Muusikoiden.net
26.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: G-Major 2
1 2
Eemil
14.02.2009 10:35:19 (muokattu 14.02.2009 10:43:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.tcelectronic.com/G-Major2.asp
 
Jokos joku on ehtinyt hankkia?
 
Ilmeisesti päivitetty versio G-Majorista johon on lisätty muutama uusi efekti.
 
Käyttöliittymää on ilmeisesti myös päivitetty, sillä koneessa ei enää ole niitä kahta isoa mötikkää joista voi kierittää ulkopuolta ja sisäpuolta erikseen, vaan nyt näyttäisi kuvien perusteella olevan vain kaksi isoa mötikkää joita kieritellään. Lisäksi nappuloissa on muutoksia. Toivottavasti laite on helpompi käyttää, tuo ykkösversio on välillä kuitenkin hieman ihmeellinen monien mielestä.
 
http://www.tcelectronic.com/media/g-major2_front.jpg
 
vs
 
http://www.tcelectronic.com/media/GMajor_Front.jpg
 
karateadonis
14.02.2009 10:59:07
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan pätevältä vaikutti ton videon perusteella... mutta onneks ei kyllä tullut(vielä) mitään himoja lähtee päivittämään omaa geeduuria. Univibeä ei tällä hetkellä pedaalilaudasta löydy, mutta muuuten kyllä vanhalla pärjää loistavasti.
 
"pull the trigger on rock'n roll nigger, who's bigger than jesus on a bumper sticker" tai jotain....
aalataur
14.02.2009 11:00:12 (muokattu 14.02.2009 11:01:37)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mua lähinnä kiinnostaisi, että onko AD/DA-muunnos parempi tässä kakkosessa.
kimurantti1
14.02.2009 11:06:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mua lähinnä kiinnostaisi, että onko AD/DA-muunnos parempi tässä kakkosessa.
 
Sama juttu. Veikkaan vaan, että tuskinpa sitä on lähdetty muuttamaan.
 
Mitä tule ykkösversion käyttöliittymään, niin musta se on kuitenkin simppelimmästä ja paremmasta päästä, mitä noissa multimuljuttimissa nyt yleensä on.
 
Käykää kuuntelemassa Piecemakerin uutta EP:tä: http://www.piecemakerband.com
zeme
14.02.2009 11:32:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

miettinyt tässä pitkään, että mitäs multieffua sitä hankkis, taitaapi ruveta vaaka kallistumaa uuden g-majuri 2.sen puolelle. Muutama hyvä lisäefekti, vaikkain nyt saisi tuon myötä paljon halvemmall vanhan g-majurin, mutta eipä sitä tiä.. täytyypi katsoa, jo sitä kesän aikaan sortuu ostamaan tuon vehkeen..
 
No problem. http://www.mikseri.net/haulu/ http://koti.mbnet.fi/haulu/ http://www.mikseri.net/artists/?id=106642 http://www.myspace.com/pesteredjester
McNulty
14.02.2009 14:02:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mua lähinnä kiinnostaisi, että onko AD/DA-muunnos parempi tässä kakkosessa.
 
G-Major
Analog Input
A to D Conversion - 24 bit, 128 x oversampling bitstream
A to D Delay - 0.65 ms / 0.70 ms @ 48 kHz / 44.1 kHz
Analog Output
D to A Conversion - 24 bit, 128 x oversampling bitstream
D to A Delay - 0.63 ms / 0.68 ms @ 48 kHz / 44.1 kHz
 
G-Major 2
Analog Input
A to D Conversion - 24 Bit, 128 x oversampling bitstream
A to D Delay - 0.65 ms / 0.70 ms @ 48 kHz/44.1 kHz
Analog Output
D to A Conversion - 24 Bit, 128 x oversampling bitstream
D to A Delay - 0.63 ms / 0.68 ms @ 48 kHz/44.1 kHz
 
Siis samat...
 
Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you.
FensonGibder
14.02.2009 20:02:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan pätevältä vaikutti ton videon perusteella..
 
