Aihe: Paras proge bändi?
1 2 3 4 521 22 23 24 25 26 27 28 29 30
atimoc
16.03.2008 17:54:40 (muokattu 16.03.2008 17:56:32)

Neal Morsen aikainen Spock's Beard on sen verran hienoa tavaraa, että parempaa ei ole toistaiseksi löytynyt. Seuraavana listalla on fiiliksestä riippuen joko Rush tai Marillion. Pistetääs parit levytkin vielä:

Spock's Beard: The Kindness of Strangers, Day for Night
Rush: Presto, Roll the Bones
Marillion: Seasons End, This Strange Engine
"I think that technique is the tool to express what you have to say, just like vocabulary and grammar. If all you have to say is 'fuck you, blah blah', well, you don't need a lot of words." -Stéphan Forté
Antero--
16.03.2008 19:05:26
Jethro Tull on aina ollut se ehdoton ykkönen. Ei tarvitse edes miettiä. Melkein koko tuotanto hyllyssä, 80-luvun hirveimpiä sontakasoja myöten. Ian Anderson ja muutkin nykyiset ja entiset bändilaiset ovat mielenkiintoisia persoonia, bändi on ilmiönäkin uskomattoman kiehtova.

Ne ensimmäiset 13 levyä. Lähes parasta mitä tiedän.

-Antero-
"Tänään hän soittaa saksofonia ja huomenna hän pettää isänmaansa"
MrQ
11.06.2008 13:30:43
KW, porcupine tree, vanha don huonut, yes ja opeth on kovia.
samoin myös deiciden legion jota vois pitää progedeathin esi-isänä.

verratkaa vittu huviksenne deathin humania ja deiciden legionia.
on meinaan vitusti suorempaa suldinerin rässi vielä tuolloin.
deathillakin on muutama kova ralli.
st1gu
29.07.2008 12:21:12 (muokattu 29.07.2008 12:35:49)

Tere kaikille,

Itse kuuntelen enimmäkseen Wigwamia, Procol Harumia, Pink Floydia, The Royalsia, Tabula Rasaa, T.Pressaa, Elonkorjuuta, Finnforestia yms. Tarkoitus olisi kanssa hankkia King Crimsonia, Yessiä, Focusta yms, kun tuntuu olevan suosittuja.
-Henkka
sub zero
30.07.2008 11:50:48 (muokattu 30.07.2008 12:22:48)
parasta progea on edelleen tommonen niinkun vaikka toi oldfieldin 25 min pitkä kappale "Taurus II". eli äänimaisemiltaan hyvin vaihtelevaa ja ennen kaikkea _melodisesti vahvaa_ seikkailevaa musiikkia

sit haluaisin kuulla lisää tollasta herkkää gay-progea niinkun Tabula Rasan kappaleet "Tyhjä on taulu" ja "Vuorellaistuja" mut kyllähän hieman ton suuntaista matskua nyt on englanniksikin jossain ollu, ei kuitenkaan yhtä kivaa. ehkä me suomalaiset ollaan sittenkin homoimpia.
huile alimentaire et la nudité est la paix mondiale
Bongowing
01.08.2008 15:57:18
Steve Hogarthin aikainen Marillion on (gay/pop-)progea parhaasta päästä.

Out of this world
http://www.youtube.com/watch?v=n3ftZfB-VNQ
There is no ought from is.
Sälski
16.02.2009 16:36:02

Wigwam ja Haikara Suomen parhautta selkeesti.. Ja Pohjolan soolomatsku tietty.
Q: Why does nobody know how to please a woman? - A: Because nobody has a dick made of chocolate which ejaculates money.
HungryFD
16.02.2009 20:46:20
Parasta progea on ihan selkeesti Rushin tuotanto Hemisfääreistä Prestoon tai tarkemmalla seulalla Moving Picturesiin.
"Serenity now!"
Gary L Grape
17.02.2009 10:57:43

Rush, ehdottomasti!
Kaikessa musiikissa pitää olla Groove!
molder
20.02.2009 13:10:47
Ei ole ehkä oikein pistää järjestykseen, että olisivat parhaita, ja varsinkaan yhtä parasta ei varmasti ole; mutta näitä kuuntelen eniten:
Rush, YES, Genesis, Pink Floyd, King Crimson, Dream Theater, Gentle Giant

Parhaat proge bändit ovat:
Dream Theater, King Grimson, Wigwam ja Jethro Tull, mutta kertokaas omat suosikkinne.
"The SOUND of VOLUME"
aalataur
22.02.2009 16:17:44

Rush.

