Aihe: DV247 verkkokauppa kokemuksia?
1 2 3 4 567 68 69 70 71122 123 124 125 126
charvette
12.02.2009 12:07:36
Nyt tuli omalle tilaukselle (Fender 60s strato, tilaus 2.1) dv247:n sivuille ilmoitus että tavara on lähtenyt ja ups-seurantakoodi - sama tuli myös sähköpostina.
Lienee siis melkoinen kasa fenkkuja tilauksessa muualle eurooppaan. No, hinnat olivat vuodenvaihteessa kohdallaan. Saas vaan nähdä minkälaista laatua pukkaa tännepäin...
MoreK
12.02.2009 12:46:46

Tilasin kolmisen viikkoa sitten Fender Telecaster Baja:n. midi-kontrollerin ja vähän muuta sälää DV:stä. Sain nopeasti vahvistuksen, että tilaus on otettu vastaan ja käsittelyssä. Parin päivän kuluttua ilmoittivat, että Bajaa tulee vasta maaliskuussa.

Yritin sinnikkäästi viikon ajan sähköpostilla ehdottaa vaihtoehtoja, mutta kukaan ei koskaan vastannut. Lopulta turhauduin, soitin puhelimella paikan päälle ja peruin koko tilauksen. Se onnistuikin sitten helposti, ja rahat palautettiin nopeasti.

Tilasin sitten samat tavarat Andertonista (www.andertons.co.uk) ja homma onnistui hyvin. Nyt on jo Tele kotona ja sormenpäät soitosta hellinä.
Don Make
12.02.2009 13:52:19
Tilasin kolmisen viikkoa sitten Fender Telecaster Baja:n. midi-kontrollerin ja vähän muuta sälää DV:stä. Sain nopeasti vahvistuksen, että tilaus on otettu vastaan ja käsittelyssä. Parin päivän kuluttua ilmoittivat, että Bajaa tulee vasta maaliskuussa.

Yritin sinnikkäästi viikon ajan sähköpostilla ehdottaa vaihtoehtoja, mutta kukaan ei koskaan vastannut. Lopulta turhauduin, soitin puhelimella paikan päälle ja peruin koko tilauksen. Se onnistuikin sitten helposti, ja rahat palautettiin nopeasti.

Tilasin sitten samat tavarat Andertonista (www.andertons.co.uk) ja homma onnistui hyvin. Nyt on jo Tele kotona ja sormenpäät soitosta hellinä.

Paljonko tuli toimituskuluja? Ajattelin itekkin tilata tuolta kitaran nääs.
''Guitar is easy. All you need is six strings, five fingers and one asshole.'' -Keith Richards
isomake
12.02.2009 14:42:29
Hei! Olen aktiivisesti seuraillut kitarakeskustelua jo vuoden verran. Nyt sitten tuli syy oikein kirjautua. Toinen tilauskin jo DV247:lta tullut. Muuten homma toiminut ihan kivasti, mutta maanantaina 2.2 tuli kylmää kyytiä: avatessani pakettia jossa tilauksen mukaan piti olla American DLX Strato, olikin vain pelkkä case, jossa sisällä lippuset ja lappuset. Sähköpostiin eivät vastaa ja parin puhelun jälkeenkin tuntuu etteivät oikein itsekään usko tapahtunutta mahdolliseksi. Kaikkien dokumenttien mukaan minulla siis pitäisi olla tuo kitara. "This order has been fully shipped fy as". Ja Despatch Documentinkin mukaan se mulla pitäis olla. Ainoa todiste on se että toimituksessa tulleiden kolmen itemin kokonaispino on ilmoitettu 20 kg, vaikka oikea kokonaispaino olisi ollut 25 kg. Orange Rocker -nuppi siis 15 kg ja GT 10 5 kg. DLX Straton paino ois ollut noin 5 kg, jos ois ollut lähetyksessä mukana. Pitänee odotella ja alkaa katsoa halpalentoa Lontoon suuntaan,,,
,,,tilanne torstaina 12.02 UPS toi Straton. Kolmen sähköpostikyselyn ja kolmen soiton jälkeenkään ei trackingnumberia koskaan ilmoitettu. Ainoa tieto oli että kateissa ollut kitara oli löytynyt ja lähetetty minulle 3.2. Puolitoista viikkoa siis vähän niinkuin "löyhässä hirressä". Empä toivo kenellekään. Kitara kuitenkin on virheetön ja vaikuttaisi olevan jopa paremmissa säädöissä kuin paikallisen liikkeen samanlainen yksilö, joten ei aihetta valittaa. Ja että tilaanko vielä kolmannen satsin kamaa,,, no en
Eemil
12.02.2009 15:06:02
tilanne torstaina 12.02 UPS toi Straton. Kolmen sähköpostikyselyn ja kolmen soiton jälkeenkään ei trackingnumberia koskaan ilmoitettu. Ainoa tieto oli että kateissa ollut kitara oli löytynyt ja lähetetty minulle 3.2. Puolitoista viikkoa siis vähän niinkuin "löyhässä hirressä". Empä toivo kenellekään. Kitara kuitenkin on virheetön ja vaikuttaisi olevan jopa paremmissa säädöissä kuin paikallisen liikkeen samanlainen yksilö, joten ei aihetta valittaa. Ja että tilaanko vielä kolmannen satsin kamaa,,, no en

