Aihe: Mahonkilankku kiinteällä tallalla, alle 450€
1 2 3
Jasoniitti
09.02.2009 17:17:54
No, seuraava - Reverend Warhawk II
http://www.reverendguitars.com/reve … s/set_neck_series/warhawk_2_hb.html

Sama peruskonstruktio, mukana kehuttu bass-contour säätö. Korina body.
Itse olen noita jo jonkin aikaa aina kyylännyt ja lueskellut arvioita. Eipä ole pahemmin moitittu. Ja mua kiinnostaa tuo "contour". Ois ihan mukava lisä.

Hyvin vaikea suhtautua näihinkään oikein mitenkään, kun ei täältä Oulusta käsin pysty testaan ja merkki on aivan outo. Ja vaikka en ole kovinkaan ulkonäköorientoitunut kitaroiden suhteen, niin nämä Reverendin Warhawkit ja Jetstreamit ovat suoraan sanottuna rumia! Eipä silti, voivat olla vaikki kuinka laadukkaita, mutta ei vaan lyö kipinää...
MarkoA
09.02.2009 20:43:54
Lähinnä siksi ehdotin (ja olen itse kiinnostunut) koska nuo on saaneet kehuja myös muualla kuin HarmonyCentralissa jo ostaneilta. Esimerkiksi kitaralehdissä. Vaikkapa Guitar Player, alle 500$ kitara katsauksessa sai Volcano kovasti kehuja.

En ole testannut, joten ihan mutulla vedetään.
It certainly can, can you?
Jasoniitti
10.02.2009 16:55:50 (muokattu 10.02.2009 16:56:15)
Hyviä vaihtoehtoja löytynyt ueampia, kiitos vinkeistä! Kaikkia Ibanezin (esim. Ibanez ART320) malleja en ole päässyt edes testaamaan, kun ei ole vielä liikkeeseen tullut. Vahvimmin vaihtoehtoina tällä hetkellä seuraavat:

- Ibanez SZ320
- Ibanez SZR520
- Epiphone G-400

Myös Epin Les Paul Standard ja Xtone PS-1 kiinnostaa. Kuin myös Yamahan AES-620, mutta sitä kun ei pääse täällä Oulussa testimään missään, joten taidan unohtaa..

Hintansa vuoksi Vintage V100 ja VS6 kutkuaa Englannista tilaten, mutta tuntuu, että se on niin tuurin kauppaa tilata sieltä asti, oli sitten miten hyvä palautusoikeus hyvänsä.

- Vintage V100 (LP-kopsu) 225,- postimaksuineen
- Vintage VS6 (SG-kopsu) 184,- postimaksuineen
Dirty Hero
10.02.2009 17:25:16
En lukenut muuta kun tuon viimeisen viestin, mutta jos saat jostain tuon Ibanez SZ320 niin osta ihmeessä! Mä ostin omani käytettynä alkukesästä ja tykään koko ajan enemmän. Mahtava keppi.
korppikotka
10.02.2009 17:26:58 (muokattu 10.02.2009 17:27:29)
Hyviä vaihtoehtoja löytynyt ueampia, kiitos vinkeistä! Kaikkia Ibanezin (esim. Ibanez ART320) malleja en ole päässyt edes testaamaan, kun ei ole vielä liikkeeseen tullut. Vahvimmin vaihtoehtoina tällä hetkellä seuraavat:

- Ibanez SZ320
- Ibanez SZR520
- Epiphone G-400

Myös Epin Les Paul Standard ja Xtone PS-1 kiinnostaa. Kuin myös Yamahan AES-620, mutta sitä kun ei pääse täällä Oulussa testimään missään, joten taidan unohtaa..

Hintansa vuoksi Vintage V100 ja VS6 kutkuaa Englannista tilaten, mutta tuntuu, että se on niin tuurin kauppaa tilata sieltä asti, oli sitten miten hyvä palautusoikeus hyvänsä.

- Vintage V100 (LP-kopsu) 225,- postimaksuineen
- Vintage VS6 (SG-kopsu) 184,- postimaksuineen

Vintagea voisin suositella, jos valintaa teet epin lespojen ja tuon väliltä. Tuota epin standardia ja v100 verratessa tarttuu omaan käteen mieluummin tuo v100, hintalappua katsomatta.

Tosin riskinä on tietenkin se, millainen yksilö sieltä englannista pärähtää jos suomesta ei hintojen takia halua tilata.

Omani oli ihan hyvä yksilö, kaularaudan säätö ja pientä räpläämistä vaati kuitenkin.
Jasoniitti
10.02.2009 17:34:04 (muokattu 10.02.2009 17:57:12)
Vintagea voisin suositella, jos valintaa teet epin lespojen ja tuon väliltä. Tuota epin standardia ja v100 verratessa tarttuu omaan käteen mieluummin tuo v100, hintalappua katsomatta.

Tosin riskinä on tietenkin se, millainen yksilö sieltä englannista pärähtää jos suomesta ei hintojen takia halua tilata.

Omani oli ihan hyvä yksilö, kaularaudan säätö ja pientä räpläämistä vaati kuitenkin.

