Tommi S. 15.06.2007 20:58:38 | |
---|
John Lennonin Working Class Hero. Am ja G. Todella loistava biisi, mä en tajua kuinka se äijä kykeni keksimään niin hienoja melodioita noinkin yksinkertasten soitukiertojen päälle. Minun muistaakseni siinä on joku kolmas sointukin jossain vaiheessa. Ja tuon biisin idea on minusta enemmän sanoituksellinen kuin melodiallinen. |
jp8000 11.11.2008 15:33:41 (muokattu 11.11.2008 15:39:28) | |
---|
Tää nuoteista ja muistin varassa muutenkin Jean-Michel Jarre ethnicolor Dm ja Gm. Muistelisin että kaverin mukaan biisissä itsessään on enempi.. On korjattava, että ethnicolorin koko scoressa on noin 15 erilaista sointua, eikä suinkaan vain kahta (Tarkistin ihan nuottikirjasta) Pitäs tutkia nuo nuottikirjat läpi ja katsella, onko yhdessäkään kappaleessa vain kahta sointua edit Oxygene 3 on ainakin rakennettu yhen soinnun (Cm) varaan. Although Kraftwerk has taken its part from my playlist, I will always love the music of JMJ. |
Schnowotski 11.11.2008 19:54:22 | |
---|
Mitä soinnut itse asiassa ovat? Ovatko ne äänenkuljetuksellinen ilmiö, jossa useampi ääni soi yhtäaikaa? Onko sointu analysoijan subjektiivinen reduktio äänenkuljetuksesta? Mikä reduktion taso on se oikea, mikä on lähinnä kuulokuvaa, mikä teoreettisesti käytännöllisin? Onko yhtäaikaisten äänien soimiselle jokin raja? Onko kaksi ääntä vielä sointu? Onko koko orkesterin äänialan läpi ulottuva kromaattinen klusteri enää sointu? Ovatko melodian implikoimat harmoniat sointuja? Missä määrin soinnut ovat kulttuurista riiipuva ilmiö - voiko horisontaalisiin ilmiöihin perustuvaa musiikkia pragmaattisesti ajatella sointujen kautta? Pitäisikö mitään musiikkia ajatella sointujen kautta - eräs Westergaardin analyysimenetelmistä ihastunut ihminen sanoi Rameaun olleen pahinta, mitä musiikin analyysille on tapahtunut! Jo nuorena Nepsu ajoi geneettisesti määräytyneen suoran hiusrajansa vanhemmiltaan salaa niin sanotuksi mikkihiirimalliksi. |
baron 12.11.2008 00:12:54 (muokattu 12.11.2008 00:13:27) | |
---|
Musiikin idishän on luoda jännitteitä ja purkaa niitä. Simppelein tapa on käyttää peruskolmisointua ja dominanttiseptimiä: Esim Jambalaya, Pienet sammakot, Tom Dooley. Toimii se yhdelläkin soinnulla kun melodia poikkeaa soinnun sävelistä jännitteen aikaansaamiseksi: Elviksen Lonesome Cowboy, Monkin Oska T. |
JPQ 12.11.2008 19:49:32 | |
---|
On korjattava, että ethnicolorin koko scoressa on noin 15 erilaista sointua, eikä suinkaan vain kahta (Tarkistin ihan nuottikirjasta) Pitäs tutkia nuo nuottikirjat läpi ja katsella, onko yhdessäkään kappaleessa vain kahta sointua edit Oxygene 3 on ainakin rakennettu yhen soinnun (Cm) varaan. mulla eri nuotti kirja eli olen todistettavasti itse nähnyt nuottikirjan nuotit jossa vain nämä mainitut. ps. jos sulla kaikki nuotti kirjat johan kumma muisti prkaus. ps. 15sointua tosi paljon kappaleseen jarre tyylissä... |
jp8000 12.11.2008 20:01:23 | |
---|
mulla eri nuotti kirja eli olen todistettavasti itse nähnyt nuottikirjan nuotit jossa vain nämä mainitut. ps. jos sulla kaikki nuotti kirjat johan kumma muisti prkaus. ps. 15sointua tosi paljon kappaleseen jarre tyylissä... Ethnicolor 2 sisältää nuo kaksi sointua, mutta Ethnicolor part 1:ssä on se n 15 eri sointua Minulla on seuraavat nuottikirjat: songbook (Jossa Jarren kuva joko houstonin tai lyonin päällä), songbook voi 1, voi 2, Waiting for Cousteau, Chronologie ja Oxygene 7-13 Although Kraftwerk has taken its part from my playlist, I will always love the music of JMJ. |
