Aihe: Uusi kitara, hintaluokka 1000 euroa, ehdotuksia?
1
JuSu
13.02.2009 22:15:58 (muokattu 13.02.2009 22:17:56)
LTD DLX EC-1000?

http://www.musamaailma.fi/epages/mu … tPath=/Shops/musa/Products/10017113

Vaikkei olekaan double cut, niin tuossa on kaulaliitosta siloiteltu gibsoniin verrattuna, joten pääsy ylänauhoille on helpompaa. Saatavilla myös EMG:n aktiiveilla.

Torilla näyttäisi olevan tyrkyllä myös ehta ESP Eclipse, sekin voisi olla passeli.

Ja Musamaailman poistoissa on vieläkin edukkaasti tarjolla Tokai LR-II, joka on siis about les paul double cut, hiukka pyöreämmillä muodoilla.

http://www.musamaailma.fi/WebRoot/m … /EACC/C0A8/071C/E708/Syyspoisto.pdf

JuSu
Mitäs sulle kuuluu?
fox
13.02.2009 22:28:18

Vaikkei olekaan double cut, niin tuossa on kaulaliitosta siloiteltu gibsoniin verrattuna, joten pääsy ylänauhoille on helpompaa.
JuSu

Tuossa on yks vaihtoehto kyl.. Sen verran lyhyt kokeilu vaan mulla, etten oikein sitä kaulaprofiilia muista, mutta mun mielestä se oli hivenen "paksuhko", jotain Giban 30/60 -luokkaa tai vähän tuhdimpi??
Käytetyissähän sitten löytyis noita DC Fadeddeja..
Oletko Ibanezin nää uudet Artist-johdannaiset jo tsekannut?
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Pluto
13.02.2009 22:32:59 (muokattu 13.02.2009 22:33:39)
Oletko Ibanezin nää uudet Artist-johdannaiset jo tsekannut?

Häpeällisesti myönnän, että en. Se on varmaankin seuraava tarkastettava.

Tuota LTD:tä soitin männä viikolla, ja oli kyllä asiallinen peli. Kaula tuntui kouraan melko hyvältä, mutta sooundi ehkä hieman lattea ja raskaampaan menoon tarkoitettu (Duncaneilla varustettu oli hän).

Tokain DC kiinnostaisi kanssa koeajaa, mutta ilmeisesti se ei vaan iskenyt silmään kun Musamaailmassa kävin. No, uutta yritystä ja kiitti vinkistä.

Harmittaa vieläkin kun syksyllä Amsterdamissa törmäsin hiton hyvän tuntuiseen Gibsonin DC:hen, mutta ei vain ollut rahaa silloin.
Dillon, you son of a bitch!
Joees
13.02.2009 22:33:36
mutta mun mielestä se oli hivenen "paksuhko", jotain Giban 30/60 -luokkaa tai vähän tuhdimpi??

Ja tästä pääsemme siihen legendaariseen makutottumukseen. Mulle tuo 30/60 ei oo "paksuhko" :-) Mun Standardissa on jo paksuhko kaula, mut se on muutenkin ihanan pyöreähkö.
Loafers
Grunge-garagerokin räimettä höystettynä powerbluesilla á la Zepukat -fox
Vaseliinia!
fox
13.02.2009 22:58:42

Ja tästä pääsemme siihen legendaariseen makutottumukseen. Mulle tuo 30/60 ei oo "paksuhko" :-) Mun Standardissa on jo paksuhko kaula, mut se on muutenkin ihanan pyöreähkö.

Totta, mieltymyksiähän nää.. Noissa fiksaus- ja virittelyhommissa joutui niin kovin monenmoisten kaulojen kanssa pelaamaan, eikä mulla oikeastaan kauheita "vaikeuksia" oo minkään kanssa (jaa, joku baseball-bat- kaula voi olla sellanen "käteenkin ikävä ja sopimaton") vaikka tuo 60's ohut se kaikkein mieluisin on.. No, omista (ja Pandan) kitaroista löytyy myös 59- ja 59 rounded -laatuja.. ja tosiaan 30/60 vastaavaa.. =)
59 rounded taitaa olla tuo sun "pyöreähkö" ja ihan se on käypänen.. =)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Mandarax
13.02.2009 23:51:55 (muokattu 13.02.2009 23:52:31)
Spekseihin sopisi mainiosti myös Gibsonin Les Paul Double Cut Pro, hieman harvinaisempaa herkkua ja käsittääkseni myös discontinued sarjalaisia. Hintaa kylläkin veikkailen lähemmäs Standardin tasoa (veikkaus vain - oikaiskaa jos erheilen..). Käytettynä ja pienoisella tsägällä saattaisi tulla vastaan...ellen minä ehdi ensin! 60's kaulalla ja trans black -värityksellä... Nam.
http://www.dv247.com/invt/36841/
I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx-
Mr. Speed
14.02.2009 00:00:11
LTD DLX EC-1000?