Mitä pidät Vintagessa parempana vai osaako sitä edes määrittää? Sahan tuota Vintagen V100:sta Suomestakin hintaan alle 300 euron, mutta on siinä edelleen eroa. No, ehkä tuon välirahan kannattaisi maksaa siitä, että pääsee hypistelemään ennen ostoa.
Jasoniitti
11.02.2009 18:12:01
En lukenut muuta kun tuon viimeisen viestin, mutta jos saat jostain tuon Ibanez SZ320 niin osta ihmeessä! Mä ostin omani käytettynä alkukesästä ja tykään koko ajan enemmän. Mahtava keppi.

Kyllä ne nämä Ibanezin SZ320 ja SZR520 vaan suurimpina suosikkeina edelleen on. Hyvin samansoittoisia kitaroita, mutta bodyssa sitten tulee jonkinmoinen ero, kun SZR520 on paksumpi ja vaahtera kannella. Ei välttämättä kuitenkaan huonolla tavalla jykevämpi. Skaaloissa myös pieni ero 25,1 / 24,75, mutta en mä sitä edes huomannut, ennen kuin specsejä vertasin. Mikeissä myös ero, mutta mietin onko sen 60€ edestä, sillä kohta näihin kuitenkin himoitsee jotain mikkipäivitystä, heh... Vaikeita päätöksiä päättämättömälle.

Tuolla aikaisemmin mainitun LTD EC-256:n testasin myös tänään ja kivan tanakan oloinen kitara. Kiva kaula, vaikka on ehkä hitusen ohkaisempi, kun nämä Iban SZ:t ja Epit mitä olen testinyt. Body oli vähän sulavampilinjaisempi tällaiseen perus Epi/Tokai LP-kopsuun verrattuna - istui kivasti syliin. Ei ehkä kuitenkaan ylä aivan Ibanezien tasolle?
Jasoniitti
12.02.2009 14:40:56
Se on selvä peli sitten! Sattui sopivasti lähi liikkeeseen pari kuukautta vanha Epiphone LP Standard. Testittelin sitä uuden Ibannezin SZ320:n ja Epin G-400:n kanssa ja siinä se sitten oli. Epiphone LP Standard on nyt mun. Hintakin oli tipahtanut parin kuukauden soitoilla 300€:n pintaan, joten olen oikein tyytyväinen.

Kiitos kaikille hyvistä vinkeistä!
dropD
12.02.2009 18:36:40

Onnea vaan. Oma keppi löytyi. Meinasin jo aikasemmin kehaista aloittaa oikeahenkisestä kepin hausta. Käydään oikeasti kokeilemassa mikä hyvältä tuntuu ja kokeillaan ennakkoluulottomasti erilaisia vaihtoehtoja. Tuntuu niin olevan nykyään vallalla tuo "kysytään-vängätään tunti tai kaksi-ja tilataan se kivan näköinen keppi T-kaupasta" -meininki...
taskumatti
12.02.2009 21:05:08
http://www.thomann.de/fi/epiphone_gothic_explorer.htm Väri ei oikei ole omaan makuuni.. mutta onhan värejä monenlaisia
Hello musician. I want to play a game.
Arttuonline
12.02.2009 21:07:25
Vintage V100, et kadu.
Jasoniitti
13.02.2009 07:59:33 (muokattu 13.02.2009 08:00:40)
Vintage V100, et kadu.

Ei kun ostin jo eilen Epin LP Standardin käytettynä, kun sopivaan hintaan sain. Vintagen ja J&D:n Les Paul -kopiot kiinnostivat kovasti kehutun hinta/laatunsa tähden, mutta homma kaatui siihen, että en päässyt missään niitä testaamaan ja yleensäkään hirvittää tilata kitaraa - varsinkaan halpista - testaamatta sitä ensin, oli sitten miten hyvä palautusoikeus hyvänsä. No, Vintagea olisi saanut Englannista niin halvalla, että harkitsin lipsuvani tästä periaatteesta, mutta en sitten kuitenkaan.
Roksennus
13.02.2009 14:56:03
Hyvä meno! Ketju, jossa haetaan vaihtoehtoa perinteiselle (LP, SG) mahonkikitaralle, päätyy siihen että threadin aloittaja ostaa LP:n, hehee =)
"Time's never wasted when you're wasted all the time!"
Jasoniitti
13.02.2009 15:50:42 (muokattu 13.02.2009 15:55:45)
Hyvä meno! Ketju, jossa haetaan vaihtoehtoa perinteiselle (LP, SG) mahonkikitaralle, päätyy siihen että threadin aloittaja ostaa LP:n, hehee =)

No mutta ku... heh!

Hai mahdollista vaihtoehtoa josko olisi löytynyt parempi saman specsinen kitara ja ei nyt sitten löytynyt. Mitäänhän mulla ei ole LP:ta tai SG:tä vastaan - päin vastoin - mutta ei se SG:n tai LP:n muoto tai status tai mikä hyvänsä puhuttele mua niin paljon, että se mikään itseisarvo ostolle olisi. Pienellä budjetilla kun liikkeellä olin, niin raha ratkaisi paljolti. Sain mitä hain ja mielestäni kohtuu hintaan.
petrin1
14.02.2009 17:26:45
http://muusikoiden.net/tori/nayta.php?id=298492

tätä voisin suisitella lämpimästi.omistin itse tuollaisen muutama vuosi sitten ja oli hyvä keppi.mahonki body ja läpirungon kaula.duncanin pearlygates ja 59 vakiona.
ja halpa kuin taivas.jopa uutena.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)