JPQ 13.11.2008 16:42:42 | |
---|
Ethnicolor 2 sisältää nuo kaksi sointua, mutta Ethnicolor part 1:ssä on se n 15 eri sointua Minulla on seuraavat nuottikirjat: songbook (Jossa Jarren kuva joko houstonin tai lyonin päällä), songbook voi 1, voi 2, Waiting for Cousteau, Chronologie ja Oxygene 7-13 selvä. ps. ethnicolor 1 on parempi... ps. kateeksipa käy sulla hyvin noita noh kirjastosta onneksi löytyy aika hyvin noita ehkä kolmea viimeistä ei. ja sitten on kirjastossa (no ainakin ollut lempäälässä) on sellainen jossa oxygene ja equinoxe levyt kokonaan. |
nahka-albert 22.11.2008 20:44:56 | |
---|
beatles - paperback writer taitaa sisältää vaa 2 sointua jos en väärin muista |
jussiohman 11.01.2009 18:35:52 | |
---|
Korjatkaa jos erehdyn, Pekka Strengin Takaisin Virtaan tais mennä vaan että G-C. |
Exhausted 12.01.2009 02:12:48 | |
---|
Nirvanan versio Shocking Bluen Love Buzzista menee pelkästään A:sta, mutta kaikenlaista riffiä siinä sitten on. Vastaavasti Nirvanan coveri Vaselinesin Molly's Lipsistä on pelkkää G5 C5 junnausta alusta loppuun. Molemmissa tapauksissa biisejä on yksinkertaistettu alkuperäisistä |
jonza 13.01.2009 00:47:06 | |
---|
Problemsin "kahden soinnun ihme" |
Peter_ 14.01.2009 23:16:23 | |
---|
Sir Elwoodien hiljaisten värien hieno biisi "Jumala rankaisee Helsinkiä tänä yönä" menee kahdella soinnulla, esim. Am7 ja D. |
Torsti Suomi 01.02.2009 00:30:39 | |
---|
Soinnuthan ovat katsojan silmissä. Vai puhutaanko nyt levyllä esiintyvistä versioista? Työssäni kasailen lapsiorkestereita milloin mihinkin tarpeeseen. Ensi viikolla soitamme (soittavat) Jumalan kämmenellä -veisun. Virsikirjan mukaan sointuja on pilvin pimein - on kauttaviivabassosäveltä ym. Toisesta kirjasta otetun karvalakkivedon mukaan kolmella soinnulla pärjää ( I, IV ja V). Kumpikin version kuulostaa oikealta. Kuten sanoin, soinnut ovat katsojan päässä. |
rintapek 01.02.2009 00:56:56 | |
---|
Kumpikin version kuulostaa oikealta. Kuten sanoin, soinnut ovat katsojan päässä. Se ny vaan ei ole ihan noin. Tai ainakaan se ei ole ehdoton totuus. Noi versiot nimittäin ei kuulosta oikealta, vaan erilaisilta. Se on fakta. Mikä kuulostaa paremmalta, riippuu ja roikkuu soittajista, sovituksesta, versiosta ja kuunasennosta. One kind of music only - the good kind |
Torsti Suomi 01.02.2009 01:16:32 | |
---|
Kumpikin versio kuulostaa sopivalta, korjataan. |
Sax-pappa 01.02.2009 15:08:54 | |
---|
Kumpikin versio kuulostaa sopivalta, korjataan. Tämä kai lienee tarkoituskin: kuulostaa hyvältä siinä esitystilanteessa. Mieleen tulee väkisinkin kysymys, että missähän se "ehdoton totuus" soinnutuksen suhteen voisi olla määritelty. |
|
Nazareth 13.02.2009 03:43:53 | |
---|
Nazareth - The Ballad of Hollis Brown Menee muistaakseni tasan yhdellä soinnulla. At one hundred yards! Volley fire, present! Aim! Fire! |
FensonGibder 17.02.2009 21:36:00 | |
---|
Juicen Munasillaan muistaakseni yksi sointu. Muistaakseni kax. E ja A OT on OK |
jjsound 23.03.2009 19:17:25 (muokattu 23.03.2009 19:18:17) | |
---|
J.J.Cale - Friday Yksi sointu - dm7 Edit: Näppihärö "No mitäpä sitä ei basisti rahaa vastaan tekisi..." |