Aihe: Lidlistä foni?
1 2 3
Klezberg
30.03.2008 14:01:13

Suuresta aarteesta tuli ahistuksen kohde kun halusin itselleni ehjän soittimen joka olisi helppo ja mukava.

Olen huomannut muuten että kun kalliin soittimen tai muun värkin kanssa tulee ongelmia, siitä vasta ahdistuu, kun alkaa kuvitella itse pilanneensa sen.

No, en kuitenkaan lopettanut soittamista, vaan päätin ostaa oman soittimen ja sen neljän kuukauden soittamisen perusteella osasi jo sanoa mikä on itselle helppo ja mukava ja mikä ei.

Totta tämäkin. Aina kun ottaa askeleen jollekin uudelle osa-alueelle, oli se soitin tai jokin muu, niin alkuun siitä ei ymmärrä yhtään mitään. Kokemus on ensin jollain hankittava, enkä tarkoita tällä nyt soittokokemusta vaan enemmänkin soitintuntemusta.
kai tää on joku nettiriippuvuus, kun on tää internetti ja sitten toi klarinetti
TestoMike
30.03.2008 15:10:21
Minä kun aloitin fonin soiton kaverilta lainatulla Centuryllä josta d-läppä vuotaa ja muutenkin osia oli jäänyt matkan varrelle, olin ihan onnellinen kun oli vaan joku soitin käytössä ja innostuin kovasti soittamisesta. Sitten eräs fonia pitkään soittanut ystäväni testasi kyseistä fonia ja haukkui sen aivan lyttyyn. Siinä vaiheessa vasta aloin ajatella fonia huonona vaikka aikaisemmin olin vaan iloinen kun edes jonkun soittimen sain lainaan. Suuresta aarteesta tuli ahistuksen kohde kun halusin itselleni ehjän soittimen joka olisi helppo ja mukava. No, en kuitenkaan lopettanut soittamista, vaan päätin ostaa oman soittimen ja sen neljän kuukauden soittamisen perusteella osasi jo sanoa mikä on itselle helppo ja mukava ja mikä ei. Helsingin reissulta mukaan tarttui selmerin käytetty altto noin kymmenen fonin testauksen perusteella, enkä kyllä varmasti olisi sitä osannut ostaa jollen olisi ensin opetellut soittamaan jollain muulla soittimella. Tarinan opetus on se, että kun ei ole perehtynyt asiaan, huonompikin soitin on aarre, eikä alkuvaiheessa niin väliä kuuluuko siitä prööt vai tuut. Sitten kun innostuu ei aloitussoitin estä uuden, paremman ja laadukkaamman soittimen ostamista. Soitinten vertailua saa ja pitääkin harrastaa, mutta mielestäni tärkeämpää on soittamiseen kannustaminen kuin kertominen millä soittimella ei voi soittaa ja millä voi.

Aivan näin!
dimix
30.12.2008 23:01:09
tietääkö kukaan mistä löytää netistä huuliharpun otetaulukon.
Uhi
11.01.2009 21:42:14

asiasta kolmanteen :)
Frye
11.01.2009 21:59:31

Harppu vasemman käden peukalon ja etusormen väliin. Ja oikeella kädellä teet sellasen kupin siihen harpun ympärille ;-)
Samuli Järvinen
Klezberg
11.01.2009 22:02:11

Jospa niistä Lidlin foneista tulee imiessä eri sävel kuin puhaltaessa?
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta
Murgo
12.01.2009 05:56:47

Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
Uhi
13.01.2009 23:14:28
Jospa niistä Lidlin foneista tulee imiessä eri sävel kuin puhaltaessa?

plussa tuli :D
jyrki_i
13.02.2009 01:17:02
Nyt niitä foneja olisi saanut Lidlistä ale-hintaan 120 eurolla. Itse myöhästyin.
javirta
13.02.2009 10:48:50
Fonit oli kaik eilen jo männy, trumpetteja oli iso kasa.

Täytyihän siitä ääntä kokeilla, mielellään samantien koko skaala. Hintaa oli 100e, hinta huomioon ottaen käypä rööri. Viritysputketkin liikkuivat sujuvasti, varustettu kunnollisella 1. venttiilin peukalotriggerillä.

Mutta "merkkiä" en kuolemaksenikaan muista. Sama tuo, kiinalaisten tekemä kuitenkin.

Yksittäisten osien rakenne äkkituntumalta hiukan himpuli. Mukana tulee kova laukku ja 7C kokoinen kuppi.

Taidan hakea asuntovaunun varustukseen tuollaisen... jos vaununaapuri pitää meluisia bileitä keskellä yötä seuraa vastaus, vaikka Särkyneiden toiveiden katua ja Kahta ruusua.

Fortena.

Kuulopuheiden perusteella tuo alttofoni on mukavasti soiva.
javirta
13.02.2009 14:34:04
Minun trumpetissa on surkea kotelo ja puoli rikkinäinen. Oliko se kotelo sidettävän hyvä?

Suht samanlainen kuin seuraa mukana näissä Pearl Riverin yms soittimissa. Salpoihin ja niiden toimivuuteen en tutustunut.

Kova laukku se joka tapauksessa on (musta muovipinta), selkeä etu.

Yamahan oppilasmallia seuraa ainakin lötkö kartionmuotoinen kassi, että kello lyttyyn todella helposti.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)