Aihe: G-major vs. lattiamultiefektit
1 2
aalataur
14.02.2009 09:57:38 (muokattu 14.02.2009 10:50:08)

Mun kamahankinnoista on aika monta topikkia, mutta jospa vielä yhden kestäisitte..

Eli mulla on entuudestaan Behringer FCB 1010 jolla voisin ohjata G-majoria. G-majorin hinnalla saa kuitenkin esim. POD XT Liven, Digitechin GNX 4:n, Zoom G9.2TT:n tai Voxin Tonelabin. Noista vahvarimallinoksista en piittaa, mutta mikä toimisi parhaiten puhtaasti efektilaitteena? Eli ottaisin siitä vaan kaiut, delayt ja chorukset yms.. Ja efekti tulisi rinnakkaisefektiluuppiin (Blackstar HT-5), joten jos AD/DA-muunnoksen aiheuttaman latenssin voisi jotenkin minimoida, niin olisi hieno juttu. Mun mielestä esim. PODin kaiut/delayt yms. on ihan hyviä, onko G-majorin parempia?
McNulty
14.02.2009 13:25:07
Ei G-Majorissa ole muuta vikaa, kuin ne isot potikat joissa on painonappi samassa. Ovatten jokseenkin aiheuttaneet murhetta käyttäjissä, tuppaavat siis hajoilla ja jättää toimimatta.

Tämän lisäksi myös efektien vaihtaminen lennosta vaatii erillisen midilankun, joka taas maksaa lisää. Samalla vaivalla ostaa torilta käytetyn GT-8:n joka toimii tarvittaessa efektilankun lisäksi myös midiohjaimena (esim. nupille joka ymmärtää midinä kanavanvaihdot).

t.c.Electronicia puoltava, hyvin iso ääni, tulee sen sijaan todella laadukkaista viive ja modulaatioefekteistä. Mikäli siis räkkikamat ja midilankku ei kuulosta pahalta ja pääpaino on hyvässä soundissa, niin G-Majuri on varmasti hyvä valinta. Kannattanee kuitenkin testata tuo G-Major 2 myös.

http://www.tcelectronic.com/G-Major2.asp
Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you.
aalataur
14.02.2009 13:32:16 (muokattu 14.02.2009 13:33:43)

Ei G-Majorissa ole muuta vikaa, kuin ne isot potikat joissa on painonappi samassa. Ovatten jokseenkin aiheuttaneet murhetta käyttäjissä, tuppaavat siis hajoilla ja jättää toimimatta.

t.c.Electronicia puoltava, hyvin iso ääni, tulee sen sijaan todella laadukkaista viive ja modulaatioefekteistä. Mikäli siis räkkikamat ja midilankku ei kuulosta pahalta ja pääpaino on hyvässä soundissa, niin G-Majuri on varmasti hyvä valinta. Kannattanee kuitenkin testata tuo G-Major 2 myös.

Mulla olis tuo midilankku siis jo valmiina. Thomannilta jos tilaisi niin olisi 3 vuoden takuu, jos ne napit leviää. Lähinnä huolettaa tuo Blackstar HT-5:n rinnakkaisluuppi, että tuleeko siihen jotain vaihevirhettä. Killdry-toiminnollako pystyy välttämään täysin tämän?

E: Niin ja onko tossa G-major 2:ssa paremmat nuo säätöpotikat?
McNulty
14.02.2009 13:56:12
Mulla olis tuo midilankku siis jo valmiina. Thomannilta jos tilaisi niin olisi 3 vuoden takuu, jos ne napit leviää. Lähinnä huolettaa tuo Blackstar HT-5:n rinnakkaisluuppi, että tuleeko siihen jotain vaihevirhettä. Killdry-toiminnollako pystyy välttämään täysin tämän?

Vaikea sanoa. Itselläni ei ole koskaan ollut mitään ongelmia fxlooppien kanssa, oli sarjassa tai rinnan. Kyseinen Blackstarin vahvistin on tuntematon, mutta eihän se oikein toimi jos se moisia murheita aiheuttaa (tuntuu siltä että tätä on nyt mainostettu jo 15 eri threadissa).

E: Niin ja onko tossa G-major 2:ssa paremmat nuo säätöpotikat?

Paremmista en tiedä, kun ei ole kauhean pitkältä ajalta kokemusta moisesta. Eikös tuo just hiljan tullut? Sen tiedän, että ne potikat ovat erilaisia, kuin ykkösversiossa.
Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you.
aalataur
14.02.2009 14:42:14 (muokattu 14.02.2009 14:46:40)

Mitenkäs tuollainen Lexicon MX400? http://www.thomann.de/fi/lexicon_mx400.htm Olis Hot Dealina.

Tuossa valmistajan sivu: http://www.lexiconpro.com/ProductIndex.aspx?ProductID=11

Näyttää olevan sama A/D-muunto kuin G-Majorissa?
sepisti
14.02.2009 15:40:45 (muokattu 14.02.2009 15:42:52)
Mitä mä olen lukenut tätä Blackstar-keskustelua täällä (tosiaan monta threadia samasta aiheesta) olen saanut sen käsityksen, että sä et ole huomannut mitään ongelmaa sun kamoissa, vaan olet "lukenut", että ongelmia saattaisi tulla. Detune jne. jne. muutaman millisekunnin viive sitä ja tätä.

Oletko sä oikeasti kokeillut sitä sun reverppiä siinä loopissa vai et? Huomasitko "detune"-efektiä?

Tosi moni soittaja pärjää ilman efektilenkkiä ihan oikeasti. Ja monissa vahvistimissa on rinnakkaislooppi.

Olen ymmärtänyt, että vahvareissa olevat rinnakkaisefektiluupit on enemmänkin tarkoitettu räkkiefekteille? Millaisia ongelmia tällänen luuppi voi aiheuttaa jos yrittää käyttää tavallisia efektipedaaleja kuten delay, reverb jne? Vai onnistuuko ollenkaan? Pitääkö kaikissa pedaaleissa olla "killdry"-toiminto tai "mix" potikka joka väännetään 100:aan, ettei tule mitään epävireisiä "detune" efektejä esim. delayssa?

Mun on taas pakko lainata sinua tuolta toisesta ketjusta:)

Lue tuo oma tekstisi ja kiinnitä huomiota seuraaviin sanoihin/lauseisiin: "Olen ymmärtänyt", "millaisia ongelmia voi aiheuttaa jos yrittää?" ja "Pitääkö olla?".

Miksi sä kyselet, kun sulla ois kamat joilla kokeilla?

Tämä vaikuttaa siltä, että teikäläinen ilmeisesti yrittää olla jotenkin "m.net-hyväksytty". Lopeta m.net-oppikirjanmukaisten kamojen kasaaminen ja soita vaikka kitaraa välillä.

Ei millään pahalla.

E. Oletan siis, että rinnakkaisloopin takia olet g-majoria tms. hankkimassa.
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
aalataur
14.02.2009 16:07:08 (muokattu 14.02.2009 16:13:55)

Ei millään pahalla.

None taken. Kysehän on siitä, että mulla ei ole vielä mitään Blackstaria, vaan olen vasta harkitsemassa hankintaa. Ja tilaan sen ulkomailta, koska saa halvemmalla ja täällä päin ei ole mitään musakauppaa, missä noita Blackstareja (todella hyviä arvosteluja saanut vehje ja ääninäytteistäkin olen pitänyt paljon) olisi kokeiltavana. Samalla ajattelin tilata siihen jonkin multiefektin, olen tarvinnut sellaista jo aikasemminkin. Mutta tässä on se, että tilaan ulkomailta, eli vaihtaminen/palautus on hankalampaa. Kyllä mä noita ääninäytteitä kävin kuuntelemassa TC:n sivuilta ja tykkäsin. Mutta näistä luuppijutuista en tajua vittuakaan, ja sen takia kyselen. Asiasta on tullut erittäin ristiriitaisia ja epämääräisiä lausuntoja pikaviesteissä ja ketjuissa, sen takia kyselen samaa asiaa.