Eihän tossa ollut mitään uutta tai edes hieman erikoista. Jätti kylmäx.
 
OT on OK
koponen
14.02.2009 20:37:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei onneksi tarvitse päivittää omaa jos lisäherkut oli tuossa ja soundi muuten on jotakuinkin sama. Vanhassa vara ihan melkein yhtä hyvä.
 
I'm endorsed by Marshall
FensonGibder
14.02.2009 21:30:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joom samaa kuraa. Jos sen nimi olikin G-Major Too?
 
OT on OK
koponen
14.02.2009 21:48:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pikkupäissään suoritettu visuaalinen tarkastelu osoitti muuten että TC on onneksi päättänyt luopua tuosta läpipaskasta kanden akselin potikasta ja toisen potikan toiminta on ilmeiseti korvattu recall ja store nappuloitten paikalle laitetuilla nuolinäppäimillä. Recall ja store -nappulat on näin ollen siirretty ihan oikeaan reunaan siihen missä ykkösmallissa on tap ja bypas all -nappulat. Kakkosversion etupaneelista näyttäisi siis puuttuvan tap ja bypas all -nappulat.
 
I'm endorsed by Marshall
karateadonis
14.02.2009 22:46:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ihan pätevältä vaikutti ton videon perusteella..

Eihän tossa ollut mitään uutta tai edes hieman erikoista. Jätti kylmäx.

 
Siis lähinnä meinasin jos ei olis tota vanhaa tallissa ja pitäis joku uusi ostaa... Ei missää nimessä järkeä lähtee päivittämään. Parastahan tuo on mitä tolla rahalla saa.. Yksittäispedaaleista luopuneena ainakin olen sitä mieltä
 
"pull the trigger on rock'n roll nigger, who's bigger than jesus on a bumper sticker" tai jotain....
aalataur
14.02.2009 23:15:32 (muokattu 14.02.2009 23:17:18)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä päätin, että mulle riittää tuo G-sharp, jos jonkun TCE:n tuotteen päädyn ostamaan. Kaiku ja perus modulaatiot, en mä tartte muuta. Eikä haittaa että modulaatioita saa vaan 1 kerrallaan, en muutenkaan niitä pinoilisi. G-sharpissa ei taida olla noita ongelmallisia painonappejakaan. AD/DA-muunnos on ihan sama kuin majorissa, ja hinta Thompalla vaan 129 egee, takuu 3 vuotta. Majoreissa on noita pitch shiftereitä ynnä muuta vammasta, jolla ei tee mitään.
Eemil
15.02.2009 14:19:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä päätin, että mulle riittää tuo G-sharp, jos jonkun TCE:n tuotteen päädyn ostamaan. Kaiku ja perus modulaatiot, en mä tartte muuta. Eikä haittaa että modulaatioita saa vaan 1 kerrallaan, en muutenkaan niitä pinoilisi. G-sharpissa ei taida olla noita ongelmallisia painonappejakaan. AD/DA-muunnos on ihan sama kuin majorissa, ja hinta Thompalla vaan 129 egee, takuu 3 vuotta. Majoreissa on noita pitch shiftereitä ynnä muuta vammasta, jolla ei tee mitään.
 
Mulla on G-major ja just ostin G-sharpin. Alkavalla viikolla pääsen testaamaan sharppia niin näkee onko noissa saundillisesti eroa.
 
kimurantti1
15.02.2009 20:27:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on G-major ja just ostin G-sharpin. Alkavalla viikolla pääsen testaamaan sharppia niin näkee onko noissa saundillisesti eroa.
 
Se oli kulttuuriteko, innolla odotellaan.
 
Käykää kuuntelemassa Piecemakerin uutta EP:tä: http://www.piecemakerband.com
Riku Rotten
15.02.2009 21:05:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on G-major ja just ostin G-sharpin. Alkavalla viikolla pääsen testaamaan sharppia niin näkee onko noissa saundillisesti eroa.
 
Vertailisitko myös käyttöliittymää. Kiitos.
 