http://www.musamaailma.fi/epages/mu … tPath=/Shops/musa/Products/10017113

Vaikkei olekaan double cut, niin tuossa on kaulaliitosta siloiteltu gibsoniin verrattuna, joten pääsy ylänauhoille on helpompaa. Saatavilla myös EMG:n aktiiveilla.

Torilla näyttäisi olevan tyrkyllä myös ehta ESP Eclipse, sekin voisi olla passeli.

Ja Musamaailman poistoissa on vieläkin edukkaasti tarjolla Tokai LR-II, joka on siis about les paul double cut, hiukka pyöreämmillä muodoilla.

http://www.musamaailma.fi/WebRoot/m … /EACC/C0A8/071C/E708/Syyspoisto.pdf

JuSu

Jos tämä on vaihtoehto, niin käytetty ESP Eclipse torilta?
Telecaster ja Flying V ovat rumia kitaroita.
Krice
14.02.2009 10:18:44

Minusta Ibanezin uusi DN-malli on mielenkiintoinen, vaikka soundi on varmaan (?) erilainen (sapele-puun pitäisi tosin muistuttaa mahonkia wikin mukaan). Thomann väittää sitä pulttikaulaiseksi, mutta Ibanezin sivujen mukaan on liimattua mallia. Tight tune -talla vaikuttaa aika hyvältä keksinnöltä. Sustainia on varmaan ihan mukavasti. Eikä ole hinnallakaan pilattu kuten Gibsonit.

http://www.thomann.de/fi/ibanez_dn500_bk.htm
Grugi
14.02.2009 10:21:32
Minusta Ibanezin uusi DN-malli on mielenkiintoinen, vaikka soundi on varmaan (?) erilainen (sapele-puun pitäisi tosin muistuttaa mahonkia wikin mukaan). Thomann väittää sitä pulttikaulaiseksi, mutta Ibanezin sivujen mukaan on liimattua mallia. Tight tune -talla vaikuttaa aika hyvältä keksinnöltä. Sustainia on varmaan ihan mukavasti. Eikä ole hinnallakaan pilattu kuten Gibsonit.

http://www.thomann.de/fi/ibanez_dn500_bk.htm

Helvata että on ruma..
SDMF
FensonGibder
14.02.2009 10:26:42
Helvata että on ruma..

No, itse asiassa muotojen ja mittasuhteiden mukaan tuohan on kyllä kaunis. Mutta niin lähellä tunnettuja malleja, että en kehtais moista.
OT on OK
Krice
14.02.2009 13:37:46

Mutta niin lähellä tunnettuja malleja, että en kehtais moista.

Tämä ei mennyt jakeluun. Tunnettuja mitä?
Simo78
14.02.2009 16:33:27
Asian tekee vähän ongelmalliseksi se, että vaikka Les Paul on varma ja hyvä valinta, se on minun käsiini tuntumaltaan hieman kömpelö. Siis vain hieman. Lähinnä kyse on ylimmille nauhoille pääsystä. Lisäksi omiin kouriin sopivin kaulaprofiili on Fendereistä tuttu modern C-Shape. Olisikin loistavaa löytää se soitin, joka sekä tuntuu että soundaa just tasan itselle sopivalta. Ihan mahdollistahan on, että sitä ei ikinä löydä, ja olen kyllä tietoinen siitä että vain Les Paul kuulostaa tasan Les Paulilta.

Kiitoksia jo etukäteen!

Mä soittelin pitkään lespoilla ja sitten tollasella ltd:n "lespalla", kunnes sattumalta testasin ja ostin telen(tää kyseinen kapistus kahella emg:n hz:lla). Telenkaula(ja varmaan muidenkin fendereitten) vaan sopii mun käteen ihan sata kertaa lespan kaulaa paremmin!