Mitenkäs oli Strato pakattu jos kova laukku oli jo sulla? Mä olisin vaatinut niitä lähettämään sen kitaran kovassa laukussa. Jos ei ole kovaa laukkua pistää niin sitten tulee hakemaan sen timitetun ensin pois ja laittaa sinne. Ei tommosia ääliömäisiä mokia oikeasti voi tehdä kukaan ihminen että kitara jää pois laukusta.

Nämä kaikki "ihmeelliset tapahtumat" on mun mielestä selityksinä ihan samaa tasoa kun semmoisten tyyppien jutut, jotka säätää jotain eikä kehtaa myöntää sitä. Siitä varmaan on tämän firman kohdallakin kysymys.
Abbe
12.02.2009 15:42:41
Mulle onki tulos tänää Shuren mikki tilauksest. Laitoin eilen perumisilmotuksen mut nyt varmaa perun vaa sit Marsut pois tilauksest.. On nii monimutkasta ni saa nähdä ymmärtääkö DV:n mukava väki tätä :/ Toivottavasti laittaa rahat takasi

Kyllä ne munki kummallisen tilauksen ymmärsi. Tilasin Marshallin mb410:n ja backline 600:n (molemmissa status "3-12 working days"). Yritin sit vaihtaa noi marsun mb4210 komboo. Ei kuulunu mitää nii soittelin sinne ja täti sano et mb410 on varattuna mulle ja backlineä odotellaa. Annoin sit asian olla. Seuraavana päivänä tulee puhelu ja sähköpostia et ne on nyt vaihtanu sen tilauksen tohon mb4210:n ja kyseli et haluunko vaihtaa kitarastandin toisee joka ois varastossa. Kysyin sit et onnistuuko viel saamaa sen mb410 kaapin se kombon kanssa ku se kerran oli mulle varattuna. Kaikki onnistu, maksoin välin (backline halvempi ku se marsun kombo) ja seuraavana päivänä lähti paketti liikkeelle (viime perjantai). Tänää tuli perille.

Mukavat saundit noista nyt lähtee. Tykkään varsinki ton classic kanavasta. Siin on kyl ihmeellisen kuulonen särö boostinappulalla, ei varmaan tule käytettyä koskaan. Hyvään hintaan sai dv:ltä 580euroa +postit. Thomannilla vastaava setti ois 1000euroa + postit. Vielä ku pääsis treenikämpälle soittaa kunnon volumeilla...
mtt76
12.02.2009 16:58:32
Minä tilasin eilen roinaa sieltä, ja vajaan tunnin päästä tuli ilmoitus että lähdössä UPSilla tulemaan. Sen mitä olen verkkokauppoja käyttänyt, olen aina ostanut VAIN tavaraa mikä on "in stock".. Koska jos sitä ei ole hyllyssä, sitä ei sinne välttämättä koskaan tulekaan, etenkin jos kyseessä on vähänkään eksoottisempi tai haluttu tuote.