Eemil
16.02.2009 00:01:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vertailisitko myös käyttöliittymää. Kiitos.
 
Johan sen voi kokeilemattakin sanoa, että eroa on kuin yöllä ja päivällä. G-sharpissahan väännetään niitä potikoita aika pitkälti vain, kun taas G-majorissa saat säätää kustakin efektistä miljoonaa eri asiaa pikkutarkasti sataa nappia painamalla. :D
 
G-sharpissahan saa siis ainoastaan kaksi efektiä päälle samanaikaisesti ja niistä toinen on aina reverb, kun laite pääsääntöisesti on kaiku. Reverbejä on 15 erilaista joista saa säätää pre delay, decay time ja color filter asetukset kohdilleen. Toiselta puolelta löytyy chorus, flanger, phaser, vibrato, tremolo ja delay joista saa säätää aikaa ja syvyyttä.
 
janik
16.02.2009 01:30:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Johan sen voi kokeilemattakin sanoa, että eroa on kuin yöllä ja päivällä. G-sharpissahan väännetään niitä potikoita aika pitkälti vain, kun taas G-majorissa saat säätää kustakin efektistä miljoonaa eri asiaa pikkutarkasti sataa nappia painamalla. :D
 
G-sharpissahan saa siis ainoastaan kaksi efektiä päälle samanaikaisesti ja niistä toinen on aina reverb, kun laite pääsääntöisesti on kaiku. Reverbejä on 15 erilaista joista saa säätää pre delay, decay time ja color filter asetukset kohdilleen. Toiselta puolelta löytyy chorus, flanger, phaser, vibrato, tremolo ja delay joista saa säätää aikaa ja syvyyttä.

 
G-sharppi taitaa olla aika samanlainen mitä tuo Tc:-n M300?
 
Antti1
16.02.2009 11:58:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

G-sharppi taitaa olla aika samanlainen mitä tuo Tc:-n M300?
 
Entisenä M300 omistajana sanoisin, että näyttäisi hyvin pitkälti melkolailla samalta vekottimelta. Toivottavasti presetit vaan vaihtuu vähän sukkelammin.
 
aalataur
22.02.2009 16:01:36
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Koska Eemil ei itse tähän ketjuun postannut, otan valtuudet hänen lähettämän pikaviestin julkaisemiseen:
 
"Oikein hyvä laite oli. Ihan valmiit presetit toimi oikein hyvin kun kaikki potikat osoitti kohti taivasta. Pienellä kääntelyllä saa vielä parempaa. Käyttäminen sata kertaa yksinkertaisempaa kuin G-majorin ja saundit vähintään yhtä hyvät, väittäisin että paremmat, mutta en ole G-majoria koskaan jaksanut kauhean kauaa väännellä vaikka se on vuosia ollut käytössä. Kai siitäkin voisi irrota, mutta mieluummin ne hyvät efektit taikoo tuolla laitteella helposti ja nopeasti kun ei ole tarvetta kanavanvaihto-ominaisuudelle tällä hetkellä.
 
DV247 saa sitten tuon G-sharpin + rackbagin alle sadan punnan."
HeavyMachinery
22.02.2009 16:37:20
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: Entisenä M300 omistajana sanoisin, että näyttäisi hyvin pitkälti melkolailla samalta vekottimelta. Toivottavasti presetit vaan vaihtuu vähän sukkelammin.
 
M300 on köyhä verrattuna G-majoriin. G-sharppia vaivaa aika paljon samat ongelmat kuin m300sta.
-Soundi katkeaa presettiä vaihteassa
-Vain 2efektiä yhtä aikaa eikä kunnon mahdollisuutta routingille. (toisin kuin g-major) esim parraller reverb chorus ei onnistu
- Ei tottele CC:tä -> Ei tap tempoa midillä.
- ei kill dryta.
 
Mutta itse g-major 2sta: Onko joku nähnyt takapaneli kuvaa ? se kiinnostaisi
 
Pardy : "Varallisuus on vaan järjestelykysymys"
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «