Aihe: Sample rate -ongelma (PT8 M-Powered + Fast Track Ultra 8r)
1
kanka
11.02.2009 11:14:57

Hei!

Minulla olisi hieman vaikeaselitteinen ongelma. Sessiot, joiden sample rate on enemmän kuin 44,1 käyvät jotenkin puolisävelaskeleen alhaalla. Eli siis, jos tuon sessioon audiota, se konvertoituu liian hitaaksi ja soi puolikkaan liian matalalta. Softainstrumentit ja plugarit käyvät myös alhaalla, eli siis jos soitan vaikkapa uudesta hammond-mallinnuksesta F:n se soi E:nä. Sama homma myös toolsin oman viritinplugarin kanssa, eli jos viritän vaikka kitaraa niin viritin näyttää väärin. Kuitenkin 44,1:nä tehdyt sessiot toimivat täysin moitteettomasti ja olen pystynyt tekemään töitä.

Yritin etsiä digin sivuilta apua, mutta en löytänyt. Olen myös asentanut sekä toolsin, että interfacen ajurit uusiksi pariinkin otteeseen. Ajoin myös OS X:n levytyökalun oikeuksien korjauksen läpi ilman tulosta. Jotenkin vaikuttaisi siltä, että vika on interfacen sisällä. Sekin on jännää, että aluksi laite toimi täysin oikein kaikilla sämpletasoilla..

Toivottavasti avautumisestani tajuaa ylipäätään mitään. Osaisiko joku auttaa?
Kuuntele musiikkia: www.mikseri.net/soundscapes
JoKo
11.02.2009 17:23:53
Laita setup/hardwarevalikosta synkka internaliksi ja oikealle näytteenottotaajuudelle. Tai sitten jos haluat pitää sen toisen laitteen masterina niin vaihda sitten samplerate siitä.
Kalmo
13.02.2009 09:56:25 (muokattu 13.02.2009 09:59:14)
Helpompihan olisi arvailla, jos tietäisi muutakin, kuin että teet töitä Macillä (??).
Onko softasi näytteenottotaajuus asetettu samaksi kuin äänikorttisi?

EDIT: Oletkin näköjään kokeillut jo eri näytetaajuuksilla, joten unohda. Luin huolimattomasti.
Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Johann Onn
13.02.2009 10:39:36 (muokattu 13.02.2009 10:40:03)
Yleensä kannattaa käyttää "anna softan valita sample rate, projektin asetusten mukaan" asetusta, jos sellainen löytyy. Muuten ollaan vaikka tilanteessa, jossa projektissa lukee "48000 Hz" ja ajureissa "44100 Hz". Tai toisinpäin.

Eräällä kaverilla oli sama juttu ja siitä selvittiin, kun kaikki asetettiin (ajuri / projekti / äänitetyt wavit) = 48 kHz.
Fonisoul_
15.02.2009 12:37:28
Olethan tsekannut M-audion foorumin. Itse ainakin löysin sieltä vastauksen kun painiskelin ongelmissa profiren kanssa.
Soul with a capital "S"...
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)