Aihe: Chamsys
1
Marzi
12.02.2009 20:04:46

Onko pääkaupunkiseudulla jotain mahdollisuutta oppia Chamsyksen käyttöä? Olen yrittänyt opetella manuaalin ja Googlen avustuksella ja nyt on alkanut kiinnostaa opetella sitä enemmän. E

Ootko tsekannu pikaohjeen tosta quick-start -ketjusta? En kyl tiiä kellä noita piäkseudulla on. Täälläkin voi jotain kysellä jos osaa kysyä. :)
Liikaa on tarpeeksi.
Sytem
12.02.2009 21:49:34 (muokattu 13.02.2009 07:22:27)
Itekin tässä vastikään mietin että olis hienoa päästä seuraamaan olan yli jonkun tolla enemmän rokkihommia tehneen vetoa. Manuaaleista saa opeteltua perusteet siitä miten tiski toimii, mutta se että miten sitä oikeesti kannattais käyttää käytännön jutuissa, onkin sit eri asia. Parisen vuotta tolla on tullu säännöllisen epäsäännöllisesti juttuja tehtyä ja nyt niissä harvoissa bändivedoissa joita pääsee tekemään, tulee yleensä vastaan olo "tän vois tehdä fiksumminkin".

Eli siis vaihdetaan apukäden työpanos katselupaikkaan ja vastauksiin johonkin kysymyksiin tyyliin "miksi noin, miksei näin?" (esitettynä toki joskus muulloin kun vedon aikana). Paikkakunta Tampere jos joku tälläsestä innostuu. Tai edes tietää potentiaalisia hahmoja joilta tällästä voisi kysellä.

Niin ja vielä alkuperäiseen aiheeseen, viime talvena oli maahantuojan järjestämä päivän kurssi tiskin perusteista, oli varsin hyödyllinen. Eiköhän ne noita jatkossakin järjestä jos riittävän moni (maksava / potentiaalinen asiakas) kyselee.

edit: opetellaan typottamaaan
Marzi
13.02.2009 00:30:55 (muokattu 13.02.2009 00:32:58)

Jos jotain oon huomannut, niin sen, että kaikilla on aika erilainen lähestymistapa tohon. Hog-puolelta tulevat settaa sen eri tyyliin kuin GrandMa-henkilöt. Ite käytin paljon Avoliteä ja Frogia joskus, joten mä settaan sen osaksi samaan tyyliin. Tosin aika paljon MA/Hog-vaikutteilla höystettynä.

Flashille, faderille, go:lle ja stopille saa aika hyvin määriteltyä mitä ne tekee ja kuinka. Se mihin on tottunut määrittelee sen miten ne haluaa laittaa. Siks se on mainio työkalu monelle eri lähtökohdista tuleville. Itelle oon saanu sen tekemään aina just sen mitä milloinkin haluan.
Liikaa on tarpeeksi.
jkormu
15.02.2009 16:37:49
Ootko tsekannu pikaohjeen tosta quick-start -ketjusta? En kyl tiiä kellä noita piäkseudulla on. Täälläkin voi jotain kysellä jos osaa kysyä. :)

Juu luettu on. =) Semmonen ajatus tosiaan mitä Sytem sanoi, että tosiaan olkapään yli jos pääsisi katsomaan, tai jopa kädestäpitäen opastamaan miten on paras tapa tehdä jokin asia (tekemällä oppii). Olen kuitenkin vielä sellainen untuvikko tämän Chamsyksen kanssa, että sisään pääsemiseenkin varmaan menee aikaa jonkin verran.
On tuossa yksi kysymys (ja tulevaisuudessa varmaan monta lisää), elikkä käytössä on Stairville par64 lediversiot ja huomannut, että kun yritän käyttää niitä kirkkaina, niin pauttiarallaa 0-10% aloittaa punaisella ja sen jälkeen tasoittuu "kirkkaaksi". Onko se käyttäjässä, Chamsyksessa vai lediparrissa vika? Valoja käytetään budjettimalliin, eli pc:n kautta ilman pöytää ja kalustokin on vielä ns. työn alla. Eli kokoajan päivitetään lisää kunhan elämiseltä jää ylimääräistä.
jkormu
21.02.2009 12:44:25
Onko softassa jokin bugi, kun yritän ajaa chasea tap tempo ohjeiden mukaan, niin nopeus ei vaihdu.. mistä mahtaa johtua.. Ajan pc:llä siis valoja.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)