Tuo Lexicon MX 400 kiinnosti lähinnä siksi, että jos se olisi suunnilleen samanlaatuinen vehje, mutta kestävämmät ne säätönupit. Tuo säätönuppien hajoaminen pisti arveluttamaan, muuten olisinkin varmaan jo päätynyt siihen G-Majoriin. Ja joo tuon rinnakkaisloopin takia pitäisi ilmeisesti olla laite missä on killdry. Eli G-Major tai G-Sharp. Yritin tutkia ton MX 400:n tietoja, mutten löytänyt mitään mainintaa killdrysta. Eikä sivuilla ollut mitään ääniclippejä. Tällasta tää vähän on kun ulkomailta sokkona tilailee, mutta ei voi mitään.
kimurantti1
14.02.2009 16:18:43
Sanotaan se nyt vielä selkeämmin kun mitä aiemmin. Tässä hintaluokassa et tule löytämään täydellistä laitetta. Jokaisessa laitteessa on omat jipponsa ja aina löytyy joku, jolla on huonoa sanottavaa jostain laitteesta.

G-Major värittää vähän soundia, mutta jos etä itse pääse sitä kokeilemaan, niin ei kukaan muukaan voi sanoa, että haittaisiko se sua. Täällä ei varmaan ole vielä ketään, jolla olisi kakkosversiosta kokemusta, siispä sen soundista ja vielä vähemmän kestävyydestä ei voida sanoa yhtään mitään. Jos olet epävarma laitteen kestävyydestä, niin tilaa Thomannilta, koska sieltä saa sen hulppean kolmen vuoden takuun.
Käykää kuuntelemassa Piecemakerin uutta EP:tä: http://www.piecemakerband.com
aalataur
14.02.2009 16:27:55

Sanotaan se nyt vielä selkeämmin kun mitä aiemmin. Tässä hintaluokassa et tule löytämään täydellistä laitetta. Jokaisessa laitteessa on omat jipponsa ja aina löytyy joku, jolla on huonoa sanottavaa jostain laitteesta.

G-Major värittää vähän soundia, mutta jos etä itse pääse sitä kokeilemaan, niin ei kukaan muukaan voi sanoa, että haittaisiko se sua. Täällä ei varmaan ole vielä ketään, jolla olisi kakkosversiosta kokemusta, siispä sen soundista ja vielä vähemmän kestävyydestä ei voida sanoa yhtään mitään. Jos olet epävarma laitteen kestävyydestä, niin tilaa Thomannilta, koska sieltä saa sen hulppean kolmen vuoden takuun.

Näinhän se varmaan on, yritän nyt ettiä jotain täydellistä vaihtoehtoa mitä ei 400 egellä saa. Mietin kanssa tuon takuun noin. Ja Saksaan palautuskin onnistuu helpoiten jos se ei skulaa Blackstarin kanssa. Kiitos näistä.
pekurides
14.02.2009 19:11:34

Aika moni jamppa ei oikeastaan käytä kuin murto-osan multipaavojen potentiaalista.

........... parempi olla välillä ihan hiljaa....
Tunteella päin vittua.
kimurantti1
14.02.2009 19:19:12 (muokattu 14.02.2009 19:23:44)
Aika moni jamppa ei oikeastaan käytä kuin murto-osan multipaavojen potentiaalista.

Näin on. Mutta sitten taas niille samoille jampoille (kuten mulle) ei jostain syystä löydy simppelimpääkään laitetta, jolla hommat hoituisi, joten on pakko ottaa joku överiominaisuuksilla varustettu multimuljutin.

Mulle melkein riittäisi G-Majorin ominaisuuksista releet, delay & reverb, eq ja kompura. Noi jos saisi ohjelmoitavaan muotoon hyvän AD/DA-muunnoksen kanssa, ja vielä vaikka kaksi looppia vahvarin eteen, niin siinä olisi täydellinen laite mulle. Tuollaista nyt vaan ei satu olemaan markkinoilla, joten minkäs teet.

E: Niin joo, ja siis presetithän laitteesta pitäisi löytyä, ja efektiblokkeja sekä looppeja pitäisi myös pystyä kytkemään päälle/pois CC-komennoilla.