Jos tilaa "usually 3-12 days delivery"-tuotteen, niin viivästymisestä saa syyttää lähinnä itseään. Nuo isoimmat firmat eivät tunnu pitävän mielellään kamaa varastossa varattuna odottamassa sitä viimeistä kilkettä, joten jos ostaja löytyy välissä se meni sit jo. Siksi mieluummin odotan että kaikki haluamani on kerralla varastossa. Tähän asti ei ole koskaan ollut ongelmia minkään firman kanssa tällä taktiikalla.
Ystävän neuvo: osta basso matalia vireitä varten. -Jucciz
Eemil
12.02.2009 17:52:21 (muokattu 12.02.2009 18:02:03)
Jos tilaa "usually 3-12 days delivery"-tuotteen, niin viivästymisestä saa syyttää lähinnä itseään.

Näinhän se on! Kun tilaat grilliltä hampurilaisen ja se on kylmä niin itseäsi saat syyttää koska ne on yleensä lämpimiä.

1. tilasin kitaran joulukuussa
2. kitaran ilmoitettu saapumisaika oli "usually 3-12 days"
3. DV247 tietää oikein hyvin ettei se pidä lähimainkaan paikkaansa, koska tavaraa ei ole saatu lähetettyä vielä helmikuussakaan.
4. Tuotteen hintaa päivitetään jatkuvasti, mutta tuo saatavuus on edelleen "usually 3-12 days"

Mikseivät ne muuta tuotteen saatavuutta "not currently in stock, call for more info"?

Vai pitääkö asiakkaiden syyttää lähinnä itseään?
MaxDamage
12.02.2009 18:24:25
No niin. Tilasin skitan 25.1. Eilen oli tullut ilmoitus Fenderin lähettämisestä. Alustava saapumisarvio on ensi tiistaille.

Saapa nähdä tuleeko oikea keppi perille. Jos näin, niin mun kohdalla ainakin on kaikki toiminut suhteellisen kivuttomasti. Viesteihin vastattiin heti. Kitara luvattiin tämän kuun puolessavälissä ja se jopa piti vaikka epäilin tätä suuresti..
isomake
12.02.2009 18:45:18
Joo, kun lähetyksestä unohtunut Stratoni tänään tuli, se oli kyllä pakattu uuteen kovaan perus-caseen. Nyt on siis kaksi casea. Yksikin mulle ois riittänyt kyllä. Vois olla jopa neutraalimmat fiilikset DV:n ostosten suhteen. Straton juuri päättynyt kokeilu pitkän kaavan mukaan sai kyllä fiilikset koholle. Aika onnistunut hankinta. Nimim. ,,,taas yksi tyytyvinen DV -asiakas,,,
Grugi
12.02.2009 18:51:09
Eiköhän tässä DV:n tapauksessa ole käynyt niin kun monesti käy, suhteellisen nopeasti tullut asiakkaita melkoisen paljon jolloin tietysti kuormitusta tulee jopa liiaksikin asti ja varmasti moni on saanut tilausensa ihan asiallisesti ja ajallaan mutta tietysti samalla kasvaa virhemarginaali ja ne virheet yleensä saa äänensä kuuluviin ei se onnistunut kauppa vaikka niitäkin täällä on nähty.
SDMF
Eemil
12.02.2009 19:48:55
Eiköhän tässä DV:n tapauksessa ole käynyt niin kun monesti käy, suhteellisen nopeasti tullut asiakkaita melkoisen paljon jolloin tietysti kuormitusta tulee jopa liiaksikin asti ja varmasti moni on saanut tilausensa ihan asiallisesti ja ajallaan mutta tietysti samalla kasvaa virhemarginaali ja ne virheet yleensä saa äänensä kuuluviin ei se onnistunut kauppa vaikka niitäkin täällä on nähty.

Aikamoinen kiire saa tosiaan olla, jos on aikaa vaihtaa hintoja tuotteille aina kun tarvitsee, mutta kuukausienkaan ajassa ei saada niihin päivitettyä tuota saatavuutta.
Grugi
12.02.2009 19:54:42
Aikamoinen kiire saa tosiaan olla, jos on aikaa vaihtaa hintoja tuotteille aina kun tarvitsee, mutta kuukausienkaan ajassa ei saada niihin päivitettyä tuota saatavuutta.

Tähän taas saattaa vaikuttaa liikkeen järjestelmä joka ei ole suorassa yhteydessä valmistajien systeemeihin mutta hinnat saattaa hyvinkin muuttua jonkun tietokannan mukaan.
SDMF
MarQz
12.02.2009 20:36:06
Shuren mikki tuli tänää ja eipä mulla mtn valittamist oo muutako et oli kyl aika huonosti pakattu.. repaleinen kuplamuovi vaa ympäril ja oli ne paketit vähä kärsiny mutta ei ny mtn kamalan vakavaa. Ja rahat pitäs olla tullu takas marsuist
Borlag
12.02.2009 21:18:30 (muokattu 12.02.2009 21:19:36)

19.1 tilattu kitara ja romppeita
9.2 tilausvahvistus
10.2 lähetysvahvistus

Saas nähdä kauan UPSilla menee tuohon loppuhommaan, ja tuleeko Jimmie Vaughan strato ehjänä vai ei...

Jaa-a, mitäköhän ne siellä sekoilee...

Eli siis, ylläolevassa tilauksessa oli sisältönä seuraavaa:
Fender Jimmie Vaughan Stratocaster (sis. Fenderin kitarakassin)
Apcer kitaralaukku
Fenderin nahkahihna
Fenderin Hihnalukot
Pod 2.0

Painoja ei noille listata sivuilla, tai en ainakaan löytänyt, joten heitän karkean arvion. Kitara max 5kg, laukku max 2kg, hihna ja lukot max 0,5kg, pod laatikon ja ohjeiden kanssa max 2kg. Luulisin että kaikki nuo arviot on rutkasti yläkanttiin. No ei siinä mitään...

Tuo 10.2 tullut lähetysvahvistus oli osittaisesta lähetyksestä joka tuli kahdessa paketissa. Molempien pakettien painoksi merkattiin 6kg (siis 6+6). Tänään tuli uusi lähetysvahvistus että koko tilaus lähtenyt, siinä painoksi oli merkitty 10kg.

Nyt epäilen että sieltä tulee jotain aivan muuta kun mitä on tilattu, tai mahdollisesti tuplasti osa tilauksesta, koska eihän nuo painot voi pitää paikkaansa. Noh... UPSin arvion mukaan ensimmäiset kaksi pakettia tulee maanantaina ja kolmas keskiviikkona.
blaekie
12.02.2009 21:25:42 (muokattu 12.02.2009 21:27:44)

Jaa-a, mitäköhän ne siellä sekoilee...

Eli siis, ylläolevassa tilauksessa oli sisältönä seuraavaa:
Fender Jimmie Vaughan Stratocaster (sis. Fenderin kitarakassin)
Apcer kitaralaukku
Fenderin nahkahihna
Fenderin Hihnalukot
Pod 2.0

Painoja ei noille listata sivuilla, tai en ainakaan löytänyt, joten heitän karkean arvion. Kitara max 5kg, laukku max 2kg, hihna ja lukot max 0,5kg, pod laatikon ja ohjeiden kanssa max 2kg. Luulisin että kaikki nuo arviot on rutkasti yläkanttiin. No ei siinä mitään...

Tuo 10.2 tullut lähetysvahvistus oli osittaisesta lähetyksestä joka tuli kahdessa paketissa. Molempien pakettien painoksi merkattiin 6kg (siis 6+6). Tänään tuli uusi lähetysvahvistus että koko tilaus lähtenyt, siinä painoksi oli merkitty 10kg.

Nyt epäilen että sieltä tulee jotain aivan muuta kun mitä on tilattu, tai mahdollisesti tuplasti osa tilauksesta, koska eihän nuo painot voi pitää paikkaansa. Noh... UPSin arvion mukaan ensimmäiset kaksi pakettia tulee maanantaina ja kolmas keskiviikkona.