Nykyisessä pari viikkoa vanhassa kepissä J.Salo tele on kaksi humpparia.

http://www.thomann.de/fi/fender_72_telecaster_deluxe_bk.htm
Mites tollanen? On kylläkin mehikaano, en itse löytänyt kyseistä mallia amerikaanona? No ei kyllä lespa, mutta mutta kannattaa harkita muitakin malleja. Itse pidin turhan pitkään kiinni lespa"pakkomielteestä"--> no tilalle tuli sitten telepakkomielle:-)
Pluto
14.02.2009 17:55:57
No ei kyllä lespa, mutta mutta kannattaa harkita muitakin malleja. Itse pidin turhan pitkään kiinni lespa"pakkomielteestä"--> no tilalle tuli sitten telepakkomielle:-)

Juu, ei mulla mitään pakkomiellettä ole Lespaa kohtaan. Tällä hetkellä stratotilanne on vaan kunnossa, mutta paksumman kuuloinen toinen kepukka pitää hankkia. =)
Dillon, you son of a bitch!
Simo78
14.02.2009 20:11:05
Juu, ei mulla mitään pakkomiellettä ole Lespaa kohtaan. Tällä hetkellä stratotilanne on vaan kunnossa, mutta paksumman kuuloinen toinen kepukka pitää hankkia. =)

Ok! No ei kait siinnä mitään muuta kuin etsimisen iloa... Mä voin myydä mun epiluurin, on paksun oloinen, tuon salon jälkeen lähes halkomainen:-).
Nacher
15.02.2009 13:35:17 (muokattu 15.02.2009 13:36:44)
Ostin tosiaan tuollaisen customina tehdyn Les Paul-johdannaisen Thaimaasta 1200e+ hintaan : http://muusikoiden.net/artikkelit/artikkeli.php?id=1364

Ainakaan itse en tuon kokemuksen jälkeen kyllä Les Paul Studiota harkitsisikaan tonnin pintaan, kun tuolta saa about samalla hinnalla mielestäni paljon paremmin soivan kepukan, jossa ei ole mitään turhia kevennysporauksia, yliohuita vaahterakansia tai muhjumikkejä. Jos tuolta tilaisi Lessukan hieman vähemmän loimukkaalla kannella ja ilman kultaa ja blingblingiä, niin eiköhän tonnillta irtoa. Tuossa Elegant-mallissa siis hitusen ohuempi body ja vähän levennetty soololovi, joten ylänauhoille pääsy on aitoa Les Paulia hieman helpompaa. Toki edelleen vaikeampaa kuin missä tahansa ohutrunkoisessa kitarassa, mutta kuitenkin. Soundi ja sustain on oikeasti sellaista hunajaa, että kyllä tuota tulee soiteltua tunnista toiseen.

Toki jos kitara täytyy saada heti, voi olla ettei tuolta löydy omaan hintahaitariin tai spekseihin sopivaa valmiina, mutta jos voi odottaa sen 3-4kk, niin ainakin saa sen oman mieleisen soittimen. Kaulanhan voit tuohon halutessasi specsata itse ym. Double cutinkin varmasti tekevät, jos pyydät.

Puhtaasti soittotuntumaltaan nuo LTD/ESP Eclipset ovat tuossa singlecut sarjassa ehdottomasti helpoimpia. Niissä ylänauhoille pääsee oikeastaan siinä kuin muissakin peruskitaroissa. Soundillisesti mielestäni niissä ei vain paljoa Les Paulia ole. Enemmän kuulostavat perus mahonkisilta hevikepeiltä.
Joees
15.02.2009 13:48:13
Tämä ei mennyt jakeluun. Tunnettuja mitä?

Vähän tossa on superstratoa ja Fernandesin Ravellea juu.
Loafers
Grunge-garagerokin räimettä höystettynä powerbluesilla á la Zepukat -fox
Vaseliinia!
McNulty
15.02.2009 13:52:24
Käytetty Gibson LP Studio.

Irtoaa usein alle 1000e, mukana kova laukku, kenties joku mikkejäkin vaihtanut "parempiin" jne. Varsin hyvä yleistyökalu ja käytetystä saa tarvittaessa omansa takaisin.
Oh, but you can't expect to wield supreme executive power just because some watery tart threw a sword at you.
Grugi
15.02.2009 14:03:58
Japanin Tokaita torilta tai uutena.
SDMF
Krice
15.02.2009 15:55:17

Vähän tossa on superstratoa ja Fernandesin Ravellea juu.

Ehkä enemmänkin Icemanin tyyliä pyöreämmässä muodossa. Arvaas kumpi oli ensin, Iceman vai Ravelle? Ei tuo Ravellekaan ole mikään muotoilun omaperäisin idea.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)