Joku jolla on yhteyksiä TC Electronicille voisi ketoa, että valmistavat ton hävelin mulle, koska kysyntä on suorastaan ylitsevuotava.
Käykää kuuntelemassa Piecemakerin uutta EP:tä: http://www.piecemakerband.com
Xenon
15.02.2009 22:45:28
Itse kyllä suosittelen Line6 M13 - ainakin kannattaa testata. Äärimmäisen yksinkertainen ja muokattavissa oleva mömpeli. Ja on vielä hyvän kuuloinenkin. Ite oon käyny PODit ja Bossin GT:t läpi eivätkä ne kiihoittaneet samalla tavalla kun tuo.

http://www.thomann.de/fi/line6_m13.htm
Toki
Valtton
16.02.2009 01:53:33
He hee ketju osoittaa että ihmiset murehtii 70% ajastaan asioita joita niille ei edes tapahdu, ja 25% joiden mahdollisuus on yksi sadsta ja jokapäiväisten asioiden miettimiseen käytetään noin 5%.

No Gasin piikkiin tämäkin menee.......
First Class In The WhiteTrash
Punisher
16.02.2009 03:20:06

Tuosta M13:sta tuli mieleeni, että voikos sen vehkeen ohjelmoida releiden poksutteluun, jotta onnistuisi kanavanvaihto samalla nappulanhakkaamisella myös vahvistimesta?
"There is no need for torture: hell is other people." - Jean-Paul Sartre (No Exit, 1944)
JuSu
16.02.2009 07:39:59
Tuosta M13:sta tuli mieleeni, että voikos sen vehkeen ohjelmoida releiden poksutteluun, jotta onnistuisi kanavanvaihto samalla nappulanhakkaamisella myös vahvistimesta?

Midin kautta erillisillä switcherillä, kyllä. M13:ssa ei näyttäisi olevan itsessään releswitchejä.

JuSu
Mitäs sulle kuuluu?
McNulty
16.02.2009 10:23:14
Olenko minä täällä ainoa, jonka mielestä M13 oli enempi "isojenpoikien" lelu, kuin oikeasti hyödyllinen lattiarasia? Ei meinaan säväyttänyt minua lainkaan.
Xenon
16.02.2009 15:01:44
Ite tykkään tosta, koska siitä on jätetty vahvistinmallinnokset kokonaan pois. Kaiken voi säätää nopiasti ja efektit saa mihin järjestykseen vaan haluaa, osan etuasteen eteen ja osan taakse. Säädöt saa tehtyä nopeasti ilman mitään valikkokikkailuja.

Noiden ominaisuuksian takia sen lähinnä ostin.

Onhan tuokin ihan hauska ominaisuus, että voi laittaa vaikka 4 delayta päällekkäin :D
Truebypass on myös ihan mukava.
Toki
McNulty
16.02.2009 16:50:02
Ite tykkään tosta, koska siitä on jätetty vahvistinmallinnokset kokonaan pois. Kaiken voi säätää nopiasti ja efektit saa mihin järjestykseen vaan haluaa, osan etuasteen eteen ja osan taakse. Säädöt saa tehtyä nopeasti ilman mitään valikkokikkailuja.

Noiden ominaisuuksian takia sen lähinnä ostin.

Onhan tuokin ihan hauska ominaisuus, että voi laittaa vaikka 4 delayta päällekkäin :D
Truebypass on myös ihan mukava.

Juu, ominaisuuksia on kyllä, en vain diggaillut ko. laitteesta linjassa tahi loopissa. Vähän samaa vikaa kuin PODeissa, eli onpi parhaimmillaan kytkettynä suoraan tietokoneeseen ja aktiivikaittumiin. En diggaile edes omasta PODx3:sta efektikäytössä vaffarin lenkissä.

Sen sijaan itse suhtaudun suurella varauksella nuihin "true by-pass" sepustuksiin mitä nykyään tykätään käyttää markkinoinnissa. Näitä erilaisia "hardwire bypass" yms. merkintöjä näkee siellä täällä. Eivät kuitenkaan ole täysin sama asia kuin true bypass.
tender.insanity
16.02.2009 16:53:45
Itse kyllä suosittelen Line6 M13 - ainakin kannattaa testata. Äärimmäisen yksinkertainen ja muokattavissa oleva mömpeli. Ja on vielä hyvän kuuloinenkin. Ite oon käyny PODit ja Bossin GT:t läpi eivätkä ne kiihoittaneet samalla tavalla kun tuo.

http://www.thomann.de/fi/line6_m13.htm

On tuo ainakin ihan perhanan ruma. 80-luvulle tuollaiset, HUS!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)