Aihe: HIWATT Hi-Gain
1
oamkbonor
05.11.2008 13:25:28
Kellä kokemusta otsikon nupista? Entä muista HIWATT kitaranupeista?
ilopertti
06.11.2008 00:25:07

-71 DR103:sta on, hyvä.
Näihin kelpaa sitten pedali kun pedali eteen, ei pienestä nirsoile.

-alppu
"xxxxxx: sää oot kyllä suomen mick mars"
opaa
06.11.2008 00:54:17
Mä oon nyt muutamat reenit soittanut mun uudella DG103 nupilla (sama kuin dr103 käytännössä). Kallis oli, mutta sen arvoinen. Tästä ei puhdas soundi parane. Ruvelle tätä ei ainakaan keikkaolosuhteissa voi ajaa, ei millään. Mutta kuten sanottu, purkkeja tämä syö niin hyvin kun purnukoita nyt voi syödä.
Muusikonrenttu
06.11.2008 01:25:34

Joo kyllä toi vintage dr-103 potkii varsin hienosti.
Oli mulla tolla nupilla kaverina higain-sarjan kaappi mutta siitäkin vaihtui elementit vanhaan. Ärhäkkä peli oli alunperin, nyt vähän miedompi, siis kaappi.
Aika vintage..
jeesuz
14.02.2009 15:16:07
Sain just viime viikolla postissa uuden Hiwatt HiGain 50w-nupin ja ainakin tähän mennessä olen ollut tyytyväinen..mitä nyt parikymmentä tuntia varmaan soitellut. Voisin sanoa, että on mielestäni aika monipuolinen nuppi: löytyy perus clean-kanava, jota voi muokata joko vetämällä Bright-potikan ulos(korostaa sitten ylä-ääniä rajummin), tai painamalla Higain nappulan pohjaan, jolloin tulee vähän likaisempi soundi. Sitten on tietty särökanava, josta puskee varsinkin Higain nappula pohjassa mukavat overdrive soundit ilmaan. Higain toimii eräänlaisena boostina kummallakin kanavalla.

Käytän aika runsaasti pedaaleja(delay, chorus, phaser, wah, jne.) ja kuulostaa kyllä paremmalta kuin vanhan Laney kombon kautta(ylläri, hah)..itseasiassa luovun yhdestä overdrive-spedusta kun nuppi antaa paremman soundin.

Siitä yllätyin kun pistin nupit lähes kaakkoon, niin clean kanava saa vähän rosoisuutta. Olin elänyt siinä uskossa, että Hiwatt on kuulu nimenomaan puhtaista clean soundeistaan..mutta tietty se kaakkoon heittäminen on tommosella putkivehkeellä ehkä vähän harvinaisempaa, ainakin keikalla. Eikä saundi tosiaankaan ole paha, mukavasti ihan hieman rosoisempi kuin pienemmillä volyymeillä..tietty kitaran mikitkin varmaan vähän vaikuttaa.

Huom. Hiwatilla on sitten kaksi Higain-linjaa. Netistä löytyy arvosteluja, joissa puhutaan pari vuotta vanhemmasta linjasta, joka valmistettiin Briteissä ja sisälsi pienen valmistusvian, ainakin arvostelujen mukaan. Samaa vikaa ei tästä nupista ainakaan löydy. Nämä uudet tehdään muuten sitten Kiinassa->hinta vähän alempi.

Tänään eka tulikaste nupilla, pitäis keikalle asti päästä.

Toivottavasti tämä auttoi edes jotakuta, tästä nupista kun löytyy aika minimaalisesti tietoa netistä.
Icy-Sun
14.02.2009 15:27:13 (muokattu 14.02.2009 15:36:50)
Onkos ääninäytteitä? Särökanavasta humbuckeri-kitaralla olisi kova sana. En nyt muista mikä nettikauppa se oli, mutta alle 600 puntaa oli 50wattisella Hi-gainilla hintaa.

E: Tuossahan tuo http://www.guitarandampshop.co.uk/a … es_Guitar_Amplifiers_by_Hiwatt.html ei olisi kalliskaan.
jeesuz
14.02.2009 16:05:54
Ei ole, ainakaan vielä. Voisin semmosen koittaa väsätä jotenkin. Äänitysvehkeitä ei vaan oikeen ole, täytyy varmaan heittää JuuTuubbiin joku videopätkä, jos saisi kameran jostain lainaan.

Itse tilasin Sounds Liveltä, oli siellä silloin 499 puntaan, mutta ovat menneet tässä parin viikon sisällä menneet nostamaan hintaa reippahasti.
msormune
15.02.2009 09:32:48
Jos haluat highgain vahvistimen niin ei tuo varmaan huono ole. Mutta jos perustelet hankintaa hiwatt legendalla ja haluat HIWATT-SOUNDIN niin tolla ei ole mitään hiwattin kanssa tekemistä.

