Aihe: Paypal ja valuuttamuunnoskurssit
1
ilopertti
12.02.2009 09:56:27

Paypalia usein käyttäneenä olen usein ihmetellyt noita korkeita muuntokursseja ja hetken googlailtuani löysin keinon jolla saadaan valuttamuunnos tehtyä suotuisammin eli säästyypi muutama roponen:

"-Mene Paypal tilillesi ja klikkaile My Account -> Profile -> Recurring Payments -> Edit Funding Options -> Conversion Options.
-Valitse vaihtoehto "Bill me in the currency listed on the seller's invoice." ja klikkaa Submit. Tästä eteenpäin saat Paypal kuitit alkuperäisellä valuutalla ja maksut menevät tililtäsi euromääräisenä kuten ennenkin mutta valuuttamuunnoksen hoitaa nyt pankki sinulle suotuisammalla kurssilla."

-alppu
"xxxxxx: sää oot kyllä suomen mick mars"
Gary the pine
12.02.2009 10:18:08
Tota, pakko hiukan ihmetellä, kun multa ei ole koskaan mennyt jeniäkään muuntokuluja Paypalin kanssa. Mulla on mun Paypal tilillä kolme käyttövaluuttaa, Eurot, Sterlingit ja USD ja siitä vaan sitten maksamaan. Paypal itse konvertoi sen summan jonkun näiden kolmen kautta, mitä milloinkin on maksamassa, eikä kuluja tule lainkaan.
Unista nallea ei tökitä, se sanoo mur!
reverend
12.02.2009 10:20:38
Eikai siitä ollutkaan kysymys että Paypal ottaisi maksua valuuttamuunnoksesta, vaan siitä, että Paypalin muuntokurssi on yleensä jonkin verran heikompi kuin Luottokunnan.
oiva tumpeloinen
12.02.2009 10:27:25 (muokattu 12.02.2009 10:27:53)
Tota, pakko hiukan ihmetellä, kun multa ei ole koskaan mennyt jeniäkään muuntokuluja Paypalin kanssa. Mulla on mun Paypal tilillä kolme käyttövaluuttaa, Eurot, Sterlingit ja USD ja siitä vaan sitten maksamaan. Paypal itse konvertoi sen summan jonkun näiden kolmen kautta, mitä milloinkin on maksamassa, eikä kuluja tule lainkaan.

Ei siitä kuluja tule, mutta jostain muualta voit saada paremman kurssin kuin PayPalin tarjoama.

...eli just niinkö tossa jo sanottiinkin.....
Gary the pine
12.02.2009 10:38:54
Ahzoo, luetun ymmärtäminen oli vissiin vähän huonossa hapessa, sorry.
Unista nallea ei tökitä, se sanoo mur!
Izer
12.02.2009 11:10:30
Eikös tämä nyt sitten ole vähän päiväkohtaista kumpaa kannattaa käyttää, jos esim. Paypalin muunnos tulee hieman jäljessä? Paitsi, jos tuo kurssimuunnos on joku Paypalin välistävetokikka.
Ridin' with the wind!
ilopertti
12.02.2009 11:51:17

Eikös tämä nyt sitten ole vähän päiväkohtaista kumpaa kannattaa käyttää, jos esim. Paypalin muunnos tulee hieman jäljessä? Paitsi, jos tuo kurssimuunnos on joku Paypalin välistävetokikka.

Omat kokemukset ainakin on ollu sellasia että paypalin kautta kurssi on heille aina suotuisempi...
wilo
12.02.2009 12:01:55
Luin jostakin PayPalin teksteistä, että jos ostaa eri valuutalla kuin myyjä, PayPal ottaa välistä muunnoskurssissa pari prosenttia. Jos käyttää samaa valuuttaa, jää pari prosenttia maksettavaksi myyjälle tai ostajalle.

Eli rokotetaanko toi erikseen kuitenkin? Eihän sitä ostajalta voi ottaa, jos ei erikseen mainita.

12.02.2009 12:13:32
Luin jostakin PayPalin teksteistä, että jos ostaa eri valuutalla kuin myyjä, PayPal ottaa välistä muunnoskurssissa pari prosenttia. Jos käyttää samaa valuuttaa, jää pari prosenttia maksettavaksi myyjälle tai ostajalle.

Eli rokotetaanko toi erikseen kuitenkin? Eihän sitä ostajalta voi ottaa, jos ei erikseen mainita.

Mä olen pari kertaa maksanut eri valuutoilla PayPalin kautta. Ne kerrat olen vaihtanut valuutan suoraan heidän kanssaan. Sieltä näkee jossain vaiheessa, millä kurssilla vaihtavat. Mitään sen suurempia komissioita eivät ainakaan ostajalta veloita (myyjästä en tiedä, todennäköisesti ottavat jotain). Omilla kohdillani kurssit ovat ainakin olleet niin lähellä muiden laitosten kursseja, ettei ole maksanut vaivaa alkaa kikkailemaan sen kanssa. Viimeisestä toimenpiteestä on tosin melkein vuosi aikaa, joten en osaa sanoa, onko kurssit muuttuneet heillä sen verran, että kannattaa miettiä jo nykyisin.
ilopertti
12.02.2009 12:25:38

Heh, tulipa tästäkin nyt polemiikki. Tehkää miten haluatte mutta tuolla lailla säästää hintsusti.
Morri
12.02.2009 21:51:36
Ei tuo PayPalin muuntokurssi taida olla kovinkaan "asiakasystävällinen" jos vertaa sitä vaikka Forexin kursseihin. Nopealla kääntelyllä molemmilla sivuilla tuntuvat käyttävät melko samoja muuntokursseja ja jos joku kuvittelee, että Forex on halpa ja asiakkaan asialla niin... ;) Ei se esim Visan kurssikaan kovin edullinen ole virallisiin kursseihin nähden, mutta lienee edullisempi. Itse kerran reklamoin Luottokuntaan Japanin jenin muuntokurssista ja kertoivat että kurssit päätetään muistaakseni Lontoossa ja ovat ei-julkista tietoa eli on vähän herran hallussa. Silti taidan itse vaihtaa aloittajan kehotuksesta tuon muuntotavan PayPaliin, voihan sen aina vaihtaa sitten takaisin.
"Nuotin vieressä on tilaa..."
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)