin soundi. Se soundi oli niin helvetin hyvä että pitihän ne myydä pois! |
Ette muuten usko mutta soundaa vallan tosi hyvältä, ei ikinä uskoisi mitä paskoja ne on joskus olleet. En uskokaan. Mihin sinä näitä vertaat? Soundit, piuhat ja kajarit. |
velipesonen 15.02.2009 20:10:22 | |
---|
En uskokaan. Mihin sinä näitä vertaat? No mä vertaan yleensä tällaseen perinteiseen jenkkisoundiin, sitä on sitten jazzimpaa ja rockimpaa lajia eli vähemmän tai enemmän dempattua. |
hollmi-5 15.02.2009 21:13:12 | |
---|
No mä vertaan yleensä tällaseen perinteiseen jenkkisoundiin, sitä on sitten jazzimpaa ja rockimpaa lajia eli vähemmän tai enemmän dempattua. Mihin hyviin rumpuihin? Oletko vertaillut livenä omiasi ja kunnollisia rumpuja? Soundit, piuhat ja kajarit. |
velipesonen 15.02.2009 21:17:47 | |
---|
Mihin hyviin rumpuihin? Oletko vertaillut livenä omiasi ja kunnollisia rumpuja? Ludwig/Gretsch/Slingerland. Levyllä ja livenä, mikitettynä ja ilman, livenä ja studiossa, erilaisissa akustisissa tiloissa. Tähän tahtoisin kuitenkin lisätä, että kapulat vaikuttavat todella paljon rumpusoundiin. |
hollmi-5 15.02.2009 21:59:37 | |
---|
Ludwig/Gretsch/Slingerland. Levyllä ja livenä, mikitettynä ja ilman, livenä ja studiossa, erilaisissa akustisissa tiloissa. Tähän tahtoisin kuitenkin lisätä, että kapulat vaikuttavat todella paljon rumpusoundiin. En viitsi sinua enempää kiusata... Sitä uskoo, mihin tahtoo. Paskasta ei tule leivosta, vaikka millä kapulalla hämmentäisi. Soundit, piuhat ja kajarit. |
velipesonen 15.02.2009 22:08:17 | |
---|
En viitsi sinua enempää kiusata... Sitä uskoo, mihin tahtoo. Paskasta ei tule leivosta, vaikka millä kapulalla hämmentäisi. No mulla on ollut paljon noita amerikkalaisiakin rumpuja ja on tullut soitettua vaikka millä, ja harvoinhan kaksi eri rumpua soi keskenään täsmälleen samalla tavalla, jos ruvetaan oikein tarkoiksi ja mennään VTT:lle mittaamaan. Mutta siitähän ei ole alun alkaenkaan ollut kyse, vaan siitä että jos soundi on hyvä niin se on. Korvahan sen kertoo mikä fiilis siitä irtoo. Kalvoista tietenkin kiinni todella paljon. Ne latvialaiset pöntöt oli kyllä niin hyvät että ne olisi toimineet melkein millä kalvoilla tahansa. |
hollmi-5 15.02.2009 22:17:58 | |
---|
Kyllä kalvot ja virittäminen on todella tärkeä juttu. Paljon olen tavannut laaturumpuja todella heikoilla kalvoilla ja huonolla virityksellä. Et sinä velipesonen saa millään kalvoilla tai virityksellä latvialaisia pannuja (RMIF jne...) soundaamaan samalla tavoin, kuin oikein hyvin ja hyvästä materiaalista tehtyä rumpua. Soundit, piuhat ja kajarit. |
velipesonen 15.02.2009 22:32:12 | |
---|
Et sinä velipesonen saa millään kalvoilla tai virityksellä latvialaisia pannuja (RMIF jne...) soundaamaan samalla tavoin, kuin oikein hyvin ja hyvästä materiaalista tehtyä rumpua. En mä oo missään vaiheessa väittänyt ettei laadulla ole mitään väliä, vaan että näistä kehnonpuoleisista pöntöistä saa TODELLA hyvää soundia irti, vieläpä aivan perinteisellä mittapuulla. Silloin ne eivät voi olla huonoja rumpuja, vaikka olisivat huonosti tehtyjä. Tähän voi ottaa mukaan senkin näkökulman, että puun sointi muuttuu sen ikääntyessä. Enpä usko että kovinkaan monia rumpuja tehdään puusta jota on säilytetty happikaapissa 50 vuotta. Niinpä voi jokin 70-luvun halparumpu yhtäkkiä ollakin muutamaa pykälää "parempi". Eihän tässä ole edes päästy siihen että soundi riippuu myös soittajasta. |