Virhe! Liian hyvä bändi tai kirjoitus!
kemppma
24.02.2009 13:19:20 (muokattu 24.02.2009 13:32:43)
sauhusanttu: Enpä jaksanut lukea koko ketjua läpi joten entiedä onko jo mainittu bändi nimeltä Nektar.
Kuka tuntee ?
Itellä kolme levyä hyllyssä ja hyvältä kuulostaa.

ON jees. Oletkos itse tai joku muu kuunnellut Caravania, Hatfield and the Northia, Mostly Autumnia tai Camelia?

Itsellä kuuntelussa tällä hetkellä venäläistä DDT:tä, Alisaa ja Akvariumia. On sen verran erilainen, taiteellinen lähestymistapa, että käy osittain progesta. Oikeasti ihan hienoa, paljon parempaa kuin oli mielikuva.
Ou jee soo ist das leeben
antnis
26.02.2009 23:21:33
kemppma: ON jees. Oletkos itse tai joku muu kuunnellut Caravania, Hatfield and the Northia, Mostly Autumnia tai Camelia?

Itsellä kuuntelussa tällä hetkellä venäläistä DDT:tä, Alisaa ja Akvariumia. On sen verran erilainen, taiteellinen lähestymistapa, että käy osittain progesta. Oikeasti ihan hienoa, paljon parempaa kuin oli mielikuva.

Hatfield and the Northin The Rotter's Club sekä Caravanin In the Land of Grey and Pink ovat ihan hemmetin hyviä levyjä.
antnis
26.02.2009 23:23:00
molder: Ei ole ehkä oikein pistää järjestykseen, että olisivat parhaita, ja varsinkaan yhtä parasta ei varmasti ole; mutta näitä kuuntelen eniten:
Rush, YES, Genesis, Pink Floyd, King Crimson, Dream Theater, Gentle Giant

Rushin ja DT:n kaltaiset AOR-pellet eivät kyllä ole progea nähneetkään. Nuo muut sitten sitä ovat senkin edestä.
Laatte
26.02.2009 23:37:50 (muokattu 26.02.2009 23:52:05)

kemppma: Oletkos itse tai joku muu kuunnellut Caravania, Hatfield and the Northia, Mostly Autumnia tai Camelia?

Caravanilta on ITLOGAP hyllyssä, maistuu. Hatfield and the Northin studioalbumit, erittäin hienoa tavaraa. Camel hallussa aikavälillä Mirage - Breathless, hienoa musiikkia kaikki tyynni.

EDIT: No jatketaanpa nyt, kun kerran aloitettiin. Parhautta genressään kokemusteni perusteella edustavat Jethro Tull, Van der Graaf Generator, Yes, ELP, King Crimson, Gentle Giant, Focus, Pekka Pohjola ja Wigwam. Edellä mainittujen lisäksi. Niin ja Magmakin maistuu.

... Eikö tehtävä ollutkaan: listää tunnetuimmat progebändit?
"Kenelläkään ei olisi tavaroitani lainassa, jos minulla ei olisi ystäviä."
antnis
27.02.2009 01:09:57
Laatte: Caravanilta on ITLOGAP hyllyssä, maistuu. Hatfield and the Northin studioalbumit, erittäin hienoa tavaraa. Camel hallussa aikavälillä Mirage - Breathless, hienoa musiikkia kaikki tyynni.

EDIT: No jatketaanpa nyt, kun kerran aloitettiin. Parhautta genressään kokemusteni perusteella edustavat Jethro Tull, Van der Graaf Generator, Yes, ELP, King Crimson, Gentle Giant, Focus, Pekka Pohjola ja Wigwam. Edellä mainittujen lisäksi. Niin ja Magmakin maistuu.

... Eikö tehtävä ollutkaan: listää tunnetuimmat progebändit?

Joo noinhan ne menee. Lisään vielä Colosseumin.
Nazareth
27.02.2009 01:46:33
Gryphon -bändiä oon paljon kuunnellut. Itse asiassa se taitaa olla enemmän folk-musiikkia, mutta progeksi sitä mainitaan.

http://www.youtube.com/watch?v=VHnd6voJMBs
At one hundred yards! Volley fire, present! Aim! Fire!
antnis
28.02.2009 00:33:33
Nazareth: Gryphon -bändiä oon paljon kuunnellut. Itse asiassa se taitaa olla enemmän folk-musiikkia, mutta progeksi sitä mainitaan.

http://www.youtube.com/watch?v=VHnd6voJMBs

Juu, Gryphonin eka oli melko puhdas folk-levy ja hyvä sellainen, Midnight Mushrumps on jo enempi progea. Suositeltava sekin.
2541
28.02.2009 11:10:17

antnis: Rushin ja DT:n kaltaiset AOR-pellet eivät kyllä ole progea nähneetkään. Nuo muut sitten sitä ovat senkin edestä.

Elitismi on näissä ketjuissa parasta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)