"Ei mitään"? Meinaatko että se ei kuulosta yhtään klassiselta Hiwatilta? No miltäs se sitten kuulostaa?
Icy-Sun
15.02.2009 11:59:17
Puhtaat tuossa piti olla jonkin tarinan mukaan samat kuin customissakin, mutta nämä ovat kummatkin näitä nyky-Hiwatteja.
msormune
15.02.2009 12:44:34
Puhtaat tuossa piti olla jonkin tarinan mukaan samat kuin customissakin, mutta nämä ovat kummatkin näitä nyky-Hiwatteja.

No... niin tietysti ovat, kun ne ovat uusia :) Mutta siis mikä niissä kuulostaa erilaiselta? Itse olen lukenut että puhtaat kuulostavat todella hyvältä, ja särö kuulostaa todella hyvältä ja "hiwattimaisilta".

Sitten on ne ihmiset, jotka toteavat vaan että eipä nämä mitään 1970-luvun keijupölyllä ripoteltuja Hiwatteja ole, mutta kukaan näistä asiantuntijoista ei osaa sanoa että mikä se kuultava ero sitten on. Sitä tässä vaan peräänkuulutetaan.

Ja oikeasti, älkää vaan sanoko, että se ero on siinä että näissä ei ole jotain oikean merkkisiä muuntajia :D
Icy-Sun
15.02.2009 14:20:17
Eikö näistä ole enempää juttua? Mietityttää sitten, että kuinka hi-gain tuo Hiwatti sitten on... Tässä olisi uuden vahvistimen osto lähellä ja sirkkelimyllyistä olen saanut tarpeekseni. Custom on taas sitten turhan kliini.
baba o riley
15.02.2009 16:57:41
No... niin tietysti ovat, kun ne ovat uusia :) Mutta siis mikä niissä kuulostaa erilaiselta? Itse olen lukenut että puhtaat kuulostavat todella hyvältä, ja särö kuulostaa todella hyvältä ja "hiwattimaisilta".

Sitten on ne ihmiset, jotka toteavat vaan että eipä nämä mitään 1970-luvun keijupölyllä ripoteltuja Hiwatteja ole, mutta kukaan näistä asiantuntijoista ei osaa sanoa että mikä se kuultava ero sitten on. Sitä tässä vaan peräänkuulutetaan.

Ja oikeasti, älkää vaan sanoko, että se ero on siinä että näissä ei ole jotain oikean merkkisiä muuntajia :D

Hiwattiin kuuluu se kellomainen puhdas iso soundi ja hiwatt päätesärö. Mikään näistä ei highgainissä täysin muhun kolahtanut, ja ehkä nyt vähän liioittelin ettei ole mitään tekemistä hattiwatin kanssa, onhan sillä nyt enemmän kuin monella muulla styrkkarilla.. Tosin en ole täysin myyty esim audio bros watteihinkaan tai myöhempiin. Rewattit eivät ole hiwatteja. Hiwattit ovat dave reevesin tai harryn juottamia :)

Mutta turha mun mielestä keskustella miten paljoa se highgaini on hiwattmainen. et sä välttämättä halua 103sta, hg voi olla just se oikea styrkkari sulle ja silloin se on parempi sulle kun mikään muu. Testaa ja kuuntele miltä sounda. A/B testaa vaikka 103sen kanssa ja vertaile.
baba o riley
15.02.2009 16:58:48
Eikö näistä ole enempää juttua? Mietityttää sitten, että kuinka hi-gain tuo Hiwatti sitten on... Tässä olisi uuden vahvistimen osto lähellä ja sirkkelimyllyistä olen saanut tarpeekseni. Custom on taas sitten turhan kliini.

Customi on kaikkea muuta kun kliini, useimmat ei vaan sitä osaa käyttää, menee paskat housuun ennen kun saa live at leedsit siitä irti. :))))
PJS
15.02.2009 20:19:17

Customi on kaikkea muuta kun kliini, useimmat ei vaan sitä osaa käyttää, menee paskat housuun ennen kun saa live at leedsit siitä irti. :))))

Jep. Mut onhan se kyl sikseen totta et jos haluu siedettävillä voluumeilla säröä vahvistimesta itsestään ni DR103 ja DR405 on liian kliinejä. Itelläkin vaan se 73' custom 50 ynä 2x12 kaapin ja en mä viittis yleisölle sitä hudattaa urku auki muuta ku riittävän isossa mestassa. Mut pedaaleitahan noi syö kyllä niin hyvin et siitä saa mitä tahansa saundia millä tahansa äänenvoimakkuudella. Mut jos ei haluu pedaaleita käytellä ni ei ku sitte vaan semmonen vermes missä on se särökanava.
Peace!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)