Jaa-a enpä olis huolissaan, kun samaan rahaan saa näköjään painavempaa tavaraa ;-) . Mä luulen että ne varastopuksut siellä lähettämössä merkkaa niitä painoja hatusta rahtikirjoihin ihan miten sattuu, ja sinnepäin, ei niitä ehdi siellä kukaan punnaamaan, jos ei painoja ole laatikoissa valmiiksi. Näin muistelin itsekin toimineeni joskus kun olin suviuunona jossain varastohommissa. Odottele ny vaan kiltisti, ja oo tyytyväinen että kamaa tulossa.
Nii onkii ... vai oliko sittenkään ..
Borlag
12.02.2009 21:29:04

Jaa-a enpä olis huolissaan, kun samaan rahaan saa näköjään painavempaa tavaraa ;-) . Mä luulen että ne varasta
opuksut siellä lähettämössä merkkaa niitä painoja hatusta rahtikirjoihin ihan miten sattuu, ja sinnepäin, ei niitä ehdi siellä kukaan punnaamaan, jos ei painoja ole laatikoissa valmiiksi. Näin muistelin itsekin toimineeni joskus kun olin suviuunona jossain varastohommissa. Odottele ny vaan kiltisti, ja oo tyytyväinen että kamaa tulossa.

Juu, tässä lähinnä naureskelen asialle tällä hetkellä. Parhaassa tapauksessa kämmäsivät ja lähettivät tosiaan pari kitaraa yhden sijaan, kuten ilmeisesti eräälle toisselle tilaajalle täällä on käynyt. Luulisi silti että tulli puuttuisi asiaan jos painot merkitty päin honkia. Vaikka enemmän kai ne niiden lähetysten arvoja seurailee, näissä EU:n sisäisissä lähetyksissä myöskin siis.
jusaboy
12.02.2009 23:51:10
Odotettuani omaa VOX AC30:stä nelisen kuukautta, neuvoteltuani, aneltuani, vaadittuani ja uhkailtuani kaikkien asteiden kanssa duunarista toimitusjohtajaan ja DV:n lopulta kustua kaupat, tilasin lopulta VOXin Kokkolan Laitevälityksestä. Sieltä tuli noin parissa tunnissa ilmoitus, että tilauksenne on lähetetty. Ja nopeasti googletettuna ja muusikoiden.netattuna, läntisen pallon puoliskon ylivoimaisesti halvimmat VOXien postimyyntihinnat löytyvät niinkin kaukaa kotikylääni kuin juuri tuolta Kokkolasta. Päälimmäiset tunteet: Hävettää, vituttaa, itkettää ja panettaa. Pitikö prkle lyödä kolmannes vuotta päätä pohjolan petäjään selvittääkseen koko shown parissa tunnissa. Jos multa kysytään, sekoaa toi koko Dv omaan kyvyttömyyteensä ja vittumaisuuteensa eikä sieltä yhdenkään elävän olennon enää ikunansa tulisi mitään ostaa jotta saataisiin moinen nakkari poistettua maailmankirjoista ja häivytettyä unholan mustaan yöhön.

PS. Asun paltimarallaa 600 kilomeetrin päässä Kokkolasta ja tämä oli ensimmäinen kerta kun asioin Kokkolan Laitevälityksen kanssa, joten tämä ei ole mainos vaan positiivinen palaute (ja negatiivinen DV:lle) kyseistä yritystä kohtaan.
jusaboy
13.02.2009 00:29:44 (muokattu 13.02.2009 00:30:32)
Muuten hyvä, mutta eipä saa eikä ihan heti ole saamassakaan Suomesta mistään puljusta uutena Bossin GT-10:ä 330 euroon, mitä omastani maksoin DV:lle. Kylläpähän tuo DV:n tämänhetkinen suuri suosio on nimenomaan tuon suotuisan valuuttakurssin ansiota, en minäkään muuten olisi edes harkinnut musakaman ostoa uutena, mutta oikealla hetkellä kun oli liikkeellä niin sai uutena laitteen samaan hintaan kuin mitä kotomaassa maksetaan vanhemmasta mallista käytettynä.

Oli suotuisan valuuttakurssin ansiota ja sai halvalla. Nyt saa keskihintaista vittuilua ja järjettömiä odotusaikoja. Niinkuin kirjoitin, saa ainakin vokseja muualta halvemmalla. Bossien hintoja en ole seuraillut, mutta ainakin asiallista palvelua saa muutaman euron lisäsijoituksella muista liikkeistä tuolta saarivaltiosta ja myöskin kotisuomesta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)