Aihe: Halpaa multiefektiä
1 2
trih
20.06.2008 14:48:20
Mulla on leikkikaluna zoom g1x. Vahvarimallinnoksista ei kyllä kovinkaan moni ole miellyttävä mutta kyllä sieltä pari yllättäjää löytyi. Efekteistä täytyy mainita toimiva harmonisaattori jota ei olisi uskonut tämän hintaluokan pelistä löytyvän. Kaikki perusefektit löytyy laadukkaina. Lisäksi tuolla polkimella voi leikkiä jokaisen efektin kanssa. Jos pelkkiä efektejä hakee niin ostaisin tämän vehkeen 100 kertaa mieluummin kun jonkun pikkupodin. Tässä on lisäksi helppokäyttöiset "analogi"potikat efektien ruuvailuun. Toisin kuin krice sanoi niin mun mielestä kaappimallinnukset on toimivia.
Just.
washburn
20.06.2008 16:17:22

Okei.. Pitänee vielä hieman ruuvailla ja testailla tuota.. Ootko laittanu sen vahvarin efektilooppiin vai suoraan kitaran ja vahvarin väliin? Joskus kokeilin sitä tuon miun marshallin kanssa silleen, että se oli kepin ja vahvarin välissä, niin sekös se vasta hirveeltä kuulostikin. Pitänee joskus vielä tuota looppia testailla kunhan aikaa löytyy.

Ihan suoraan kitaran ja vahvistimen väliin. Siis en sano, että kaikki soundit kuulostaa hyvältä, mutta niistä valmiista preseteistäkin osa on ollu ihan käyttökelposia. Mitään ultimate-metallia en oo yrittänytkään saada aikaiseks, mutta hardrockit ja bluesrockit on kyllä löytyny tuosta pocket podista pienellä säädöllä. (LUE: huomattavasti helpommin kuin esim. GT-6:sta) Vahvistimessa oon eq-säädöt pitäny kaikki puolessavälissä. Vahvistin on H&K edition tube.
lahjattomat harjoittelee
sepisti
22.06.2008 08:46:53 (muokattu 22.06.2008 08:47:55)
Ihan suoraan kitaran ja vahvistimen väliin. Siis en sano, että kaikki soundit kuulostaa hyvältä, mutta niistä valmiista preseteistäkin osa on ollu ihan käyttökelposia. Mitään ultimate-metallia en oo yrittänytkään saada aikaiseks, mutta hardrockit ja bluesrockit on kyllä löytyny tuosta pocket podista pienellä säädöllä. (LUE: huomattavasti helpommin kuin esim. GT-6:sta) Vahvistimessa oon eq-säädöt pitäny kaikki puolessavälissä. Vahvistin on H&K edition tube.

Ei millään pahalla, mutta äijällä on niinkin hypetetty vahvistin kuin edition tube, ja käytät jotain podia mössäämässä siinä välissä???

Nyt äkkiä lopetat tollaisen ja opettelet hyödyntämään oikean putkivahvistimesi soundia ja dynamiikkaa soittossasi.

Nimimerkillä vahvistimen kajarista ulostuleva soundi ei monestikaan ole se mitä kuulet suosikkibändisi levyltä...

Ps. Pod 2.0:ssa ei ole usbia (ainakaan mulla?)
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
washburn
22.06.2008 11:10:12

Ei millään pahalla, mutta äijällä on niinkin hypetetty vahvistin kuin edition tube, ja käytät jotain podia mössäämässä siinä välissä???

Tämmöinen pyhäinhäväistys on tullut tehtyä pari kertaa..
Kotisoitossahan toi pod on hyvä, kun ei jaksa raahailla tuota comboa, mutta älä hyvä mies nyt säikähdä; normitilanteessa treeneissä ja keikalla pod ei ole 'mössäämässä' signaalia. =)

Mut lisäänpä vielä, että ennakkoaseenteestani poiketen tuo pod kuulosti yllättävän hyvältä siinä H&K:n edessä. Toki se latistaa putkivaffarin dynaamiikan, mutta käyttökelpoistakin huttua sieltä saa irti. Ei tässä sen enempiä..
lahjattomat harjoittelee
sepisti
22.06.2008 15:40:37
Kotisoitossahan toi pod on hyvä, kun ei jaksa raahailla tuota comboa, mutta älä hyvä mies nyt säikähdä; normitilanteessa treeneissä ja keikalla pod ei ole 'mössäämässä' signaalia. =)

No hyvä juttu:) Huh Huh...

Itseltänikin POD 2.0 löytyy ja on kotona kovassa treenauskäytössä.
Mäntä-Seppo JYRÄÄ!!!
cmug
13.02.2009 07:38:05
Mutta mahtavaa siinä on kyllä tuo direct out liitäntä, joka mahdollistaa kuulokesessiot ja soittelun suoraan äänikortin line in -liitäntään, tai vaikka stereoitten kautta jamittelun.

Tuolla siis onnistuu myös nauhottelut koneelle suoraan tuon direct outin kautta.

Moi,

olen yrittänyt saada pocket podiani macbookkini line inniin ja garagebandilla nauhoitella, mutta saan aikaiseksi vain joko ei ääntä tai surinaa. Laitoin podin direct moodiin jolloin koneeseen kytkettäessä (ja kuulokkeilla) kuuluu pelkkää surinaa ja kitara vaimeasti, mitä teen väärin?

Kytkentä on siis kitara - pocket pod guitar in - direct/headphone out (direct mode) - tietokone line in.

Sori että avaan vanhoja haavoja tällä tavalla mutta jos joku voisi vinkata oikeaan suuntaan, ilmeisesti amp outista saisi linjatasoa ulos mutta sitten se on monoa?
speech
13.02.2009 13:31:13

Moi,

olen yrittänyt saada pocket podiani macbookkini line inniin ja garagebandilla nauhoitella, mutta saan aikaiseksi vain joko tai . Laitoin podin direct moodiin jolloin koneeseen kytkettäessä (ja kuulokkeilla) kuuluu pelkkää surinaa ja kitara vaimeasti, mitä teen väärin?

Kytkentä on siis kitara - pocket pod guitar in - direct/headphone out (direct mode) - tietokone line in.

Sori että avaan vanhoja haavoja tällä tavalla mutta jos joku voisi vinkata oikeaan suuntaan, ilmeisesti amp outista saisi linjatasoa ulos mutta sitten se on monoa?

Ihan oikein olet kytkenyt. Täsmälleen samalla tavalla on itselläni, tosin pc:ssä. Joten ensimmäisenä tulee mieleen, että macissa on joku asetus poskellaan tai liitäntä poksahtanut.
Evergrey
13.02.2009 13:55:07

Saakos briteistä tilatessa eurooppalaisen töpselin jos haluaa vai tuleeko aina brittitöpselillä?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)